Idé Tråden - Kom med dine forslag!

Skrevet i Generelt

Tripz FC (Tripz MC) 12. januar 2024, 02:55
Småforslag til at forbedre UI i 'Øvelser':

-Mulighed at kunne ændre rækkefølgen af hele træningsgrupper der allerede er lavet, f.eks. hvis man skifter mellem flere strategier og har mange øvelser liggende.

-Mulighed for markering af flere spillere på en gang eller autofill til bestemt øvelse pr. position (ANG, MID, FOR, K)

-Mulighed for at se træneregenskaber ved valg af træner i 'øvelser'.

Jeg ved ikke om jeg er den eneste der ville være glad for disse optimeringer, det er dog bare småting jeg tænker der ville være brugbart til en update engang smiley


Afc Stefans (Rudolfo Dellepøls) 12. januar 2024, 11:59
Hvorfor vises næste kamp holdopstilling ikke hos U23

Man kan se senior holdets næste kamp når man trykker oppe på Hold og ser oversigt

Var det ikke en ide at gøre det når man kommer ind og ser på ens U23 hold oversigt frem for evt ens Vifa rank kurve ?

Ved godt man inde på U23 holdoversigt bare kam trykke på Optakt tænkte bare det kunne være en fed feature


smiley

Loyals (VMEnhancer) 12. januar 2024, 13:09
Afc Stefans sagde:
Hvorfor vises næste kamp holdopstilling ikke hos U23

Man kan se senior holdets næste kamp når man trykker oppe på Hold og ser oversigt

Var det ikke en ide at gøre det når man kommer ind og ser på ens U23 hold oversigt frem for evt ens Vifa rank kurve ?

Ved godt man inde på U23 holdoversigt bare kam trykke på Optakt tænkte bare det kunne være en fed feature


smiley
Oversigten på ungdomsholdet er jo lidt et miks mellem "Klubhus" og Senior-"Oversigten". Så det er bevidst at de ikke er ens de to oversigter, men hvis du har konkret forslag til hvordan det kunne se sig ud, f.eks. via Paint, så tror jeg da folk er lydhøre.

FirkløverFC (Frederik) 12. januar 2024, 13:12
Personligt ville jeg hellere at seniorholds oversigten var magen til ungdomsholdsoversigten. smiley
Specielt med spilleropdateringer.

Real Madridtos CF (Don Carlo) 14. januar 2024, 15:53
Var det en mulighed med en ny turnering for de lidt lavere rangeret hold, ligesom der er kommet i virkeligheden med conference league, Europa League og CHapmoins League, lige PT er det turnering for de allerbedste eller fra 1800 og op efter på VIFA rank. Men alle klubber der ligger mellem 1799 og 256 på vifarank har ingen international turnering at spille. Et forslag kunne være at lave en turnering fra 20.000-10-000 på VIFA rank og fra 9999-2500 på VIFA rank og så den bedste turnering fra 2499 ned til 1 på VIFA rank - blot en ide, kan være det er for stort interval, men savner en international turnering for klubber mellem 1799-257 på VIFA rank.

PS. Portugals cup hedder Taca de Portugal - Alle andre turneringer har det rigtige navn for deres cup undtagen den portugugiske. smiley

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 14. januar 2024, 16:05
Real Madridtos CF sagde:
Var det en mulighed med en ny turnering for de lidt lavere rangeret hold, ligesom der er kommet i virkeligheden med conference league, Europa League og CHapmoins League, lige PT er det turnering for de allerbedste eller fra 1800 og op efter på VIFA rank. Men alle klubber der ligger mellem 1799 og 256 på vifarank har ingen international turnering at spille. Et forslag kunne være at lave en turnering fra 20.000-10-000 på VIFA rank og fra 9999-2500 på VIFA rank og så den bedste turnering fra 2499 ned til 1 på VIFA rank - blot en ide, kan være det er for stort interval, men savner en international turnering for klubber mellem 1799-257 på VIFA rank.

PS. Portugals cup hedder Taca de Portugal - Alle andre turneringer har det rigtige navn for deres cup undtagen den portugugiske. smiley
Tænker det ville være rigtig fint med flere cups også for de mindre klubber..

