Muslimsk friskole - Terroristisk jihadskole?

Skrevet i Off-topic

HSV (NUR DER HSV) 24. juli 2017, 20:51
Tallstars sagde:
Har vi et problemer med muslimer i Danmark?
Vi har problemer med muslimer, som ikke kan opføre sig ordentligt, såvel som vi har problemer med danske etniske unge, som har problemer med at overholde loven og opføre sig som lovgivningen siger.

Jeg mener bestemt ikke, at vi har et problem med lovlydige muslimer i Danmark, tværtimod. De bidrager til et multikulturelt samfund, hvor vi sammen kan være med til at dele vores kulturelle rigdomme og traditioner, om man vil dette er jo bare et valg det enkelte individ kan tage, så frem man ikke ønsker at blive indviet i muslimske, katolske eller andre religioners traditioner og kulturmøder.

Jeg mener, at ét så rigt land som Danmark har en kæmpe magt og hermed et ansvar overfor lidende medmennesker, uanset etnisk herkomst og religiøs overbevisning - derfor finder jeg det ligeledes absurd, at vi vælger at diskutere grænsekontrol, lukkede grænser når vi med vores rigdom og ressourcer har muligheden for at hjælpe mange flere end vi gør i øjeblikket.


HSV (NUR DER HSV) 24. juli 2017, 20:52
Oasis sagde:
Tallstars sagde:
Har vi et problemer med muslimer i Danmark?
Vi har problemer med muslimer, som ikke kan opføre sig ordentligt, såvel som vi har problemer med danske etniske unge, som har problemer med at overholde loven og opføre sig som lovgivningen siger.

Jeg mener bestemt ikke, at vi har et problem med lovlydige muslimer i Danmark, tværtimod. De bidrager til et multikulturelt samfund, hvor vi sammen kan være med til at dele vores kulturelle rigdomme og traditioner, om man vil dette er jo bare et valg det enkelte individ kan tage, så frem man ikke ønsker at blive indviet i muslimske, katolske eller andre religioners traditioner og kulturmøder.

Jeg mener, at ét så rigt land som Danmark har en kæmpe magt og hermed et ansvar overfor lidende medmennesker, uanset etnisk herkomst og religiøs overbevisning - derfor finder jeg det ligeledes absurd, at vi vælger at diskutere grænsekontrol, lukkede grænser når vi med vores rigdom og ressourcer har muligheden for at hjælpe mange flere end vi gør i øjeblikket.
For slet ikke at tale om alle de menneskelige kompetencer de bidrager med både socialt, mens også erhvervsmæssigt hvor mange muslimer har stor succes på arbejdsmarkedet til fordel for hele Danmark, men også vore handelspartnere.

Donald Trump (Donald J Trump) 24. juli 2017, 23:52
We just need to close the borders. I am calling for a complete and total shutdown, of muslims entering out country. They are taking our jobs and bringing crime.

Honda Guy (SPILLERE TIL SALG Honda Guy) 25. juli 2017, 00:29
Who is John Galt sagde:
Honda Guy sagde:
Galatasaray Akademi sagde:
Nah we need to ban all racism people.
This +1


At de finder sådan en bog. Det er nok et tegn på, at skolen tilhører en terror gruppe og har intet med muslimer at gøre.
Det er ikke noget argument
Argument?

Ved du overhovedet en SKID om hvad en MUSLIM er, indebærer, udover alt det lort de propper ind i jeres små grise hoveder? Det tror jeg ikke.
Hver brune menneske er muslim for jer. I ved ik en skid. I ved bare hvad BT slår op. "når ja, det skal nok passe..."

Slettet klub 25. juli 2017, 10:53
Oasis sagde:
Tallstars sagde:
Har vi et problemer med muslimer i Danmark?
Vi har problemer med muslimer, som ikke kan opføre sig ordentligt, såvel som vi har problemer med danske etniske unge, som har problemer med at overholde loven og opføre sig som lovgivningen siger.

Jeg mener bestemt ikke, at vi har et problem med lovlydige muslimer i Danmark, tværtimod. De bidrager til et multikulturelt samfund, hvor vi sammen kan være med til at dele vores kulturelle rigdomme og traditioner, om man vil dette er jo bare et valg det enkelte individ kan tage, så frem man ikke ønsker at blive indviet i muslimske, katolske eller andre religioners traditioner og kulturmøder.

Jeg mener, at ét så rigt land som Danmark har en kæmpe magt og hermed et ansvar overfor lidende medmennesker, uanset etnisk herkomst og religiøs overbevisning - derfor finder jeg det ligeledes absurd, at vi vælger at diskutere grænsekontrol, lukkede grænser når vi med vores rigdom og ressourcer har muligheden for at hjælpe mange flere end vi gør i øjeblikket.
Kan du fremhæve islamiske doktriner som du mener beriger vores samfund?

