DR licens

Skrevet i Off-topic

Dame Ndoye (E M Jensen) 11. september 2019, 16:19
- Betaler du DR licens? //Ja.

- Hvorfor? //Det er et lovkrav.

- Hvad syntes du om deres koncept? //Konceptet er fint for de ældre, da der ikke ellers er mange udbydere til dette segment. Dog er det på den anden side slet ikke up to date, hvis det skal være alle danskernes fælles medieplatform.

- Hvilke erfaringer har du over årene gjort dig med det? //DR P3, Nak og æd serien og sportsudsendelserne benytter jeg mig jævnligt af, men sammenlignet med lign. "tjenester", så syntes jeg ikke at pris og kvalitet hænger sammen på nogle som helst måder.

- Hvad syntes du om at det snart bliver gjort sådan, at det for eftertiden betales gennem skatten? Det er fint, så er der en ting mindre at skal holde styr på. Dog skal forbrugerne mere end nogensinde være opmærksomme på hvad de får for deres penge, da det "bare bliver en del af den skat man betaler alligevel."

Bjørnholt FC (And then what) 11. september 2019, 16:37
Girondins Bordeaux sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Kyoto Okami FC sagde:
Er enig med Skaden, det er helt hul i hovedet. Deres begrundelse med at man skal betale er at man kan gå på dr.dk er sgu også lidt tynd.
Så må de jo bare gøre ligesom andre streamingtjenester og lave abonnements pakker, hvis de vil ha ens penge.
Eller logge ind med NemID hvis du er betalende.
Ja, for at afmelde :-)

Icedancer (Anaheim Ducks FC - Blue Train FC) 26. september 2019, 12:39
- Betaler du DR licens?
Nej.

- Hvorfor?
Er fallit.

- Hvad syntes du om deres koncept?
For konceptuelt.

- Hvilke erfaringer har du over årene gjort dig med det?
Ingen.

- Hvad syntes du om at det snart bliver gjort sådan, at det for eftertiden betales gennem skatten?
Må eftertiden dømme.

Barcelona FC (Dan Poulsen) 26. september 2019, 23:34
- Betaler du DR licens?

Jeps

- Hvorfor?

Betaler alle mine regninger, også denne, selvom jeg helst havde været foruden.


- Hvad syntes du om deres koncept?

Det er ikke deres koncept der fejler noget, men måden de tjener deres penge. Jeg forstår på ingen måde hvorfor nogen TV-kanal skal betales over skatten. Jeg vil mene, at man burde have muligheden for at afmelde sit abonnoment, hvis ikke man gør brug af DR.

- Hvilke erfaringer har du over årene gjort dig med det?

Ikke de store.

- Hvad syntes du om at det snart bliver gjort sådan, at det for eftertiden betales gennem skatten?

Fuldstændig til grin - Det var bedre at de rent faktisk skulle kæmpe for at holde på deres kunder, og at man havde muligheden for at sige nej tak til DR.

Skurkene Fra Aarhus (Mr Talentløs) 28. september 2019, 02:29
- Betaler du DR licens?
Nej det gør jeg ikke.

- Hvorfor?
Det er en ide der er taget direkte ud af kommunismen, ''statsligt'' (= tvungen bruger betaling) betalte nyheder, serier, film. Det er den perfekte platform for propaganda, hvis det havde været i hvilken som helst anden stat med højere korruption så ville der være problemer.

- Hvad syntes du om deres koncept?
Forældet, ineffektivt, unfair konkurrence fordele.

- Hvilke erfaringer har du over årene gjort dig med det?
Har ikke haft en tv pakke efter jeg er flyttet hjemmefra og får det nok aldrig igen.

- Hvad syntes du om at det snart bliver gjort sådan, at det for eftertiden betales gennem skatten?
Det bliver blot mere besværligt for forbrugeren at vide hvad der går til DR , derudover så gemmer man hele problemstillingen væk og skider på alle der er i mod licens og DR.

Chickenlegs United (Jaksi) 30. september 2019, 16:16
Skurkene Fra Aarhus sagde:
- Betaler du DR licens?
Nej det gør jeg ikke.

- Hvorfor?
Det er en ide der er taget direkte ud af kommunismen, ''statsligt'' (= tvungen bruger betaling) betalte nyheder, serier, film. Det er den perfekte platform for propaganda, hvis det havde været i hvilken som helst anden stat med højere korruption så ville der være problemer.

- Hvad syntes du om deres koncept?
Forældet, ineffektivt, unfair konkurrence fordele.

- Hvilke erfaringer har du over årene gjort dig med det?
Har ikke haft en tv pakke efter jeg er flyttet hjemmefra og får det nok aldrig igen.

