Adressering af problematik vedr. manglende trænere

Skrevet i Generelt

FC Apollyon (Liam - CM) Community Manager 4. december 2021, 14:10
Bekræfte, at en træner med 10 i ungdomsspiller og 10 i markspiller vil have samme effekt, som ikke at have en træner - ja.
Egenskaber derunder er værre stillet, som udgangspunkt, end træne uden træner.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 4. december 2021, 14:15
FC Apollyon sagde:
Bekræfte, at en træner med 10 i ungdomsspiller og 10 i markspiller vil have samme effekt, som ikke at have en træner - ja.
Egenskaber derunder er værre stillet, som udgangspunkt, end træne uden træner.
Fy for den da.. !
Det er dælme mange år alle har handlet ud fra forkerte præmisser..
Men fair nok at det bliver meldt ud nu !
Du kunne måske score points ved at indføje det som en udvikling
i spillet smiley
Måske det skulle gøres mere klart i manualen smiley https://www.virtualmanager.com/da/manual/personale/traenere
Mvh Per

Ulm Warhawks (Ulmeister) 4. december 2021, 14:17
Mida FC sagde:
Og det burde vel ret beset fungere sådan, at selv en dårlig træner er bedre end ingen træner - eller er det kun mig der tænker sådan?
-Det kan jo løses ved at tildele en træner en endnu større effekt, så springet fra ikke-træner til træner bliver større. Umiddelbart virker springet i dag meget lille synes jeg.
Sådan fungerer det også inddirekte. En træner giver mulighed for specialtræning samt øget intensitet. Derfor vil en ringe træner vel altid være bedre end ingen træner.

Jeg antager, at en 1x1 træner vil træne 10% ringere end ingen træner. Omvendt kan han specialtræne, så du ikke spilder stats på fx lederskab (10% spild). Derudover kan han træne på højere intensitet, hvilket også øger træningen med en eller anden given effekt.

Hård træning giver 23 felter til fordeling mellem øvelser, mens normal giver 20 felter. Altså en forbedring på 15%. Jeg får ud fra, at ingen træner altid svarer til træningskamp på normal intensitet, da normal koster 1-2% energi, ligesom spillerne mister uden træner.

Ulm Warhawks (Ulmeister) 4. december 2021, 14:20
Pers LØVER sagde:
FC Apollyon sagde:
Bekræfte, at en træner med 10 i ungdomsspiller og 10 i markspiller vil have samme effekt, som ikke at have en træner - ja.
Egenskaber derunder er værre stillet, som udgangspunkt, end træne uden træner.
Fy for den da.. !
Det er dælme mange år alle har handlet ud fra forkerte præmisser..
Men fair nok at det bliver meldt ud nu !
Du kunne måske score points ved at indføje det som en udvikling
i spillet smiley
Hvorfor kræver det udvikling? smiley

Alle trænere er bedre end ingen træner, fordi man får mulighed for specialtræning og højere intensitet.

Ønsker man at øge bonussen ved en 20x20 fremfor en 19x20, så mener jeg, at trænerdelen skal laves fuldstændig om. Der bør imo ikke være en stor fordel til dem, der snyder (bots/scripts) eller har tiden/lysten til at kigge persnalesiden igennem i flere timer.

Nu kan de få en lille fordel på måske 1%, hvilket er passende.

Mida FC (Mida FC) 4. december 2021, 14:23
FC Apollyon sagde:
Bekræfte, at en træner med 10 i ungdomsspiller og 10 i markspiller vil have samme effekt, som ikke at have en træner - ja.
Egenskaber derunder er værre stillet, som udgangspunkt, end træne uden træner.
Spiller på 15 år, træner med 20 i ungdomspiller, 20 i markspiller giver en bonus på 9,11%
Spiller på 15 år, træner med 19 i ungdomspiller, 19 i markspiller giver en bonus på 8,14%

Hvis vi antager at det procentuelle fald er det samme fra 10-10 til 9-9 altså appox. -1%. Dvs. fra 0% hvor man er indifferent mellem træner og ikke-træner til ca. -1% når en 9-9 træner anvendes osv. derned af. Så skal man jo ned at ha en træner på 4-4 eller det der er værre for at faldet i trænereffekten opvejer effekten af intensiteten under antagelse af at hård intensitet giver en bonus på 4-7%. Sagt med andre ord, i praksis vil man i langt de fleste tilfælde alligevel opleve at selv en dårlig træner er bedre end ingen træner. Forstår jeg dette korrekt? smiley

EDIT:
@Ulm fik vidst bekræftet mig i dette - alle tiders!


Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 4. december 2021, 14:30
Ulm Warhawks sagde:
Pers LØVER sagde:
FC Apollyon sagde:
Bekræfte, at en træner med 10 i ungdomsspiller og 10 i markspiller vil have samme effekt, som ikke at have en træner - ja.
Egenskaber derunder er værre stillet, som udgangspunkt, end træne uden træner.
Fy for den da.. !
Det er dælme mange år alle har handlet ud fra forkerte præmisser..
Men fair nok at det bliver meldt ud nu !
Du kunne måske score points ved at indføje det som en udvikling
i spillet smiley
Hvorfor kræver det udvikling? smiley

Alle trænere er bedre end ingen træner, fordi man får mulighed for specialtræning og højere intensitet.

Ønsker man at øge bonussen ved en 20x20 fremfor en 19x20, så mener jeg, at trænerdelen skal laves fuldstændig om. Der bør imo ikke være en stor fordel til dem, der snyder (bots/scripts) eller har tiden/lysten til at kigge persnalesiden igennem i flere timer.

Nu kan de få en lille fordel på måske 1%, hvilket er passende.
Det kan godt være jeg bare har tømmermænd efter julefrokost igår smiley
Men læser det altså som at en træner kan give dårligere træning i forhold
til at træne uden... Og jeg har siden 2008 læst, troet og desværre også rådgivet
nye klubber om at det altid giver en bedre træning, med træner uanset niveauet..
Jeg er rystet, og har dårlig samvittighed smiley
Mvh Per

FC Apollyon (Liam - CM) Community Manager 4. december 2021, 14:33
Per, du skal huske på, at mine udregninger kun basere sig på spilleren og træneren.
Der er ikke noget i mine udregninger omkring træningen, intensitet, øvelse, anlæg, eller andet, der har ellers har indflydelse på træningen.

Det kan godt være at spiller + træner giver et dårligere resultat ved visse egenskaber, men træner du på en højere intensitet har du allerede hentet procenter ind den vej, træner du bestemt øvelser henter du også lidt.

Ulm Warhawks forklaring giver et bedre indblik i dette.

Støvsugeren (Pistræninger) 4. december 2021, 14:38
Åh ja, intensitet og grupper i mente smiley

Mida FC (Mida FC) 4. december 2021, 14:43
Ulm Warhawks sagde:
Ønsker man at øge bonussen ved en 20x20 fremfor en 19x20, så mener jeg, at trænerdelen skal laves fuldstændig om. Der bør imo ikke være en stor fordel til dem, der snyder (bots/scripts) eller har tiden/lysten til at kigge persnalesiden igennem i flere timer.
Fuldstændig enig.
Derfor indfør et system hvor man selv kan påvirke træneren (fx gennem løbende udvikling eller gennem bedre logik fra spiller->træner), så der er et incitament til at hæve bonussen.

Ulm Warhawks (Ulmeister) 4. december 2021, 14:55
Mida FC sagde:
Ulm Warhawks sagde:
Ønsker man at øge bonussen ved en 20x20 fremfor en 19x20, så mener jeg, at trænerdelen skal laves fuldstændig om. Der bør imo ikke være en stor fordel til dem, der snyder (bots/scripts) eller har tiden/lysten til at kigge persnalesiden igennem i flere timer.
Fuldstændig enig.
Derfor indfør et system hvor man selv kan påvirke træneren (fx gennem løbende udvikling eller gennem bedre logik fra spiller->træner), så der er et incitament til at hæve bonussen.
Hæve bonussen skal gennemtænkes grundigt, da det vil gøre de bedste spillere endnu bedre. Der er i forvejen råbt om, at statsloft er et problem for formi/enormt spillere, da de simpelthen maxer ud i for mange egenskaber og de absolut bedste spillere bliver derved ens. Det bliver blot et større problem, hvis man øger bonussen ved brug af trænere (medmindre man samtidig reducerer basis træningen/træningseffekten uden træner.

Jeg er meget overrasket over, at en ringe træner er dårligere end uden træner, når der ses bort fra intensitet og specialtræning. Men umiddelbart synes jeg også, at det er fair nok, da træneren som tidligere nævnt altid er bedre qua special træning og intensitet. Derudover er der ingen grund til at ansætte en ringe træner, da du kan finde en 18x18 som minimum på 2 minutter.
Besvar