Danmark lukker ned!

Skrevet i Off-topic

Arentscastle FC (Game over) 14. marts 2020, 23:48
Bjørnholt FC sagde:
Tartaria sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Tartaria sagde:
Det kan ikke være mit problem. Sådan er det jo med sygdom generelt. Hvis jeg bliver syg så bliver jeg hjemme. Det gør jeg altid
Det kan i sidste ende desværre bliver vores allesammens problem, hvis folk ikke tager det seriøst :-)
Det er din vurdering.. eller mediernes smiley Det er ikke første gang der har været en epidemi/krise. Denne gang er brødet bare slået endnu større op.
2001 Anthrax
2002 West nile virus
2003 Sars
2005 Fugleinfluenza
2006 E-coli
2009 Svine influenza
2013 north korea nuclear test
2014 Ebola
2015 ISIS terror
2016 zika virus epidemic
2019 mæslinge udbrud
2020 corona virus

Derudover har der jo været truslen fra bl.a ozonlaget, miltbrand, metorer der styrter mod jorden, sorte huller, udtynding af regnskoven, verdenshavene stiger, vi løber tør for olie og vand, og tilføj gerne dem jeg har glemt.

as long as enough people can be frightened, then all people can be ruled. That is how it works in a democratic system and mass fear becomes the ticket to destroy rights across the board.
Citat: James Bovard

Der går nok ikke længe før der er opfundet en vaccine og vi alle skal tvangs vaccineres.
Ja men indtil da er det bedst at tage forbehold smiley
Og det gør jeg så ved at bruge handsker. Jeg kigger mig også for inden jeg går over vejen smiley

Bjørnholt FC (And then what) 14. marts 2020, 23:49
Tartaria sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Tartaria sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Tartaria sagde:
Det kan ikke være mit problem. Sådan er det jo med sygdom generelt. Hvis jeg bliver syg så bliver jeg hjemme. Det gør jeg altid
Det kan i sidste ende desværre bliver vores allesammens problem, hvis folk ikke tager det seriøst :-)
Det er din vurdering.. eller mediernes smiley Det er ikke første gang der har været en epidemi/krise. Denne gang er brødet bare slået endnu større op.
2001 Anthrax
2002 West nile virus
2003 Sars
2005 Fugleinfluenza
2006 E-coli
2009 Svine influenza
2013 north korea nuclear test
2014 Ebola
2015 ISIS terror
2016 zika virus epidemic
2019 mæslinge udbrud
2020 corona virus

Derudover har der jo været truslen fra bl.a ozonlaget, miltbrand, metorer der styrter mod jorden, sorte huller, udtynding af regnskoven, verdenshavene stiger, vi løber tør for olie og vand, og tilføj gerne dem jeg har glemt.

as long as enough people can be frightened, then all people can be ruled. That is how it works in a democratic system and mass fear becomes the ticket to destroy rights across the board.
Citat: James Bovard

Der går nok ikke længe før der er opfundet en vaccine og vi alle skal tvangs vaccineres.
Ja men indtil da er det bedst at tage forbehold smiley
Og det gør jeg så ved at bruge handsker. Jeg kigger mig også for inden jeg går over vejen smiley
Go start smiley

Olympigue de Marseille (Husk at forlænge kontrakter) 14. marts 2020, 23:54
Tartaria sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Tartaria sagde:
Det kan ikke være mit problem. Sådan er det jo med sygdom generelt. Hvis jeg bliver syg så bliver jeg hjemme. Det gør jeg altid
Det kan i sidste ende desværre bliver vores allesammens problem, hvis folk ikke tager det seriøst :-)
Det er din vurdering.. eller mediernes smiley Det er ikke første gang der har været en epidemi/krise. Denne gang er brødet bare slået endnu større op.
2001 Anthrax
2002 West nile virus
2003 Sars
2005 Fugleinfluenza
2006 E-coli
2009 Svine influenza
2013 north korea nuclear test
2014 Ebola
2015 ISIS terror
2016 zika virus epidemic
2019 mæslinge udbrud
2020 corona virus

Derudover har der jo været truslen fra bl.a ozonlaget, miltbrand, metorer der styrter mod jorden, sorte huller, udtynding af regnskoven, verdenshavene stiger, vi løber tør for olie og vand, og tilføj gerne dem jeg har glemt.

as long as enough people can be frightened, then all people can be ruled. That is how it works in a democratic system and mass fear becomes the ticket to destroy rights across the board.
Citat: James Bovard

Der går nok ikke længe før der er opfundet en vaccine og vi alle skal tvangs vaccineres.
Jeg er vild med dig bro. Du er ikke lige så dum og naiv som så mange andre her i denne verden. Jeg tror mange ku lære noget af os to.

