Økonomi, markedsføring og udviklingsressourcer

Skrevet i Udviklerhjørnet

BK Frem (BK Frem) 14. februar 2020, 16:47
Selvom Vman aldrig skal være eller sammenlignes med andre manager spil, så synes jeg alligevel at det en gang imellem er vigtigt at se sig rundt omkring og få noget inspiration.

Et manager spil har i dag fredag kl. 16.00. 8.900 brugere online.
Det kan Vman også!

Jeg kommer med en række punkter som jeg tror har positiv effekt for at nuværende managers bliver og nye kommer og forbliver.

1. Man er ikke alt for afhængig i at logge på hver dag.
(Vman klip skal være gratis igennem abonnement, så ens spillere bliver trænet hver dag.)
2. Landhold. Alle landshold er tildelt en manager, hvor der afholdes EM og VM + kvalifikationer
3. Fans humør: Hvis din klub ikke præstere godt, vil der komme færre fans. Modsat vil der komme flere. Et eksempel: For mange Vman år i 3 division = 10 % færre tilskuer
Fansene kræver at der sker en udvikling i klubben.
Dette kan også påvirkes af manglende pølsebod, ølsalg osv.
4. Holdånd, selvtillid i spillertruppen skal have indflydelse på præstationer i kampe.
5. Nye managers kan søge om en "Hjælpe klub/montor" Hjælpe klubberne skal minimum have spillet Vman i 1 år. De hjælper med spørgsmål fra nye managers

Jeg har spillet Vman siden 2005. Det kunne være sjovt for sådan en som mig at oprette en klub for at se, hvad jeg tænker de første 5 min efter oprettelse.
Det kunne også være at finde 100 test personer som opretter en vman konto, hvor de skal komme med noget feedback på deres oplevelser!

Bare lige nogle tanker jeg ville dele. God weekend smiley

Thunderballs (Mathias Lynge) 14. februar 2020, 19:44
Tak for de spændende indblik i hele processen omkring opkøbet og videreudviklingen af VMAN.

Glad for at du ikke vil lade spillet dø ud. Det tror jeg vi var mange der frygtede var ved at ske.
Det ser ud til at der er en masse gode ting på tegnebrættet og fedt at se, at brugerne også bliver inddraget.


Nu skrev du lidt om flere ansatte og de dyre omkostninger der er ved at have freelance programmørerer ansat. Jeg læser selv til datamatiker og alle datamatikere skal på 5. semester i erhvervspraktik i 3 måneder som minimum.
Hvad med evt. at overveje at tage en praktikant ind?
Både datamatiker uddannelsen, PBA overbygningerne af datamatiker, og Multimediedesigner uddannelsen har praktik forløb.
Det kunne både være ekstremt lærerigt for en praktikant og samtidig være en god måde at få lidt ekstra programmør timer.
Det kan selvfølgelig være der er for mange udgifter i det ift. den værdi de bringer. smiley

Endnu engang et stort TAK!

Bones of Thor (Thorbone) 15. februar 2020, 09:45
Fedt at se der sidder en og brænder for det her spil, dine indlæg skinner jo som solen, og en person med passion, er lige hvad der er brug for.

Jeg har desværre ikke nogle marketingsideer, men håber du benytter brugerinddragelse, så du lige smider næste udviklingspunkt op og efterspørger ideer, inden programeringen starter. Der vil komme en masse modstridende inputs, men også lige et par små guldkorn, som du kan tage med. Måske får du også skabt følelsen af ejerskab hos dine brugere.

Bjørnholt FC (And then what) 15. februar 2020, 16:43
BK Frem sagde:
Selvom Vman aldrig skal være eller sammenlignes med andre manager spil, så synes jeg alligevel at det en gang imellem er vigtigt at se sig rundt omkring og få noget inspiration.

Et manager spil har i dag fredag kl. 16.00. 8.900 brugere online.
Det kan Vman også!

Jeg kommer med en række punkter som jeg tror har positiv effekt for at nuværende managers bliver og nye kommer og forbliver.

1. Man er ikke alt for afhængig i at logge på hver dag.
(Vman klip skal være gratis igennem abonnement, så ens spillere bliver trænet hver dag.)
2. Landhold. Alle landshold er tildelt en manager, hvor der afholdes EM og VM + kvalifikationer
3. Fans humør: Hvis din klub ikke præstere godt, vil der komme færre fans. Modsat vil der komme flere. Et eksempel: For mange Vman år i 3 division = 10 % færre tilskuer
Fansene kræver at der sker en udvikling i klubben.
Dette kan også påvirkes af manglende pølsebod, ølsalg osv.
4. Holdånd, selvtillid i spillertruppen skal have indflydelse på præstationer i kampe.
5. Nye managers kan søge om en "Hjælpe klub/montor" Hjælpe klubberne skal minimum have spillet Vman i 1 år. De hjælper med spørgsmål fra nye managers

Jeg har spillet Vman siden 2005. Det kunne være sjovt for sådan en som mig at oprette en klub for at se, hvad jeg tænker de første 5 min efter oprettelse.
Det kunne også være at finde 100 test personer som opretter en vman konto, hvor de skal komme med noget feedback på deres oplevelser!

Bare lige nogle tanker jeg ville dele. God weekend smiley
Virkelig gode ideer, det er jeg 99,9 % sikker på vil give meget mere liv til spillet.

