Danmark lukker ned!

Skrevet i Off-topic

LFC The Reds (Anders Jacobsen - LFC) 15. marts 2020, 02:13
Tartaria sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Tartaria sagde:
Det kan ikke være mit problem. Sådan er det jo med sygdom generelt. Hvis jeg bliver syg så bliver jeg hjemme. Det gør jeg altid
Det kan i sidste ende desværre bliver vores allesammens problem, hvis folk ikke tager det seriøst :-)
Det er din vurdering.. eller mediernes smiley Det er ikke første gang der har været en epidemi/krise. Denne gang er brødet bare slået endnu større op.
2001 Anthrax
2002 West nile virus
2003 Sars
2005 Fugleinfluenza
2006 E-coli
2009 Svine influenza
2013 north korea nuclear test
2014 Ebola
2015 ISIS terror
2016 zika virus epidemic
2019 mæslinge udbrud
2020 corona virus

Derudover har der jo været truslen fra bl.a ozonlaget, miltbrand, metorer der styrter mod jorden, sorte huller, udtynding af regnskoven, verdenshavene stiger, vi løber tør for olie og vand, og tilføj gerne dem jeg har glemt.

as long as enough people can be frightened, then all people can be ruled. That is how it works in a democratic system and mass fear becomes the ticket to destroy rights across the board.
Citat: James Bovard

Der går nok ikke længe før der er opfundet en vaccine og vi alle skal tvangs vaccineres.
Vurderingen er jo, at der kan gå op til 14 dage, fra vi er smittet, til vi udviser symptomer. Det er også derfor, at folk bliver sendt 14 dage i karantæne - fordi man så med rimelig sikkerhed kan sige, at personen ikke er smittet, hvis de ikke har udvist symptomer efter 14 dage.

Så det med at blive hjemme, hvis man bliver syg, er bare ikke nok. Derfor tager alle det forhåbentlig seriøst, at vi skal undgå fysisk kontakt i så vidt muligt omfang - i første omgang i hvert fald den måneds tid.

LFC The Reds (Anders Jacobsen - LFC) 15. marts 2020, 02:17
Chelsea FC sagde:
Olympigue de Marseille sagde:
Solsbury Hill sagde:
Olympigue de Marseille sagde:
Solsbury Hill sagde:
Olympigue de Marseille sagde:
Solsbury Hill sagde:
Come on United sagde:
Jeg sidder i en central funktion i Salling Group - tro mig, der er varer nok!
Hvorfor sætter man ikke begrænsning på bl.a. toiletpapir pr person?
Hvordan vil du gøre det? Folk går ud og kommer ind igen, eller tager over i den anden Netto.

Folk er til grin. Jeg brækker mig over hvor lav menneskers IQ er i 2020.
Tænker det er nødvendigt. Så må dem der vil snyde, for at stå i kø i 40 minutter igen, gøre det. Det bare de færreste.
Folk fatter slet ikke hvor mange varer vi har på lager i Danmark, så at de sidder og hamstrer i nogle uger gør ikke en skid. Fandme en pinlig opførsel.

Men igen til problemstillingen, hvordan vil du begrænse handel? Hvis folk vil have det, så står de i kø. Hvad skal de ellers lave, de har 2 uger uden arbejde og skal finde noget at lave.
Men det man har på lager, er ikke det som står i butikken. For ikke at butikken løber tør, pga én person. Håber det giver mening for dig, det er derfor man har "max 2 pr. person" ofte af en varer.
Jeg kan skam godt følge dig og det giver fint mening for mig. Men at der overhovedet er et behov til at starte med, brækker jeg mig over. Jeg undervurderer ikke coronavirussen og siger ikke, at den ikke slår nogen i hjel, men hvis bare medierne ikke råbte så meget op og fik folk til at gå i panik. Kæft en overreaktion vi har gang i....
Som lungepatient, er jeg i en risikozone selv som ung, jeg er fandme glad for der bliver taget de her midler i brug. Plus de personer som fx har lungekræft nu, er ekstra udsatte. Men lad os da bare tie, og holde lav profil.
Jeg er helt på linje med dig. Det kan da godt være, at langt de fleste unge og raske kun oplever milde symptomer - men der er stadig en stor gruppe, som har brug for indlæggelse og intensiv behandling for at komme gennem sygdommen.

De fleste vil ganske vist overleve - men som vi ser i Italien, så er de så presset, at de mere eller mindre må vælge, hvem de skal lade dø, og hvem de skal behandle. Det er netop den situation, som vi gerne skal undgå at komme i, i Danmark.
_____

En overreaktion? Konsekvenserne vil være uendeligt større, hvis vi ikke tager seriøse tiltag for at inddæmme og få kontrol over udbruddet nu.

