Idé Tråden - Kom med dine forslag!

Skrevet i Generelt

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 9. maj 2021, 17:02
Vi dræner sumpen sagde:
Ja, Per.
Helt enig.
Det må vi da forvente, de gør.
Det lægger selve navnet på tråden i den grad op til.
Jeg forstår meningen med tråden på den måde, at vi spillere her kan komme med alle vore forslag, som de så kan sortere i og følge op på i det omfang, de finder det muligt og mest relevant.
Beslutningerne ligger selvfølge i sidste instans hos dem.
Men vore forslag bør indgå i deres planlægning og udbygning af spillet.
Desuden kan de ved at læse opslagene tydeligt fornemme, hvad der er størst efterspørgsel på.
De kan sortere "skidtet" fra og bruge "guldet". smiley
Ja men tråden er oprettet af BK Frem med den allerbedste hensigt..
Men det er faktisk aldrig tilkendegivet at det tages seriøst af andre end
os managers der laver vores opslag..
Det er det jeg ønsker, en tilkendegivelse af at den ses, og tages seriøst..
Og som du siger er det ønsker, og andre tager beslutninger ud fra hvilken
indsats og gevinst det måtte give for spillet..
Men et hint om at det ses og tages seriøst.. Ville være et nemt lille point
at få for udvikler, og give os andre ro i maven smiley
Mvh Per

Nordisk Idrætslaug (Poala) 10. maj 2021, 14:04
Mon ikke Sunnyvale kigger lidt med i ny og næ. Omvendt så er det jo heller ikke fordi det er radikale forslag der er flest af - ændring i trænere har jo været foreslået siden tidernes morgen fx. smiley

Dilemmaet dér er vel at det umiddelbart er et stort arbejde for en ændring, der nok vil være fed, men som omvendt ikke rykker spillet i det store hele billede.
Jeg tror også at man skal gøre sig klart, at udviklingen i spillet sigter mod en (eller begge) af to retninger: flere nye brugere, eller at fastholde de gamle. Når man ser mod de gamle, så er der mange som bare nyder spillet og spiller uanset, og så enkelte der synes alle ændringer er dårlige som fx med flere FC'er.

Personligt tror jeg at flere nye spillere - eller spillere generelt, ville være den største forbedring. Spillet er efterhånden rimelig afrundet/poleret, med enkelte undtagelser, og mere aktivitet ville være skønt. Derfor tror jeg også at der bliver kigget i den retning i fht. nye tiltag, det tror jeg også er en del af ideen om at dedikere store dele af udviklingen i 2021 til mobilvenlighed.

Mit forslag der sigtede til at komme af med de auktionspriser som sigter til at lokke folk til er også en del af den tanke - det er overvejende nyere klubber som "falder i fælden". Enig i at folk skal tænke selv - men hele det politiske klima i Danmark er jo præget af folk der råber "Se, det er de andres skyld", så at man hjælper nyere spillere i VMAN til ikke at blive ført bag lyset, ser jeg ikke som problematisk i det henseende. Per kommer som nævnt ind på noget lignende - som også ville være til gavn for nye (og gamle) spillere smiley


Loyals (VMEnhancer) 10. maj 2021, 15:18
Nordisk Sportsforening sagde:
Mon ikke Sunnyvale kigger lidt med i ny og næ. Omvendt så er det jo heller ikke fordi det er radikale forslag der er flest af - ændring i trænere har jo været foreslået siden tidernes morgen fx. smiley
Der har været noget på tegnebrættet på et tidspunkt, men andet er blevet prioriteret foran smiley
Det var engang planen at lave efter "Projekt Bedstefar"/Aldersforfald.

Vi dræner sumpen (Sumpdræneren) 10. maj 2021, 17:02
Loyals sagde:
Nordisk Sportsforening sagde:
Mon ikke Sunnyvale kigger lidt med i ny og næ. Omvendt så er det jo heller ikke fordi det er radikale forslag der er flest af - ændring i trænere har jo været foreslået siden tidernes morgen fx. smiley
Der har været noget på tegnebrættet på et tidspunkt, men andet er blevet prioriteret foran smiley
Det var engang planen at lave efter "Projekt Bedstefar"/Aldersforfald.
Fedt at se, at nogle fra crew følger med her på forslagssiden.
Jeg tror, de fleste er klar over, at ikke alle forslag kan tages til overvejelse.
Men der må forhåbentligt være lidt guld ind imellem.
Lidt ligesom når man er heldig at finde en gulddreng i sin ungdomsafdeling. smiley
Det må være en mulig inspirationskilde for Sunnyvale, håber jeg.

Fc Dalmose (Pagh) 10. maj 2021, 17:15
Jeg synes at søgefuktionen i markedet kunne være lidt bedrr. Hvis man søger på total egenskaber eller vurdering så kan man kun søge på min. Kunne godt tænke mig der var en max også.

