Feedback: Information om talentspejdere

Skrevet i Udviklerhjørnet

Loyals (VMEnhancer) 23. februar 2022, 12:03
FC Apollyon sagde:
Loyals sagde:
Bloggen sagde:
En spejder med potentialebedømmelse på 20 giver et spænd på +/- 4%
En spejder med potentialebedømmelse på 19 giver et spænd på +/- 7,8%
En spejder med potentialebedømmelse på 18 giver et spænd på +/- 11,6%
Hvilken fordeling har usikkerheden? - Hvis det vides smiley
Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår spørgsmålet.
Jeg var heller ikke så tydeligt. Usikkerheden må være svingende fra gang til gang. Hvad er den fordelingen af sandsynlighederne for de enkelte usikkerheder? F.eks. uniform, normalfordelt, m.fl.

Mr Popgun FC (Clear Eyes Full Hearts) 17. marts 2023, 16:00
Hej Liam,

I din information om talentspejdere beskriver du talentspejderens funktion for nye spillere som værende at de ved de første 25 træninger kun kigger på gennemsnittet af træningerne når de vurderer spillerens potentiale. De fleste rapporter tyder dog på at det ikke er tilfældet, og at talentspejderen baserer sin potentiale vurdering ud fra det skjulte potentiale. Det kunne godt tyde på en blanding af de to.

Tilbage i 2016 beskrev Sunnyvale den nye talentspejder. Her skriver han "Spejderen kigger på det skjulte potentialetal

Spejderen kigger nu med et halvt øje på spillernes skjulte potentialetal. Førhen vurderede han deres potentiale udelukkende på baggrund af deres træninger, men nu er han blevet mere præcis, ved at inddrage både træningerne og det skjulte potentialetal. Det betyder i praksis at han bedre kan gennemskue hvis en nystartet spiller blot har haft en usædvanligt heldig eller uheldig træning."

Ud fra de talentspejder rapporter vi får, samt den udlægning Sunnyvale kommer med tilbage i 2016, tyder det egentlig på at talentspejderne virker på en anden måde end det står beskrevet i dit indlæg. Er det muligt at du kan uddybe det nærmere?

Ac dragon IF (Robert) 17. august 2023, 12:40
[Quote] Hvis en spiller har mellem 1-25 træninger, så baseres vurderingen på hans træningsresultater. Vi har et system der gør sit bedste for at regne baglæns, baseret på de oplysninger der er offentligt tilgængelige. Der er ikke indlagt nogen ekstra tilfældighed - tilfældigheden kommer fra træningsresultaterne selv.

Jeg har en spiller, der under sin første træning trænede 228. Den dag gav mine talentspejdere med 20 i potentialebedømmelse ham 4 gange fornuftig og 1 gang lovende. Hvis det der står ovenover er korrekt, og det skulle være baseret på træningsresultatet, så burde jeg jo nok have fået formi eller måske endda en heldig enorm rapport baseret på den første træning.

Nu har han pt. 20 træninger og jeg får udelukkende fornuftige rapporter på ham. Det passer også meget godt, da han nu kun snitter 166 på VK. Men min pointe er, at mine spejdere åbenbart fra starten af vidste han kun havde fornuftig pot, selvom de realistisk set burde have overvurderet ham ifølge den første træning.

FC Apollyon (Liam - CM) Community Manager 5. december 2023, 08:28
Efter lidt intern snak er der blevet skrevet lidt om i blogindlægget, for at præcisere det.

Der blev skabt en del forvirring over afsnittet "kort fortalt" - dette afsnit beskrev trænings-evalueringen og ikke hvordan talentspejderen udregningen potentialet. Derfor er dette nu skrevet om.


Tak for din besked, den skabte en del debat internt.
Jeg tog snakken med udviklerne igen og vi fik præciseret det hele.

Der er ændret i blogindlægget, men misforståelsen kom af, at den sidste del af indlægget, som du referere til, ikke havde noget med talentspejderen at gøre, men trænings-evalueringen.

Det vigtige:
s sagde:
Når spejderen skal vurdere potentialet, slår vi op en en tabel, som indeholder en fælles potentiale-vurdering for alle spillere. (*mere om denne tabel senere)
Derefter tager vi gennemsnittet af den fælles potentiale-vurdering og spillerens ægte potentiale.
Der bliver brugt en potentiale-vurdering + det ægte potentiale i den endelige udregning, som spejderen tager udgangspunkt i.

Alt hvad der står i afsnittet "Vurderingstabellen" beskriver hvordan tallet potentiale-vurdering udregnes.

Håber det giver bedre mening nu.

https://www.virtualmanager.com/blog/1074-information-om-talentspejdere
Besvar