Rusland - Ukraine

Skrevet i Off-topic

Kollywood (Mr Kollywood) 28. februar 2022, 15:22
Thorshammer United sagde:
Hold da op et fortjent uvejr russerne er havnet i.
Ja, det må man sige. Dog med det i mente, at pænt mange russere ikke ønskede krigen.

Tyrkiet (Forumpolitiet er på jagt) 28. februar 2022, 15:34
Kolding Vikings sagde:
Thorshammer United sagde:
Hold da op et fortjent uvejr russerne er havnet i.
Ja, det må man sige. Dog med det i mente, at pænt mange russere ikke ønskede krigen.
Hvad er der sket udover det vi ved? Har ikke rigtigt haft tid til at følge med siden i går aftes.

Kollywood (Mr Kollywood) 28. februar 2022, 15:35
Tyrkiet sagde:
Kolding Vikings sagde:
Thorshammer United sagde:
Hold da op et fortjent uvejr russerne er havnet i.
Ja, det må man sige. Dog med det i mente, at pænt mange russere ikke ønskede krigen.
Hvad er der sket udover det vi ved? Har ikke rigtigt haft tid til at følge med siden i går aftes.
https://www.bt.dk/udland/live-rusland-har-invaderet-ukraine-kampe-i-gang-i-ukraine

Tror næsten at det er hurtigere, end at jeg giver mig i kast med at forklare det

HjerneSkaderne (Carl-Hilbert Russel) 28. februar 2022, 15:41
Tyrkiet sagde:
Jeg så en video med engelske undertekster og der lød det mere som om at han beordrede at det var næste skridt.
Før et russisk atom angreb sker kommer Putin til at begå "selvmord" ved at tage en overdosis piller efter han faldt ud en altan efter han zappede sig selv i badekaret efter han skød sig selv i baghovedet.

Han render ikke rundt med en DropTheBombz app på mobilen.

Hvis han vil jævne Ukraine med jorden har de rigeligt normale bomber at gøre det med. De dropper FOAB før de dropper atomvåben, ikke at det vil være mindre skræmmende.
Tyrkiet sagde:
Ærligt talt, så virker det ikke som om de får det store ud af deres operationer. Ud fra de videoer der ligger rundt omkring så ser det mere ud som om at Ukraine er bedre til at forsvare sig selv end russerne er til at invadere. Tror i realiteten også at man overvurdere dem lidt. Jeg håber Ukraine kommer godt ud af det her trods alt, men selv da Tyrkiet lavede en off border operation i Syrien, så var det altså helt andre scener man så.

Ja, folket virker heller ikke opbakkende, måske det kan ændre kursen.
Putin sendte børn der aldrig har set krig og kun er der for at kunne få føde på bordet, mod rutineret veteraner der kæmper for deres land og frihed.

Set på erfarne krigsvante soldater er Ukraine over en faktor hundrede stærkere end Rusland. Det er uden i mente at den Ukrainske civil befolkning også er klar til våben.

I 2014 havde Ukraine dybt forældet våben, nu er de armeret med moderne Tyrkiske droner og våben fra EU/USA. Putin startede en invasion på præcis den måde Ukraine var forberedt. I bagklogskabens lys giver intet ved hans angreb mening. Hans efterretningstjeneste må da have kunne fortælle ham at de ikke var velkommende...
Omikron sagde:
<snip>
10/10

Men... Prøvede du lige at whataboutisme en **** krig?

Tyrkiet (Forumpolitiet er på jagt) 28. februar 2022, 16:40
Kolding Vikings sagde:
Tyrkiet sagde:
Kolding Vikings sagde:
Thorshammer United sagde:
Hold da op et fortjent uvejr russerne er havnet i.
Ja, det må man sige. Dog med det i mente, at pænt mange russere ikke ønskede krigen.
Hvad er der sket udover det vi ved? Har ikke rigtigt haft tid til at følge med siden i går aftes.
https://www.bt.dk/udland/live-rusland-har-invaderet-ukraine-kampe-i-gang-i-ukraine

Tror næsten at det er hurtigere, end at jeg giver mig i kast med at forklare det
Der er ikke sket voldsomt meget siden smiley troede bare jeg havde misset noget

Tyrkiet (Forumpolitiet er på jagt) 28. februar 2022, 16:43
Ja de har købt godt ind af dronerne, jeg husker tydeligt salget. Jeg har også set klip derfra hvor de bliver brugt, de eliminerer jo komplette convoys på få minutter.

Jeg forstår stadig ikke logikken i at sende høns over grænsen, hvad skulle det give?