HSV (NUR DER HSV) 25. juli 2017, 11:57
Who is John Galt sagde:
Oasis sagde:
Tallstars sagde:
Har vi et problemer med muslimer i Danmark?
Vi har problemer med muslimer, som ikke kan opføre sig ordentligt, såvel som vi har problemer med danske etniske unge, som har problemer med at overholde loven og opføre sig som lovgivningen siger.

Jeg mener bestemt ikke, at vi har et problem med lovlydige muslimer i Danmark, tværtimod. De bidrager til et multikulturelt samfund, hvor vi sammen kan være med til at dele vores kulturelle rigdomme og traditioner, om man vil dette er jo bare et valg det enkelte individ kan tage, så frem man ikke ønsker at blive indviet i muslimske, katolske eller andre religioners traditioner og kulturmøder.

Jeg mener, at ét så rigt land som Danmark har en kæmpe magt og hermed et ansvar overfor lidende medmennesker, uanset etnisk herkomst og religiøs overbevisning - derfor finder jeg det ligeledes absurd, at vi vælger at diskutere grænsekontrol, lukkede grænser når vi med vores rigdom og ressourcer har muligheden for at hjælpe mange flere end vi gør i øjeblikket.
Kan du fremhæve islamiske doktriner som du mener beriger vores samfund?
Så længe det danske samfund er demokratisk og flertallet bestemmer - og man overholder disse fundamentale rammer - så mener jeg kun det er godt med parallelsamfund. Det er med til at styrke de grundlæggende byggesten i Danmark, rettet til at ytre sig, retten til at tro på hvad man vil, hvad enten det er gennem religiøs overbevisning eller tale.

Jeg kan fremhæve mange islamiske doktriner, som beriger vort samfund her i lille Danmark; Jeg mener, at mange troende muslimer er bedre til at opretholde et sammenhold og fællesskab omkring deres tro, modsat kristne. Desuden synes jeg ikke der bl.a. findes jantelov i deres tro, hvilket vi i det danske samfund i den grad kan lære noget af. Men der er også andre ting, deres åbne sind. Jeg er tit blevet inviteret hjem til muslimske venner, har mødt familie og alle er så åbne. Det ligger i deres natur, hvor vi danskere er mere tilbageholdende - ikke at der er noget galt med det. Men jeg synes at det er skønt, at opleve modsætninger og andre kulturer og normer, og mange ting som er helt konventionelt for dem, er ting som vi brokker os over jævnligt: herunder vores manglende åbenhjertighed og vores tendens til jantelov.

Slettet klub 25. juli 2017, 13:07
Oasis sagde:
Så længe det danske samfund er demokratisk og flertallet bestemmer - og man overholder disse fundamentale rammer - så mener jeg kun det er godt med parallelsamfund. Det er med til at styrke de grundlæggende byggesten i Danmark, rettet til at ytre sig, retten til at tro på hvad man vil, hvad enten det er gennem religiøs overbevisning eller tale.

Jeg kan fremhæve mange islamiske doktriner, som beriger vort samfund her i lille Danmark; Jeg mener, at mange troende muslimer er bedre til at opretholde et sammenhold og fællesskab omkring deres tro, modsat kristne. Desuden synes jeg ikke der bl.a. findes jantelov i deres tro, hvilket vi i det danske samfund i den grad kan lære noget af. Men der er også andre ting, deres åbne sind. Jeg er tit blevet inviteret hjem til muslimske venner, har mødt familie og alle er så åbne. Det ligger i deres natur, hvor vi danskere er mere tilbageholdende - ikke at der er noget galt med det. Men jeg synes at det er skønt, at opleve modsætninger og andre kulturer og normer, og mange ting som er helt konventionelt for dem, er ting som vi brokker os over jævnligt: herunder vores manglende åbenhjertighed og vores tendens til jantelov.


Det er ikke særligt åbensindet at man ikke kan tåle at andre tegner ens profet.

HSV (NUR DER HSV) 25. juli 2017, 17:21
Who is John Galt sagde:
Det er ikke særligt åbensindet at man ikke kan tåle at andre tegner ens profet.
Nu ved jeg ikke hvilken trosretning du tilhører - og om du tilhører nogen, men mig bekendt må man ej heller afbilde gud i den kristne tro.

I Østkirken var der ligefrem en billedudrensningsbevægelse, en såkaldt ikonoklasme, som i perioden 726 – 843 gik til angreb på alle menneskelige fremstillinger i den kristne kunst, og erstattede dem med de kendte og traditionelle symboler fra den første kristendom: det tomme kors, vinranken og fisken og så selvfølgelig Kristusmonogrammet.

Godt nok forbød Det Gamle Testamente mennesker at afbilde Gud. Men i Det Nye Testamente er Gud blevet menneske gennem sin søn Jesus. Og et menneske kan afbildes, ergo må Gud kunne afbildes gennem sin søns billede.

