ALT for lave præmier ved mesterskab og oprykning

Skrevet i Generelt

Kurdistan (Stopper) 27. august 2020, 19:45
Jeg synes det er alt for lave præmiepenge man får, ved enten at rykke op eller ved at vinde mesterskabet i den bedste liga i de forskellige ligaer.

Der skal være en form for "gevinst" som er værd at kæmpe for. Ellers er der jo ikke noget ved at spille med om mesterskabet?

Tag fx Allsvenskan i sverige. Der får man 1.230.000 for at vinde mesterskabet? Det giver jo ingen mening. På 2 hjemmebanekampe er de penge jo allerede tjent ind? Der burde være en meget større fidus ved at vinde mesterskabet, og dermed vil konkurrencen om at vinde også blive forøget.

Der er jo nærmest ikke nogen værdi/gevinst ved at vinde et mesterskab.

Tror blandt andet det er derfor, at nogle klubber bare satser på unge spillere op til 25 år. Synes personligt bare det ødelægger spillet, fordi man ikke som sådan går efter mesterskabet. Der er virkelig mange klubber, som burde spille med om mesterskaber, men som bare hygger sig i de små ligaer, med 20 årige spillere, som de træner op og sælger, for så at starte forfra. For det er der meget mere værdi og penge i, end at vinde mesterskaber..

Synes det er ærgerligt..
Det er bare min holdning, men hvad tænker i?

Fatty Boom Boom FC (Fatty boom) 27. august 2020, 20:19
helt enig med at der burde være en større præmier for opryking!

Manchester City Futbal (Pep Gorgonzola) 27. august 2020, 21:04
Fuldstændig enig! Det er vildt meningsløst..

Tokyo (CK) Crew 27. august 2020, 21:52
Men er det ikke meningen, at man skal tjene mest på stadionindtægter end præmiepenge? Uden at kigge mere på det, så mener jeg at havde læst et sted, at langt det meste af virkelige fodboldklubbers indtægter består mest af billetsalg og ikke af præmiepenge smiley

FC Bombe Bombe (Chill) 27. august 2020, 21:57
Personligt har jeg aldrig været så langt oppe
så har ikke rigtig en holdning

men af nysgerrighed
Hvis de skulle ændre præmie pengene
hvor stor mener i så præmie pengene burde være?

soolskiin (Inger ringer) 27. august 2020, 21:58
Medie-rettigheder

Kurdistan (Stopper) 27. august 2020, 23:06
Lyon sagde:
Men er det ikke meningen, at man skal tjene mest på stadionindtægter end præmiepenge? Uden at kigge mere på det, så mener jeg at havde læst et sted, at langt det meste af virkelige fodboldklubbers indtægter består mest af billetsalg og ikke af præmiepenge smiley
Forstår dine pointe. Min pointe er bare, at hvis vi fx tager en oprykker fra championship til premier league i virkeligheden. Så vil man som oprykker få en fin præmiesum for at have rykket op i det fineste selskab. Med den fine sum penge man får, vil man kunne købe et par forstærkninger til den kommende sæson, som er på et højere niveau. Dermed får man en reel chance for at overleve. I 2. division i England i spillet, får man sølle 600k? Altså hvad skal man kunne forstærke sig med i den bedste række til sølle 600k? Det er det som er et af problemerne, ved så lav en præmiesum.

Det andet er som jeg har skrevet tidligere, at det slet ikke er attraktivt at vinde mesterskaber. For gevinsten er så lav, at det intet har af økonomisk betydning. Og sådan burde det altså i min verden ikke være. Man burde lave spillet sådan, at vinde mesterskaber burde være det mest attraktive af alt. Både sportsligt som økonomisk. Sådan er det også i den virkelige verden. Vinder man premier league, så får man også en ordentlig sjat penge, som gør at man kan handle endnu bedre ind til næste sæson.

Kurdistan (Stopper) 27. august 2020, 23:09
FC Bombe Bombe sagde:
Personligt har jeg aldrig været så langt oppe
så har ikke rigtig en holdning

men af nysgerrighed
Hvis de skulle ændre præmie pengene
hvor stor mener i så præmie pengene burde være?
Jeg har ikke som sådan et endegyldigt svar på hvad præmie pengene burde være. Det kommer lige så meget an på priser på spillermarkedet. Det hele skal jo hænge sammen.

Et skud fra bøssen vil være mellem 5-10 mio man burde få, for at vinde premier league fx.

