Nervøs før/under fremlæggelser

Skrevet i Off-topic

Slettet klub 14. december 2011, 21:58
Jeg bliver meget nervøs før og under fremlæggelser, og vi har snart projektuge, og jeg er en del bange/irriteret over at jeg muligvis bliver rød i hovedet og min stemme knækker, når jeg skal fremlægge.

Jeg har fremlagt en del gange før, og det har altid været sådan. Projektuge er dog i en ny klasse, men jeg kender allesammen rigtig godt, eftersom jeg har været der i noget tid, men hvergang jeg fremlægger bliver jeg rigtig rød i hovedet og min stemme knækker på en måde og jeg føler mig rigtig utilpas og tænker på at folk kan se det på mig og vil måske grine osv, og det er slet ikke fedt, så jeg kunne godt tænke mig at høre om andre herinde har det på samme måde eller har nogle gode råd til hvordan jeg kan blive mindre nervøs under en fremlæggelse og måske fokusere på noget andet en publikum, fordi når jeg får øjenkontakt med nogle, bliver jeg flov an en art. smiley

Sport Foreningen (Hakan) 14. december 2011, 21:59
Hvis jeg var dig, ville jeg gå i et rum, og så bare slappe af lige før du fremlægger... Der findes mange metoder, her var en af dem smiley

Slettet klub 14. december 2011, 22:01
Sport Foreningen sagde:
Hvis jeg var dig, ville jeg gå i et rum, og så bare slappe af lige før du fremlægger... Der findes mange metoder, her var en af dem smiley
Tak for svaret. smiley Jeg prøver dog så meget jeg kan inden en fremlæggelse at slappe af, men jeg bliver altid små nervøs og tænker på alle de negative ting der kan ske istedet for de positive, hvilket ikke er så godt. smiley

Kan det også være en hjælp af søge øjenkontakt hos fx. kun læreren eller noget specielt bag i klassen? smiley

NK Bosna United (Reklame Forum) 14. december 2011, 22:04
Kig dine klassekammerater på næsen i stedet for øjnene. Så ligner det at du kigger dem i øjnene men du blir mindre nervør. Virker for mig smiley

Sport Foreningen (Hakan) 14. december 2011, 22:04
Jeg er specielt i fremlæggelser, så jeg vil nok råde dig til at, kigge på læren mest, men selvfølgelig vil der lige være fnisen over ved hjørnerne, men det skal du ikke tage dig af. Du skal være realistisk, og tænke på at den uge har en stor betydning for mine karakter. smiley

Slettet klub 14. december 2011, 22:05
Jeg har også været inde på en hel masse andre hjemmesider og finde indlæg om nervøsitet og ligende, og mange skriver at det er en god idé at tage til psykolog eller tage medicin, men det synes jeg er lidt for overdrevet, og så langt vil jeg ikke gå. smiley

Jeg kan os godt, når jeg er deroppe, men det er bare svært at få en selv derop, så man hel tiden tænker på sådan noget, og rødmen er bare det værste! Ville ønske jeg ikke havde det! smiley

Slettet klub 14. december 2011, 22:06
NK Bosna United sagde:
Kig dine klassekammerater på næsen i stedet for øjnene. Så ligner det at du kigger dem i øjnene men du blir mindre nervør. Virker for mig smiley
Også en rigtig god idé. smiley

Slettet klub 14. december 2011, 22:07
Sport Foreningen sagde:
Jeg er specielt i fremlæggelser, så jeg vil nok råde dig til at, kigge på læren mest, men selvfølgelig vil der lige være fnisen over ved hjørnerne, men det skal du ikke tage dig af. Du skal være realistisk, og tænke på at den uge har en stor betydning for mine karakter. smiley
Ja, tager det også meget seriøst, og vil give mig 100% og gøre det, men man sidder bare ikke med en rar følelse inden man skal derop, fordi jeg som sagt altid bliver meget nervøs og rød i hovedet, men jeg må måske bare lære at acceptere det, eller kan man gøre noget ved det? smiley

Sport Foreningen (Hakan) 14. december 2011, 22:07
Men så er det op til dig... Du skal bare slappe af, tage dybe indåndinger, så klarer du den. smiley

Uptivupti Crew (Er væk - som din kæreste) 14. december 2011, 22:07
Forestil dig, at alle du fremlægger for er nøgne.


Det virkede for mig, indtil jeg fik boner på under en præsentation af Hitlers idéer!
Besvar