B-hold og fremtiden for Vman

Skrevet i Generelt

Faxland Boldklub (Nicklas Thomsen) 28. juni 2017, 14:56
Nobr sagde:
Jeg kan godt forstå Dennis finder det anstrengende at læse på forum. smiley
Hvis det var muligt at "like" din kommentar, havde du nok fået 13-14.000 smiley

Faxland Boldklub (Nicklas Thomsen) 28. juni 2017, 14:59
Riisager United sagde:
Faxland sagde:
Riisager United sagde:
Faxland sagde:
Riisager United sagde:
Faxland sagde:
Riisager United sagde:
Jeg synes, at det er helt i orden at være kritisk og utilfreds med de tanker, som der bliver gjort om spillet, men man bør også selv have noget at byde ind med. Det er lidt børnehave agtigt, og nu taler jeg generelt, bare at stille sig over i et hjørne med korslagte arme og sige "Det er en dårlig idé, og hvis det bliver til noget, så stopper jeg". Det er jo ikke konstruktivt, men bare en rød stue opførsel.
Enig. Hvem har dog gjort det? smiley
Hvis du gad og læse tråden, så ville du finde dem smiley
Hvorfor skal jeg læse hele tråden igennem, når du blot kan opremse det i et enkelt indslag? smiley
Offentlige anklager er ikke tilladt jf. reglerne smiley
Haha. Nok om det hele. Hvis der er en, der ikke bare stiller sig passivt henne i hjørnet, er det satme mig. Jeg melder bare ud, hvilket er rimelig relevant, når jeg er licensbetaler - og jeg ved, at mange andre vil gå samme vej, hvis spillet bliver yderligere tidskrævende.
Jeg forstår ikke, hvorfor Vman skal udvikle sig i en retning, som så mange er imod.
Tja, spørgsmålet er vel, hvor mange der reelt set er i mod det? Ombalancering / projekt bedstefar var rigtig mange også i mod. Min umiddelbare vurdering er dog, at det er blevet taget rigtig godt i mod, og at det har skabt en ny dimension til spillet. Det var gennemarbejdet, og derfor er de kritiske ryster blevet væk. Jeg tvivler på, om spillet har mistet mange brugere efterfølgende? Umiddelbart er online tallet bare steget stødt.

Jeg synes, at man skal passe på med at dømme nye strukturer, nye projekter mv., så længe man ikke har set omfanget af det, eller der er lavet en decideret plan for, hvad der skal ske. Det svarer til totalt at afvise, at putte paprika i gryderetten, fordi man vurderer, at det ikke vil bidrage med noget positivt, men man vil aldrig opleve, hvad der sker med smagen, hvis man tilsætter det.
Vi har set et omrids til en plan omkring et B-hold. Om det bliver et B-hold, ungdomshold mv., det er der INGEN der ved, heller ikke udvikleren selv, fordi det stadig er i støbeskeen.
Det første kan jeg selvfølgelig ikke svare på, da jeg var AFK i en længere periode smiley

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 28. juni 2017, 15:07
The Danish Vikings sagde:
Hvorfor et B-hold nu?? Ville det ikke være langt mere hensigtsmæssig at få styr på det eksisterende og et område som halter EKSTREMT, og så lige taktikeditor og dermed den reelle managerdel i hele spillet.

Det er vel et fodbold manager spil ikke? eller er det et købmands/Finansspil?

Så herfra glem alt om 30 pladser og B-hold mv. i hvert fald indtil fundamentet er udviklet og færdigbygget.

I min verden svare det lidt til, at man bygger et nyt hus, uden fundament.
Fordi jeg er dybt uenig med dig i at det halter EKSTREMT.

Kampsimuleringen er ufatteligt kompleks og dyb, og en kæmpe teknisk bedrift.

Nej, det egentlige problem er ikke simuleringen - det er kampviseren og manglen på dokumentation omkring hvordan simuleringen virker. Den eneste som virkelig ved hvad der foregår i simuleringen og kan påskønne det, er mig.

Kampviseren formår overhovedet ikke at gengive kompleksiteten af simuleringen. Og manglen på dokumentation får visse folk til at rende rundt på forum med myter og konspirationsteorier, som folk så gentager så mange gange, at det til sidst bliver taget som fakta. Og det er dybt frustrerende for mig at høre på, når jeg ved hvordan tingene virkeligt hænger sammen.

