B-hold og fremtiden for Vman

Skrevet i Generelt

Mr Popgun FC (Clear Eyes Full Hearts) 29. juni 2017, 17:42
Ac dragon IF sagde:
Clear Eyes Full Hearts sagde:
Thunderballs sagde:
Clear Eyes Full Hearts sagde:
Team Aries sagde:
Clear Eyes Full Hearts sagde:
Synes de burde prøve at lave et identisk vman på en ny server hvor alt starter forfra - Det vil altså sige 0 klubber, og så bare en masse 15 årige til at lige starte spillet ud. Det kunne være grineren at prøve at se hvordan spillet ville forløbe på ny. Se hvordan priserne på de første spillere i starten vil være helt nede på 1 - 2.000 C. Overvej lige hvor grineren det kunne være at helt fra bunden af prøve at være den første til at nå verdensklasse anlæg. Jeg ville med glæde købe dobbelt licens for at få lov til at prøve det. Det ville være en grineren challenge, og det bedste af det hele ville være at det ville køre på en anden server - Og derfor ville den her version af vman stadigvæk køre som normalt. Ingen ville tabe på det.


Er det kun mig som virkelig, virkelig gerne vil have det til at ske?
Ville være rigtig spændene at indføre. Andre browser spil kører jo også med forskellige servere smiley
Har førhen proklameret for at de burde overveje idéen, fordi jeg er sikker på at det vil kunne genoplive en gammel brugerbase. Er ret sikker på at det heller ikke ville kræve alt for meget at få sådan en server op og køre.
Spørgsmålet er vel bare om det ikke kommer til at trække for mange af brugeren fra det nuværende spil, over på det nye?
Tror det vil være for risikabelt ifht. brugerbasen

Edit: kunne godt selv tænke mig at prøve det. smiley
De kunne implementere det på den her side. På den måde er der alligevel en forbindelse mellem begge servere, for at netop undgå at folk bare smutter fra den ene server til den anden. Så har folk også muligheden for at endelig få den ekstra klub de gerne ville have. Så kunne de lave en pro licens for de som vil prøve den nye server af. To fluer med et smæk!


Eventuelt en drop down menu så man kan skifte mellem server?
Synes idéen lyder sjov, sådan ren teori mæssigt, men i praksis en katastrofe. Synes man bare burde fokusere på hvad vi har i stedet for at splitte brugerbasen. Som andre har sagt så er det stadig muligt for nye klubber at nå til tops, og hvis man bare lavede en ny server hver gang folk synes at de store klubber har fået et for stort forspring, så vil vi ende ud i 5/10 nye servere med 30 - 50 klubber i hver server.
Jeg tror ikke det vil være en katastrofe. Og jeg tror du misforstår hvem det her bliver lavet for. Det er ikke så meget fordi at nye klubber ikke kan nå til tops hurtigt. Det er flere gange blevet bevist at det kan man sagtens. Det her er ligeså meget til gavn for de store klubber der af og til har brug for en ny challenge. Det vil være det samme spil men i en langt mere dynamisk facon. Du skal huske på hvor lang tid det har taget for at der har kunne komme så mange penge ind i spillet som der er nu. Jeg er temmelig sikker på at der i hvert fald vil gå et par år før der overhoved er nogen som vil kunne få verdensklasse anlæg i et nyt Vman. De 5 - 10 nye servere du snakker om kommer aldrig til at blive lavet. Kun hvis det viser sig at være en kæmpe success smiley

Nobr (Kampmotor--held og lotto) 29. juni 2017, 17:55
Det er ikke noget for mig at starte på en ny server. Jeg har en gang startet fra ingenting og behøver det ikke igen.
Hvis vi absolut skal køre to hold og måske flere under samme bruger, må det vist være nok.

Mr Popgun FC (Clear Eyes Full Hearts) 29. juni 2017, 18:13
Nobr sagde:
Det er ikke noget for mig at starte på en ny server. Jeg har en gang startet fra ingenting og behøver det ikke igen.
Hvis vi absolut skal køre to hold og måske flere under samme bruger, må det vist være nok.
Det er da også fint nok at det ikke er noget for dig. Du er ikke nødt til det.

Hvis der er nogen som har spillet Diablo 2 eller Diablo 3, så kender i muligvis til konceptet seasons / Ladder. Hver gang der kommer en ny season / Ladder, så ser spillene en kæmpe aktivitet boost, fordi at folk nyder godt af en challenge. Det er sjovt at starte forfra, især når andre også starter forfra. Der går sport i det når man skal prøve at nå til et punkt før andre. Ud fra et forretningsmæssigt perspektiv er det en fremragende idé.

Det virker til at folks største bekymring ved sådan en server vil være at man mister brugere fra spillet. Jeg tror det vil have den omvendte effekt. Folk får fornyet sin kærlighed til Vman. Gamle klubber vil komme tilbage. Desto flere der spiller spillet, desto større chance er der for at endnu flere nye klubber besøger spillet. Desto flere penge vman får ind, desto større chance har de for at reklamere for spillet... Det skulle være blevet gjort for længst.

Tro ikke at folk stopper med at spille på sin originale klub til fordel for at prøve den anden server. Folk vil stadigvæk gerne træne sin verdensklasse klub dagligt samt følge truppens udvikling. De vil stadigvæk købe og sælge. Der vil stadigvæk være konkurrence. Det andet alternativ er at der intet bliver gjort, og så vil aktiviteten ligeså stille dale ligesom den har gjort de sidste 6 år.