Tokyo (CK) Crew 15. marts 2020, 00:01
Tartaria sagde:
Lyon sagde:
Lige meget hvad så er bland selv slik og andre former for tag-selv bord en stor bakteriebombe, som man skal holde sig langt fra smiley
Det bestemmer man jo selv. lidt skidt skal man have jo smiley Og jo jeg har set programmet fra DR. Det samme gælder jo for bær, grøntsager osv. ikke ret mange skolder sine bær inden de spiser dem smiley
Ja, det må man selv om.
Forskellen på bær, frugter og lignende er jo, at man kan lige komme bærrene en tur under vandhanen. Det kan man ikke lige med slik smiley

Arentscastle FC (Game over) 15. marts 2020, 00:03
Olympigue de Marseille sagde:
Tartaria sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Tartaria sagde:
Det kan ikke være mit problem. Sådan er det jo med sygdom generelt. Hvis jeg bliver syg så bliver jeg hjemme. Det gør jeg altid
Det kan i sidste ende desværre bliver vores allesammens problem, hvis folk ikke tager det seriøst :-)
Det er din vurdering.. eller mediernes smiley Det er ikke første gang der har været en epidemi/krise. Denne gang er brødet bare slået endnu større op.
2001 Anthrax
2002 West nile virus
2003 Sars
2005 Fugleinfluenza
2006 E-coli
2009 Svine influenza
2013 north korea nuclear test
2014 Ebola
2015 ISIS terror
2016 zika virus epidemic
2019 mæslinge udbrud
2020 corona virus

Derudover har der jo været truslen fra bl.a ozonlaget, miltbrand, metorer der styrter mod jorden, sorte huller, udtynding af regnskoven, verdenshavene stiger, vi løber tør for olie og vand, og tilføj gerne dem jeg har glemt.

as long as enough people can be frightened, then all people can be ruled. That is how it works in a democratic system and mass fear becomes the ticket to destroy rights across the board.
Citat: James Bovard

Der går nok ikke længe før der er opfundet en vaccine og vi alle skal tvangs vaccineres.
Jeg er vild med dig bro. Du er ikke lige så dum og naiv som så mange andre her i denne verden. Jeg tror mange ku lære noget af os to.
Det har jeg været... men så vågnede jeg smiley Godt at høre jeg ikke er den eneste der ikke lader mig styre af frygt!

Arentscastle FC (Game over) 15. marts 2020, 00:07
Lyon sagde:
Tartaria sagde:
Lyon sagde:
Lige meget hvad så er bland selv slik og andre former for tag-selv bord en stor bakteriebombe, som man skal holde sig langt fra smiley
Det bestemmer man jo selv. lidt skidt skal man have jo smiley Og jo jeg har set programmet fra DR. Det samme gælder jo for bær, grøntsager osv. ikke ret mange skolder sine bær inden de spiser dem smiley
Ja, det må man selv om.
Forskellen på bær, frugter og lignende er jo, at man kan lige komme bærrene en tur under vandhanen. Det kan man ikke lige med slik smiley
Det kan man jo godt..det bliver nok bare lidt træls at spise :-P Meen det har ingen effekt, ligesom det heller ikke har ved coli- bakterier på bær. De SKAL skoldes for at dræbe bakterierne. Så spis du bare de skyllede bær, så spiser jeg min bland selv slik smiley

Olympigue de Marseille (Husk at forlænge kontrakter) 15. marts 2020, 00:08
Tartaria sagde:
Olympigue de Marseille sagde:
Tartaria sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Tartaria sagde:
Det kan ikke være mit problem. Sådan er det jo med sygdom generelt. Hvis jeg bliver syg så bliver jeg hjemme. Det gør jeg altid
Det kan i sidste ende desværre bliver vores allesammens problem, hvis folk ikke tager det seriøst :-)
Det er din vurdering.. eller mediernes smiley Det er ikke første gang der har været en epidemi/krise. Denne gang er brødet bare slået endnu større op.
2001 Anthrax
2002 West nile virus
2003 Sars
2005 Fugleinfluenza
2006 E-coli
2009 Svine influenza
2013 north korea nuclear test
2014 Ebola
2015 ISIS terror
2016 zika virus epidemic
2019 mæslinge udbrud
2020 corona virus

Derudover har der jo været truslen fra bl.a ozonlaget, miltbrand, metorer der styrter mod jorden, sorte huller, udtynding af regnskoven, verdenshavene stiger, vi løber tør for olie og vand, og tilføj gerne dem jeg har glemt.

as long as enough people can be frightened, then all people can be ruled. That is how it works in a democratic system and mass fear becomes the ticket to destroy rights across the board.
Citat: James Bovard

Der går nok ikke længe før der er opfundet en vaccine og vi alle skal tvangs vaccineres.
Jeg er vild med dig bro. Du er ikke lige så dum og naiv som så mange andre her i denne verden. Jeg tror mange ku lære noget af os to.
Det har jeg været... men så vågnede jeg smiley Godt at høre jeg ikke er den eneste der ikke lader mig styre af frygt!
En ting er ikke at respektere den virus, som klart har en højere dødelighedsprocent end en influenza, som så mange har snakket om (hvilket også klart bliver hjulpet på vej med at netop befolkningens gennemsnitsalder i Kina og Italien er så høj som den er). En anden ting er at folk flipper så meget ud som de gør. Al den medietid har smadret os og vores økonomi og det er forfærdeligt at se på.

