Økonomi, markedsføring og udviklingsressourcer

Skrevet i Udviklerhjørnet

Brøndby IF (Bye bye Benny) 13. februar 2020, 22:08
Enig med de andre! Tanken om at betale 10 kr mere i licens giver mig fråder ud af munden, kan næsten ikke være i mig selv af ren og skær glæde.

Esbjerg fB (See ya Bitches - overvejer stop) 13. februar 2020, 22:09
Ulm Warhawks sagde:
Esbjerg fB sagde:
Hej Sunny!

Lav 2 forskellige Vman licenser.

Den nuværende der er nu er fin, men lav en anden der koster 5-10kr mere i måneden som også vil fjerne alle reklamer fra siden, jeg bruger adblocker, og vil gerne betale 5-10kr mere hver måned, for at gøre det med god samvittighed.
Jeg ville med glæde betale 10 kr mere for en reklamefri licens. Men det kræver også, at reklameindtægterne ikke falder med 15 kr, fordi der ikke længere ryger reklamer til mig. For så er naturligvis en dårlig forretning for Vman.
Jeg tvivler stærkt på at Vman tjener mere end 1-2kr per måned per bruger, udover det, så har du selvfølgelig ret.
Heisenberg sagde:
Enig med de andre! Tanken om at betale 10 kr mere i licens giver mig fråder ud af munden, kan næsten ikke være i mig selv af ren og skær glæde.
I tilfælde af, at du er sarkastisk, så var det netop derfor jeg foreslog to former for licens, så brugere der ikke ønsker at betale ekstra for den licens uden reklamer kan slippe for dette.

Bjørnholt FC (And then what) 13. februar 2020, 22:16
Ulm Warhawks sagde:
Esbjerg fB sagde:
Hej Sunny!

Lav 2 forskellige Vman licenser.

Den nuværende der er nu er fin, men lav en anden der koster 5-10kr mere i måneden som også vil fjerne alle reklamer fra siden, jeg bruger adblocker, og vil gerne betale 5-10kr mere hver måned, for at gøre det med god samvittighed.
Jeg ville med glæde betale 10 kr mere for en reklamefri licens. Men det kræver også, at reklameindtægterne ikke falder med 15 kr, fordi der ikke længere ryger reklamer til mig. For så er naturligvis en dårlig forretning for Vman.
Man behøver heller ikke nødvendigvis at skære fuldstændigt ned på alle reklamer men istedet måske mindske for mængden af dem - om der så overhovedet er mulighed for dette ved jeg dog ikke noget om :-)

Bjørnholt FC (And then what) 13. februar 2020, 22:26
FC Nonsense sagde:
Endnu et godt indlæg smiley
Du lyder nærmest som en garvet forretningsmand. Væk med alt det overskydende fedt og i gang med at udvikle på det der betyder noget.
Jeg er helt enig i at det ikke er en pose penge der skal vende skuden. Det handler om at finde tilbage til rødderne. Hvad er det der gør at vi gamle Vman nisser vender tilbage om og om igen, og hvordan får vi lige præcis den del til at skinne igennem for de nye?
Og derfra er der ikke langt til at vide hvilke håndtag der skal pilles ved i fremtiden.
Præcis, og vi skal nok forberede os på at det nok kommer til at tage ret langtid før der kommer til at blive ressourcer og midler til det hele - det bliver fedt at følge den udvikling som spillet kommer til at ha de kommende år :-)

Tokyo (CK) Crew 13. februar 2020, 22:30
Bjørnholt FC sagde:
Men det ville vel stadig koste penge at reklamerer om på Facebook ligemeget hvordan det så blev gjort, eller tager jeg helt fejl der? :-) de skal vel også ha en bid af kagen tænker jeg
Hmm, jeg er ikke helt sikker, men mener kun det koster noget, hvis du vil have et opslag sponsoreret. Men det kan godt ske, at det koster noget at lave opslag på Facebook for firmaer smiley

Østerbro IF (Numero uno) 13. februar 2020, 22:34
Bjørnholt FC sagde:
Lyon sagde:
Jeg har ikke ret meget forstand på det med markedsføring, men kunne man ikke også bruge de socialemedier til dette formål.
Ser man på Virtual Managers facebook side, så er det sidste opslag fra januar 2018.

