'Wild cards' skader spillet

Skrevet i Generelt

Appels FC (Farvel) 26. juli 2021, 18:14
The Magpies sagde:
Olympigue de Marseille sagde:
Hvis ikke man kan se, at man skal hente dem bagefter de er lavet, så tror jeg lige skolepengene skal gives igen. Jesus christ, kan vi komme videre til seriøse problemer i spillet.
Yes, men forestil dig at du er fuldstændig ny i spillet. Så er det ikke givet, at du skal “hente” dem 2 gange. Vil også sige at det er meget langt nede på listen over ting der skal løses, men det betyder ikke, at scenariet ikke er reelt nok.
Det står sort på hvidt lige ved siden af ?. Når man er ny i spillet læser man da netop hvad der står..

Nordisk Idrætslaug (Poala) 26. juli 2021, 18:26
Appels FC sagde:
Det stor sort på hvidt lige ved siden af ?. Når man er ny i spillet læser man da netop hvad der står..
Men det er vel lidt lige meget hvad man går og forestiller sig at folk læser smiley

Når man jævnligt kan finde 'wild cards', og de folk vis 'wild cards' man finder ikke er klar over, at de skal hentes to gange, så er der helt utvetydige indikationer på, at man ikke nødvendigvis læser det hele som ny.

Det må man forholde sig til som spiludvikler, især når man fattes brugere. For os mere erfarne er der jo også en masse at vinde ved dette: flere brugere. smiley

Bones of Thor (Thorbone) 26. juli 2021, 18:28
Fedt du skriver til dem Erik Regnbue, det er der stil over.

Vi skal passe på de nye, men det er vel OK at man kan lave fejl i spillet, når man starter op som ny.
Hvis man pakkes ind i vat, vil der også være mange som holder pga kedsomhed.

Der er rigtig mange udviklingsting, som kan øge udfordringerne for spillerne, det er den retning jeg håber på.

Kollywood (Mr Kollywood) 26. juli 2021, 18:28
Appels FC sagde:
The Magpies sagde:
Olympigue de Marseille sagde:
Hvis ikke man kan se, at man skal hente dem bagefter de er lavet, så tror jeg lige skolepengene skal gives igen. Jesus christ, kan vi komme videre til seriøse problemer i spillet.
Yes, men forestil dig at du er fuldstændig ny i spillet. Så er det ikke givet, at du skal “hente” dem 2 gange. Vil også sige at det er meget langt nede på listen over ting der skal løses, men det betyder ikke, at scenariet ikke er reelt nok.
Det stor sort på hvidt lige ved siden af ?. Når man er ny i spillet læser man da netop hvad der står..
Ja, det skulle man synes. Nu er jeg tilfældigvis webdesigner. Man skal altid gå ud fra, at folk ikke er særligt skarpe og dovne, ikke mindst. Det er ikke intuitivt at man skal hente dem to gange, og derfor kan folk misforstå det smiley

Ulm Warhawks (Ulmeister) 26. juli 2021, 20:08
Folk må læse infoboksen, ellers må de lære det på den dyre måde.

Jeg har tjekket de seneste 6-7 wildcards, jeg har hentet. Der var en, hvor klubben generelt ikke hentede sine wildcards. Resten havde hentet op til flere ugerne op til eller samme uge. Nogen havde truppen fyldt.

Størstedelen må simpelthen være glemsomme eller hente dem trods fuld trup for at bidrage til mængden af spillere. Det samme gør sig vel gældende for mange af dem, der henter talenterne og fyrer dem inden første træning.

Kollywood (Mr Kollywood) 26. juli 2021, 20:37
Ulm Warhawks sagde:
Folk må læse infoboksen, ellers må de lære det på den dyre måde.

Jeg har tjekket de seneste 6-7 wildcards, jeg har hentet. Der var en, hvor klubben generelt ikke hentede sine wildcards. Resten havde hentet op til flere ugerne op til eller samme uge. Nogen havde truppen fyldt.

Størstedelen må simpelthen være glemsomme eller hente dem trods fuld trup for at bidrage til mængden af spillere. Det samme gør sig vel gældende for mange af dem, der henter talenterne og fyrer dem inden første træning.
Du har da ret, men; hvis du som nyopstartet mistede en spiller pga. førnævnte scenarie, som gik for flere millioner, ville du så ikke overveje om du gad spillet? Tænker ikke at det kan gavne spillet uanset hvad, så hvorfor ikke ændre det? smiley

Playonic (Bolling) 26. juli 2021, 20:51
Nu er jeg selv en af dem som lige har ramt guldgruben. Det ændre dog som sådan ikke på mit synspunkt.

Synes det fungere helt fint. Du mister jo først dit wildcard, hvis du netop vælger at hente en ny spiller hjem, og ikke tager beslutningen for at lave kontrakt med ham. (Det er jo lidt åbenlyst at hvis man vælger at hente en spiller, så ved man også at der er plads i truppen, og man ønsker en ungdomsspillere)

Der er rigeligt med vejledning i netop fakta boksen, omkring hvordan processen er. Så det hele er oplyst.

Finder personligt selv charmen i at investere i en flok talentspejder, og spejde et par gange dagligt efter talenter og primært wildcards.
Det jo hellere ikke helt gratis at lede efter dem. Udover det, kommer der noget mere flow i markedet, da chancen for et talent er større, eftersom flere ungdomsspillere bliver trænet.

Som det også fungere i den virkelige verden, jamen så kræver det da også nogle kontrakter for at have nogle spillere.

Appels FC (Farvel) 26. juli 2021, 20:57
Jeg tænker også at vi skal ha indført at man skal sige ja minimum 3 gange, før man accepterer et bud på en spiller. Tænk nu hvis man trykkede forkert og droppede spillet :-)

Nordisk Idrætslaug (Poala) 26. juli 2021, 21:10
Eller tænk nu om man skulle forholde sig til et bredere perspektiv end sine egne meninger :-)

Der er klubber som ikke ved bedre, og det er deres spillere vi nupper som 'wild cards'. Det giver dem en dårligere oplevelse end nødvendigt, og man risikerer at de falder fra - til skade for os andre.

Jeg forstår simpelthen ikke at man kan skrive at "der er rigeligt med vejledning" og at "det hele er oplyst". Det er faktuelt forkert smiley

Nordisk Idrætslaug (Poala) 26. juli 2021, 21:14
Sidst jeg skrev til en fik jeg dette svar fx
Anonym sagde:

Ja okay, men er det en god ide at skrive kontrakt med dem alle? Vil de stige i værdi? For det er tit at jeg ikke skriver kontrakt med dem, kun hvis de har et stort tal som 23 ca?
Er rimelig ny i det er, så er det en god ide at skrive kontrakt med dem uanset?
Det er nemt at sidde og være klog når man har været her et årti eller mere. Bottom line er bare, at det er til alles bedste at de nye får en god start og bliver hængende smiley
Besvar