Danmark lukker ned!

Skrevet i Off-topic

Chickenlegs United (Jaksi) 12. marts 2020, 09:15
Alaves IF sagde:
Chelsea Boldklub sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Chelsea Boldklub sagde:
Folk køber jo ind nu, så de ikke har behov for at købe ind igen de næste 2-3 uger. Folk gider ikke at blive smittet. Hvad gør de så? Køber så meget som muligt, så de ikke skal ud igen og være omringet af andre mennesker.
Folk gider ikke at blive smittet, men alligevel tager man ud og handler mens der samtidig er en helt masse andre i butikken xD
Ja det er lidt dumt. Dog bliver riskoen for smitte de næste 2 uger højere. Antallet af smitte stiger i høj grad de seneste par dage. Måske derfor folk tager chancen nu.
Der er jo ikke nogen risiko for den almene i at få sygdommen. Det er mild influenza, hvis ikke mildere. Når folk hamstrer tingene, så er det alene grundet egoisme. Og ikke fordi det er mindre chance end i fremtiden for at blive smittet. Det burde i øvrigt ikke gøre nogen forskel, da de stadivæk skal med bussen, på arbejdet og alt det, man nu gør.

Men altså, jeg klarer nok et par dage uden dagligvarer, og hvis ikke, så må man vel tage på Burger King.
Jeg er nødt til at være uenig. Det er ikke "mild influenza" og den er heller ikke "mildere".

Dødelighedsprocenten er højere (omkring 0.1-1% på alm influenza, og lige nu +3% på den nye corona virus)
Der er ingen vaccine og der er ingen resistens/immunitet opbygget over for den (endnu), som der er over mange generationer med alm. influenza.
Den voldsomt smitsom og selvom der ikke er en direkte eller ligeså stor risiko (vil nu mene, at det stadigvæk kan være farligt) for den almene, at få selve virussen, så kommer det til at påvirke langt flere mennesker, end dem, som får den (i og med det belaster sundhedssektoren i alle lande) og dermed også den almene borger.

Og flere andre ting.

Når det så er sagt, så synes jeg ikke, at man skal gå i panik. Jeg har selv handlet det nødvendige forud (uden at være sindsyg) fordi jeg forudså det og ellers tager jeg det roligt. Jeg tænker, at langt de fleste mennesker fanger denne virus på et tidspunkt alligevel- forhåbentligt, når der er vacciner og et større kendskab til den.

Brøndby IF (Bye bye Benny) 12. marts 2020, 09:21
boomers

Solsbury Hill (Jigsaw) 12. marts 2020, 09:34
Chickenlegs United sagde:
Alaves IF sagde:
Chelsea Boldklub sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Chelsea Boldklub sagde:
Folk køber jo ind nu, så de ikke har behov for at købe ind igen de næste 2-3 uger. Folk gider ikke at blive smittet. Hvad gør de så? Køber så meget som muligt, så de ikke skal ud igen og være omringet af andre mennesker.
Folk gider ikke at blive smittet, men alligevel tager man ud og handler mens der samtidig er en helt masse andre i butikken xD
Ja det er lidt dumt. Dog bliver riskoen for smitte de næste 2 uger højere. Antallet af smitte stiger i høj grad de seneste par dage. Måske derfor folk tager chancen nu.
Der er jo ikke nogen risiko for den almene i at få sygdommen. Det er mild influenza, hvis ikke mildere. Når folk hamstrer tingene, så er det alene grundet egoisme. Og ikke fordi det er mindre chance end i fremtiden for at blive smittet. Det burde i øvrigt ikke gøre nogen forskel, da de stadivæk skal med bussen, på arbejdet og alt det, man nu gør.

Men altså, jeg klarer nok et par dage uden dagligvarer, og hvis ikke, så må man vel tage på Burger King.
Jeg er nødt til at være uenig. Det er ikke "mild influenza" og den er heller ikke "mildere".

Dødelighedsprocenten er højere (omkring 0.1-1% på alm influenza, og lige nu +3% på den nye corona virus)
Der er ingen vaccine og der er ingen resistens/immunitet opbygget over for den (endnu), som der er over mange generationer med alm. influenza.
Den voldsomt smitsom og selvom der ikke er en direkte eller ligeså stor risiko (vil nu mene, at det stadigvæk kan være farligt) for den almene, at få selve virussen, så kommer det til at påvirke langt flere mennesker, end dem, som får den (i og med det belaster sundhedssektoren i alle lande) og dermed også den almene borger.

Og flere andre ting.