- Hvad syntes du om at det snart bliver gjort sådan, at det for eftertiden betales gennem skatten?
Det bliver blot mere besværligt for forbrugeren at vide hvad der går til DR , derudover så gemmer man hele problemstillingen væk og skider på alle der er i mod licens og DR.
+1

Nico Club (Nicolaj) 30. september 2019, 18:33
Overrasket over hvor mange der undlader at betale, fordi de synes det er urimeligt eller lignende. Det er åndsvagt udemokratisk, når det nu en gang er besluttet med et flertal. Hvor går grænsen for hvor meget og med hvilke ting man må sætte sig selv ud af samfundet? Er det også okay, at jeg går i Netto og handler gratis fordi jeg synes det er urimelige priser? Jeg har knap 1000kr til mig selv som udeboende studerende efter de faste udgifter er betalt, og jeg hader også selve konceptet, men det kunne da aldrig falde mig ind ikke at betale, når det nu engang er det der er vedtaget.

Skurkene Fra Aarhus (Mr Talentløs) 30. september 2019, 19:12
Nico Club sagde:
Overrasket over hvor mange der undlader at betale, fordi de synes det er urimeligt eller lignende. Det er åndsvagt udemokratisk, når det nu en gang er besluttet med et flertal. Hvor går grænsen for hvor meget og med hvilke ting man må sætte sig selv ud af samfundet? Er det også okay, at jeg går i Netto og handler gratis fordi jeg synes det er urimelige priser? Jeg har knap 1000kr til mig selv som udeboende studerende efter de faste udgifter er betalt, og jeg hader også selve konceptet, men det kunne da aldrig falde mig ind ikke at betale, når det nu engang er det der er vedtaget.
Nej, det er jo så ikke det samme.
Det samme ville være hvis Netto sendte en regning til dig hver måned, fordi du havde mulighed for at gå ind i deres butikker uanset om du gør eller ej...

Bjørnholt FC (And then what) 30. september 2019, 19:14
Nico Club sagde:
Overrasket over hvor mange der undlader at betale, fordi de synes det er urimeligt eller lignende. Det er åndsvagt udemokratisk, når det nu en gang er besluttet med et flertal. Hvor går grænsen for hvor meget og med hvilke ting man må sætte sig selv ud af samfundet? Er det også okay, at jeg går i Netto og handler gratis fordi jeg synes det er urimelige priser? Jeg har knap 1000kr til mig selv som udeboende studerende efter de faste udgifter er betalt, og jeg hader også selve konceptet, men det kunne da aldrig falde mig ind ikke at betale, når det nu engang er det der er vedtaget.
Nej, men så kan du jo heldigvis vælge at gå et andet sted hen og handle, hvis du ikke er tilfreds med priserne det pågældende sted. Med DR licens er der tale om noget helt andet, som der ikke kan sammenlignes med det først nævnte. Der har man ikke noget valg. Jeg ville sku da heller ikke betale til noget ved tvang, giv dog fok lov til styre hvad de vil bruge deres egne penge til.

Hvordan du bruger dine penge burde være op til dig selv. At skulle leve for knap 1000 kr om måneden er godt nok utroligt lidt, håber du klare den.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 30. september 2019, 19:46
Bjørnholt FC sagde:
Kunne være interessant at se hvor mange, som der rent fatisk betaler til dette samt høre hvad man syntes omkring den måde DR vælger at gøre tingene på. Ser frem til at høre fra mange af jer :-)

Mvh Bjørnholt

- Betaler du DR licens?
- Hvorfor?
- Hvad syntes du om deres koncept?
- Hvilke erfaringer har du over årene gjort dig med det?
- Hvad syntes du om at det snart bliver gjort sådan, at det for eftertiden betales gennem skatten?
Jeg har svaret tidligere at jeg betaler... Også selv om jeg meget sjældent bruger DR..
Men jeg syntes egentlig det er en lidt dum diskussion at gå ind i.. DR er en del af demokratiet.. Det er vedtaget i folketinget at der skal betales til DR..
Jeg syntes det er så fint at det kommer ind over skatten, så alle bidrager..
Ellers svarer argumenterne her i tråden jo faktisk til at vi skal have særskildt bruger-
betaling på alt !
Jeg går sjældent til lægen, hvorfor skal jeg så betale via skatten for at andre kan gøre
det 2 gange om ugen.. De bør betale selv..
Jeg går aldrig på biblioteket, hvorfor skal jeg så betale for at andre bruger den mulighed
jeg også har, men ikke selv bruger..
Jeg bruger ikke uddannelsessystemet.. Hvorfor skal jeg så betale for at de unge kan få en
gratis uddannelse, og endda få SU..
Osv osv osv...
Mvh Per
Besvar