Kampsimulatoren for Urealistisk !

Skrevet i Generelt

Slettet klub 21. maj 2010, 20:35
badabum

HjerneSkaderne (Carl-Hilbert Russel) 22. maj 2010, 00:53
FC Sunnyvale sagde:
Sætningen skulle læses som at vi overvejer at bruge en *anden* fordeling end den rent tilfældige.... en anden fordeling som brugerne vil opleve som mere retfærdig.
Så tror jeg desværre I bliver nødt til at bruge en (zzz) uniformfordeling. Jeg antager at lige nu er det eksponentialfordelt?

Det kunne være rigtig interessant at prøve en hierarkiskmodel - men nok egentlig mest interessant at bruge det på spillerydelse, så en spiller kan svinge (server-side intentionel) i perioder og dermed stille højere krav hos den enkelte (top)manager hvis han vil ha' det optimale ud af holdet. smiley

Slettet klub 22. maj 2010, 13:50
Helt enig godt skrevet!!

Slettet klub 22. maj 2010, 14:08
Det her dur bare ikke... Jeg har som mange gange tidligere sagt, tacklinger på normale, men får hele tiden direkte rødkort, med karantiner på 3-5 dage + alt for mange skader. Jeg synes det er dybt problematisk for en manger spil, hvor man kun må have max 22 spiller på holdet, og træningen bliver dårligere hvis man har over 20 spiller. Jeg har fx. nu 4 spiller som har skader+ karantiner.... Urealistisk!


Miami Magic Dolphins (Barney Stinson) 22. maj 2010, 14:16
FC Innova sagde:
Det her dur bare ikke... Jeg har som mange gange tidligere sagt, tacklinger på normale, men får hele tiden direkte rødkort, med karantiner på 3-5 dage + alt for mange skader. Jeg synes det er dybt problematisk for en manger spil, hvor man kun må have max 22 spiller på holdet, og træningen bliver dårligere hvis man har over 20 spiller. Jeg har fx. nu 4 spiller som har skader+ karantiner.... Urealistisk!
I det mindste er det med de 22 spillere ens for alle smiley

Men man kunne nok godt tænke i at udvide spillertruppen til 25 eller 30 spillere måske smiley

Slettet klub 22. maj 2010, 16:13
enig godt skrevt har også for brokket mig til support en gang smiley smiley op

Slettet klub 22. maj 2010, 20:45
jeg er helt enig
man kan ikke sige det meget bedere smiley

Slettet klub 23. maj 2010, 01:40
lige som mig idag i en kamp efter 7 minuter blev min spiller udvist

Slettet klub 23. maj 2010, 11:14
jeg synes også de har gemt det væk for længe. denne sæson har kostet mig 3-4 skader og normalt har jeg ingen. - synes bare de skulle ligge mere tilfældigt istedet for at det hele kommer i bunker.

Slettet klub 24. maj 2010, 04:18
FC Sunnyvale sagde:
Det, du ser animeret i højdepunkterne, er det direkte resultat af spillernes kunstige intelligens. Det bliver før hvert højdepunkt besluttet hvilket hold skal have fordelen når højdepunktet starter, ud fra holdenes styrke, spillernes energi/placering/holdkaptajnens indflydelse osv.... men selve udfaldet af højdepunktet bestemmes af den egentlige simulation af spillerne, som hver har deres egen lille hjerne, og hvis ydelse på banen bestemmes af deres stats.

Under højdepunkterne flytter og tænker hver spiller 4 gange per sekund og reagerer i følge deres simple hjerne, som er delt op i flere lag, fra det simple instinkt-lignende lag, som f.eks styrer dem væk fra de nærmeste modstandere, til en mere overordnet tilstandsmaskine, som styrer hver spillers overordnede adfærd i forhold til hvem der har bolden, og hvad der foregår.

En anden interessant detalje i kampmotoren er, at formationen selv er en agent med egen hjerne, som flytter hver spillers usynlige "hjem-punkt" i forhold til boldens position, boldens ejers hold, og indstillingerne Mentalitet og Fokus i taktikken. Når spillerne ikke har nogen konkret opgave, såsom at dække op eller løbe efter bolden, så løber de imod deres hjem-punkt, som så hele tiden flytter sig.

Det er alt sammen ufatteligt spændende for en AI-nørd som mig, og jeg kunne snakke om det i timevis, men det er ikke det jeg får min løn for smiley
Haha så ved vi jo såå meget mere om hvordan kampene er opbygget, og hvordan vi bedre kan vinde kampene smiley Tarker eller noget ... smiley
Besvar