Når det så er sagt, så synes jeg ikke, at man skal gå i panik. Jeg har selv handlet det nødvendige forud (uden at være sindsyg) fordi jeg forudså det og ellers tager jeg det roligt. Jeg tænker, at langt de fleste mennesker fanger denne virus på et tidspunkt alligevel- forhåbentligt, når der er vacciner og et større kendskab til den.
Englænder i Wuhan, siger den ikke er helt normal. https://www.youtube.com/watch?v=G9oqvJ3iXGI

Juventus FC (farvel og tobak) 12. marts 2020, 09:38
Olympigue de Marseille sagde:
Juventus FC sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Chelsea Boldklub sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Chelsea Boldklub sagde:
Folk køber jo ind nu, så de ikke har behov for at købe ind igen de næste 2-3 uger. Folk gider ikke at blive smittet. Hvad gør de så? Køber så meget som muligt, så de ikke skal ud igen og være omringet af andre mennesker.
Folk gider ikke at blive smittet, men alligevel tager man ud og handler mens der samtidig er en helt masse andre i butikken xD
Ja det er lidt dumt. Dog bliver riskoen for smitte de næste 2 uger højere. Antallet af smitte stiger i høj grad de seneste par dage. Måske derfor folk tager chancen nu.
Ja medmindre man får et gennembrud i hvordan man skal stoppe udbruddet samt ikke mindst kurerer folk
"kurerer folk" good one.

Den er kommet for at blive, så spænd hjelmen, de næste par måneder bliver vilde.
Du er seriøst den største troll, Jesus christ.
Det er fakta at vi ikke slipper af med denne virus. Ingen vaccine i den nærmeste fremtid, og den smitter som pesten. Den vil 100% dukke op igen i Kina, det samme i andre lande.

Chickenlegs United (Jaksi) 12. marts 2020, 09:59
Det er utopi at tro, at vi "slipper af" med noget som helst, ja. Også selv om det lykkes at få udviklet en vaccine. Almindelig influenza virus har været på omgang iblandt mennesker i formentlig tusindvis af år- dette er "blot" en ny gren af corona, som ikke er set før.
Den er jo stadigvæk i Kina, ligesom den fortsat er i de 100+ andre lande, den er konstateret i.
Det er blot at håbe, at den ikke muterer igen/lige foreløbig, så dem, som er i risikogruppen nu (ældre, fysisk svage, rygere, osv.) ikke bliver større. Antal smittede vil stige voldsomt den næste tid alligevel.


Sidenote: Jeg forventer da et boost i aktivitet på vman med alle de mennesker, som nu er hjemmegående- men det virker da helt dødt. Er folk ude og købe sæbe og toiletpapir?

Rebellion (Kim) 12. marts 2020, 10:28
Folk skal lade vær med at gå i panik. Vi fik at vide af statministerens igår, at man ikke skal hamstre. Hvad gør folk så 5 min efter?

Nu finde vi ud af hvor egoistiske et samfund vi er. Når det kommer til stykket, så er det “ mig, mig, og kun mig, alt andet kun skride ad h til.

Solsbury Hill (Jigsaw) 12. marts 2020, 10:30
Miami CF sagde:
Folk skal lade vær med at gå i panik. Vi fik at vide af statministerens igår, at man ikke skal hamstre. Hvad gør folk så 5 min efter?

Nu finde vi ud af hvor egoistiske et samfund vi er. Når det kommer til stykket, så er det “ mig, mig, og kun mig, alt andet kun skride ad h til.
Sagde hun ikke "vi skal HANDLE nu"? Troede bare det var det jeg skulle gøre smiley

Kollywood (Mr Kollywood) 12. marts 2020, 10:38
Solsbury Hill sagde:
Miami CF sagde:
Folk skal lade vær med at gå i panik. Vi fik at vide af statministerens igår, at man ikke skal hamstre. Hvad gør folk så 5 min efter?

Nu finde vi ud af hvor egoistiske et samfund vi er. Når det kommer til stykket, så er det “ mig, mig, og kun mig, alt andet kun skride ad h til.
Sagde hun ikke "vi skal HANDLE nu"? Troede bare det var det jeg skulle gøre smiley
Selektiv hørelse smiley

Tokyo (CK) Crew 12. marts 2020, 10:39
Solsbury Hill sagde:
Miami CF sagde:
Folk skal lade vær med at gå i panik. Vi fik at vide af statministerens igår, at man ikke skal hamstre. Hvad gør folk så 5 min efter?

Nu finde vi ud af hvor egoistiske et samfund vi er. Når det kommer til stykket, så er det “ mig, mig, og kun mig, alt andet kun skride ad h til.
Sagde hun ikke "vi skal HANDLE nu"? Troede bare det var det jeg skulle gøre smiley
smiley

Rebellion (Kim) 12. marts 2020, 10:42
Lyon sagde:
Solsbury Hill sagde:
Miami CF sagde:
Folk skal lade vær med at gå i panik. Vi fik at vide af statministerens igår, at man ikke skal hamstre. Hvad gør folk så 5 min efter?

Nu finde vi ud af hvor egoistiske et samfund vi er. Når det kommer til stykket, så er det “ mig, mig, og kun mig, alt andet kun skride ad h til.
Sagde hun ikke "vi skal HANDLE nu"? Troede bare det var det jeg skulle gøre smiley
smiley
Anyways, går offline i et pr. Timer. Skal ud og hamstre smiley
Besvar