Økonomi, markedsføring og udviklingsressourcer

Skrevet i Udviklerhjørnet

Bjørnholt FC (And then what) 14. februar 2020, 00:07
Absalons Drenge sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Lyon sagde:
Jeg har ikke ret meget forstand på det med markedsføring, men kunne man ikke også bruge de socialemedier til dette formål.
Ser man på Virtual Managers facebook side, så er det sidste opslag fra januar 2018.

Jeg er ikke lige så meget inde på, hvordan facebook fungerer, men mener at bliver der kommenteret på et opslag, så vil det opslag havne på ens venner og bekendtes startside.

Få nogle af crew medlemmerne til at lægge billeder op og stille spørgsmål om spillet, så man kan kommentere og andet. Jeg tror, der vil være noget gratis reklame ad den vej smiley
Men det ville vel stadig koste penge at reklamerer om på Facebook ligemeget hvordan det så blev gjort, eller tager jeg helt fejl der? :-) de skal vel også ha en bid af kagen tænker jeg
Det koster ikke nødvendigvis penge at lave opslag om spillet på Virtual Managers FB-side.
Det ville ikke være en dum idé.. Der er trods alt næsten 14K likes på siden..

Som Lyon også nævner er det år siden der er blevet lagt noget op derinde. Men jeg kan da huske, dengang der var aktivitet at have set gamle brugere der opfordrede deres venner at starte med dem igen osv. Så der er helt sikkert bl.a. et win-back-potentiale der.
Det kunne helt sikkert være fedt at få gang i den igen, det ville ihvertfald få mig til at bruge siden til det mere end jeg gør nu. Desto bredere det kan nå ud, desto bedre :-)

Bjørnholt FC (And then what) 14. februar 2020, 00:08
Lyon sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Men det ville vel stadig koste penge at reklamerer om på Facebook ligemeget hvordan det så blev gjort, eller tager jeg helt fejl der? :-) de skal vel også ha en bid af kagen tænker jeg
Hmm, jeg er ikke helt sikker, men mener kun det koster noget, hvis du vil have et opslag sponsoreret. Men det kan godt ske, at det koster noget at lave opslag på Facebook for firmaer smiley
Præcis, det var også min umiddelbare tanke, ved dog ikke lige hvordan det helt hænger sammen :-)

Bjørnholt FC (And then what) 14. februar 2020, 00:12
FC Bello TK sagde:
sæt nu bare licens op til 49 kr per måned fordi de penge som vi bruger nu er ingen ting.
plus vi er nød til og holde de reklamer her inde for der kan komme lidt penge ind i kassen fra andre steder.
sæt pris op på licens til 49kr for en måned = 1,633kr per dag = 20kr mere end før
119kr for 3 måneder = 1.322kr per dag = 40 kr mere end før
349kr for et år = 0,956kr per dag = 60 kr mere end før

penge ville være givet godt ud så der kommer flere penge i kassen og hvis man tænker på en pris på 1.633kr per dag for og spille et spil man godt kan li og bruge tid på så det jo ingen ting smiley
Der skal helt sikkert sættes noget op med tiden, hvordan det så lige skal gøres bliver spændende at se. Tænker dog at det først kommer til at ske, når der er kommet noget udvikling på bordet - ellers ville nok desværre ikke kunne se en mening med at betale mere end de gjorde før :-)

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 14. februar 2020, 09:02
Team Aries sagde:
De penge der bliver brugt på markedsføring, hvad bliver de reelt set brugt på? Det må da ikke være mange penge der er øremærket, for syntes ikke jeg har set særligt mange Ads kørende. Hvis du bruger penge på Google Ads, optimerer du så også annoncerne og anvender alle data til at optimere hele kontoen og bruge pengene der hvor at konverteringerne ligger?
Pt. bliver de kun brugt på Google Ads. Vi har et bureau til at stå for optimeringen.

Det er i øvrigt en god ting at du ikke ser nogen Vman-annoncer, for du spiller jo allerede spillet, og så skal de helst ikke spilde annoncekronerne på at vise dem for dig smiley

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 14. februar 2020, 09:03
Lyon sagde:
Jeg har ikke ret meget forstand på det med markedsføring, men kunne man ikke også bruge de socialemedier til dette formål.
Ser man på Virtual Managers facebook side, så er det sidste opslag fra januar 2018.

Jeg er ikke lige så meget inde på, hvordan facebook fungerer, men mener at bliver der kommenteret på et opslag, så vil det opslag havne på ens venner og bekendtes startside.

