Danmark lukker ned!

Skrevet i Off-topic

Bjørnholt FC (And then what) 12. marts 2020, 10:46
Solsbury Hill sagde:
Miami CF sagde:
Folk skal lade vær med at gå i panik. Vi fik at vide af statministerens igår, at man ikke skal hamstre. Hvad gør folk så 5 min efter?

Nu finde vi ud af hvor egoistiske et samfund vi er. Når det kommer til stykket, så er det “ mig, mig, og kun mig, alt andet kun skride ad h til.
Sagde hun ikke "vi skal HANDLE nu"? Troede bare det var det jeg skulle gøre smiley
Og du var tydeligvis ikke den eneste smiley

Brøndby IF (Bye bye Benny) 12. marts 2020, 11:14
Miami CF sagde:
Lyon sagde:
Solsbury Hill sagde:
Miami CF sagde:
Folk skal lade vær med at gå i panik. Vi fik at vide af statministerens igår, at man ikke skal hamstre. Hvad gør folk så 5 min efter?

Nu finde vi ud af hvor egoistiske et samfund vi er. Når det kommer til stykket, så er det “ mig, mig, og kun mig, alt andet kun skride ad h til.
Sagde hun ikke "vi skal HANDLE nu"? Troede bare det var det jeg skulle gøre smiley
smiley
Anyways, går offline i et pr. Timer. Skal ud og hamstre smiley
Pas på du ikke blæser væk

Solsbury Hill (Jigsaw) 12. marts 2020, 11:28
Bjørnholt FC sagde:
Solsbury Hill sagde:
Miami CF sagde:
Folk skal lade vær med at gå i panik. Vi fik at vide af statministerens igår, at man ikke skal hamstre. Hvad gør folk så 5 min efter?

Nu finde vi ud af hvor egoistiske et samfund vi er. Når det kommer til stykket, så er det “ mig, mig, og kun mig, alt andet kun skride ad h til.
Sagde hun ikke "vi skal HANDLE nu"? Troede bare det var det jeg skulle gøre smiley
Og du var tydeligvis ikke den eneste smiley
Jeg har ikke handlet endnu smiley - men jeg fik et billigt grin på vej hjem fra job igår kl 21.30 med alle dem i netto

Bjørnholt FC (And then what) 12. marts 2020, 11:32
Solsbury Hill sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Solsbury Hill sagde:
Miami CF sagde:
Folk skal lade vær med at gå i panik. Vi fik at vide af statministerens igår, at man ikke skal hamstre. Hvad gør folk så 5 min efter?

Nu finde vi ud af hvor egoistiske et samfund vi er. Når det kommer til stykket, så er det “ mig, mig, og kun mig, alt andet kun skride ad h til.
Sagde hun ikke "vi skal HANDLE nu"? Troede bare det var det jeg skulle gøre smiley
Og du var tydeligvis ikke den eneste smiley
Jeg har ikke handlet endnu smiley - men jeg fik et billigt grin på vej hjem fra job igår kl 21.30 med alle dem i netto
Kan du så se at komme igang smiley

Kan jeg godt forestille mig, min Rema lukkede også først en time efter normal tid igår smiley

Amager Halshug (Sama) 12. marts 2020, 12:24
Chickenlegs United sagde:
Alaves IF sagde:
Chelsea Boldklub sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Chelsea Boldklub sagde:
Folk køber jo ind nu, så de ikke har behov for at købe ind igen de næste 2-3 uger. Folk gider ikke at blive smittet. Hvad gør de så? Køber så meget som muligt, så de ikke skal ud igen og være omringet af andre mennesker.
Folk gider ikke at blive smittet, men alligevel tager man ud og handler mens der samtidig er en helt masse andre i butikken xD
Ja det er lidt dumt. Dog bliver riskoen for smitte de næste 2 uger højere. Antallet af smitte stiger i høj grad de seneste par dage. Måske derfor folk tager chancen nu.
Der er jo ikke nogen risiko for den almene i at få sygdommen. Det er mild influenza, hvis ikke mildere. Når folk hamstrer tingene, så er det alene grundet egoisme. Og ikke fordi det er mindre chance end i fremtiden for at blive smittet. Det burde i øvrigt ikke gøre nogen forskel, da de stadivæk skal med bussen, på arbejdet og alt det, man nu gør.

Men altså, jeg klarer nok et par dage uden dagligvarer, og hvis ikke, så må man vel tage på Burger King.
Jeg er nødt til at være uenig. Det er ikke "mild influenza" og den er heller ikke "mildere".

Dødelighedsprocenten er højere (omkring 0.1-1% på alm influenza, og lige nu +3% på den nye corona virus)
Der er ingen vaccine og der er ingen resistens/immunitet opbygget over for den (endnu), som der er over mange generationer med alm. influenza.
Den voldsomt smitsom og selvom der ikke er en direkte eller ligeså stor risiko (vil nu mene, at det stadigvæk kan være farligt) for den almene, at få selve virussen, så kommer det til at påvirke langt flere mennesker, end dem, som får den (i og med det belaster sundhedssektoren i alle lande) og dermed også den almene borger.

Og flere andre ting.

