Hvad fik du i julekalenderen?

Skrevet i Generelt

Spurs (Møller) 4. december 2020, 00:34
Marco ODTK sagde:
Ud af mine 5 næste hjemmekampe står der at jeg har dobbelt op på kamp 2,3 og 5 så noget er da gået galt.
Fordi 1 og 4 er cup og venskabskamp

Bek United (Henrik) 4. december 2020, 01:59
Lidt ærgerligt at få dobbelt op på tilskuere til næste 3 hjemmekampe men når man så tjekker sit kampprogram så får man det kun til 2 kampe... Måske det er en fejl fordi jeg ikke har 3 hjemmekampe den 4 december, men så skal den fejl da fikses.

Bjørnholt FC (And then what) 4. december 2020, 03:16
En julekalender uden et eneste stykke chokolade indtil videre, det kan jo kun blive bedre imorgen.

Faciato FC (Vilde auktioner den næste time) 4. december 2020, 05:21
Lol min tæller udebanekamp med som de næste 3 kampe

Edit: kan se cup kampe ikke er talt med, så ingen fejl alligevelsmiley

Faciato FC (Vilde auktioner den næste time) 4. december 2020, 07:04
https://www.virtualmanager.com/advent_calendar
Tryk på "dine gaver" oppe i højre hjørne for at få et bedre overblik

Leopard Golf (Slut - INGEN udvikling) 4. december 2020, 07:48
FC Deluga sagde:
FC Aquador sagde:
Jeg er ellers meget enig med hvad leopard bringer op. Og faktisk nogle ret fede idéer, især det med 1mil, til handel indenfor en tidsgrænse.

Men selvom der kun er gået 3 dage (4 hvis vi tæller spoileren med fra idag). Så har vi jo fået en god idé om hvad de her låger bringer. ''Godter'' der løber op i en værdi af få 100k. Jeg håber dog på federe gaver, men forventer ikke meget bedre.

Super for små/nystartede klubber, men uden betydning rigtig for mere erfarne.

Jeg forstår godt, der er mange der vil have Awards'ne tilbage smiley
Folk glemmer bare lige hvor meget inflation det faktisk bringer ind i spillet. 1 million lyder måske ikke meget for større klubber og er måske en del for mindre klubber, men I skal huske at det er ALLE klubber med licens som åbner lågen som får det.
Lad os antage det er ca. 3000 klubber. 3.000 * 1.000.000 = 3.000.000.000, altså 3 milliarder som kommer ind i spillet på 1 dag. Alle klubber skal bruge den million på de 24 timer, hvilket gør at ufattelig mange spillere vil blive åndsvagt dyre de 24 timer man har pengene i og spillerne vil blive solgt for overpriser så andre klubber ikke kan byde på dem.

Ja små klubber får 1 million at købe spillere for. Det gør alle storklubber også, og selv hvis de store klubber ikke brugte den million credits, så vil den låge jo være spildt for dem?

At bringe Credits ind i spillet via en låge er simpelthen bare ikke en god idé på nogle punkter, heller ikke med en tidsgrænse for hvornår de skal være brugt.

Små klubber nyder godt af det hvis de opgradere stadion og træningsanlæg, for store klubber er det bare spild fordi at de skal bruge pengene inden for en hvis tid, og 1 million er nok til gode spillere hvis man spiller i 1. div eller man køber talenter som har et hvis niveau.
Nu var det egentlig ikke bare brok men mere en løftet finger og hjælpende hånd til ideer omkring julekalenderen hvor man kan udnytte den til fordel for mindre klubber uden at gøre den ligegyldig som jeg f.eks. mener 5% stadion reperation er til et stadion man måske ikke bruger. Man kunne også tage udgangspunkt i 250.000-500.000 som kun må bruges på 1 spiller - dermed undgår du at pengene falder i de riges hænder da de ikke har spillere de vil sælge for det beløb - du undgår inflation i spiller priser fordi de max må koste 250.000-500.000 og du får alligevel som mellem klub mulighed for at købe et talent du kan sælge for mere. Hvis vi tager udgangs punkt i 3000 spillere og det realistisk max er 70% af dem som udnytter det bliver det ca. 500 mio - 1 mia. Som vel egentlig ikke er mere end der pumpes ud gennem sponsorater og gevinster til de store klubber hver anden uge uden problem - men så snart det skal spredes ud er det et problem? --> Personligt får jeg samme fordel som de største spillere da jeg handler over den prisklasse men det er da oplagt at få spredt credits ud i de mindre klubber og holde dem i spillet

Uden at vide hvad der er i de andre låger kunne der også være 50% på opgradering af en stadion del (og ja her skal man også kunne vælge ungdomsstadion). Men jeg kan godt høre at at ideer bliver taget ilde op, andet havde man efterhånden ikke forventet. Trist udvikling af spillet

Marco ODTK (Marco) 4. december 2020, 07:53
Team Redbull sagde:
Marco ODTK sagde:
Ud af mine 5 næste hjemmekampe står der at jeg har dobbelt op på kamp 2,3 og 5 så noget er da gået galt.
Fordi 1 og 4 er cup og venskabskamp
Min venskabskamp er på udebane så det giver stadig ikke mening. Fair nok hvis cuppen ikke tæller med, men så burde man skrive det så det ikke giver så meget forvirring som er tilfældet.