Tokyo (CK) Crew 27. august 2020, 23:21
Alanya sagde:
Lyon sagde:
Men er det ikke meningen, at man skal tjene mest på stadionindtægter end præmiepenge? Uden at kigge mere på det, så mener jeg at havde læst et sted, at langt det meste af virkelige fodboldklubbers indtægter består mest af billetsalg og ikke af præmiepenge smiley
Forstår dine pointe. Min pointe er bare, at hvis vi fx tager en oprykker fra championship til premier league i virkeligheden. Så vil man som oprykker få en fin præmiesum for at have rykket op i det fineste selskab. Med den fine sum penge man får, vil man kunne købe et par forstærkninger til den kommende sæson, som er på et højere niveau. Dermed får man en reel chance for at overleve. I 2. division i England i spillet, får man sølle 600k? Altså hvad skal man kunne forstærke sig med i den bedste række til sølle 600k? Det er det som er et af problemerne, ved så lav en præmiesum.

Det andet er som jeg har skrevet tidligere, at det slet ikke er attraktivt at vinde mesterskaber. For gevinsten er så lav, at det intet har af økonomisk betydning. Og sådan burde det altså i min verden ikke være. Man burde lave spillet sådan, at vinde mesterskaber burde være det mest attraktive af alt. Både sportsligt som økonomisk. Sådan er det også i den virkelige verden. Vinder man premier league, så får man også en ordentlig sjat penge, som gør at man kan handle endnu bedre ind til næste sæson.
Problemet med dette er jo bare at så vil man bare skabe en større kløfte mellem dem der vinder ligaen og dem der ikke gør. Vinder man ligaen uge efter uge vil man efter din model have råd til en stjernespiller hver uge. Og når sæsonen kun varer i en uge og spillerne kun fylder år en gang om måneden er problemstillingen lige til.

Men misforstår mig ikke. Jeg siger ikke nej til ekstra credits, men jeg synes ikke, man bare skal skrue præmiepengene op uden også at ændre på, hvordan spillet er skruet sammen.

Kurdistan (Stopper) 27. august 2020, 23:27
Lyon sagde:
Alanya sagde:
Lyon sagde:
Men er det ikke meningen, at man skal tjene mest på stadionindtægter end præmiepenge? Uden at kigge mere på det, så mener jeg at havde læst et sted, at langt det meste af virkelige fodboldklubbers indtægter består mest af billetsalg og ikke af præmiepenge smiley
Forstår dine pointe. Min pointe er bare, at hvis vi fx tager en oprykker fra championship til premier league i virkeligheden. Så vil man som oprykker få en fin præmiesum for at have rykket op i det fineste selskab. Med den fine sum penge man får, vil man kunne købe et par forstærkninger til den kommende sæson, som er på et højere niveau. Dermed får man en reel chance for at overleve. I 2. division i England i spillet, får man sølle 600k? Altså hvad skal man kunne forstærke sig med i den bedste række til sølle 600k? Det er det som er et af problemerne, ved så lav en præmiesum.

Det andet er som jeg har skrevet tidligere, at det slet ikke er attraktivt at vinde mesterskaber. For gevinsten er så lav, at det intet har af økonomisk betydning. Og sådan burde det altså i min verden ikke være. Man burde lave spillet sådan, at vinde mesterskaber burde være det mest attraktive af alt. Både sportsligt som økonomisk. Sådan er det også i den virkelige verden. Vinder man premier league, så får man også en ordentlig sjat penge, som gør at man kan handle endnu bedre ind til næste sæson.
Problemet med dette er jo bare at så vil man bare skabe en større kløfte mellem dem der vinder ligaen og dem der ikke gør. Vinder man ligaen uge efter uge vil man efter din model have råd til en stjernespiller hver uge. Og når sæsonen kun varer i en uge og spillerne kun fylder år en gang om måneden er problemstillingen lige til.

Men misforstår mig ikke. Jeg siger ikke nej til ekstra credits, men jeg synes ikke, man bare skal skrue præmiepengene op uden også at ændre på, hvordan spillet er skruet sammen.
Man skal jo også have en større præmie som 2'er, 3'er og 4'er osv. Jeg synes bare at lige pt, er pengepræmierne for lave og derfor er mesterskabstitlen blandt andet ikke attraktivt. Det er bare det som jeg påpeger.

Og som du skriver til sidst, kan jeg referere til det jeg har skrevet lidt tidligere. Nemlig at det hele selvfølgelig skal hænge sammen, og at man ikke bare sådan skal skrue op for pengepræmierne uden andre ændringer.
Besvar