Rusland - Ukraine

Skrevet i Off-topic

Tyrkiet (Forumpolitiet er på jagt) 26. februar 2022, 22:51
Ja, nu er det ikke rigtigt fodbold det handler om derovre, men langt mere forfærdelige situationer.

Hvad tror I der kommer til at ske?

I øvrigt melder Tesfaye at Danmark er åbne for ukrainske flygtninge, hvad synes I om det?

Jeg synes han er dobbeltmoralsk efter hans klare holdning til andre flygtninge, men enig i beslutningen om at vi skal hjælpe med hvad vi har kapacitet til. smiley

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 27. februar 2022, 08:14
Jeg har ikke nok indsigt til at forudse hvad der vil ske, men jeg håber det bliver taget alvorligt og at de sanktioner der kan ramme Rusland mest bliver taget i brug, også selv om det har konsekvenser for andre EU-lande, så må de støttes af "os andre" på en eller anden måde så byrden fordeles bedst muligt

I forhold til Tesfaye bakker jeg op om at vi skal åbne for Ukrainske flygtninge i denne situation, og vil undlade at inddrage øvrige holdninger, jeg mener ikke det gavner lige nu
Mvh Per

Kollywood (Mr Kollywood) 27. februar 2022, 08:33
Tyrkiet sagde:
I øvrigt melder Tesfaye at Danmark er åbne for ukrainske flygtninge, hvad synes I om det?

Jeg synes han er dobbeltmoralsk efter hans klare holdning til andre flygtninge, men enig i beslutningen om at vi skal hjælpe med hvad vi har kapacitet til. smiley
At man er mere villig til at tage flygtninge ind fra Ukraine end fra store dele af Mellemøsten, er vel ret logisk.

1. De vil overordnet set være markant nemmere at integrere, givet at det er et europæere der i langt højere grad deler samme værdier.

2. Ukraine-konflikten har potentiale til at eskalere til resten af Europa, og signalværdien i at man ikke ville tage ukrainske flygtninge ind er ikke super fed, så i realiteten tror jeg ikke, at Danmark har et valg.

3. Hvori består dobbeltmoralen helt præcist?

Tyrkiet (Forumpolitiet er på jagt) 27. februar 2022, 08:46
Kolding Vikings sagde:
Tyrkiet sagde:
I øvrigt melder Tesfaye at Danmark er åbne for ukrainske flygtninge, hvad synes I om det?

Jeg synes han er dobbeltmoralsk efter hans klare holdning til andre flygtninge, men enig i beslutningen om at vi skal hjælpe med hvad vi har kapacitet til. smiley
At man er mere villig til at tage flygtninge ind fra Ukraine end fra store dele af Mellemøsten, er vel ret logisk.

1. De vil overordnet set være markant nemmere at integrere, givet at det er et europæere der i langt højere grad deler samme værdier.

2. Ukraine-konflikten har potentiale til at eskalere til resten af Europa, og signalværdien i at man ikke ville tage ukrainske flygtninge ind er ikke super fed, så i realiteten tror jeg ikke, at Danmark har et valg.

3. Hvori består dobbeltmoralen helt præcist?
Modtagelse af flygtninge handler om medmenneskelighed og vi bør behandle mennesker ligeværdigt. Jeg forstår godt dine pointer, men det er teknisk set ikke andet end racisme at forskelsbehandle folk på baggrund af deres herkomst (det er ikke fordi jeg vil trække racismekortet, men det er jo racisme).

Signalværdien med de andre flygtninge var også noget bøvl, Tesfaye blev gjort og gjorde Danmark ret til grin i EU parlamentet, hvor vi bl.a. også blev kaldt umenneskelige.