Ignotus (--) 4. december 2020, 08:14
Marco ODTK sagde:
Team Redbull sagde:
Marco ODTK sagde:
Ud af mine 5 næste hjemmekampe står der at jeg har dobbelt op på kamp 2,3 og 5 så noget er da gået galt.
Fordi 1 og 4 er cup og venskabskamp
Min venskabskamp er på udebane så det giver stadig ikke mening. Fair nok hvis cuppen ikke tæller med, men så burde man skrive det så det ikke giver så meget forvirring som er tilfældet.
Når du klikker på 'Dine gaver' i øverste højre hjørne, hvilke kampe fremgår så?
https://www.virtualmanager.com/advent_calendar

Marco ODTK (Marco) 4. december 2020, 08:37
Team Aries sagde:
Marco ODTK sagde:
Team Redbull sagde:
Marco ODTK sagde:
Ud af mine 5 næste hjemmekampe står der at jeg har dobbelt op på kamp 2,3 og 5 så noget er da gået galt.
Fordi 1 og 4 er cup og venskabskamp
Min venskabskamp er på udebane så det giver stadig ikke mening. Fair nok hvis cuppen ikke tæller med, men så burde man skrive det så det ikke giver så meget forvirring som er tilfældet.
Når du klikker på 'Dine gaver' i øverste højre hjørne, hvilke kampe fremgår så?
https://www.virtualmanager.com/advent_calendar
4. december 2020, 15:45 - Optakt - Thunderballs
4. december 2020, 22:15 - Optakt - Easygame
5. december 2020, 20:10 - Optakt - pokalvindere

Men jeg har en hjemmekamp inden den mod "pokalvindere"
Optakt » - FC Milanello Glory 4. division, pulje 1 Ligakamp Hjemmebanekamp 05/12, 08:55

FC Deluga (Deluga) Forum-moderator 4. december 2020, 11:34
Leopard Golf sagde:
Nu var det egentlig ikke bare brok men mere en løftet finger og hjælpende hånd til ideer omkring julekalenderen hvor man kan udnytte den til fordel for mindre klubber uden at gøre den ligegyldig som jeg f.eks. mener 5% stadion reperation er til et stadion man måske ikke bruger. Man kunne også tage udgangspunkt i 250.000-500.000 som kun må bruges på 1 spiller - dermed undgår du at pengene falder i de riges hænder da de ikke har spillere de vil sælge for det beløb - du undgår inflation i spiller priser fordi de max må koste 250.000-500.000 og du får alligevel som mellem klub mulighed for at købe et talent du kan sælge for mere. Hvis vi tager udgangs punkt i 3000 spillere og det realistisk max er 70% af dem som udnytter det bliver det ca. 500 mio - 1 mia. Som vel egentlig ikke er mere end der pumpes ud gennem sponsorater og gevinster til de store klubber hver anden uge uden problem - men så snart det skal spredes ud er det et problem? --> Personligt får jeg samme fordel som de største spillere da jeg handler over den prisklasse men det er da oplagt at få spredt credits ud i de mindre klubber og holde dem i spillet

Uden at vide hvad der er i de andre låger kunne der også være 50% på opgradering af en stadion del (og ja her skal man også kunne vælge ungdomsstadion). Men jeg kan godt høre at at ideer bliver taget ilde op, andet havde man efterhånden ikke forventet. Trist udvikling af spillet
Det er ikke et problem at det pengene spredes ud på klubber, problemet ligger i at pengene kommer på én gang og man sætter en begrænsning for hvordan de skal bruges. Det er problemet. Igen, det er fint at de små klubber på penge fordi de bedre kan bruge det end de store klubber, men de 2 forskellige idéer som du er kommet med har kun tilgodeset små klubber og ikke de store klubber. 250.000-500.000 er jo ingen ting for de store klubber og med den her idé må de maks købe en spiller for 500.000. Medmindre de i forvejen handler med lavere kvalitets spillere er det fint, men for dem som kun handler efter super kvalitet er det igen spild.

De penge som kommer ind gennem sponsorater, entréindtægter osv. forsvinder der også en del af igen pga. blandt andet lønninger, boost af energi, fjernelse af en skade og spejdere, + det er penge som kommer ind over tid og ikke på én gang.

Nye klubber har allerede god mulighed for at tjene penge. Starten er lidt hård fordi du starter med 2.500 credits, men du kan købe relativt mange spillere for 1-100 C og sælge for 15.000+ C, derudover har de også forskellige bedrifter som bliver klaret relativt hurtigt som giver rimelig mange credits til dem også. Helt nye klubber har et tilbud som ligger i omkring 8 kroner for 10 dages licens og 250.000 credits, hvis jeg ikke husker helt forkert. Så de har utrolig god mulighed for at tjene penge og få en god start. Nu er det ikke så lang tid siden at jeg fik min klub genstartet og der er faktisk mange spillere som man nemt vil kunne tjene op mod 100k hvor du næsten ingen ting har givet for spilleren, vi taler under 50.000.
Leopard Golf sagde:
Uden at vide hvad der er i de andre låger kunne der også være 50% på opgradering af en stadion del (og ja her skal man også kunne vælge ungdomsstadion). Men jeg kan godt høre at at ideer bliver taget ilde op, andet havde man efterhånden ikke forventet. Trist udvikling af spillet
Uden at vide hvor du har det fra at idéer bliver taget ilde op, er jeg bestemt meget uenig. Såfremt at en idé er god, hvilket jeg efter min mening og andre jeg har snakket med ikke synes din idé med at få Credits ind i spillet og hen til nye klubber er, så er der faktisk mange andre idéer som bliver og som bliver taget op til debat med Dennis.
Besvar