Derudover mangler viseren helt basale afspilningskontroller, hvilket er et stort problem i forhold til hvordan folk opfatter simuleringen. Eksempel:

Du ser en spiller lave noget, der umiddelbart ser dumt ud. Men da det sker i 89. minut gider du ikke at se hele kampen igen fra starten for at få alle detaljerne med, som f.eks at der kommer en modstander blæsende ind fra højre, som du havde overset - og som er årsag til at spilleren tog den beslutning, han gjorde. Og spillerne er små tændstiksmænd, og højdepunkterne kun få sekunder lange, hvilket vil betyde at jeg skulle overdrive handlinger og adfærd helt vildt i simuleringen for at gøre det ekstra tydeligt, hvad der foregår, når kampen vises.

Simuleringen har visse svagheder, som jeg udmærket er klar over, og har ideer til hvordan man kan udbedre. Men min liste over kendte svagheder er meget mere konkrete og tekniske end det man som regel ser på forum ("det kan ikke passe at jeg tabte den her kamp, skodkampmotor!" )

Der er ganske rigtig også masse af fede, spændende ting, som man kan tilføje til simuleringen og taktikkerne. Og det vil jeg virkeligt gerne. Hvis jeg 100% kunne gøre hvad jeg selv syntes var sjovt, uden at tænke på prioriteringer, så ville jeg sidde og nørkle med kampsimuleringen hele dagen lang.

Men før jeg f.eks kan tilføje individuelle taktikinstrukser, pille ved spillestile, forbedre spillernes reaktioner på bestemte situationer osv. er jeg nødt til at lave et kæmpe forarbejde, ellers vil arbejdet være spildt, fordi det ikke vil være tydeligt nok, hvad der sker:

1. Simuleringen skal dokumenteres for at mane myter og konspirationsteorier i jorden
2. Kampviseren skal have basale afspilningskontroller, for at folk bedre kan opdage og forstå, hvad der foregår.
3. Kampviseren skal have mulighed for at linke til et bestemt tidspunkt i kampen - for at det bliver nemmere for os alle (brugere og udvikler) at dele øjeblikke og situationer med hinanden, så vi rent faktisk kan diskutere tingene og analysere helt konkret hvad der skal ændres, på et højere niveau end "det er snyd at han vandt over mig!".
4. Kampviseren skal være bedre til udtrykke, hvad der foregår, f.eks via et kommentarspor, der gør det tydeligt hvad spillerne tænker og beslutter ("Pallesen kigger over mod Pollesen efter en afleveringsmulighed, men Sørensen står i vejen" ). Det kunne også ske gennem et panel, der tydeliggør de utroligt mange forskellige faktorer og udregninger, der spiller ind, når vi skal afgøre om en spiller lykkes med en handling.

Først når viseren virkelig er i stand til at gengive simuleringens kompleksitet og dybde, vil det give mening at pille ved selve simuleringen. Men det er et meget stort projekt uden garanti for, at det fører til flere brugere eller en forbedret økonomi. Det er med andre ord ikke lavthængende frugt at gå i gang med disse ting lige nu og her.

MEN, jeg har for længst planlagt at jeg vil gå i gang med punkt 1 henover sommeren. Der vil komme en serie af blogindlæg, som går i dybden med simuleringens detaljer - og manualen vil blive opdateret i samme ombæring.

Derefter må vi se, hvornår det giver mening at afsætte tid til de andre punkter.

FC golddigger (Manager of FC golddigger) 28. juni 2017, 15:07
FC Sunnyvale sagde:
Faxland sagde:
Der bliver godt nok ikke lyttet meget til klubberne smiley
Jeg tror kun du læser de indlæg, hvor folk er enige med dig. Den luksus har jeg ikke.

Jeg er til gengæld i den position at jeg har tusindvis af mennesker, begrænsninger, hensyn og realiteter som alle hiver og slider i mig - i tusinde af forskellige retninger. Jeg er nødt til at lytte på ufatteligt mange forskellige stemmer, prioritere og så gøre det jeg er mest overbevist vil gavne spillet, spillerne (og min arbejdsplads) mest her og nu.

Der er en milliard forskellige ting, jeg utroligt gerne vil lave i spillet, men jeg er altså kun 1 menneske, så jeg kan ikke lave alting på een gang.

Faxland Boldklub (Nicklas Thomsen) 28. juni 2017, 15:09
FC golddigger sagde:
FC Sunnyvale sagde:
Faxland sagde:
Der bliver godt nok ikke lyttet meget til klubberne smiley
Jeg tror kun du læser de indlæg, hvor folk er enige med dig. Den luksus har jeg ikke.

