B-hold og fremtiden for Vman

Skrevet i Generelt

Ignotus (--) 27. juni 2017, 14:00
Stigende licens priser, B-hold og udsigt til endnu mere udvikling

Har du ikke fået læst det nyeste blog indlæg?
https://www.virtualmanager.com/blog/940-vores-naeste-projekt-og-fremtiden-for-virtual-manager


Spændene snak, jeg kan personligt godt lide ideen om B-holdet, men lad os få taget temperaturen ude blandt folk. Hvad siger i til det?

Ungdommen FC (Latterlig lave træninger) 27. juni 2017, 14:04
Team Aries sagde:
Stigende licens priser, B-hold og udsigt til endnu mere udvikling

Har du ikke fået læst det nyeste blog indlæg?
https://www.virtualmanager.com/blog/940-vores-naeste-projekt-og-fremtiden-for-virtual-manager


Spændene snak, jeg kan personligt godt lide ideen om B-holdet, men lad os få taget temperaturen ude blandt folk. Hvad siger i til det?
Utroligt spændende

Jeg bliver dog lidt bekymret, når jeg ser dette "Vi kan gøre det nødvendigt at have flere spillere på bænken ved at øge risikoen for skader og øge energitabet ved kamp."

Der er absolut ingen økonomi i det, eller muligheden for at få tingene til at løbe rundt, hvis jeg skulle betale 4-6 ekstra lønninger pr. dag i løbet af en sæson. Vel og mærket lønninger til førsteholdsspillere.

Ang. pladser på holdet mener jeg ikke, at 15 skal være reserveret til et B-hold og 15 til et A-hold. Det skal være folks egen beslutning, hvordan de vil fordele de 30 pladser.

Grundideen med et B-hold støtter jeg dog fuldt ud. Der skal dog være en mulighed for, at B-holdet kan suppleret på A-holdet ved karantæner, skader mv.

Martin Rangers (Martin) 27. juni 2017, 14:16
Mht. prisstigning, så synes jeg det er rigtig fedt, at Sunny har taget sig tiden til, lige at give et par ord og en forklaring, som jeg tror alle kan forstå - fedt, fedt, fedt.. Jeg betaler glædeligt de ekstra penge smiley

Mht. B-hold, så synes jeg det er den helt rigtige løsning der bliver lagt op til.Ligesom Riisager mener jeg ikke, at man kan begrænse et A-hold til 15 truppladser uden, at gøre det mulig at rykke spillere frit imellem de to hold. Omvendt set (hvis man holder fast i 30 som total), så er et B-hold med 12 pladser, nok også lige i underkanten. Jeg synes dog at de ideer, som blev beskrevet var rigtig spændende, og håber derfor, at man kan introducere nogen i stil med det set-up, men måske med 18 førsteholdspladser (11 + 7 på bænken) på begge hold, hvis muligt. Det er selvfølgelig en netto signing i totale truppladser, men måske skader og karantæner er en måde, at komme omkring det på. Dette vil naturligvis medføre en enorm efterspørgsel i markedet umiddelbart efter, at det bliver implementeret..

Alternativt kunne man lave 7-mands hold i B-ligaen, men det er nok for krævende, at sætte et seperat ligasystem op, og jeg mener ikke det er en god løsning.

Alt i alt, super fed ide - jeg er sikker på at Sunny + Crew kommer frem til det rigtige format!

Roser herfra smiley

Faxland Boldklub (Nicklas Thomsen) 27. juni 2017, 14:43
Er splittet. Hele idéen med en ny/ekstra klub - var det ikke for de klubber, som havde prøvet/vundet alt?
Umiddelbart tror jeg ikke, at jeg vil benytte mig af et B-hold - og jeg håber ikke, at det får nogen stor indflydelse, hvis man bare "ignorerer" funktionen.
Måske tager jeg fejl. Det er jo meget sjældent, at opdateringerne har en negativ effekt på spillet, så jeg er selvfølgelig klar, på at se, hvad der sker.
Havde faktisk tænkt mig at opgradere mit abonnement fra 30 dage - til 360 dage, men det venter jeg lige med nu.
.. spændende for de vindende og rige klubber - så går de i hvert fald ikke døde i Vman smiley

Lebbaeu FC (Mads) 27. juni 2017, 14:54
God ide og et dejligt frisk pust til spillet smiley dog tror jeg, at en fordeling på 15/15 på hhv. A og B hold bliver for stramt - det svarer til 1 reserve pr. hold pr. position (målmand, forsvar, midtbane, angreb). Selv hvis det bliver muligt at "låne" b holdspillere til A-holdet vil disse lide et energitab der kan have indflydelse på spillerens præstationer på B-holdet.

En løsning kunne være, at man øger den samlede trupstørrelse - en A-trup på f.eks 18 vil give bedre plads til eventuelle reserver. B holdet går jeg ud fra ikke har samme behov for at have samme antal udskiftere som A-holdet, i og med at det er et reservehold. Her vil en trupstørrelse på 17 være passende.

Alt i alt bliver den samlede trupstørrelse forøget med 5. Men med den fordeling jeg forklarede ovenfor, slipper man for problemet med ikke at have nok udskiftere.

Arsenal FC (Ålen) 27. juni 2017, 14:59
SICK IDEA

Fruehøj FF (FVH) 27. juni 2017, 15:01
Helt vildt spændende med mere udvikling for Vman.
B-hold er en fin løsning, men lidt bedrøvet over at man dropper at tilføje flere klubber til Virtualmanager, altså det at have flere kontoer på én.

Men jeg må formode at B-holdet, skal fungere som "reserveligaen"?
Jeg synes, ift. nyheden, at det lyder som to seperate hold man har (ved godt det ikke er)? Man kan da ikke have forskellige sponsorater for hvert hold man har? En klub (a-hold ,og reserve/b hold) har én sponsor, de har ikke sponsor til hvert hold de har.

Synes det kunne være fremragende hvis man kunne gøre således at niveauet var mindre på b-hold, således at man kan fastholde det gode humør for spillerne (især de unge, som ikke får specielt meget spilletid) ved at lade dem spille for b-hold, uden at det skal betyde de ikke kan trænes intenst/hårdt således spillerne også kan udvikles via træning samtidig med at de spiller kampe

A- og B-holdet kan have et fælles totalt antal pladser: f.eks 30 i alt. stemmer jeg helt klart for!




Pris stigning

30 kr. for licens for en måned er jo stadig vanvittigt billigt?

Tokyo (CK) Crew 27. juni 2017, 15:16
Jeg synes det er en mega fed idé. Især det med b-holdet. Men jeg synes, man skulle gøre sådan, at når man har købt en spiller, kan man bestemme, hvor han skal spille. Og jo ældre/bedre han er, jo mere kræver han at spille for førsteholdet. Det er en bedre løsning, hvis vi kun får 15 pladser på førsteholdet.

Thunderballs (Mathias Lynge) 27. juni 2017, 15:25
fin ide. Har dog et enkelt issue. Gør man ikke bare de rige klubber endnu rigere (kommer endnu længere foran økonomisk) ift de mindre hold der ikke har de samme midler til at drive to hold evt. Et i 1. Div og et i 2.div, nu når man har mulighed for to indtægter på stadion?

Østerbro IF (Numero uno) 27. juni 2017, 15:26
Jeg synes det havde været langt federe med 2 selvstændige klubber på samme konto, så man kan prøve at starte helt forfra i spillet. Klubberne skulle selvfølgelig ikke have mulighed for at byde på hinandens spillere osv.

Kan ikke helt se hvorfor man gik væk fra det igen??
Besvar