Få nogle af crew medlemmerne til at lægge billeder op og stille spørgsmål om spillet, så man kan kommentere og andet. Jeg tror, der vil være noget gratis reklame ad den vej smiley
Ja, sociale medier er også noget jeg vil forsøge at benytte mere fremover. Vi har temmeligt mange tidligere Vman-brugere som har liket vores Facebook-side, så der er en god mulighed for at nå ud til nogle potentielle gengangere, uden at det koster noget.

Ignotus (--) 14. februar 2020, 10:08
FC Sunnyvale sagde:
Team Aries sagde:
De penge der bliver brugt på markedsføring, hvad bliver de reelt set brugt på? Det må da ikke være mange penge der er øremærket, for syntes ikke jeg har set særligt mange Ads kørende. Hvis du bruger penge på Google Ads, optimerer du så også annoncerne og anvender alle data til at optimere hele kontoen og bruge pengene der hvor at konverteringerne ligger?
Pt. bliver de kun brugt på Google Ads. Vi har et bureau til at stå for optimeringen.

Det er i øvrigt en god ting at du ikke ser nogen Vman-annoncer, for du spiller jo allerede spillet, og så skal de helst ikke spilde annoncekronerne på at vise dem for dig smiley
Det må give nogle konverteringer, siden du har bureau inde over smiley
- Ja det er rigtigt, men jeg surfer også tit rundt i inkognito, så der burde de vel ikke kunne segmentere mig fra smiley

Loyals (VMEnhancer) 14. februar 2020, 10:25
Team Aries sagde:
Det må give nogle konverteringer, siden du har bureau inde over smiley
- Ja det er rigtigt, men jeg surfer også tit rundt i inkognito, så der burde de vel ikke kunne segmentere mig fra smiley
Google har vist 43 pointers til at identificere dig, så selvom du går inkognito så ville jeg jo mene at de alligevel har nok pointers til at have et godt bud på hvem du er smiley

Ignotus (--) 14. februar 2020, 11:12
Loyals sagde:
Team Aries sagde:
Det må give nogle konverteringer, siden du har bureau inde over smiley
- Ja det er rigtigt, men jeg surfer også tit rundt i inkognito, så der burde de vel ikke kunne segmentere mig fra smiley
Google har vist 43 pointers til at identificere dig, så selvom du går inkognito så ville jeg jo mene at de alligevel har nok pointers til at have et godt bud på hvem du er smiley
Det er skræmmende smiley

Kyoto Okami FC (Bjørn) Crew 14. februar 2020, 11:22
Team Aries sagde:
Loyals sagde:
Team Aries sagde:
Det må give nogle konverteringer, siden du har bureau inde over smiley
- Ja det er rigtigt, men jeg surfer også tit rundt i inkognito, så der burde de vel ikke kunne segmentere mig fra smiley
Google har vist 43 pointers til at identificere dig, så selvom du går inkognito så ville jeg jo mene at de alligevel har nok pointers til at have et godt bud på hvem du er smiley
Det er skræmmende smiley
Lige mine ord smiley

Nigatoni CF (N O) 14. februar 2020, 12:22
Hej Sunnyvale,

Først og fremmest vil jeg sige, at det er dejligt med den information du udgiver, da man som spiller føler sig væsentlig mindre "glemt". Dertil må det siges, at det virker som om, at du har en klar plan for hvad der skal ske, hvilket jeg sætter stor pris på!

Mht. Markedsføringen ser jeg, som andre også skriver, en stor ubrugt og tilmed "gratis" ressource i Facebook siden. Her til ville jeg måske foreslå at lave noget kampagne med en signup bonus a la:

"Tilmed dig i perioden xx/xx - xx/xx og få 250.000 credits gratis, UDOVER de obligatoriske Credits for at klare de implementerede opstarts-"missionerne".

Tilkøber du vores VMAN licens i en periode på minimum 1 måned vil du få tilføjet yderligere 500.000 credits samt de sædvanlige fordele som er:

- mulighed for at opgradere træningsanlæg til niveauerne højere end stort bane anlæg!

- hente 5 gratis ungdomsspillere om ugen, som har mulighed for at blive talenter og solgt for millioner!

- se og følg dine spilleres udvikling med muligheden for at se deres træningsgennemsnit!

/link til sign up/
"

Tror det ville give et stort reach gennem Facebook siden, da der nok er mange der har spillet før i tiden med deres venner (personligt spillede jeg første gang i Folkeskolen i frikvarterende) som kan tagge hinanden, hvilket derved øger den reach opslaget har yderligere.
Besvar