Bare en tanke smiley

Nordisk Idrætslaug (Poala) 13. maj 2021, 10:01
Et andet forslag om auktioner er at begrænse de gentagne auktioner.

Det kan enten gøres ved at sætte et maks. antal auktioner for en spiller om dagen (som nulstilles hvis han skifter klub), fx 2 eller 3 gange.

Eller man kunne hæve gebyrgrænsen hvis spilleren ikke bliver solgt til det beløb han er sat på til. Hvis han ikke sælges til x pris, så spiller gebyret ind ved 40% af værdien ved næste auktion på samme dag. Hvis det sker igen, så 30% osv.

Det kunne begrænse de værste spamauktioner. smiley

Personligt hælder jeg mere til, at alle auktioner starter på 1 credit, men at der skal være flere tidsintervaller fx 3, 6, 14, 20 timer smiley

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 13. maj 2021, 10:21
Nordisk Sportsforening sagde:
Et andet forslag om auktioner er at begrænse de gentagne auktioner.

Det kan enten gøres ved at sætte et maks. antal auktioner for en spiller om dagen (som nulstilles hvis han skifter klub), fx 2 eller 3 gange.

Eller man kunne hæve gebyrgrænsen hvis spilleren ikke bliver solgt til det beløb han er sat på til. Hvis han ikke sælges til x pris, så spiller gebyret ind ved 40% af værdien ved næste auktion på samme dag. Hvis det sker igen, så 30% osv.

Det kunne begrænse de værste spamauktioner. smiley

Personligt hælder jeg mere til, at alle auktioner starter på 1 credit, men at der skal være flere tidsintervaller fx 3, 6, 14, 20 timer smiley
Flere intervaller kunne være fedt.. Faktisk også dage, eller en mulighed for at sælge på et
givet tidspunkt efter sæsonafslutning (f.eks. 4 timer) Det ville give managers en mulighed
for at skabe sit eget slags transfervindue.. Samtidig med at det stadig er muligt for alle at
handle hele tiden, hvis man ikke er til den slags vinduer.. (og enig i at det sætter begrænsninger hvis det stod alene)
Mvh Per


Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 16. maj 2021, 10:37
Hvor kunne det være rart med automatisk tilmelding til den
nationale cup i landet man skifter til !
Hvis man ikke lige har mulighed for at være online efter kl. 17
eller simpelthen glemmer det så er det ret frustrerende !
Det kunne nemt løses ved automatisk tilmelding til national
senior og ungdomscup i pågivne land.. Og en mulighed for at
afmelde da der måske er nogen der ikke ønsker deltagelse..
Men det er formentlig færre managers end antallet der ønsker
deltagelse..
Det må være en supernem ændring at lave smiley
Mvh Per

Lyon De France (Sean Christiano) 31. maj 2021, 15:48
Dette forslag bliver nok skudt ned med et brag. Men syntes godt der kunne komme i hvertifald 2 ligaer mere. Og da vi har Danmark og Sverige med allerede syntes jeg personligt en af dem burde være Norge (Altså Tippeligaen). Og den anden kunne (Hvis man skal tænke på en kendt liga) Burde nok være Belgien.

Og ja jeg ved godt at der allerede er problemer i forvejen med få ligaerne til kører som de er nu. Bots der i 3 Divison nogen steder o.s.v

Men det ville give menning ang. feks Super Cuppen. At der lige nu er i alt 14 Lande i Vman udvidet man det til 16. Vil det være slut med gå direkte videre i Super Cuppen blandt andet og der ville også være 2 nye lande hvilket vil give Vman et frisk pust?. Men det er mere det med 16 er et godt antal. Da du så i cuppen kan gøre det fra 16 - 8 - 4 - 2 -1.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 31. maj 2021, 18:07
Jeg kunne virkelig godt tænke mig en opdatering omkring roller/egenskaber..
Er det ikke egentlig mærkeligt at Vman efter så mange år stadig har et,
hovedstødsmål tilgode.. Og vel ca. kun 3-400 hundrede mål på direkte
på frispark ? (Det er et skud, ud fra de 2 jeg har set i mine kampe) smiley
Og udover det er der utrolig mange der ikke ved hvordan rollerne påvirker
kampene... !
En udmelding om nuværende indflydelse må være på sin plads.. Og
muligheder må i min verden være rent guf for en udvikler i en kommende ny
kampmotor..
Hovedstød/beggebenet/temperament/dødbolde(også ved hjørne og frispark)
Evne ved indkast.. Der er masser af muligheder for at skabe specielle spillere
der kan gøre en forskel i kamp..
Mvh Per
Besvar