FC Hefaistos (Martin ) 29. juni 2017, 20:18
Nu har jeg siddet lidt og læst i det her store emne, som er kommet rundt om mange gode ting.


Personligt vil jeg sige at B-hold vil klart være en fordel for folk som vil tjene lidt ekstra ved siden af. Så kan man enten sige "Jamen fint, det vil jeg ikke have", eller "Ja tak!". Personligt vil jeg da gerne have et B hold ved siden af, netop så jeg evt. kan tjene lidt ekstra penge ved siden af mit A-hold. Selvom mit hold ikke er det bedste, vil det måske kunne hjælpe mig lidt mere.

Dog skal der selvfølgelig findes en balance i forhold til hvor mange spillere der på hvert hold. Fordi hvis man låser det og siger 12 på B, og 18 på A så vil der altid være nogle som brokker sig. Ligesom hvis man siger 15 på B og 15 på A. Så det gælder om at finde en fair og rimelig balance.

Og så til prisstigning;

Jeg synes det er **** fedt at det bliver sat op. Det gør mig sgu ikke en skid at det bliver sat op, det har jo trods alt været en røverkøb smiley

De Røde Ulve (Talent udsalg) 29. juni 2017, 20:42
Nu ved jeg ikke om det hidtil har være spurgt skrevet om...

Men er det muligt at slå den funktion fra, vil blive belastende for dem af os der udelukkende har med unge og optræning at gøre.

Det gør jeg ikke kan stille 2 hold.

Recreativo Huelva (Alejandro Ceballos) 29. juni 2017, 21:13
New Orleans Pelicans sagde:
Recreativo Huelva sagde:
Riisager United sagde:
Recreativo Huelva sagde:
Det er sådan de andre spil på internettet kører på.
Du kan købe dig til funktioner, som er lidt bedre og det skaber indtægter
Jeg gider godt nok ikke sidde og spille et spil, hvor det er størrelsen på min pung der afgør, om jeg kan komme til tops.
det er heller ikke det jeg siger smiley
Du kan stadigvæk komme til tops, men de andre funktioner kan bare være en hjælp smiley og de skal heller ikke koste meget
Det er allerede let at komme til tops i Vman, så hvorfor gør det lettere?smiley
vi snakker ikke om at nå hurtigere til tops. Vi snakker om:
- indtægter til Vman
- Mere aktivitet

Vi kan også lad være med at tænke på aktivitet og udvikling og bare lade det være. Med tiden må Vman lukke ned, fordi der ikke er mere brugere og aktivitet.

Bjørnholt FC (And then what) 29. juni 2017, 21:17
Recreativo Huelva sagde:
New Orleans Pelicans sagde:
Recreativo Huelva sagde:
Riisager United sagde:
Recreativo Huelva sagde:
Det er sådan de andre spil på internettet kører på.
Du kan købe dig til funktioner, som er lidt bedre og det skaber indtægter
Jeg gider godt nok ikke sidde og spille et spil, hvor det er størrelsen på min pung der afgør, om jeg kan komme til tops.
det er heller ikke det jeg siger smiley
Du kan stadigvæk komme til tops, men de andre funktioner kan bare være en hjælp smiley og de skal heller ikke koste meget
Det er allerede let at komme til tops i Vman, så hvorfor gør det lettere?smiley
vi snakker ikke om at nå hurtigere til tops. Vi snakker om:
- indtægter til Vman
- Mere aktivitet

Vi kan også lad være med at tænke på aktivitet og udvikling og bare lade det være. Med tiden må Vman lukke ned, fordi der ikke er mere brugere og aktivitet.
Her på det seneste har der været mere aktivitet end der har være i langtid, flere er sågar vendt tilbage til spillet smiley

Frederikssund IK (Bagmanden) 29. juni 2017, 21:51
Recreativo Huelva sagde:

vi snakker ikke om at nå hurtigere til tops. Vi snakker om:
- indtægter til Vman
- Mere aktivitet

Vi kan også lad være med at tænke på aktivitet og udvikling og bare lade det være. Med tiden må Vman lukke ned, fordi der ikke er mere brugere og aktivitet.
bro, som om din idé vil hjælpe på de tænk du nævner, og jeg håber for guds skyld at de ikke engang vil overveje det.

Recreativo Huelva (Alejandro Ceballos) 29. juni 2017, 22:33
Team North United sagde:
Recreativo Huelva sagde:

vi snakker ikke om at nå hurtigere til tops. Vi snakker om:
- indtægter til Vman
- Mere aktivitet

Vi kan også lad være med at tænke på aktivitet og udvikling og bare lade det være. Med tiden må Vman lukke ned, fordi der ikke er mere brugere og aktivitet.
bro, som om din idé vil hjælpe på de tænk du nævner, og jeg håber for guds skyld at de ikke engang vil overveje det.
Kan du sige mig, hvorfor "min" (det var en anden der kom med den) idé ikke vil skabe aktivitet og indtægter

Frederikssund IK (Bagmanden) 29. juni 2017, 22:43
Recreativo Huelva sagde:

Kan du sige mig, hvorfor "min" (det var en anden der kom med den) idé ikke vil skabe aktivitet og indtægter
P2W spil er den værste form for spil der findes ude på market, de fleste mennesker der spiller de spil, holder ikke mere end en uge til en måned.
Hvis de vil risikere at tabe det hele på gulvet på grund af et par mønter, skal de være velkommen, jeg forlader ihvertfald spillet med det samme, hvis det sker.
Besvar