Bones of Thor (Thorbone) 15. februar 2020, 17:20
Kan reklamer integreres lidt bedre i spillet og blive en mere positiv oplevelse for spillerne.

Hvis du kan sælge stadionreklamer til virksomheder og få dem integreret i spillet, således at klubberne får credits for at have dem på stadions. Forstået på den måde at istedet for at der kommer en ligegyldig HBO reklame op på siden, så kommer der istedet et tilbud op fra HBO om at blive stadionsponser og at det giver klubben xxx credits at modtage tilbuddet.

Dermed bliver reklamen interaktiv og set af alle, da den bliver en aktiv del af spillet, som spillerne kommer til at forholde sig til. Først bliver den set som et sponsertilbud til klubberne og derefter ude på diverse stadions. Nogle spillere vil blive positive, fordi hver reklame vil give klubben et økonomisk skub.
Du får kroner og vi får credits.

Så vil det heller ikke længere være nødvendigt at lave bevægelse i reklamen eller smække den ud over hele siden for at blive set.

Der er vel ikke mange andre, som kan tilbyde interaktive reklamer ?

Stadionoplevelsen er ærligt talt lidt kedelig pt, så det er et sted hvor der i forvejen er forbedringspotentiale og spilleoplevelsen kan hæves.

Bjørnholt FC (And then what) 15. februar 2020, 17:33
Bones of Thor sagde:
Kan reklamer integreres lidt bedre i spillet og blive en mere positiv oplevelse for spillerne.

Hvis du kan sælge stadionreklamer til virksomheder og få dem integreret i spillet, således at klubberne får credits for at have dem på stadions. Forstået på den måde at istedet for at der kommer en ligegyldig HBO reklame op på siden, så kommer der istedet et tilbud op fra HBO om at blive stadionsponser og at det giver klubben xxx credits at modtage tilbuddet.

Dermed bliver reklamen interaktiv og set af alle, da den bliver en aktiv del af spillet, som spillerne kommer til at forholde sig til. Først bliver den set som et sponsertilbud til klubberne og derefter ude på diverse stadions. Nogle spillere vil blive positive, fordi hver reklame vil give klubben et økonomisk skub.
Du får kroner og vi får credits.

Så vil det heller ikke længere være nødvendigt at lave bevægelse i reklamen eller smække den ud over hele siden for at blive set.

Der er vel ikke mange andre, som kan tilbyde interaktive reklamer ?

Stadionoplevelsen er ærligt talt lidt kedelig pt, så det er et sted hvor der i forvejen er forbedringspotentiale og spilleoplevelsen kan hæves.
Alt for fed ide!

Bones of Thor (Thorbone) 15. februar 2020, 18:11
Tjah, måske er Vman i virkeligheden en unik reklameplatform, hvis det bliver lavet med stil.

Sponservirksomhed er en fuldstændig naturlig del af det med at drive en fodboldklub, så det vil virke naturligt at der arbejdes med sponsere i et managerspil.
Der skal naturligvis volumen til (mange spillere) men selv om integreringsarbejdet ikke giver afkast i starten, så vil det give spillet en ekstra dimension for spillerne.

Ulm Warhawks (Ulmeister) 15. februar 2020, 19:13
Idéen er fed, men jeg tror ikke, at det er en mulighed. Han har tidligere nævnt, at det er en anden virksomhed, der står for reklamedelen. Det produkt, som din idé kræver, fines formentlig ikke.

Det er heller ikke realistisk, at han selv tager fat i det, for det vil være meget tidskrævende og muligvis stadigvæk ikke muligt i et lille spil som Vman. Derudover har han nævnt, at tidligere tiders reklame cups ikke laves længere, da folk ikke vil betale for det. Så ønsker de vel heller ikke at betale for en stadionreklame.

Bones of Thor (Thorbone) 15. februar 2020, 19:37
Det tror jeg du har ret i, jeg bed også mærke i at sponsercups ikke er rentable.....men det har de været, da volumen var større.

Da vi er i idefasen, skal der bygges inden der vurderes.
Hvis Det ikke er økonomisk rentabel eller tidsmæssigt rentabel at rende rundt efter sponsorer, så er det måske en udbyggelse/forbedring af spillet.

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 17. februar 2020, 10:23
Ulm Warhawks sagde:
Idéen er fed, men jeg tror ikke, at det er en mulighed. Han har tidligere nævnt, at det er en anden virksomhed, der står for reklamedelen. Det produkt, som din idé kræver, fines formentlig ikke.

Det er heller ikke realistisk, at han selv tager fat i det, for det vil være meget tidskrævende og muligvis stadigvæk ikke muligt i et lille spil som Vman. Derudover har han nævnt, at tidligere tiders reklame cups ikke laves længere, da folk ikke vil betale for det. Så ønsker de vel heller ikke at betale for en stadionreklame.
Ja, de almindelige reklamer kræver ikke noget arbejde, de kommer bare helt automatisk.

Dengang vi lavede sponsorerede cups og stadion-banners krævede det at reklamebureauet jagtede sponsorer for os, og at vi så implementerede grafikken til dem selv.

Det var helt klart en sindssygt fed måde at få reklamekroner ind, da det som nævnt passer fuldstændig ind i spillets tema. Det vil være fedt hvis vi kan det igen, men der skal væsentligt flere brugere på sitet, før sponsorerne og bureauet gider at bruge tid på os.
Besvar