Den nye talentspejder - Mangler/Fejl

Skrevet i Generelt

LiverpooI F C (Køb min klub - Skriv til mig) 23. februar 2016, 14:07
FC Sunnyvale sagde:
Liverpool FC sagde:
FC Razor sagde:
Liverpool FC sagde:
Og forklar mig lige hvorfor ham her:
http://www.virtualmanager.com/players/10682519-eustacius-aaron/training
Bliver vurderet som en med enormt potentiale?

Bliver der kun taget højde for spillerens top træning? Eller også hans bundtræninger?
Er ret sikker på, at der bliver set på snittet. Men din talentspejder er kun 8 i potentialebedømmelse. Nok derfor vurderingen er så upræcis. smiley
Så kan man kun komme frem til at 8 i potentialebedømmelse er meget ringe...
Tror dog ikke at 20 i det, vil løse problemet smiley
Jeg har lige brugt den smarte nye klubrapport-funktion til at tjekke den her... Min spejder med 20 i potentialebedømmelse vurderer ham til fornuftigt.
Jeg tager det i mig igen smiley

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 23. februar 2016, 14:12
Liverpool FC sagde:
Hvordan fungere talentspejderens anbefalinger? Er det ved sit holds styrke - træningsfaciliteter - placering i ligaen.. Eller har den ikke noget med de ting at gøre?
Købsanbefalingerne er jeg ikke helt tilfreds med, for de laves ud fra en meget simpel formel, og tager ikke højde for lige netop din klubs behov.

Når vi har fået nogle af de andre forbedringer på plads, vil jeg tage den op til genovervejelse. Enten skal den gøre bedre eller også skal den fjernes, så den ikke forårsager "støj på linjen" og bare forvirrer.

Det bliver selvfølgelig sin sag at lave et system, som er enig med alle managers omkring hvad lige netop de har brug for af spillere.

FC Internazionale (Hej) 23. februar 2016, 14:30
FC Sunnyvale sagde:
Liverpool FC sagde:
Hvordan fungere talentspejderens anbefalinger? Er det ved sit holds styrke - træningsfaciliteter - placering i ligaen.. Eller har den ikke noget med de ting at gøre?
Købsanbefalingerne er jeg ikke helt tilfreds med, for de laves ud fra en meget simpel formel, og tager ikke højde for lige netop din klubs behov.

Når vi har fået nogle af de andre forbedringer på plads, vil jeg tage den op til genovervejelse. Enten skal den gøre bedre eller også skal den fjernes, så den ikke forårsager "støj på linjen" og bare forvirrer.

Det bliver selvfølgelig sin sag at lave et system, som er enig med alle managers omkring hvad lige netop de har brug for af spillere.
Jeg synes ikke det giver mening at give en anbefaling når man søger på potentiale, da der er stor forskel på hvilke potentiale man leder efter. For nogen vil et fornuftigt potentiale være godt nok, for andre er det kun enormt, der er interessant.

Hvis man derimod søger på egenskaber, må den meget gerne komme med en anbefaling. Altså om spilleren er god nok til holdet eller ej. Det kunne man f.eks. gøre ved at sammenligne spillerens vurdering med holdets og herefter lave en vurdering.

Loyals (VMEnhancer) 23. februar 2016, 14:34
FC Internazionale sagde:
Jeg synes ikke det giver mening at give en anbefaling når man søger på potentiale, da der er stor forskel på hvilke potentiale man leder efter. For nogen vil et fornuftigt potentiale være godt nok, for andre er det kun enormt, der er interessant.

Hvis man derimod søger på egenskaber, må den meget gerne komme med en anbefaling. Altså om spilleren er god nok til holdet eller ej. Det kunne man f.eks. gøre ved at sammenligne spillerens vurdering med holdets og herefter lave en vurdering.
Hvis det skulle være, kunne spejderen eventuelt sammenligne med holdets spilleres potentiale? smiley

FC Internazionale (Hej) 23. februar 2016, 14:35
Bøgskov sagde:
FC Internazionale sagde:
Jeg synes ikke det giver mening at give en anbefaling når man søger på potentiale, da der er stor forskel på hvilke potentiale man leder efter. For nogen vil et fornuftigt potentiale være godt nok, for andre er det kun enormt, der er interessant.

Hvis man derimod søger på egenskaber, må den meget gerne komme med en anbefaling. Altså om spilleren er god nok til holdet eller ej. Det kunne man f.eks. gøre ved at sammenligne spillerens vurdering med holdets og herefter lave en vurdering.
Hvis det skulle være, kunne spejderen eventuelt sammenligne med holdets spilleres potentiale? smiley
Det er en god ide smiley

FC Internazionale (Hej) 23. februar 2016, 14:46
@Sunny

Tager talentspejderen højde for om spilleren er trænet uden træner når han laver sin vurdering eller bliver alle spillere vurderet som om de har trænet med træner?