Jeg er ikke lige så meget inde på, hvordan facebook fungerer, men mener at bliver der kommenteret på et opslag, så vil det opslag havne på ens venner og bekendtes startside.

Få nogle af crew medlemmerne til at lægge billeder op og stille spørgsmål om spillet, så man kan kommentere og andet. Jeg tror, der vil være noget gratis reklame ad den vej smiley
Men det ville vel stadig koste penge at reklamerer om på Facebook ligemeget hvordan det så blev gjort, eller tager jeg helt fejl der? :-) de skal vel også ha en bid af kagen tænker jeg
Det koster ikke nødvendigvis penge at lave opslag om spillet på Virtual Managers FB-side.
Det ville ikke være en dum idé.. Der er trods alt næsten 14K likes på siden..

Som Lyon også nævner er det år siden der er blevet lagt noget op derinde. Men jeg kan da huske, dengang der var aktivitet at have set gamle brugere der opfordrede deres venner at starte med dem igen osv. Så der er helt sikkert bl.a. et win-back-potentiale der.

FC Bello TK (Christian) 13. februar 2020, 23:23
sæt nu bare licens op til 49 kr per måned fordi de penge som vi bruger nu er ingen ting.
plus vi er nød til og holde de reklamer her inde for der kan komme lidt penge ind i kassen fra andre steder.
sæt pris op på licens til 49kr for en måned = 1,633kr per dag = 20kr mere end før
119kr for 3 måneder = 1.322kr per dag = 40 kr mere end før
349kr for et år = 0,956kr per dag = 60 kr mere end før

penge ville være givet godt ud så der kommer flere penge i kassen og hvis man tænker på en pris på 1.633kr per dag for og spille et spil man godt kan li og bruge tid på så det jo ingen ting smiley


Lewis Hamilton (WP) 13. februar 2020, 23:31
Lyon sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Men det ville vel stadig koste penge at reklamerer om på Facebook ligemeget hvordan det så blev gjort, eller tager jeg helt fejl der? :-) de skal vel også ha en bid af kagen tænker jeg
Hmm, jeg er ikke helt sikker, men mener kun det koster noget, hvis du vil have et opslag sponsoreret. Men det kan godt ske, at det koster noget at lave opslag på Facebook for firmaer smiley
Det koster ikke noget at lave opslag på Facebook.
Det koster penge, hvis du vil have dit opslag vist nok til at hverve nye kunder.

Brøndby IF (Bye bye Benny) 13. februar 2020, 23:47
FC Bello TK sagde:
sæt nu bare licens op til 49 kr per måned fordi de penge som vi bruger nu er ingen ting.
plus vi er nød til og holde de reklamer her inde for der kan komme lidt penge ind i kassen fra andre steder.
sæt pris op på licens til 49kr for en måned = 1,633kr per dag = 20kr mere end før
119kr for 3 måneder = 1.322kr per dag = 40 kr mere end før
349kr for et år = 0,956kr per dag = 60 kr mere end før

penge ville være givet godt ud så der kommer flere penge i kassen og hvis man tænker på en pris på 1.633kr per dag for og spille et spil man godt kan li og bruge tid på så det jo ingen ting smiley
Lidt komma og punktum så er den der! Stærkt opråb ellers.

Bjørnholt FC (And then what) 14. februar 2020, 00:01
AtIetico Madrid sagde:
Lyon sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Men det ville vel stadig koste penge at reklamerer om på Facebook ligemeget hvordan det så blev gjort, eller tager jeg helt fejl der? :-) de skal vel også ha en bid af kagen tænker jeg
Hmm, jeg er ikke helt sikker, men mener kun det koster noget, hvis du vil have et opslag sponsoreret. Men det kan godt ske, at det koster noget at lave opslag på Facebook for firmaer smiley
Det koster ikke noget at lave opslag på Facebook.
Det koster penge, hvis du vil have dit opslag vist nok til at hverve nye kunder.
Det var heller ikke "normale" opslag jeg tænkte på men netop opslag baseret på at tiltrække nye mulige kunder i form af sponsorerede opslag f.eks
Besvar