Afslutter lige mit svar med dette citat fra Marcus Knuth: “Lige så hårde og afvisende, som vi ønsker at være overfor migranter fra Afrika, lige så åbne skal vores arme være overfor ukrainere”. Mere åbenlys og direkte racisme skal man lede længe efter smiley

Kollywood (Mr Kollywood) 27. februar 2022, 09:24
Tyrkiet sagde:
Kolding Vikings sagde:
Tyrkiet sagde:
I øvrigt melder Tesfaye at Danmark er åbne for ukrainske flygtninge, hvad synes I om det?

Jeg synes han er dobbeltmoralsk efter hans klare holdning til andre flygtninge, men enig i beslutningen om at vi skal hjælpe med hvad vi har kapacitet til. smiley
At man er mere villig til at tage flygtninge ind fra Ukraine end fra store dele af Mellemøsten, er vel ret logisk.

1. De vil overordnet set være markant nemmere at integrere, givet at det er et europæere der i langt højere grad deler samme værdier.

2. Ukraine-konflikten har potentiale til at eskalere til resten af Europa, og signalværdien i at man ikke ville tage ukrainske flygtninge ind er ikke super fed, så i realiteten tror jeg ikke, at Danmark har et valg.

3. Hvori består dobbeltmoralen helt præcist?
Modtagelse af flygtninge handler om medmenneskelighed og vi bør behandle mennesker ligeværdigt. Jeg forstår godt dine pointer, men det er teknisk set ikke andet end racisme at forskelsbehandle folk på baggrund af deres herkomst (det er ikke fordi jeg vil trække racismekortet, men det er jo racisme).

Signalværdien med de andre flygtninge var også noget bøvl, Tesfaye blev gjort og gjorde Danmark ret til grin i EU parlamentet, hvor vi bl.a. også blev kaldt umenneskelige.

Afslutter lige mit svar med dette citat fra Marcus Knuth: “Lige så hårde og afvisende, som vi ønsker at være overfor migranter fra Afrika, lige så åbne skal vores arme være overfor ukrainere”. Mere åbenlys og direkte racisme skal man lede længe efter smiley
Du kan da ikke sige, at du ikke vil trække racisme-kortet, og så alligevel gøre det smiley Jeg fortæller dig bare hvordan det forholder sig. Om det er rigtigt eller forkert, at man er mere villig til at tage ukrainske flygtninge kan så diskuteres smiley Det tror jeg så at jeg vil afholde mig fra, når du allerede trækker det kort efter min første kommentar

Tyrkiet (Forumpolitiet er på jagt) 27. februar 2022, 09:28
Kolding Vikings sagde:
Du kan da ikke sige at du ikke vil trække racisme-kortet, og så alligevel gøre det smiley Jeg fortæller dig bare hvordan det forholder sig. Om det er rigtigt eller forkert, at man er mere villig til at tage ukrainske flygtninge kan så diskuteres smiley
Altså det var ikke for at stemple dig som racist eller undvige en diskussion, men racisme er det, det kan man ikke rigtigt løbe fra. smiley

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 27. februar 2022, 09:40
Tyrkiet sagde:
Kolding Vikings sagde:
Tyrkiet sagde:
I øvrigt melder Tesfaye at Danmark er åbne for ukrainske flygtninge, hvad synes I om det?

Jeg synes han er dobbeltmoralsk efter hans klare holdning til andre flygtninge, men enig i beslutningen om at vi skal hjælpe med hvad vi har kapacitet til. smiley
At man er mere villig til at tage flygtninge ind fra Ukraine end fra store dele af Mellemøsten, er vel ret logisk.

1. De vil overordnet set være markant nemmere at integrere, givet at det er et europæere der i langt højere grad deler samme værdier.

2. Ukraine-konflikten har potentiale til at eskalere til resten af Europa, og signalværdien i at man ikke ville tage ukrainske flygtninge ind er ikke super fed, så i realiteten tror jeg ikke, at Danmark har et valg.

3. Hvori består dobbeltmoralen helt præcist?
Modtagelse af flygtninge handler om medmenneskelighed og vi bør behandle mennesker ligeværdigt. Jeg forstår godt dine pointer, men det er teknisk set ikke andet end racisme at forskelsbehandle folk på baggrund af deres herkomst (det er ikke fordi jeg vil trække racismekortet, men det er jo racisme).