TURKEY ACADEMY FC (Vanvittige talenter til salg) 8. marts 2022, 19:01
Er en af de klubber i VMAN, der har været her siden begyndelsen nærmest. Jeg har for nylig smidt den sidste russiske spiller for døren. Og ja, det er ikke kun Ukraine, der har det svært lige nu. Der er også et problem mellem Israel og Palæstina, hvilket har fået mig til, at ikke udvikle eller handle med Israelske spiller i nærmest 4-5 år måske mere. Ift. Rusland vil jeg gøre det samme, og opfordre andre til at gøre det samme. Ved godt, at mange synes, at det ikke hjælper nogen noget, men hvis man viser sin solidaritet og politiske standpunkt, vil folk vågne op på et tidspunkt. Flere internationale spil gøre dette, og viser sin støtte, og vi bør gøre det samme. Og siden at FIFA, UEFA og andre internationale fodboldorganisationer har valgt at sanktionere Rusland og Hviderusland, bør vi også gøre det samme. Men håber, at VMAN vil overveje det samme for andre lande.

En Ide: Kan vi måske oprette et ukrainsk liga system for det vil måske give mere lyd, og få fjernet navnet Rusland fra verdenskortet (i spillet) og spillerne fra landsholds systemet?

Må lige påminde om, at den russiske liga fortsætte stadigvæk med at spille, mens Ukraines liga ikke kan pga. krigen.

Dette kunne også gælde for Israel og Palæstina?

Åben for kritik, men hold gerne den gode tone tak smiley

Mvh.
TA FC

Pudseren (JEG STOPPER) 8. marts 2022, 19:51
Så i mener at denne krig intet har med agenda 21 af gøre?
Drenge, husk nu på alt sker af en grund, og det der sker nu, er en del af planen med at banke brændstof prisen op. Vi skal cykle alle sammen.
Det bedste for et par tilbage hvor “grøn energi” var det helt store og alle bare skulle på el. Så bankede de el prisen op og nu brændstof. Brug lige hovedet lidt drenge. Jeg har studeret det her sh*t i mange år, og kan kun sige at det næste bliver Kina giver sanktioner til hele vesten og vi selv skal begynde at producere alt :-)
Vh ham med de kanon flotte talenter

Tyrkiet (Forumpolitiet er på jagt) 8. marts 2022, 21:09
TURKEY ACADEMY FC sagde:
Er en af de klubber i VMAN, der har været her siden begyndelsen nærmest. Jeg har for nylig smidt den sidste russiske spiller for døren. Og ja, det er ikke kun Ukraine, der har det svært lige nu. Der er også et problem mellem Israel og Palæstina, hvilket har fået mig til, at ikke udvikle eller handle med Israelske spiller i nærmest 4-5 år måske mere. Ift. Rusland vil jeg gøre det samme, og opfordre andre til at gøre det samme. Ved godt, at mange synes, at det ikke hjælper nogen noget, men hvis man viser sin solidaritet og politiske standpunkt, vil folk vågne op på et tidspunkt. Flere internationale spil gøre dette, og viser sin støtte, og vi bør gøre det samme. Og siden at FIFA, UEFA og andre internationale fodboldorganisationer har valgt at sanktionere Rusland og Hviderusland, bør vi også gøre det samme. Men håber, at VMAN vil overveje det samme for andre lande.

En Ide: Kan vi måske oprette et ukrainsk liga system for det vil måske give mere lyd, og få fjernet navnet Rusland fra verdenskortet (i spillet) og spillerne fra landsholds systemet?

Må lige påminde om, at den russiske liga fortsætte stadigvæk med at spille, mens Ukraines liga ikke kan pga. krigen.

Dette kunne også gælde for Israel og Palæstina?

Åben for kritik, men hold gerne den gode tone tak smiley

Mvh.
TA FC
Synes kun du burde lave tyrkiske talenter og de skal alle hedde Bayraktar! smiley

Tyrkiet (Forumpolitiet er på jagt) 8. marts 2022, 21:11
Houngers sagde:
Så i mener at denne krig intet har med agenda 21 af gøre?
Drenge, husk nu på alt sker af en grund, og det der sker nu, er en del af planen med at banke brændstof prisen op. Vi skal cykle alle sammen.
Det bedste for et par tilbage hvor “grøn energi” var det helt store og alle bare skulle på el. Så bankede de el prisen op og nu brændstof. Brug lige hovedet lidt drenge. Jeg har studeret det her sh*t i mange år, og kan kun sige at det næste bliver Kina giver sanktioner til hele vesten og vi selv skal begynde at producere alt :-)
Vh ham med de kanon flotte talenter
Uanset hvad det er, kan vi hurtigt blive enige om at verden ændrer sig i en kedelig retning. Rusland-tingen fejede jo smukt alt corona væk på mystisk vis.. jeg tror ikke at fremtiden bliver køn.
Besvar