Når det så er sagt, så synes jeg ikke, at man skal gå i panik. Jeg har selv handlet det nødvendige forud (uden at være sindsyg) fordi jeg forudså det og ellers tager jeg det roligt. Jeg tænker, at langt de fleste mennesker fanger denne virus på et tidspunkt alligevel- forhåbentligt, når der er vacciner og et større kendskab til den.
Den er 3% i nogle bestemte lande, der ikke kan sammenlignes med Danmark. De har også højere dødelighed end i Danmark generelt ved sygdomme. Og de europæiske lande har generelt så få tilfælde, at man ikke direkte kan lave en bestemt dødelighedsprocent. Desuden, så er der mange skyggetilfælde, altså folk med små eller ingen symptomer, der ikke er blevet testet. Det bliver de heller ikke i fremtiden. Kun folk med stærkt ubehag vil i fremtiden blive testet.

Sygdommen bliver udbredt til 10% af befolkningen - og sådan er det. Alle disse tiltag er ikke for at undgå dette, men for at sikre, at alle ikke bliver smittet på samme tid.

Og jo. For den almene, forstået som den stærke uden sygdomme med et godt immunforsvar, er denne sygdom mildere at få end en influenza. Og det er netop også grunden til, man er så egoistiske i sin handlen. Der er ingen bagside - for dem.

Tokyo (CK) Crew 12. marts 2020, 12:54
Alaves IF sagde:
Den er 3% i nogle bestemte lande, der ikke kan sammenlignes med Danmark. De har også højere dødelighed end i Danmark generelt ved sygdomme. Og de europæiske lande har generelt så få tilfælde, at man ikke direkte kan lave en bestemt dødelighedsprocent. Desuden, så er der mange skyggetilfælde, altså folk med små eller ingen symptomer, der ikke er blevet testet. Det bliver de heller ikke i fremtiden. Kun folk med stærkt ubehag vil i fremtiden blive testet.
Hvis dette er tilfældet, hvorfor ser man så et land som Italien, som minder meget om Danmark med samme infrastruktur og lignende, med så høj en dødelighed? Der er i skrivende stund 12.462 smittet og 827 af dem er døde. Det er en dødelighedsprocent på 6,6.
Undskyld, men jeg vil nu langt hellere have at myndighederne tager sygdommen seriøs end, at det ender som det, vi har i Italien. Better safe than sorry, som man siger smiley

Kollywood (Mr Kollywood) 12. marts 2020, 12:57
Lyon sagde:
Alaves IF sagde:
Den er 3% i nogle bestemte lande, der ikke kan sammenlignes med Danmark. De har også højere dødelighed end i Danmark generelt ved sygdomme. Og de europæiske lande har generelt så få tilfælde, at man ikke direkte kan lave en bestemt dødelighedsprocent. Desuden, så er der mange skyggetilfælde, altså folk med små eller ingen symptomer, der ikke er blevet testet. Det bliver de heller ikke i fremtiden. Kun folk med stærkt ubehag vil i fremtiden blive testet.
Hvis dette er tilfældet, hvorfor ser man så et land som Italien, som minder meget om Danmark med samme infrastruktur og lignende, med så høj en dødelighed? Der er i skrivende stund 12.462 smittet og 827 af dem er døde. Det er en dødelighedsprocent på 6,6.
Undskyld, men jeg vil nu langt hellere have at myndighederne tager sygdommen seriøs end, at det ender som det, vi har i Italien. Better safe than sorry, som man siger smiley
Der er jo reelt set mange flere smittede, end der er bekræftet. Det holder også dødelighedsprocenten kunstigt højt smiley

Solsbury Hill (Jigsaw) 12. marts 2020, 13:02
Kollywood sagde:
Lyon sagde:
Alaves IF sagde:
Den er 3% i nogle bestemte lande, der ikke kan sammenlignes med Danmark. De har også højere dødelighed end i Danmark generelt ved sygdomme. Og de europæiske lande har generelt så få tilfælde, at man ikke direkte kan lave en bestemt dødelighedsprocent. Desuden, så er der mange skyggetilfælde, altså folk med små eller ingen symptomer, der ikke er blevet testet. Det bliver de heller ikke i fremtiden. Kun folk med stærkt ubehag vil i fremtiden blive testet.
Hvis dette er tilfældet, hvorfor ser man så et land som Italien, som minder meget om Danmark med samme infrastruktur og lignende, med så høj en dødelighed? Der er i skrivende stund 12.462 smittet og 827 af dem er døde. Det er en dødelighedsprocent på 6,6.
Undskyld, men jeg vil nu langt hellere have at myndighederne tager sygdommen seriøs end, at det ender som det, vi har i Italien. Better safe than sorry, som man siger smiley
Der er jo reelt set mange flere smittede, end der er bekræftet. Det holder også dødelighedsprocenten kunstigt højt smiley
Fordi gns alderen i Italien er meget høj.

Rebellion (Kim) 12. marts 2020, 13:25
Til jer der ikke fik hamstre toiletpapir.

https://m.guloggratis.dk/camping/tilbehor-og-udstyr/toilet/annonce/47088933-toiletpapir

Please køb, mangler vman licens smiley


Girondins Bordeaux (Lasse) 12. marts 2020, 14:52
Så denne her på facebook

Så blev der stille
og de hærgende vilde
fik ryddet en Netto
for alt af værdi.
Fra gæren til fløden,
i kamp for føden,
i en skræmmende verden,
hvor alt er forbi.
Man kan ikke klandre
alle de andre,
som også har brug
for lidt ******papir
For i hamstringskuller
tænker numsehuller
mest på sig selv.
i et vanvittigt gear

smiley
Besvar