Jeg er til gengæld i den position at jeg har tusindvis af mennesker, begrænsninger, hensyn og realiteter som alle hiver og slider i mig - i tusinde af forskellige retninger. Jeg er nødt til at lytte på ufatteligt mange forskellige stemmer, prioritere og så gøre det jeg er mest overbevist vil gavne spillet, spillerne (og min arbejdsplads) mest her og nu.

Der er en milliard forskellige ting, jeg utroligt gerne vil lave i spillet, men jeg er altså kun 1 menneske, så jeg kan ikke lave alting på een gang.
Sødt, at reposte smiley

Mr Popgun FC (Clear Eyes Full Hearts) 28. juni 2017, 15:13
Et B-hold giver spillet en fremragende mulighed for at udligne bots til ordinære klubber ration som man finder i de lave rækker. Det kunne de gøre ved at indføre et liga loft i forhold til hvor højt op et B-hold måtte få lov til at kæmpe sig, og så samtidigt gøre det til et U-23 hold.

Sunny nævner at træningen vil foregå sammen med A-holdet men at der vil være separate stadions. Det klogeste her ville være at indføre nogle begrænsninger ala de sanktioner man får tildelt sig hvis klubben ikke har licens. Så noget med at B-hold maks kan få 5000 pladser. De rige klubber vil ikke opleve at de får fordoblet sin indtjening og middelmådige / Nye klubber vil tjene godt af det.

En stor del af den kritik der har været i tråden har været rettet mod det faktum at de rige klubber ville fylde de øverste divisioner op med sine b-hold. Hvis vi antager at det eneste loft der i forhold til hvor højt op et B-hold må spille sig i rækkerne er 1 division under A-holdet, så vil det fortsat være en realitet at visse B-hold vil komme op og kæmpe i 2 - 3 division. Jeg tror dog ikke problemet vil være ligeså udbredt som de fleste måske går og tror. Der skal få ændringer til for at rette op på problemet, hvilket ville komplimentere spillet.



Forbehold:
Aldersgrænse på 22 år (Ungdomshold)
Stadion med mulighed for et begrænset antal pladser.


At det bliver et ungdomshold er det som giver mest mening i forhold til at det skal fungere nogenlunde.
Jeg velkomner tiltaget. Synes det lyder spændende

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 28. juni 2017, 15:20
Clear Eyes Full Hearts sagde:
Sunny nævner at træningen vil foregå sammen med A-holdet men at der vil være separate stadions. Det klogeste her ville være at indføre nogle begrænsninger ala de sanktioner man får tildelt sig hvis klubben ikke har licens. Så noget med at B-hold maks kan få 5000 pladser. De rige klubber vil ikke opleve at de får fordoblet sin indtjening og middelmådige / Nye klubber vil tjene godt af det.
Begrænsning af B-holdets stadion skriver jeg på listen over gode ideer.

Det er fedt at vi ikke kun får belyst potentielle problemer, men også finder på ideer til løsninger. Jo flere af den her slags værktøjer jeg har i værktøjskassen, desto bedre løsninger kan jeg strikke sammen i den endelige version.

Ac dragon IF (Robert) 28. juni 2017, 15:29
Faxland sagde:
Lad være med at gøre spillet (endnu) mere tidskrævende - men endnu federe!

De IRL venner, som jeg har tilbage på Vman, finder allerede spillet tidskrævende. De synes, det er sjovt at tjekke kampe, trykke hurtigt på "træn" og være lidt aktiv på markedet. De har selvfølgelig licens, men ingen træner, talentspejder osv. osv. Det har de slet ikke tid til. De næver derimod kampmoteren! Hvorfor er den sidst blevet opdateret?

Jeg tror, det er en MEGET lille del af Vman - selvfølgelig den mest aktive - som synes et B-hold, bare er sagen.
Jeg håber, - hvis B-holdet bliver en realitet - at det bliver en "til- eller fra funktion". Jeg stopper i hvert fald, hvis det får indflydelse på mit nuværende spil. Jeg har allerede tabt 30 mio. på at købe et førstehold, LIGE inden ombalanceringen smiley
Som nogle også skriver. De rige klubber kommer til at flække alt og alle, hvilket resultere i, at middelmådige klubber kommer til at sejle rundt nede i 4.-5. division, og aldrig tjene nogen form for credits. De rige bliver bare endnu rigere - og de middelmådige stopper. Det ender med, at der kun er to divisioner i hvert land, med de allerbedste tilbage.
MEDMINDRE det bliver noget helt andet, end det har jeg fået indtrykket af!

