Våbenloven i USA?

Skrevet i Off-topic

Bordeaux Elite (Per Thomsen - Andet stop) 13. september 2012, 18:50
Hej Allesammen smiley

Synes lige vi skal have en debat her.

Den skal handle om hvorvidt de i USA har ret til at købe våben og have våben samt omgang med våben.

I USA er der en lov der siger at alle mennesker over 16 (18) år har ret til at bære våben for at beskytte sig selv. Den lov kaldes "Second amendment"

Hvad synes i om den lov?
Burde den afskaffes? Hvorfor/Hvorfor ikke?
Andet

Jeg kan da starte med min egen mening smiley

Hvad synes i om den lov? Jeg synes det er en dårlig lov. Jeg mener at den går over grænsen. Du kan gå ned i et supermarked og købe våben og patroner. Ja endda ved frisøren kan du købe våben. Mange banker tilbyder et våben hvis du opretter en konto ved dem.
Folk kan jo i det vildeste eksempel købe en kampvogn og en bazooka og så køre rundt i byen og lege GTA.
Det er jo fuldstændig vanvittigt!
Jeg ved godt mange kun bruger det som en sikkerhed. Men desvære er der også mange der bruger det til at slå andre mennesker ihjel med.

Burde den afskaffes? Hvorfor/Hvorfor ikke? Ja, det synes jeg bestemt den burde. Jeg kan ikke se hvilken nytte den lov(rettighed) har. Grunden til at folk er bange er at medierne lyver direkte om hvad der sker. Og derfor bliver folk bange for at der kommer indbrud. (og fordi de er en flok kyllinger derovre)

Andet? Jeg synes jeg har sagt hvad der bør siges.

Hvad er jeres mening. KOm gerne med den!

Slettet klub 13. september 2012, 19:15
I skraldespanden med den lov. Den er forældet! Og smid lige NRA med derned. Det fortjener de.

Slettet klub 13. september 2012, 19:27
Hvad synes i om den lov?
- Synes den er fuldstændig latterlig. Det har skabt så mange problemer og dødsfald.

Burde den afskaffes? Hvorfor/Hvorfor ikke?
- Ja, den burde bestemt afskaffes.

Rasmus er en flot mand (Første Groupie) 13. september 2012, 19:27
Loven er dybt tåbelig, og gør langt mere skade end gavn.

Det stammer, så vidt en amerikaner har fortalt mig, b.la. fra at englænderne forbød amerikanerne at bære våben, og derfor valgte man da man skrev uafhængighedserklæringen, at sørge for alle amerikanere måtte bære våben.

Slettet klub 13. september 2012, 19:39
Bordeaux Elite sagde:

Hvad synes i om den lov? Jeg synes det er en dårlig lov. Jeg mener at den går over grænsen. Du kan gå ned i et supermarked og købe våben og patroner. Ja endda ved frisøren kan du købe våben. Mange banker tilbyder et våben hvis du opretter en konto ved dem.
Folk kan jo i det vildeste eksempel købe en kampvogn og en bazooka og så køre rundt i byen og lege GTA.
Det er jo fuldstændig vanvittigt!
Jeg ved godt mange kun bruger det som en sikkerhed. Men desvære er der også mange der bruger det til at slå andre mennesker ihjel med.
Folk kan ikke købe en kampvogn eller en bazooka. Jeg aner ikke hvor du får disse informationer fra, men du skal være velkommen til at smide et link, så vil jeg rigtig gerne læse de kilder.

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor du får fra at man kan købe våben i supermarkeder, frisøren og udleveret i banken.
Jeg har selv tilbragt et år i USA, og mildest talt, så får du det til at lyde som om at man kan gå ind i et super marked og tage en pistol fra en hylde og købe den. Det forholder sig dog ikke sådan.
Ved køb af våben skal der fremlægges ID, og i mange tilfælde vil der også blive udført baggrundschecks af personen der køber våbenet.
Du kan ikke købe håndvåben før du er 21, og i en del stater skal du ha deltaget i undervisning om brug af våben inden du må eje et.


Slettet klub 13. september 2012, 19:45
Sdr Bork BK sagde:
Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor du får fra at man kan købe våben i supermarkeder, frisøren og udleveret i banken.
Mindes at have set i en af Michael Moore's film, at det var muligt at købe det (enten var det patroner, eller så var det våben) i butikker som Walmart. Og hørte også om en bank, der gav en gratis riffel, hvis man åbnede en konto i deres bank.

Men In Black (Daniel) 13. september 2012, 19:47
Annuit Coeptis FC sagde:
Sdr Bork BK sagde:
Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor du får fra at man kan købe våben i supermarkeder, frisøren og udleveret i banken.
Mindes at have set i en af Michael Moore's film, at det var muligt at købe det (enten var det patroner, eller så var det våben) i butikker som Walmart. Og hørte også om en bank, der gav en gratis riffel, hvis man åbnede en konto i deres bank.
Stol aldrig på film.
Man skal være 18 for rifler osv. Og 21 for håndvåben.

Slettet klub 13. september 2012, 19:50
Annuit Coeptis FC sagde:
Sdr Bork BK sagde:
Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor du får fra at man kan købe våben i supermarkeder, frisøren og udleveret i banken.
Mindes at have set i en af Michael Moore's film, at det var muligt at købe det (enten var det patroner, eller så var det våben) i butikker som Walmart. Og hørte også om en bank, der gav en gratis riffel, hvis man åbnede en konto i deres bank.
Ja kan egenligt godt huske at jeg har set den dokumentar film, hvor han viste at man kunne købe nogle former for ammunition i nogle butikker, men efter hans dokumentar blev alle patroner fjernet fra hylderne. Men hvad skal man bruge patroner til hvis man ikke har noget at affyre dem med? smiley

Slettet klub 13. september 2012, 19:50
FC ComputerFreak sagde:
Annuit Coeptis FC sagde:
Sdr Bork BK sagde:
Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor du får fra at man kan købe våben i supermarkeder, frisøren og udleveret i banken.
Mindes at have set i en af Michael Moore's film, at det var muligt at købe det (enten var det patroner, eller så var det våben) i butikker som Walmart. Og hørte også om en bank, der gav en gratis riffel, hvis man åbnede en konto i deres bank.
Stol aldrig på film.
Man skal være 18 for rifler osv. Og 21 for håndvåben.
Dokumentar mente jeg. En arbejder fra banken talte endda om selve tilbuddet, hvis jeg husker rigtigt. Og Walmart fjernede deres patroner fra en eller flere af deres butikker, efter Moore og nogle andre havde protesteret imod det.

Slettet klub 13. september 2012, 19:54
Sdr Bork BK sagde:
Annuit Coeptis FC sagde:
Sdr Bork BK sagde:
Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor du får fra at man kan købe våben i supermarkeder, frisøren og udleveret i banken.
Mindes at have set i en af Michael Moore's film, at det var muligt at købe det (enten var det patroner, eller så var det våben) i butikker som Walmart. Og hørte også om en bank, der gav en gratis riffel, hvis man åbnede en konto i deres bank.
Ja kan egenligt godt huske at jeg har set den dokumentar film, hvor han viste at man kunne købe nogle former for ammunition i nogle butikker, men efter hans dokumentar blev alle patroner fjernet fra hylderne. Men hvad skal man bruge patroner til hvis man ikke har noget at affyre dem med? smiley
Man kan stadig få våben andre steder. Der er over 200 millioner privat-ejede våben i Amerika ifølge FBI.
Besvar