Idé Tråden - Kom med dine forslag!

Skrevet i Generelt

Hoffenheim (Alt på auktion - tak for spillet) 18. april 2020, 17:53
Jeg har lige et par relativt små forslag, jeg gerne vil have indført smiley

1) Inden jeg fik licens, spillede jeg en kort periode uden. Langt de fleste fordele ved at købe licens giver rigtig god mening, der er dog en ting der generer mig. Når man byder på en spiller og buddet accepteres, modtager man med licens en notafikation om dette. Uden licens får man ikke denne notafikation. Jeg må indrømme at jeg ikke vidste at jeg manglede det indtil jeg fik licens, men det er da virkelig en besynderlig fordel ved licens smiley

2) Jeg savner at sortering, når man trykker "transfer-status"-kolonnen under "Spillere", også tager højde for prisen. Det ville være lækkert at få spillerne sorteret efter pris, i stedet for bare selve "metoden".

Gli Elefanti (NJ) 18. april 2020, 22:16
Det er nok mest småting. Men jeg gad godt, at der kom flere nationer, spillerne kunne være fra, i spillet. Tænker lande som Kroatien, Uruguay, Serbien, Colombia osv.

Samtidig er navnene i nogle lande simpelthen for underlige/urealistiske (tænker især engelske spillere).

Vægt/højde fordelingen på spillerne skurer også altid lidt i mine øjne. 154 cm og 92 kilo til en FC f.eks...

Assists i spillerhistorik.

Og generelt burde taktik og kampsimulatoren bare få sig en overhaling, så der kommer mere fodbold over det - men det er en større omgang.


Aarhus (big boss) 18. april 2020, 22:48
Jeg er en sucker for app. Hvis den app kom eller i det mindste en mobilvenlig-side så havde jeg startet på vman igen. Tror sgu der er brugere at hente i det.
Min drøm siden 2008 er stadig at 3 kampe om dagen, hvor du selv skal ind og spille kampene kommer tilbage. Også valgfri navne til spillere, som ikke er begrænset af en liste af navne. Nogle af de navne tilbage i tiden gav spillet noget andet, og var noget sjovere.

De tre tiltag og jeg køber gerne licens i et år.

Bones of Thor (Thorbone) 19. april 2020, 13:12
3. Kampe/Taktik:
Individuel personlighed til målmænd
Målmandsredninger skal ligne virkeligheden mere. Der skal være flere returbolde efter målmandsredninger. Målmænd med dårlig tekniktræning, skal give flere riposter i feltet. Jo bedre tekniktræning des bedre bliver målmænd til at slå bolde ud i siderne, til hjørne, til en medspiller og gribe afslutningerne.

Rent taktisk vil målmandens spidskompetencer have indflydelse hvilke spidskompetencer dine forsvarsspillere skal have. Er forsvarere fx langsomme, skal målmanden kompencere med at være god én mod én. Giver målmanden flere riposter, skal forsvaret være gode i acceleration og tackling.

Forudsætningen for at det skal virke, er naturligvis at topspillere ikke skal kunne opnå max i 5-8 af de 10 træningsegenskaber, da alle dermed vil være perfekte i alting.

Bones of Thor (Thorbone) 19. april 2020, 13:24
16. Stadion + Ungdomstadion
Jeg foreslår at managers har mulighed for at vælge to typer stadions.

Type 1
Har sektioner med ståpladser.
Max tilskuerkapacitet på 120.000
Fordel, giver bedre stemning og forbedrer hjemmebanefordelen, mere end ved type 2 stadion

Type 2
Har VIP sektioner og bedre tilskuerfaciliteter.
Max tilskuerkapacitet på 80.000.
Giver større stadionindtægter (større sponcerindtægter og højere billetpriser)

Bones of Thor (Thorbone) 19. april 2020, 13:31
16. Stadion + Ungdomstadion
Man kan p.t. bygge stadions i 5 niveauer.
For hver gang man færdiggør et stadionniveau, stiger hjemmebanefordelen med 1 %

Bones of Thor (Thorbone) 19. april 2020, 13:41
16. Stadion + Ungdomstadion
Den procentvise tilskuerbelægning har indflydelse på hjemmebanefordelen.
Når jeg fx spiller foran 12.000 tilskuere på et stadion med plads til 120.000, bør jeg kun opnå 1/10 af den mulige hjemmebanefordel.

Et udsolgt stadion, skal have fuld hjemmebanefordel, uanset hvor stort det er.

Hvis man har en vigtig hjemmekamp, kan man vælge at sænke billetpriserne for at opnå større tilskueropbakning op dermed større hjemmebanefordel.

BK Frem (BK Frem) 19. april 2020, 13:47
Brabrand KiwiRotation sagde:
Jeg har lige et par relativt små forslag, jeg gerne vil have indført smiley

1) Inden jeg fik licens, spillede jeg en kort periode uden. Langt de fleste fordele ved at købe licens giver rigtig god mening, der er dog en ting der generer mig. Når man byder på en spiller og buddet accepteres, modtager man med licens en notafikation om dette. Uden licens får man ikke denne notafikation. Jeg må indrømme at jeg ikke vidste at jeg manglede det indtil jeg fik licens, men det er da virkelig en besynderlig fordel ved licens smiley

2) Jeg savner at sortering, når man trykker "transfer-status"-kolonnen under "Spillere", også tager højde for prisen. Det ville være lækkert at få spillerne sorteret efter pris, i stedet for bare selve "metoden".
Jeg ser ikke idé nr 1 som noget problem. dog skriver jeg nr 2 ind smiley

BK Frem (BK Frem) 19. april 2020, 13:53
Bosporus FC sagde:
Jeg er en sucker for app. Hvis den app kom eller i det mindste en mobilvenlig-side så havde jeg startet på vman igen. Tror sgu der er brugere at hente i det.
Min drøm siden 2008 er stadig at 3 kampe om dagen, hvor du selv skal ind og spille kampene kommer tilbage. Også valgfri navne til spillere, som ikke er begrænset af en liste af navne. Nogle af de navne tilbage i tiden gav spillet noget andet, og var noget sjovere.

De tre tiltag og jeg køber gerne licens i et år.
Det var tider dengang man selv skulle trykke på 3 tilfældige fodbolde. smiley
men jeg tror ikke at der fremtiden nogle af de du skriver.

BK Frem (BK Frem) 19. april 2020, 13:56
Bones of Thor sagde:
16. Stadion + Ungdomstadion
Den procentvise tilskuerbelægning har indflydelse på hjemmebanefordelen.
Når jeg fx spiller foran 12.000 tilskuere på et stadion med plads til 120.000, bør jeg kun opnå 1/10 af den mulige hjemmebanefordel.

Et udsolgt stadion, skal have fuld hjemmebanefordel, uanset hvor stort det er.

Hvis man har en vigtig hjemmekamp, kan man vælge at sænke billetpriserne for at opnå større tilskueropbakning op dermed større hjemmebanefordel.
Alle dine idéer er med smiley
Besvar