Giv nu bare de gamle og alt-vindende-klubber - som har prøvet alt - muligheden for at have to klubber, så de kan prøve at starte forfra. Alt andet er unfair.

Jeg kan virkelig ikke se fidusen - og det er første gang, jeg ytrer min mening om en opdatering.
Forstår ikke hvad du mener med, at de rige tophold bliver rigere og rigere. Det er langt mer attraktivt at spille i 2. division end en top plads i 1.division, når det omhandler indtægter, dog har 2. divisions klubber ikke blod på tanden efter trofæer, som var det der holdt min motivation kørende indtil det begyndte at sejle for mig (fordi jeg ikke var aktiv nok ang. markedet og pensioner smiley) Nu er jeg faldet lidt i rækkerne så mine lønninger er blevet markant mindre, men på nogle af mine spillere var den altså på 65+ tusinde per spiller om dagen.

Ungdommen FC (Latterlig lave træninger) 28. juni 2017, 15:33
FC Sunnyvale sagde:
Clear Eyes Full Hearts sagde:
Sunny nævner at træningen vil foregå sammen med A-holdet men at der vil være separate stadions. Det klogeste her ville være at indføre nogle begrænsninger ala de sanktioner man får tildelt sig hvis klubben ikke har licens. Så noget med at B-hold maks kan få 5000 pladser. De rige klubber vil ikke opleve at de får fordoblet sin indtjening og middelmådige / Nye klubber vil tjene godt af det.
Begrænsning af B-holdets stadion skriver jeg på listen over gode ideer.

Det er fedt at vi ikke kun får belyst potentielle problemer, men også finder på ideer til løsninger. Jo flere af den her slags værktøjer jeg har i værktøjskassen, desto bedre løsninger kan jeg strikke sammen i den endelige version.
Det var bare lige noget, jeg kom på, men måske skulle man prøve og tænke B-holds tingen som en form for "udviklingsafdeling". Som jeg tidligere har nævnt med et UXX hold. For at komme i udviklingsafdelingen skal spilleren være under X alder, og må ikke have været i klubbens seniorafdeling før.

Derfra arbejde videre med, hvad en udviklingsafdeling skal indeholde:

Egen ligaturnering for U hold
Mulighed for simulation af den kommende egenskabssum efter X antal træninger
Værktøjer til optimal træningsøvelse
Talentspejder rykkes ind under dette
Mulighed for ansættelse af en "Talentchef", som varetager managerens interesser, kommer med input til nye ungdomstrænere, input til træningsform mv.

Kort sagt gør det at udvikle talenter mere spændende fremfor blot at træne dem en gang om dagen og opretholde deres humør med to minutter på banen.

Der er sikkert mange flere punkter, som kan tilføjes til en talentafdeling. Talentafdeling skal så være forbeholdt licensbetalere, og der skal som sådan ikke være mulighed for at lave et større overskud på det, udover den profit man kan lave ved handel, eller den fordel der er i, selv at rykke spillerne op på førsteholdet, når de rammer alder X

Lyder det helt idiotisk?

Ac dragon IF (Robert) 28. juni 2017, 16:01
Er rigtig glad for, at du Sunny, læser de mange indlæg, selvom det kan være udmattende. Vil også lige tilføje nogle af de idéer jeg har (og som nogle andre også har påpeget).

1.Fysioafdelingen. Det skal i nogle tilfælde være mindre attraktivt at skulle købe nye spillere end at betale +1m credits for a halvere skadesperioden på ens spiller. Eftersom at der i fremtiden muligvis kommer til at være flere skader i spillet, tænker jeg at prisen eksempelvis kan sættes ned med en 3/4 del (250 tusinde credits for halvering i stedet for eks. 1m credits) Ihvertfald et eller andet skal foretages på den front.

2. Endnu et premium abonnement at vælge imellem. Eksempelvis. Vman PRO. Kan eksempelvis koste 15/25.- kr mere om måneden og indeholder udover det normale abonnement: 1. fri for reklamer (kan tændes- og slukkes for under indstillinger) 2. 30 vman klip om måneden (så bliver de også brugt mere flittigt) 3. gratis at ændre farven/motiver på spillertrøjer? (ok ikke helt gennemtænkt) 4. flair på klubprofilen (''denne klub har pro-licens''smiley

Besvar