Signalværdien med de andre flygtninge var også noget bøvl, Tesfaye blev gjort og gjorde Danmark ret til grin i EU parlamentet, hvor vi bl.a. også blev kaldt umenneskelige.

Afslutter lige mit svar med dette citat fra Marcus Knuth: “Lige så hårde og afvisende, som vi ønsker at være overfor migranter fra Afrika, lige så åbne skal vores arme være overfor ukrainere”. Mere åbenlys og direkte racisme skal man lede længe efter smiley
Som tidligere nævnt er jeg ikke voldsomt oplyst og har ikke nogen videre indsigt i alle forhold..
Og burde egentlig nok ikke spørge Men jeg bliver lidt nysgerrig smiley
Hvorfor mener du det er racisme, og ikke et spørgsmål om at hjælpe akut i forhold til den situation der er lige nu i forhold til Ukrainske borgere?
Er det racisme at vurdere på incitamentet til at søge ophold i Danmark og prioritere dem der ønsker det af frygt for sin sikkerhed (og velbegrundet lige nu) i en akut og formodet begrænset periode.. Frem for dem der søger økonomisk og socialt forbedrede vilkår for en formodet ubegrænset periode..
Jeg er på ingen måde racistisk orienteret, men er fuldt bevidst om at det sagtens kan tolkes på den måde afhængigt af hvordan det læses..
Men sådan vil det nok altid være når ting stilles overfor hinanden i firkanter..
Tilbage til Rusland - Ukraine..
Selvfølgelig skal vi hjælpe akut i en akut situation, med det vi nu formår, det er vel det der i bund og grund er vigtigt lige nu.. Så må handlinger og holdninger vurderes efterfølgende..
Jeg fortæller ikke hvordan det er men fortæller hvordan min holdning er smiley

Tyrkiet (Forumpolitiet er på jagt) 27. februar 2022, 09:51
Det er jo racistisk fordi man diskriminerer på baggrund af herkomst. Min holdning er at vi skal hjælpe hvor vi kan og det gælder alle, omvendt synes jeg også bare at folk der ikke kan finde ud af at være her, ikke fortjener en chance mere.

Der skal reageres på situationen, men når en anden nation lider under samme forhold, så skal man ikke bare sige nej tak. Gør man det på baggrund af race, så er det jo racistisk. smiley

Kollywood (Mr Kollywood) 27. februar 2022, 09:53
Pers LØVER sagde:
Tyrkiet sagde:
Kolding Vikings sagde:
Tyrkiet sagde:
I øvrigt melder Tesfaye at Danmark er åbne for ukrainske flygtninge, hvad synes I om det?

Jeg synes han er dobbeltmoralsk efter hans klare holdning til andre flygtninge, men enig i beslutningen om at vi skal hjælpe med hvad vi har kapacitet til. smiley
At man er mere villig til at tage flygtninge ind fra Ukraine end fra store dele af Mellemøsten, er vel ret logisk.

1. De vil overordnet set være markant nemmere at integrere, givet at det er et europæere der i langt højere grad deler samme værdier.

2. Ukraine-konflikten har potentiale til at eskalere til resten af Europa, og signalværdien i at man ikke ville tage ukrainske flygtninge ind er ikke super fed, så i realiteten tror jeg ikke, at Danmark har et valg.

3. Hvori består dobbeltmoralen helt præcist?
Modtagelse af flygtninge handler om medmenneskelighed og vi bør behandle mennesker ligeværdigt. Jeg forstår godt dine pointer, men det er teknisk set ikke andet end racisme at forskelsbehandle folk på baggrund af deres herkomst (det er ikke fordi jeg vil trække racismekortet, men det er jo racisme).

Signalværdien med de andre flygtninge var også noget bøvl, Tesfaye blev gjort og gjorde Danmark ret til grin i EU parlamentet, hvor vi bl.a. også blev kaldt umenneskelige.