Man må altså IKKE direkte skitsere og afbilde gud i den kristne tro - derfor gælder denne regel vel også for kristne og du kan derfor ikke mønte argumentet om "ikke åbensindet" udelukkende på mulismer, når den kristne tro i Danmark er den mest udbredte og en stor del af det danske samfund.

Slettet klub 25. juli 2017, 18:04
Oasis sagde:
Who is John Galt sagde:
Det er ikke særligt åbensindet at man ikke kan tåle at andre tegner ens profet.
Nu ved jeg ikke hvilken trosretning du tilhører - og om du tilhører nogen, men mig bekendt må man ej heller afbilde gud i den kristne tro.

I Østkirken var der ligefrem en billedudrensningsbevægelse, en såkaldt ikonoklasme, som i perioden 726 – 843 gik til angreb på alle menneskelige fremstillinger i den kristne kunst, og erstattede dem med de kendte og traditionelle symboler fra den første kristendom: det tomme kors, vinranken og fisken og så selvfølgelig Kristusmonogrammet.

Godt nok forbød Det Gamle Testamente mennesker at afbilde Gud. Men i Det Nye Testamente er Gud blevet menneske gennem sin søn Jesus. Og et menneske kan afbildes, ergo må Gud kunne afbildes gennem sin søns billede.

Man må altså IKKE direkte skitsere og afbilde gud i den kristne tro - derfor gælder denne regel vel også for kristne og du kan derfor ikke mønte argumentet om "ikke åbensindet" udelukkende på mulismer, når den kristne tro i Danmark er den mest udbredte og en stor del af det danske samfund.
Man skal passe på med at nivellere Kristendommen med Islam, da det er to helt forskellige religioner med dertilfølgende doktriner og adfærdsmønstre. Jeg ikke kristen og kunne nemt finde aspekter hvor kristendommens religiøse påstande er problematiske, men at påstå at kristendommen i disse år er en ligeså stor trussel mod civilisationen som Islam er en kvalmende form for masochistisk politisk korrekthed, som i sidste ende kan føre til enden af alt det vi holder af.
Islam har ikke brug for at blive fetischeret eller hyldet. Islam har brug for en reformation, et sammenstød med civilisationen og oplysningen ligesom Kristendommen har gennemgået, hvilket ikke kan ske så længe folk lyver og undskylder hver gang en muslim sprænger sig selv i luften i Europas gader. Husk på at Islam er den yngste af de store Abrahamitiske religioner og derfor naturligt nok ikke lige så udviklet og kompatibel med de sekulære, frie og oplyste samfund som vi har kæmpet så hårdt for i vesten.

Glem ikke, når du opmuntre til at vi skal undlade at kritisere eller tegne ikke-profeten Muhammed i frygt for konsekvenserne, indrømmer du jo implicit at nogle muslimer desværre har en tendens til at gengælde verbal kritik af deres perfekte profet med fysisk vold.

HSV (NUR DER HSV) 25. juli 2017, 18:48
Who is John Galt sagde:
Glem ikke, når du opmuntre til at vi skal undlade at kritisere eller tegne ikke-profeten Muhammed i frygt for konsekvenserne, indrømmer du jo implicit at nogle muslimer desværre har en tendens til at gengælde verbal kritik af deres perfekte profet med fysisk vold.
Jeg opmuntre på ingen måde til, at undlade at hverken kritisere troen eller ikke afbilde profeten Muhammed. Men jeg ser ABSOLUT ingen grund til dette. Hvorfor bevidst fremprovokere en situation?

Når man gennem de seneste årtier er blevet bekendt med, hvor kede af det og sure det gør muslimer, at folk fra den vestlige verden afbilder deres profet, hvorfor så gøre det?

Bare fordi man rent juridisk har lov til, at tilsvine andre mennesker, behøves man jo heller ikke gøre det? Synes i bund og grund, at det er manglende respekt for medmennesker og deres trosretninger...

Jeg mener bestemt, at vi skal værne om ytringsfriheden - men dette skal ske på en måde, hvor vi ikke negligere og nedgør andre mennesker.
Who is John Galt sagde:
Islam har ikke brug for at blive fetischeret eller hyldet. Islam har brug for en reformation, et sammenstød med civilisationen og oplysningen ligesom Kristendommen har gennemgået, hvilket ikke kan ske så længe folk lyver og undskylder hver gang en muslim sprænger sig selv i luften i Europas gader.
Desuden synes jeg man skal passe på med, at sammensætte muslimer og bomber.

Jeg som 100 % etnisk dansker og mange muslimer tager stærkt afstand til de, som springer sig selv i luften og forårsager død og ødelæggelse. Det er terrorister. Ligesom Anders Breivik var terrorist. De, som bruger vold, terror m.v. i Islam og Koranens navn (samt andre religøse trosretninger) er i min forstand terrorister, som pådutter koranen og Islams trosretning noget forkert. Det er sørgeligt, dybt tragisk og forkert.
Besvar