Med hensyn til navne.. Så hedder den danske Oddset pokalen i år...
Jeg har ikke tjekket andre men synes det er ok at navnet afspejler landet eller de allerede kendte navne..

Real Madridtos CF (Don Carlo) 14. januar 2024, 17:03
Pers LØVER sagde:
Real Madridtos CF sagde:
Var det en mulighed med en ny turnering for de lidt lavere rangeret hold, ligesom der er kommet i virkeligheden med conference league, Europa League og CHapmoins League, lige PT er det turnering for de allerbedste eller fra 1800 og op efter på VIFA rank. Men alle klubber der ligger mellem 1799 og 256 på vifarank har ingen international turnering at spille. Et forslag kunne være at lave en turnering fra 20.000-10-000 på VIFA rank og fra 9999-2500 på VIFA rank og så den bedste turnering fra 2499 ned til 1 på VIFA rank - blot en ide, kan være det er for stort interval, men savner en international turnering for klubber mellem 1799-257 på VIFA rank.

PS. Portugals cup hedder Taca de Portugal - Alle andre turneringer har det rigtige navn for deres cup undtagen den portugugiske. smiley
Tænker det ville være rigtig fint med flere cups også for de mindre klubber..

Med hensyn til navne.. Så hedder den danske Oddset pokalen i år...
Jeg har ikke tjekket andre men synes det er ok at navnet afspejler landet eller de allerede kendte navne..
Det kan du have helt ret i, men jeg syntes stadig at det godt kunne ændres når alle de andre pokal turneringer har et nogenlunde autentisk navn... Dog også bare et forslag, det gør jo ikke den store ændring i længden smiley

Real Madridtos CF (Don Carlo) 14. januar 2024, 17:05
Syntes dog stadig at den bedste ændring i spillet på nuværende tidspunkt ville være at få indført et XP system fra kampe, så ens spillere optjener XP ved at spille kampe. Udover dette kunne man måske også sætte en dobbelt XP alder fra 15-18 så de unge spillere træner dobbelt så godt og lærer hurtigere, ligesom i virkeligheden i de unge rækker. smiley

Loyals (VMEnhancer) 14. januar 2024, 20:56
Real Madridtos CF sagde:
Syntes dog stadig at den bedste ændring i spillet på nuværende tidspunkt ville være at få indført et XP system fra kampe, så ens spillere optjener XP ved at spille kampe. Udover dette kunne man måske også sætte en dobbelt XP alder fra 15-18 så de unge spillere træner dobbelt så godt og lærer hurtigere, ligesom i virkeligheden i de unge rækker. smiley
Vil det ikke bare påvirke at xp pr. niveau skal ændres?

Real Madridtos CF (Don Carlo) 14. januar 2024, 21:14
Loyals sagde:
Real Madridtos CF sagde:
Syntes dog stadig at den bedste ændring i spillet på nuværende tidspunkt ville være at få indført et XP system fra kampe, så ens spillere optjener XP ved at spille kampe. Udover dette kunne man måske også sætte en dobbelt XP alder fra 15-18 så de unge spillere træner dobbelt så godt og lærer hurtigere, ligesom i virkeligheden i de unge rækker. smiley
Vil det ikke bare påvirke at xp pr. niveau skal ændres?
Ikke helt smiley XP pr. niveau kan man også sætte ned, men man kan også bare sætte deres XP per træning x2 så behøver man ikk justere for niveau og alder smiley dog kan begge løsninger fungere tror jeg smiley

Angående det andet med XP pr kamp, så mener jeg at spillere burde få XP pr udført handling pr kamp, så f.eks. vil 1 aflevering reslutere i 2 xp i aflevering og 1 tackling vil give 5 xp i tackling og skud på mål måske 2 xp og hvis man scorer får man 8 ekstra xp (således giver et mål 10xp i alt) - det er bare foreslag, der kan justeres på hvor meget XP en spiller bør optjene pr handling pr kamp. Men jeg syntes at det ville afspejle virkeligheden betydeligt, da man siger at man udvikler sig mest under kampe. Og dette ville også gøre at man vil prioritere at ens spillere kommer i gang med at flest mulige kampe tidliger end nu. smiley håber det giver mening

God aften
Besvar