Vman-PRO

Skrevet i Udviklerhjørnet

Luverdense FC (StarRadser) Forum-moderator 15. februar 2020, 15:53
FC Sunnyvale sagde:
Tak for tilbagemeldingerne allesammen.

Lige nu læner jeg mest imod ikke at kræve Pro, for at kunne ungdomshold, og så i stedet finde på nogle andre ting at tilføje til Pro, udover reklamefrihed.

Jeg kan rigtigt godt lige forslaget om at autotræning og auto-kontraktforlængelser kunne blive gratis at bruge for Pro-medlemmer, eller at Pro giver dig et antal klip per måned.

Omkring det med om man bare skulle øge prisen på den normale licens og så gøre den reklamefri, så man slipper for forskellige abonnementer, så tror jeg ikke det er en god ide på nuværende tidspunkt. Der er helt sikkert folk, som bare ikke har lyst til at betale mere, end de gør, og som er ligeglade med reklamer. Det vil være lidt for voldsomt bare at øge prisen for alle. Derfor vil jeg gerne bibeholde et tilbud til dem også, og så vurdere i fremtiden om de to skal slås sammen.


Mht. diskussionen om pay-to-win, så er min indstilling som sagt at jeg gerne vil sælge muligheder, men ikke resultater. Altså at man godt kan sælge en funktion, som hvis den bruges korrekt kan give en eller anden form for fordel - men som man ligeså godt kan tabe på, hvis man anvender den forkert. Pay-to-win er når man sælger ting som automatisk giver succes.

Det betyder selvfølgelig at hvis jeg skal overveje at tilføje en eller anden form for funktion til Pro, så er det afgørende at foretage en vurdering af hvor let det vil være at få succes med den, og finde ud af hvor grænsen går. Der ved jeg godt at der vil være nogen som vil have absolut nul-tolerance og mene at bare en teoretisk mulighed for at tjene 1 ekstra credit er uacceptabelt, men jeg tror de fleste vil placere sig et sted på en skala mellem absolut nul-tolerance og direkte pay-to-win.


Omkring hvor lang tid der går før 100% af de tilmeldte får adgang til ungdomshold, så afhænger det selvfølgelig af hvor mange fejl eller forbedringer, som skal implementeres mellem hvert hold lukker ind. De første 10% bliver forsøgskaninerne, som forhåbentligt finder alle de deciderede fejl, så vi kan få rettet dem først.

Når de ikke kan finde flere fejl, lukker vi næste hold ind, og som tiden skrider frem vil arbejdet mere tage karakter af balancering, finpudsning og forbedringer.

Jeg vil gætte på at 10%-holdet kommer til at vare i 3-7 dage, men jeg vil egentligt gerne have 25%'erne ind lige før næste weekend, hvis det kan lade sig gøre.
kunne man ikke gøre ungdomshold til at være en ting hvor man skal have spillet et antal sæsoner eller opnået et eller andet mål, hvor man så efterfølgende får muligheden for at lave sit ungdomshold?

Jowinski (jowind) 15. februar 2020, 16:02
Synes du at det overordnet set er en god ide med en form for reklamefrit abonnement?
Hvad siger du til ideen om at lade ungdomshold blive en del af abonnementet?
Tror du folk vil købe det reklamefri abonnement, hvis det ikke indholder noget "ekstra"? Vil du selv?
Hvis du ikke synes at ungdomshold skal kræve at man køber det reklamefri abonnement, har du så ideer til andre ting vi kan tilføje til abonnementet i stedet?

1) Ja - reklamefrit vil være rart.

2) Et ungdomshold som en del af abonnementet er en oplagt ide - men det skal stadig være et tilvalg. Ungdomshold OG reklamefrit kan følges ad.

3) Næppe.

4) Et antal Vman-klip kunne være en mulighed.

FC Nonsense (Frost) 15. februar 2020, 16:13
Et reklamefrit abonnement er en god idé, men jeg synes det bør være et mål på langsigtet plan at gøre alm. licens reklamefrit. Bannerreklamer og pop-ups er outdated, jeg tror de fleste folk mere ser det som en gene og bare ignorerer det.
Jeg har i lang tid ment at der er masser er muligheder for at lave et mere interaktivt samarbejde med virksomheder. Vi har allerede sponsorater som vi skal søge. Hvad nu hvis der rent faktisk var en person fra en virksomhed der sad og skulle vurdere dem? Eller man kunne have et samarbejde om en Cup, hvor vinderen kan vinde et gavekort til virksomheden osv.
Det er klart det kræver flere ressourcer, men de giver også meget mere til både os brugere og til virksomheden.