For mig ser det ud til at spillere med nogenlunde samme potentiale trænet uden træner får en lavere vurdering end spillere trænet med træner. Kan du bekræfte det?

Trophy Hunters FC (Mr Trophy) 23. februar 2016, 15:13
@Sunny

Det virker voldsomt at min træner skal hvile i næsten 4 timer efter at have været en tur i Portugal, kontra 1 times tid, når jeg er i Europa og besøger de omkringliggende lande.

Derudover - Bør spejderne ikke kunne bruges til at give information som man som manager ellers ikke har kendskab til. Her tænker jeg konkret på potentiale. Det virker lidt tamt at spejderne udelukkende giver samme information som jeg kan læse ud fra potentialet. Jeg troede faktisk at meningen var, at spejderne skulle kunne "se" mere end vi dødelige. Ikke at det skulle være 100 % sikkert, men at man derved rent faktisk spotter nogle talenter som man ellers ikke ville, hvis man selv kiggede på samme spiller.

M.v.h.
THFC smiley

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 23. februar 2016, 15:16
FC Internazionale sagde:
@Sunny

Tager talentspejderen højde for om spilleren er trænet uden træner når han laver sin vurdering eller bliver alle spillere vurderet som om de har trænet med træner?

For mig ser det ud til at spillere med nogenlunde samme potentiale trænet uden træner får en lavere vurdering end spillere trænet med træner. Kan du bekræfte det?
Han tager højde for om der er brugt træner og prøver at regne bagud.

Der er dog en ting, som kan forårsage en lille forskel: I vores træningsdata står der ikke HVEM, der har trænet spilleren. Fordi vi ikke kender trænerens stats er vi nødt til at lave nogle antagelser, som ikke nødvendigvis er 100% korrekte.

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 23. februar 2016, 15:26
Trophy Hunters FC sagde:
@Sunny

Det virker voldsomt at min træner skal hvile i næsten 4 timer efter at have været en tur i Portugal, kontra 1 times tid, når jeg er i Europa og besøger de omkringliggende lande.
Så er det heldigt at du kan købe 400 klip til kun 198 kr. smiley

Nej, jeg undersøger om der skulle være noget galt med afstandsudregningen for lige netop Portugal. Pris og hviletid for Portugal burde være ca. den samme som for de andre europæiske lande.
Trophy Hunters FC sagde:
Derudover - Bør spejderne ikke kunne bruges til at give information som man som manager ellers ikke har kendskab til. Her tænker jeg konkret på potentiale. Det virker lidt tamt at spejderne udelukkende giver samme information som jeg kan læse ud fra potentialet. Jeg troede faktisk at meningen var, at spejderne skulle kunne "se" mere end vi dødelige. Ikke at det skulle være 100 % sikkert, men at man derved rent faktisk spotter nogle talenter som man ellers ikke ville, hvis man selv kiggede på samme spiller.
Det har vi snakket lidt om ovre i crew-forum, også. Da det er en licens-feature, så skal spejderen også give en fordel, der er til at føle på.

Jeg overvejer pt. om spejderen skal lægge sin vurdering et sted imellem det rigtige potentiale-tal og det vi regner os frem til via træninger.

Trophy Hunters FC (Mr Trophy) 23. februar 2016, 15:35
FC Sunnyvale sagde:
Trophy Hunters FC sagde:
@Sunny

Det virker voldsomt at min træner skal hvile i næsten 4 timer efter at have været en tur i Portugal, kontra 1 times tid, når jeg er i Europa og besøger de omkringliggende lande.
Så er det heldigt at du kan købe 400 klip til kun 198 kr. smiley

Nej, jeg undersøger om der skulle være noget galt med afstandsudregningen for lige netop Portugal. Pris og hviletid for Portugal burde være ca. den samme som for de andre europæiske lande.
Nu ved jeg ikke om vi snakker forbi hinanden. Jeg mener at hviletiden for min spejder, fordi jeg er i Brazilien, er ekstrem lang, når jeg sender ham til Europa. Det vil med andre ord være ekstremt udfordelagtigt for alle at være i andet end Europa, hvis man ønsker at "lege" med unge.

Udover den økonomiske ulempe, kan jeg altså spejde cirka 3 gange så lidt som andre klubber. Det er jo ikke meget vi har herovre i Amerika kontra Europa smiley Nuvel, hvis realismen skal holdes for øje, så skal der være forskel, men det virker som en stor straf at være i Amerika fremfor Europa.

Jeg ved godt det står mig frit for at flytte over til Europa, men jeg kan egentligt meget godt lide varmen her ^_^


Og lyder fedt med overvejelserne om at inkludere potentiale-information i nogen grad. Det vil give mening.

M.v.h.
THFC smiley
Besvar