Tokyo (CK) Crew 15. marts 2020, 00:09
Tartaria sagde:
Lyon sagde:
Tartaria sagde:
Lyon sagde:
Lige meget hvad så er bland selv slik og andre former for tag-selv bord en stor bakteriebombe, som man skal holde sig langt fra smiley
Det bestemmer man jo selv. lidt skidt skal man have jo smiley Og jo jeg har set programmet fra DR. Det samme gælder jo for bær, grøntsager osv. ikke ret mange skolder sine bær inden de spiser dem smiley
Ja, det må man selv om.
Forskellen på bær, frugter og lignende er jo, at man kan lige komme bærrene en tur under vandhanen. Det kan man ikke lige med slik smiley
Det kan man jo godt..det bliver nok bare lidt træls at spise :-P Meen det har ingen effekt, ligesom det heller ikke har ved coli- bakterier på bær. De SKAL skoldes for at dræbe bakterierne. Så spis du bare de skyllede bær, så spiser jeg min bland selv slik smiley
Nu spiser jeg heller ikke bær men tak smiley

Tokyo (CK) Crew 15. marts 2020, 00:21
Forresten nu hvor vi snakker om en vaccine, og der bliver nævnt, at der ikke går ret lang tid, før vi får en vaccine.
Lægerne har fundet en antistof, der kan bruges i behandlingen af sygdommen, men der kan gå optil to år før vi får en vaccine.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/medie-hollaendere-goer-corona-fremskridt/8048327

LFC The Reds (Anders Jacobsen - LFC) 15. marts 2020, 02:08
Juventus FC sagde:
Olympigue de Marseille sagde:
Juventus FC sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Chelsea Boldklub sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Chelsea Boldklub sagde:
Folk køber jo ind nu, så de ikke har behov for at købe ind igen de næste 2-3 uger. Folk gider ikke at blive smittet. Hvad gør de så? Køber så meget som muligt, så de ikke skal ud igen og være omringet af andre mennesker.
Folk gider ikke at blive smittet, men alligevel tager man ud og handler mens der samtidig er en helt masse andre i butikken xD
Ja det er lidt dumt. Dog bliver riskoen for smitte de næste 2 uger højere. Antallet af smitte stiger i høj grad de seneste par dage. Måske derfor folk tager chancen nu.
Ja medmindre man får et gennembrud i hvordan man skal stoppe udbruddet samt ikke mindst kurerer folk
"kurerer folk" good one.

Den er kommet for at blive, så spænd hjelmen, de næste par måneder bliver vilde.
Du er seriøst den største troll, Jesus christ.
Det er fakta at vi ikke slipper af med denne virus. Ingen vaccine i den nærmeste fremtid, og den smitter som pesten. Den vil 100% dukke op igen i Kina, det samme i andre lande.
Desværre er den nok kommet for at blive. Vi kommer ganske givet til at se en stadig stigning i antal smittede et næste stykke tid - og nu hvor de ikke længere tester personer, der kun har milde symptomer, så vil der også være et betydeligt mørketal. Forhåbentlig kan de initiativer fra regeringen være med til at sikre, at vi kan stabilisere og få kontrol med udbruddet. Samtidig bliver vi, befolkningen, forhåbentlig også klogere, og bedre vant til, at hvis vi får symptomer, der kan indikere, at vi er smittet, så går vi i karantæne.

Det er ikke mere end et par dage siden, at der var flere historier om hjemvendte danskere fra Ischgl, som havde symptomer på, at de var smittet - men hvor de fik af vide, at det nok ikke var tilfældet, da Ischgl på daværende tidspunkt ikke var set som et højrisiko område. Derfor valgte de personer - dem som har givet deres historier til BT, EB osv, at gå ud i samfundet og dermed risikere at smitte andre.

Når vi kommer over denne 'lockdown' og samfundet igen åbnes op, så er vi ganske givet også blevet klogere. Hvis vi har været på ferie eller helt generelt oplever symptomer, så er det bedre at blive hjemme, uanset om du af en læge fårr vurderet, du ikke er smittet eller ikke kan testes.
Besvar