LFC The Reds (Anders Jacobsen - LFC) 15. marts 2020, 02:20
Olympigue de Marseille sagde:
Chelsea FC sagde:
Olympigue de Marseille sagde:
Solsbury Hill sagde:
Olympigue de Marseille sagde:
Solsbury Hill sagde:
Olympigue de Marseille sagde:
Solsbury Hill sagde:
Come on United sagde:
Jeg sidder i en central funktion i Salling Group - tro mig, der er varer nok!
Hvorfor sætter man ikke begrænsning på bl.a. toiletpapir pr person?
Hvordan vil du gøre det? Folk går ud og kommer ind igen, eller tager over i den anden Netto.

Folk er til grin. Jeg brækker mig over hvor lav menneskers IQ er i 2020.
Tænker det er nødvendigt. Så må dem der vil snyde, for at stå i kø i 40 minutter igen, gøre det. Det bare de færreste.
Folk fatter slet ikke hvor mange varer vi har på lager i Danmark, så at de sidder og hamstrer i nogle uger gør ikke en skid. Fandme en pinlig opførsel.

Men igen til problemstillingen, hvordan vil du begrænse handel? Hvis folk vil have det, så står de i kø. Hvad skal de ellers lave, de har 2 uger uden arbejde og skal finde noget at lave.
Men det man har på lager, er ikke det som står i butikken. For ikke at butikken løber tør, pga én person. Håber det giver mening for dig, det er derfor man har "max 2 pr. person" ofte af en varer.
Jeg kan skam godt følge dig og det giver fint mening for mig. Men at der overhovedet er et behov til at starte med, brækker jeg mig over. Jeg undervurderer ikke coronavirussen og siger ikke, at den ikke slår nogen i hjel, men hvis bare medierne ikke råbte så meget op og fik folk til at gå i panik. Kæft en overreaktion vi har gang i....
Som lungepatient, er jeg i en risikozone selv som ung, jeg er fandme glad for der bliver taget de her midler i brug. Plus de personer som fx har lungekræft nu, er ekstra udsatte. Men lad os da bare tie, og holde lav profil.
I kan også bare vælge at ignorere da jeg ordret skrev "Jeg undervurderer ikke coronavirussen og siger ikke, at den ikke slår nogen i hjel"

Jeg ved godt den er seriøs, men folks reaktion er til grin og med til at øge den økonomiske situation verden er ved at bevæge sig ind i. Det kommer til at koste langt flere liv end den her sygdom.
Er du sikker på det? Jeg vil tro - uden at være økonom, at de økonomiske konsekvenser på sigt vil være langt større, hvis verden lader stå til.

Arentscastle FC (Game over) 15. marts 2020, 10:04
Lyon sagde:
Forresten nu hvor vi snakker om en vaccine, og der bliver nævnt, at der ikke går ret lang tid, før vi får en vaccine.
Lægerne har fundet en antistof, der kan bruges i behandlingen af sygdommen, men der kan gå optil to år før vi får en vaccine.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/medie-hollaendere-goer-corona-fremskridt/8048327
Heldigvis.

Arentscastle FC (Game over) 15. marts 2020, 10:28
Olympigue de Marseille sagde:
Tartaria sagde:
Olympigue de Marseille sagde:
Tartaria sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Tartaria sagde:
Det kan ikke være mit problem. Sådan er det jo med sygdom generelt. Hvis jeg bliver syg så bliver jeg hjemme. Det gør jeg altid
Det kan i sidste ende desværre bliver vores allesammens problem, hvis folk ikke tager det seriøst :-)
Det er din vurdering.. eller mediernes smiley Det er ikke første gang der har været en epidemi/krise. Denne gang er brødet bare slået endnu større op.
2001 Anthrax
2002 West nile virus
2003 Sars
2005 Fugleinfluenza
2006 E-coli
2009 Svine influenza
2013 north korea nuclear test
2014 Ebola
2015 ISIS terror
2016 zika virus epidemic
2019 mæslinge udbrud
2020 corona virus

Derudover har der jo været truslen fra bl.a ozonlaget, miltbrand, metorer der styrter mod jorden, sorte huller, udtynding af regnskoven, verdenshavene stiger, vi løber tør for olie og vand, og tilføj gerne dem jeg har glemt.

as long as enough people can be frightened, then all people can be ruled. That is how it works in a democratic system and mass fear becomes the ticket to destroy rights across the board.
Citat: James Bovard