Sådan som du præsenterer Vman-PRO, så tror jeg godt jeg kunne finde på at betale for det, men jeg synes også du har ret i at der skal noget mere oveni. Det her med Auto-træning lyder rigtig fedt, men det kunne også være adgang til en chat eller specifikke smileys på forum. (Du ved, noget af det overflødige fedt du nævnte i første blogindlæg)

Esbjerg fB (See ya Bitches - overvejer stop) 15. februar 2020, 16:18
Jeg er kæmpe fan af autoforlængelse af kontrakter og automatisk træning ved en PRO udgave af licensen.


Om det skal være i form af x antal klips om måneden eller at klips bliver fjernet, betyder for mig ikke det store.

Jeg ser også rigtig gerne, at man vil kunne lave en træningsplan på uge basis, så man ikke skal gå ind og ændrer træningsskema hver evig eneste dag.

Castiglione (Baldassare) 15. februar 2020, 16:20
Hvad nu hvis vi fik implementeret træningsprogrammer, så man slap for at skulle sætte øvelser hver dag? Dette ville være en oplagt PRO funktion.

Bjørnholt FC (And then what) 15. februar 2020, 16:38
FC Sunnyvale sagde:
Tak for tilbagemeldingerne allesammen.

Lige nu læner jeg mest imod ikke at kræve Pro, for at kunne ungdomshold, og så i stedet finde på nogle andre ting at tilføje til Pro, udover reklamefrihed.

Jeg kan rigtigt godt lige forslaget om at autotræning og auto-kontraktforlængelser kunne blive gratis at bruge for Pro-medlemmer, eller at Pro giver dig et antal klip per måned.

Omkring det med om man bare skulle øge prisen på den normale licens og så gøre den reklamefri, så man slipper for forskellige abonnementer, så tror jeg ikke det er en god ide på nuværende tidspunkt. Der er helt sikkert folk, som bare ikke har lyst til at betale mere, end de gør, og som er ligeglade med reklamer. Det vil være lidt for voldsomt bare at øge prisen for alle. Derfor vil jeg gerne bibeholde et tilbud til dem også, og så vurdere i fremtiden om de to skal slås sammen.


Mht. diskussionen om pay-to-win, så er min indstilling som sagt at jeg gerne vil sælge muligheder, men ikke resultater. Altså at man godt kan sælge en funktion, som hvis den bruges korrekt kan give en eller anden form for fordel - men som man ligeså godt kan tabe på, hvis man anvender den forkert. Pay-to-win er når man sælger ting som automatisk giver succes.

Det betyder selvfølgelig at hvis jeg skal overveje at tilføje en eller anden form for funktion til Pro, så er det afgørende at foretage en vurdering af hvor let det vil være at få succes med den, og finde ud af hvor grænsen går. Der ved jeg godt at der vil være nogen som vil have absolut nul-tolerance og mene at bare en teoretisk mulighed for at tjene 1 ekstra credit er uacceptabelt, men jeg tror de fleste vil placere sig et sted på en skala mellem absolut nul-tolerance og direkte pay-to-win.


Omkring hvor lang tid der går før 100% af de tilmeldte får adgang til ungdomshold, så afhænger det selvfølgelig af hvor mange fejl eller forbedringer, som skal implementeres mellem hvert hold lukker ind. De første 10% bliver forsøgskaninerne, som forhåbentligt finder alle de deciderede fejl, så vi kan få rettet dem først.

Når de ikke kan finde flere fejl, lukker vi næste hold ind, og som tiden skrider frem vil arbejdet mere tage karakter af balancering, finpudsning og forbedringer.

Jeg vil gætte på at 10%-holdet kommer til at vare i 3-7 dage, men jeg vil egentligt gerne have 25%'erne ind lige før næste weekend, hvis det kan lade sig gøre.
Tak Sunny, det lyder rigtig fedt.

PAN united (PANIL) 15. februar 2020, 16:38
Castiglione sagde:
Hvad nu hvis vi fik implementeret træningsprogrammer, så man slap for at skulle sætte øvelser hver dag? Dette ville være en oplagt PRO funktion.
Nu bruger jeg ikke selv deciderede træningsprogrammer, men tilpasser dagens program for hver enkelt spiller hver dag, så jeg kommer nok ikke selv til at bruge det - Jeg er dog meget enig med alle dem, der nævner disse PRO-funktioner, hvor der ingen fordel er, men måske sparer lidt tid hver dag.

