Vman-PRO

Skrevet i Udviklerhjørnet

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 14. februar 2020, 13:23
Ja, som jeg skrev i dagens blogindlæg, så er det meningen at der endelig skal introduceres et nyt reklamefrit abonnement, som er et forslag der er dukket op flere gange i årenes løb.

Det vil jeg gerne høre jeres mening om:
  • Synes du at det overordnet set er en god ide med en form for reklamefrit abonnement?
  • Hvad siger du til ideen om at lade ungdomshold blive en del af abonnementet?
  • Tror du folk vil købe det reklamefri abonnement, hvis det ikke indholder noget "ekstra"? Vil du selv?
  • Hvis du ikke synes at ungdomshold skal kræve at man køber det reklamefri abonnement, har du så ideer til andre ting vi kan tilføje til abonnementet i stedet?


Barcelona All Stars (Morten) 14. februar 2020, 13:33
Hej

Jeg må indrømme jeg har adblocker på da jeg hader at se reklamer, jeg giver gerne ekstra for at slippe for reklamer, de sløver og støjer jeg for meget.
om det er 5-10 eller 20 kroner er jeg ligeglad med, da jeg syntes vman er så billig i forvejen i forhold til underholdsværdien

Ungdomshold kan godt indgå i en licens ordning, da man i forvejen næsten ikke kan spille vman uden licens.


PAN united (PANIL) 14. februar 2020, 13:40
For det første - Tak for nogle gode indlæg de seneste dage. Det er ikke fordi, jeg har selv har følt behovet, men dejligt når andre har haft behovet, at jeg slipper for at læse alt det brok smiley

- Reklamefrit abonnement er en glimrende ide.
- At lade ungdomsholdet være en del af det, er også en glimrende ide. Hvad med 3 licens-typer og 5 eller 10 kroner mere for ungdomshold? Umiddelbart er det ikke alle, der har interesse i ungdomsholdet.
- Personligt irriterer reklamerne mig ikke, så jeg behøver ikke købe den forbedrede licens. Dog er jeg vild med spillet og ville gerne lægge de 10 kroner ekstra, så spillet kan løbe bedre rundt. At slippe for reklamerne er jo så alligevel en "sidegevinst", selvom det ikke irriterer mig.

Lige et par spørgsmål derudover:
- Du nævner, at man overgår til det nye humørsystem, når man køber ungdomshold. Hvis man skal "købe" ungdomshold gennem licens, kan man så i teorien fortsætte med det gamle humør-system og dermed spille med samme "humør-strategi" som nu, hvis man ikke tilkøber ungdomshold?

- Hvad er tidshorisonten i forhold til at beta-testen er for 100% af de tilmeldte?

The Danish Vikings (H Hansen) 14. februar 2020, 13:44
Jeg er af den opfattelse, at du på den lange bane vil tabe kunder, da det er os forældre som betaler for vores børn.
I min optik er vejen frem et abonnement, som giver det hele, altså fjern klip mv.
Det er bedre at alle 5000 betaler 45 kr. om måneden end 45 procent af brugerne betaler 70.
Vejen frem er mange til få penge og ikke få til flere penge.

Godt eksempel er klubben Blackburn, de sænkede prisen med 33 procent for deres tilskuere, men øgede overskuddet med hele 116 procent fra tidligere år.


FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 14. februar 2020, 13:52
PAN united sagde:
For det første - Tak for nogle gode indlæg de seneste dage. Det er ikke fordi, jeg har selv har følt behovet, men dejligt når andre har haft behovet, at jeg slipper for at læse alt det brok smiley

- Reklamefrit abonnement er en glimrende ide.
- At lade ungdomsholdet være en del af det, er også en glimrende ide. Hvad med 3 licens-typer og 5 eller 10 kroner mere for ungdomshold? Umiddelbart er det ikke alle, der har interesse i ungdomsholdet.
- Personligt irriterer reklamerne mig ikke, så jeg behøver ikke købe den forbedrede licens. Dog er jeg vild med spillet og ville gerne lægge de 10 kroner ekstra, så spillet kan løbe bedre rundt. At slippe for reklamerne er jo så alligevel en "sidegevinst", selvom det ikke irriterer mig.
PAN united sagde:
- Du nævner, at man overgår til det nye humørsystem, når man køber ungdomshold. Hvis man skal "købe" ungdomshold gennem licens, kan man så i teorien fortsætte med det gamle humør-system og dermed spille med samme "humør-strategi" som nu, hvis man ikke tilkøber ungdomshold?
Når beta-testen er helt slut vil alle spillere gå over til det nye humørsystem.
PAN united sagde:
- Hvad er tidshorisonten i forhold til at beta-testen er for 100% af de tilmeldte?
Det er lidt svært at vide på nuværende tidspunkt, men det burde ikke tage super lang tid.

Den lukkede test har fanget alle de åbenlyse bugs.

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 14. februar 2020, 13:57
The Danish Vikings sagde:
Jeg er af den opfattelse, at du på den lange bane vil tabe kunder, da det er os forældre som betaler for vores børn.
I min optik er vejen frem et abonnement, som giver det hele, altså fjern klip mv.
Det er bedre at alle 5000 betaler 45 kr. om måneden end 45 procent af brugerne betaler 70.
Vejen frem er mange til få penge og ikke få til flere penge.