Der går nok ikke længe før der er opfundet en vaccine og vi alle skal tvangs vaccineres.
Jeg er vild med dig bro. Du er ikke lige så dum og naiv som så mange andre her i denne verden. Jeg tror mange ku lære noget af os to.
Det har jeg været... men så vågnede jeg smiley Godt at høre jeg ikke er den eneste der ikke lader mig styre af frygt!
En ting er ikke at respektere den virus, som klart har en højere dødelighedsprocent end en influenza, som så mange har snakket om (hvilket også klart bliver hjulpet på vej med at netop befolkningens gennemsnitsalder i Kina og Italien er så høj som den er). En anden ting er at folk flipper så meget ud som de gør. Al den medietid har smadret os og vores økonomi og det er forfærdeligt at se på.
Ja medierne har magten. Og det er nøje planlagt hvilken information der når ud til befolkningen. I dag der danner man ikke sin egen mening om hvad man vil tro på. Den vinkel som medierne vælger er afgørende for hvordan flertallet tænker.

Arentscastle FC (Game over) 15. marts 2020, 10:40
Olympigue de Marseille sagde:
Tartaria sagde:
Olympigue de Marseille sagde:
Tartaria sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Tartaria sagde:
Det kan ikke være mit problem. Sådan er det jo med sygdom generelt. Hvis jeg bliver syg så bliver jeg hjemme. Det gør jeg altid
Det kan i sidste ende desværre bliver vores allesammens problem, hvis folk ikke tager det seriøst :-)
Det er din vurdering.. eller mediernes smiley Det er ikke første gang der har været en epidemi/krise. Denne gang er brødet bare slået endnu større op.
2001 Anthrax
2002 West nile virus
2003 Sars
2005 Fugleinfluenza
2006 E-coli
2009 Svine influenza
2013 north korea nuclear test
2014 Ebola
2015 ISIS terror
2016 zika virus epidemic
2019 mæslinge udbrud
2020 corona virus

Derudover har der jo været truslen fra bl.a ozonlaget, miltbrand, metorer der styrter mod jorden, sorte huller, udtynding af regnskoven, verdenshavene stiger, vi løber tør for olie og vand, og tilføj gerne dem jeg har glemt.

as long as enough people can be frightened, then all people can be ruled. That is how it works in a democratic system and mass fear becomes the ticket to destroy rights across the board.
Citat: James Bovard

Der går nok ikke længe før der er opfundet en vaccine og vi alle skal tvangs vaccineres.
Jeg er vild med dig bro. Du er ikke lige så dum og naiv som så mange andre her i denne verden. Jeg tror mange ku lære noget af os to.
Det har jeg været... men så vågnede jeg smiley Godt at høre jeg ikke er den eneste der ikke lader mig styre af frygt!
En ting er ikke at respektere den virus, som klart har en højere dødelighedsprocent end en influenza, som så mange har snakket om (hvilket også klart bliver hjulpet på vej med at netop befolkningens gennemsnitsalder i Kina og Italien er så høj som den er). En anden ting er at folk flipper så meget ud som de gør. Al den medietid har smadret os og vores økonomi og det er forfærdeligt at se på.
Flere taler om mørketal angående smittede. De glemmer så bare at det også gælder for dødligheden som nok nærmere er i promille størrelsen. Men det har medierne Ingen interesse i at fortælle os. Så dem der kan, må altså tænke selv.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 15. marts 2020, 11:18
Olympigue de Marseille sagde:
Tartaria sagde:
Olympigue de Marseille sagde:
Tartaria sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Tartaria sagde:
Det kan ikke være mit problem. Sådan er det jo med sygdom generelt. Hvis jeg bliver syg så bliver jeg hjemme. Det gør jeg altid
Det kan i sidste ende desværre bliver vores allesammens problem, hvis folk ikke tager det seriøst :-)
Det er din vurdering.. eller mediernes smiley Det er ikke første gang der har været en epidemi/krise. Denne gang er brødet bare slået endnu større op.
2001 Anthrax
2002 West nile virus
2003 Sars
2005 Fugleinfluenza
2006 E-coli
2009 Svine influenza
2013 north korea nuclear test
2014 Ebola
2015 ISIS terror
2016 zika virus epidemic
2019 mæslinge udbrud
2020 corona virus

Derudover har der jo været truslen fra bl.a ozonlaget, miltbrand, metorer der styrter mod jorden, sorte huller, udtynding af regnskoven, verdenshavene stiger, vi løber tør for olie og vand, og tilføj gerne dem jeg har glemt.

as long as enough people can be frightened, then all people can be ruled. That is how it works in a democratic system and mass fear becomes the ticket to destroy rights across the board.
Citat: James Bovard

