Projektopgave - Forslag til emner?

Skrevet i Off-topic

Slettet klub 25. november 2013, 16:15
Hej alle,

Jeg går i 9.klasse og det er snart blevet til projektugen. Den starter på fredag, og jeg har ikke fundet mit emne endnu.

Det overordnede tema er "et anderledes liv" Hvilket jeg synes er et rigtig træls emne...

Og så vil jeg høre jer om i havde nogen forslag? Har selv tænkt på Homoseksualitet og Islam. Men hvis I har nogen interessante emner, kunne det være rigtig fedt. Det må gerne være noget i den stil, men behøves ikke.

Tak på forhånd. smiley

Brøndby IF Masterclas (NeXoX) 25. november 2013, 17:14
AGFArsenal sagde:
Hej alle,

Jeg går i 9.klasse og det er snart blevet til projektugen. Den starter på fredag, og jeg har ikke fundet mit emne endnu.

Det overordnede tema er "et anderledes liv" Hvilket jeg synes er et rigtig træls emne...

Og så vil jeg høre jer om i havde nogen forslag? Har selv tænkt på Homoseksualitet og Islam. Men hvis I har nogen interessante emner, kunne det være rigtig fedt. Det må gerne være noget i den stil, men behøves ikke.

Tak på forhånd. smiley
ja det er godt nok et spøjst emne, kan du uddybe lidt hvad der ligger inde for rammerne? kan man fx skrive om diktatur? skal det omhandle individer eller må det omhandle stater , organisationer osv???

Slettet klub 25. november 2013, 17:28
CF Napoli sagde:
AGFArsenal sagde:
Hej alle,

Jeg går i 9.klasse og det er snart blevet til projektugen. Den starter på fredag, og jeg har ikke fundet mit emne endnu.

Det overordnede tema er "et anderledes liv" Hvilket jeg synes er et rigtig træls emne...

Og så vil jeg høre jer om i havde nogen forslag? Har selv tænkt på Homoseksualitet og Islam. Men hvis I har nogen interessante emner, kunne det være rigtig fedt. Det må gerne være noget i den stil, men behøves ikke.

Tak på forhånd. smiley
ja det er godt nok et spøjst emne, kan du uddybe lidt hvad der ligger inde for rammerne? kan man fx skrive om diktatur? skal det omhandle individer eller må det omhandle stater , organisationer osv???
Det må sådan set handle om alt. Ja, det skal bare være et anderledes liv. Man kan vel godt skrive om diktatur. Det er vel også anderledes at leve i et land hvor man har diktatur.
Det sidste ved jeg faktisk ikke. Men tror ikke vi må skrive om fx staten. Tror bare det er en smule svært at skrive om.

Brøndby IF Masterclas (NeXoX) 25. november 2013, 17:29
AGFArsenal sagde:
CF Napoli sagde:
AGFArsenal sagde:
Hej alle,

Jeg går i 9.klasse og det er snart blevet til projektugen. Den starter på fredag, og jeg har ikke fundet mit emne endnu.

Det overordnede tema er "et anderledes liv" Hvilket jeg synes er et rigtig træls emne...

Og så vil jeg høre jer om i havde nogen forslag? Har selv tænkt på Homoseksualitet og Islam. Men hvis I har nogen interessante emner, kunne det være rigtig fedt. Det må gerne være noget i den stil, men behøves ikke.

Tak på forhånd. smiley
ja det er godt nok et spøjst emne, kan du uddybe lidt hvad der ligger inde for rammerne? kan man fx skrive om diktatur? skal det omhandle individer eller må det omhandle stater , organisationer osv???
Det må sådan set handle om alt. Ja, det skal bare være et anderledes liv. Man kan vel godt skrive om diktatur. Det er vel også anderledes at leve i et land hvor man har diktatur.
Det sidste ved jeg faktisk ikke. Men tror ikke vi må skrive om fx staten. Tror bare det er en smule svært at skrive om.
ok hvis jeg var dig ville jeg skrive om konflikten i syrien. der kan du både snakke diktatur, religion, teror osv. alt efter hvordan du vil frame det

Slettet klub 25. november 2013, 17:31
CF Napoli sagde:
AGFArsenal sagde:
CF Napoli sagde:
AGFArsenal sagde:
Hej alle,

Jeg går i 9.klasse og det er snart blevet til projektugen. Den starter på fredag, og jeg har ikke fundet mit emne endnu.

Det overordnede tema er "et anderledes liv" Hvilket jeg synes er et rigtig træls emne...

Og så vil jeg høre jer om i havde nogen forslag? Har selv tænkt på Homoseksualitet og Islam. Men hvis I har nogen interessante emner, kunne det være rigtig fedt. Det må gerne være noget i den stil, men behøves ikke.

Tak på forhånd. smiley
ja det er godt nok et spøjst emne, kan du uddybe lidt hvad der ligger inde for rammerne? kan man fx skrive om diktatur? skal det omhandle individer eller må det omhandle stater , organisationer osv???
Det må sådan set handle om alt. Ja, det skal bare være et anderledes liv. Man kan vel godt skrive om diktatur. Det er vel også anderledes at leve i et land hvor man har diktatur.
Det sidste ved jeg faktisk ikke. Men tror ikke vi må skrive om fx staten. Tror bare det er en smule svært at skrive om.
ok hvis jeg var dig ville jeg skrive om konflikten i syrien. der kan du både snakke diktatur, religion, teror osv. alt efter hvordan du vil frame det
Okay, tak for buddet. smiley

Brøndby IF Masterclas (NeXoX) 25. november 2013, 17:32
[/quote]
Okay, tak for buddet. smiley
[/quote]
så lidt men husk der skal ikke særlig meget til brugte selv et par timer på mit projekt i 9 klassesmiley

Slettet klub 25. november 2013, 17:49
Ved det godt. Har haft projektuge siden 6. Klasse. Men alligevel et par timer? smiley

Brøndby IF Masterclas (NeXoX) 25. november 2013, 17:50
AGFArsenal sagde:
Ved det godt. Har haft projektuge siden 6. Klasse. Men alligevel et par timer? smiley
ja dejligt 12 tal min gruppe og jeg fik for vores projekt om sammenligning af forskellige demkorati systemer.

Slettet klub 25. november 2013, 22:10
Tag et emne med noget naturvidenskabeligt, hvis du vil score et let 12-tal.
Her er det også rigtig let at finde materiale, hvis man tager nogle af de "store" emner.

Eks. Fukushima-ulykken: Fortæl noget om fysikken bag atom-energi, fordele/ulemper ved atom-energi, Fukushima-ulykken; årsager og konsekvenser , perspektivere til Tjernobyl-ulykken.

et andet eks. Fedme, fortæl noget fra biologi om fedme. indrag samfundsfag og undersøg hvordan fedme skader et samfund, hvorfor fedme er opstået, hvordan man evt. kan løse problemet, her kan du indrage biologi igen
Lignende kan du skrive om nogle af de andre sundheds problemer som eksisterer: rygning, alkohol mm.

Skriv til mig hvis du har et emne i tankerne, og vil have råd.


Gibraltar (Magnus) 25. november 2013, 23:08
Du kunne sagtens tage udgangspunkt i Nordkorea, for derefter at komme ind på diktatur, som desuden er et herligt emne. Derefter kan du sammenligne/komme med modsætninger til/med demokrati, og om vi har haft noget lignende i Danmark i det vi havde enevælde (siger ikke, at det er præcis det samme).

Held og lykke. :-)
Besvar