Godt eksempel er klubben Blackburn, de sænkede prisen med 33 procent for deres tilskuere, men øgede overskuddet med hele 116 procent fra tidligere år.
Tak for indsparket. Det kan meget vel ende med at det bliver sådan som du beskriver - med kun 1 abonnement, som giver adgang til det hele og med 0 reklamer.

Men jeg vil dog nødigt til at sætte prisen op for alle på en gang lige nu og her, men vil hellere lade det nye abonnement være noget som folk selv skifter over på.

De blå ulve (Astrup) 14. februar 2020, 14:00
Jeg syntes at det er en god ide med et nyt abonnement. Men som du selv nævner i dagens blogindlæg, så er adblock allerede noget som mange sikkert gør brug af.
Så jeg mener ikke at det nye abonnement kun skal indeholde at man slipper for reklamer.

Jeg ville personligt med glæde gerne betale for pro-versionen hvis den indeholder lidt ekstra. Det behøver ikke at være det helt store. Det kunne være små ting såsom:
* En særskilt cup / turnering for pro-abonnementer.

* Ny funktion for "assistentmanager"; Hvor der måske ikke kun kigges på hvordan spilleren præsterer. Kunne være ting som værdi-udvikling eller lignende.
(kunne eventuelt ligne kurven der viser klubbens vifarank-udvikling)

* En ekstra sponsoraftale, hvor man kan tjene et lille ekstra beløb.

* At man som pro-abonnement får adgang til at sælge klub-merchandise; ligesom at man får udbetalt tv-rettigheder. Så kan man få udbetalt et mindre beløb for solgt merchandise. (alt efter supporters klubben har).

Ellers syntes jeg som du selv nævner at ideen med ungdomsholdet indgår i det nye abonnement kunne være rigtigt spændene.



Bones of Thor (Thorbone) 14. februar 2020, 14:11
Barcelona All Stars sagde:
Hej

Jeg må indrømme jeg har adblocker på da jeg hader at se reklamer, jeg giver gerne ekstra for at slippe for reklamer, de sløver og støjer jeg for meget.
om det er 5-10 eller 20 kroner er jeg ligeglad med, da jeg syntes vman er så billig i forvejen i forhold til underholdsværdien

Ungdomshold kan godt indgå i en licens ordning, da man i forvejen næsten ikke kan spille vman uden licens.
Fuldstændig enig med Barcelona All Stars

Rørkær Champs (Kristian) 14. februar 2020, 14:14
De blå ulve sagde:
Jeg syntes at det er en god ide med et nyt abonnement. Men som du selv nævner i dagens blogindlæg, så er adblock allerede noget som mange sikkert gør brug af.
Så jeg mener ikke at det nye abonnement kun skal indeholde at man slipper for reklamer.

Jeg ville personligt med glæde gerne betale for pro-versionen hvis den indeholder lidt ekstra. Det behøver ikke at være det helt store. Det kunne være små ting såsom:
* En særskilt cup / turnering for pro-abonnementer.

* Ny funktion for "assistentmanager"; Hvor der måske ikke kun kigges på hvordan spilleren præsterer. Kunne være ting som værdi-udvikling eller lignende.
(kunne eventuelt ligne kurven der viser klubbens vifarank-udvikling)

* En ekstra sponsoraftale, hvor man kan tjene et lille ekstra beløb.

* At man som pro-abonnement får adgang til at sælge klub-merchandise; ligesom at man får udbetalt tv-rettigheder. Så kan man få udbetalt et mindre beløb for solgt merchandise. (alt efter supporters klubben har).

Ellers syntes jeg som du selv nævner at ideen med ungdomsholdet indgår i det nye abonnement kunne være rigtigt spændene.
Kan godt lide idéerne, men nu skriver han selv i opslaget "vi kun skal sælge muligheder; ikke resultater." om tilkøb i spillet smiley

Zephyr FC (Noerlen) 14. februar 2020, 14:18
Reklamefrit abonnement kan jeg godt gå med til - der er mange som brokker sig over reklamer, så giv dem en mulighed for at slippe, jeg tror ikke selv jeg vil benytte mig af det. En anden ide kunne være at gøre reklamerne mindre irriterende - millioner af andre hjemmesider kan finde ud af at bruge reklamer, uden at det ødelægger brugeroplevelsen - hvorfor kan vman.dk så ikke?

At gøre ungdomsholdet til noget man skal betale for, er et gigantisk no-go i min verden.
hvad er det? 2 år siden at, ungdomsholdet blev nævnt første gang, og det er min overbevisning, at snakken, og udsigten, til ungdomsholdet, er den eneste grund til, at mange spillere er blevet hængende, og betalt imens, altså, i min optik, så har mange spillere allerede betalt for det.
Jeg har aldrig, i alt den ventetid, læst noget om, at ungdomsholdet ville blive noget, som man skal betale for, så jeg syntes helt ærligt, at det ville være meget respektløst at kræve betaling nu.

Og hvis jeg skal fortsætte med at være 100% ærlig, lidt endnu, så syntes jeg, det er rimelig bekymrende, at det er hvad, 80 timer siden du, Dennis, meldte ud, at du har overtaget hele ejerskabet i VMAN, og allerede nu begynder du at snakke om dyre abonnementer.

Det er min umiddelbare reaktion - ud over det, stort klap på skulderen til dig, for at have åbnet op for dialogen med os brugere, det er noget af det, jeg har savnet mest de sidste par år smiley
Besvar