Der går nok ikke længe før der er opfundet en vaccine og vi alle skal tvangs vaccineres.
Jeg er vild med dig bro. Du er ikke lige så dum og naiv som så mange andre her i denne verden. Jeg tror mange ku lære noget af os to.
Det har jeg været... men så vågnede jeg smiley Godt at høre jeg ikke er den eneste der ikke lader mig styre af frygt!
En ting er ikke at respektere den virus, som klart har en højere dødelighedsprocent end en influenza, som så mange har snakket om (hvilket også klart bliver hjulpet på vej med at netop befolkningens gennemsnitsalder i Kina og Italien er så høj som den er). En anden ting er at folk flipper så meget ud som de gør. Al den medietid har smadret os og vores økonomi og det er forfærdeligt at se på.
Jeg accepterer dig på mange punkter smiley
Men lige her kan jeg ikke... Økonomien er ikke
det som det handler om lige nu.. Bare kig på Italien
Små 1500 døde... Selvfølgelig kan du godt udregne en
pris for hvad det så koster, og den vil give en rigtig høj
pris for hvert liv... Men det er ret ligegyldigt hvis man ser det
med et menneskesyn...
Lige nu handler det altså om menneskeliv... Og så må det handle
om den kæmpe økonomiske krise efterfølgende...
Tænker jeg smiley

Kollywood (Mr Kollywood) 15. marts 2020, 11:25
Pers LØVER sagde:
Olympigue de Marseille sagde:
Tartaria sagde:
Olympigue de Marseille sagde:
Tartaria sagde:
Bjørnholt FC sagde:
Tartaria sagde:
Det kan ikke være mit problem. Sådan er det jo med sygdom generelt. Hvis jeg bliver syg så bliver jeg hjemme. Det gør jeg altid
Det kan i sidste ende desværre bliver vores allesammens problem, hvis folk ikke tager det seriøst :-)
Det er din vurdering.. eller mediernes smiley Det er ikke første gang der har været en epidemi/krise. Denne gang er brødet bare slået endnu større op.
2001 Anthrax
2002 West nile virus
2003 Sars
2005 Fugleinfluenza
2006 E-coli
2009 Svine influenza
2013 north korea nuclear test
2014 Ebola
2015 ISIS terror
2016 zika virus epidemic
2019 mæslinge udbrud
2020 corona virus

Derudover har der jo været truslen fra bl.a ozonlaget, miltbrand, metorer der styrter mod jorden, sorte huller, udtynding af regnskoven, verdenshavene stiger, vi løber tør for olie og vand, og tilføj gerne dem jeg har glemt.

as long as enough people can be frightened, then all people can be ruled. That is how it works in a democratic system and mass fear becomes the ticket to destroy rights across the board.
Citat: James Bovard

Der går nok ikke længe før der er opfundet en vaccine og vi alle skal tvangs vaccineres.
Jeg er vild med dig bro. Du er ikke lige så dum og naiv som så mange andre her i denne verden. Jeg tror mange ku lære noget af os to.
Det har jeg været... men så vågnede jeg smiley Godt at høre jeg ikke er den eneste der ikke lader mig styre af frygt!
En ting er ikke at respektere den virus, som klart har en højere dødelighedsprocent end en influenza, som så mange har snakket om (hvilket også klart bliver hjulpet på vej med at netop befolkningens gennemsnitsalder i Kina og Italien er så høj som den er). En anden ting er at folk flipper så meget ud som de gør. Al den medietid har smadret os og vores økonomi og det er forfærdeligt at se på.
Jeg accepterer dig på mange punkter smiley
Men lige her kan jeg ikke... Økonomien er ikke
det som det handler om lige nu.. Bare kig på Italien
Små 1500 døde... Selvfølgelig kan du godt udregne en
pris for hvad det så koster, og den vil give en rigtig høj
pris for hvert liv... Men det er ret ligegyldigt hvis man ser det
med et menneskesyn...
Lige nu handler det altså om menneskeliv... Og så må det handle
om den kæmpe økonomiske krise efterfølgende...
Tænker jeg smiley
Det kunne da være medvirkende til at løfte ældrebyrden smiley Ej, du har ret. Det handler selvfølgelig om menneskeliv nu, så må økonomien kommer efter smiley

Olympigue de Marseille (Husk at forlænge kontrakter) 15. marts 2020, 11:28
Jeg ved godt det handler om menneskeliv nu men faktum er at der kommer til at være folk der dør grundet de økonomiske konsekvenser af det her. Min vurdering er at tallet kan være højere end dem som dør af virrusse,virussen, I Danmark, din er det modsatte.

Klaphat (Manager i Klaphat) 15. marts 2020, 13:46
Tror ikke der er nogen her hjemme der dør af den økonomisk nedtur. Tænk på der er lande der er hårde ramt end lille danmark. Desuden dør der fler af kræft end denne virus.
Besvar