- Autrotræning
- Forlængelser
- Træningsprogramer

Dog kunne jeg godt være nervøs for indtjeningen, hvis man bliver "tildelt" klip nok til eksempelvis auto-træning en hel måned, for så ender Dennis med at tabe penge på et sådant abonnement til mig, da jeg bruger 2 klip hver nat klokken 00.10 :-)

Bjørnholt FC (And then what) 15. februar 2020, 16:40
PAN united sagde:
Castiglione sagde:
Hvad nu hvis vi fik implementeret træningsprogrammer, så man slap for at skulle sætte øvelser hver dag? Dette ville være en oplagt PRO funktion.
Nu bruger jeg ikke selv deciderede træningsprogrammer, men tilpasser dagens program for hver enkelt spiller hver dag, så jeg kommer nok ikke selv til at bruge det - Jeg er dog meget enig med alle dem, der nævner disse PRO-funktioner, hvor der ingen fordel er, men måske sparer lidt tid hver dag.

- Autrotræning
- Forlængelser
- Træningsprogramer

Dog kunne jeg godt være nervøs for indtjeningen, hvis man bliver "tildelt" klip nok til eksempelvis auto-træning en hel måned, for så ender Dennis med at tabe penge på et sådant abonnement til mig, da jeg bruger 2 klip hver nat klokken 00.10 :-)
Enig, så hellere implementerer det i selve abonnementet.

KBHAVANA CF (Tak for denne gang) 15. februar 2020, 16:41
PAN united sagde:
Castiglione sagde:
Hvad nu hvis vi fik implementeret træningsprogrammer, så man slap for at skulle sætte øvelser hver dag? Dette ville være en oplagt PRO funktion.
Nu bruger jeg ikke selv deciderede træningsprogrammer, men tilpasser dagens program for hver enkelt spiller hver dag, så jeg kommer nok ikke selv til at bruge det - Jeg er dog meget enig med alle dem, der nævner disse PRO-funktioner, hvor der ingen fordel er, men måske sparer lidt tid hver dag.

- Autrotræning
- Forlængelser
- Træningsprogramer

Dog kunne jeg godt være nervøs for indtjeningen, hvis man bliver "tildelt" klip nok til eksempelvis auto-træning en hel måned, for så ender Dennis med at tabe penge på et sådant abonnement til mig, da jeg bruger 2 klip hver nat klokken 00.10 :-)
I modsætning så får han mange flere i PRO - dermed bør man kunne tjene mere ved at tilbyde det PRO fremfor ligesom nu.

Mælk og Rullekebab (byd på mine spillere) 15. februar 2020, 17:09
Umiddelbart synes jeg at det lød som en rigtig god idé, at implementere ungdomsholdet i et Vman pro licens. Fordi som du selv nævner er det vigtigt, at der er nogle ekstra features før en stor procentdel vil betale ekstra.

Men som det også er blevet nævnt, så tror jeg rigtig mange spillere har ventet på at ungdomsholdet bliver implementeret. Jeg har også indtryk af, at der er flere som har forladt spillet/holder pause, indtil ungdomsholdet kommer.
Samtidig tror jeg på at ungdomsholdet giver en masse muligheder i spillet, samt flere transfer og øget aktivitet på markedet.
I det hele taget tror jeg det gør Vman mere interessant, og mindre monotont. Da folk har plads til både at skabe et stærkt spillende hold, men også handle med spillere og ungdomsspillere ved siden af.

Så på sin vis tror jeg mange vil føle Vman pro vil være et påtvunget abonnement. Og så er spørgsmålet om flertallet er klar til at betale den ekstra pris. Hvis de er, så vil det jo være en god success.
Men hvis ikke, ville jeg være bange for det kunne resultere i en negativ udvikling med faldende medlemstal fra de personer, som ikke er interesseret i at betale ekstra.

Overvej evt. om du skal lave et kort spørgeskema på startsiden ( uden det forstyrrer for meget). Jeg tror mange der kommenterer herinde, er spillere der er meget engageret I spillet, og ikke har noget imod at betale ekstra og støtte spillet.
Men de mere passive spillere, som bare spiller det lidt for nostalgien og hyggens skyld, uden at bruge meget tid på spillet, kommenterer ikke herinde.
Så du får måske ikke nødvendigvis et retvisende billede smiley
Besvar