Afslutter lige mit svar med dette citat fra Marcus Knuth: “Lige så hårde og afvisende, som vi ønsker at være overfor migranter fra Afrika, lige så åbne skal vores arme være overfor ukrainere”. Mere åbenlys og direkte racisme skal man lede længe efter smiley
Som tidligere nævnt er jeg ikke voldsomt oplyst og har ikke nogen videre indsigt i alle forhold..
Og burde egentlig nok ikke spørge Men jeg bliver lidt nysgerrig smiley
Hvorfor mener du det er racisme, og ikke et spørgsmål om at hjælpe akut i forhold til den situation der er lige nu i forhold til Ukrainske borgere?
Er det racisme at vurdere på incitamentet til at søge ophold i Danmark og prioritere dem der ønsker det af frygt for sin sikkerhed (og velbegrundet lige nu) i en akut og formodet begrænset periode.. Frem for dem der søger økonomisk og socialt forbedrede vilkår for en formodet ubegrænset periode..
Jeg er på ingen måde racistisk orienteret, men er fuldt bevidst om at det sagtens kan tolkes på den måde afhængigt af hvordan det læses..
Men sådan vil det nok altid være når ting stilles overfor hinanden i firkanter..
Tilbage til Rusland - Ukraine..
Selvfølgelig skal vi hjælpe akut i en akut situation, med det vi nu formår, det er vel det der i bund og grund er vigtigt lige nu.. Så må handlinger og holdninger vurderes efterfølgende..
Jeg fortæller ikke hvordan det er men fortæller hvordan min holdning er smiley
Bare lige som et oplysende element:
Det du nævner her er forskellen på kvoteflygtninge og almindelige immigranter. Danmark er forpligtet til at tage X antal kvoteflygtninge om året, hvorimod vi ikke er forpligtet til at tage imod immigranter. Som du selv siger, så er flygtninge folk der er intern fordrevne - enten pga. krig, religion osv osv, hvorimod immgranter blot kommer for at få et bedre liv.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 27. februar 2022, 10:40

Bare lige som et oplysende element:
Det du nævner her er forskellen på kvoteflygtninge og almindelige immigranter. Danmark er forpligtet til at tage X antal kvoteflygtninge om året, hvorimod vi ikke er forpligtet til at tage imod immigranter. Som du selv siger, så er flygtninge folk der er intern fordrevne - enten pga. krig, religion osv osv, hvorimod immgranter blot kommer for at få et bedre liv.
[/quote]
Tak.. Som sagt er jeg ikke voldsomt vidende om forholdene og deltager kun i debatten af nysgerrighed og interessen for at få belyst holdninger, for egen oplysning..
Men det bekræfter mine tanker og sætter vel også endnu mere Tyrkiets henvisning i relief..
Henvisningen til dette citat:

" Afslutter lige mit svar med dette citat fra : “Lige så hårde og afvisende, som vi ønsker at være overfor migranter fra Afrika, lige så åbne skal vores arme være overfor ukrainere”. Mere åbenlys og direkte racisme skal man lede længe efter smiley "

Og beskriver i min verden.. At det ikke er et udslag af racistisk tankegang, men derimod at forholde sig til situationer og incitamentet
Afslutningsvis vil jeg gerne pointere at jeg ikke kan fordrage Tesfaye, og ønsker ham hen hvor "Peberet gror" uden at det skal være en racistisk henvisning til hans fædrende ophav eller at jeg reelt ønsker ham et sted langt væk fra Danmark smiley Det er en talemåde..
Jeg er heller ikke konservativt orienteret smiley
Igen vil jeg mene at lige nu handler det blot om at hjælpe borgere fra Ukraiene frem for at diskutere udlændingepolitik generelt..
Jeg falder ud af debatten, da jeg nok ikke kan bringe noget sagligt ind, men vil læse interesseret med smiley
Mvh Per
Besvar