'Wild cards' skader spillet

Skrevet i Generelt

FC Nonsense (Frost) 26. juli 2021, 21:33
Jeg troede slet ikke der var så mange der glemte at hente deres spillere. Og du har helt ret - det er ikke særligt intuitivt at man skal klikke to gange, specielt når man er ny. Jeg har spillet vman i mange år og jeg har da også glemt at købe spilleren efter at have genereret dem, fordi det lige skulle gå lidt hurtigt.

Personligt synes jeg måske det ville give mening at man får dem direkte i truppen når man henter dem. Så kunne man jo evt. gøre så der automatisk bliver oprettet 5 ungdomsspillere til fri transfer hvis man ikke har hentet dem i løbet af ugen.

Ved det ikke, men du har fat i den lange ende. Det er helt sikkert i udviklernes interesse at få fat i nye brugere og jeg tror de ville blive glade for at se nogle af de samtaler du har haft med dem smiley

Angry Sharks (Jonathan Høyer-Andersen) 26. juli 2021, 21:38
"Her kan du hente ungdomspillere fra din ungdomsafdeling. Du kan selv navngive talenterne.
Når en spiller er hentet skal du inden der er gået 10 minutter, have taget stilling til hvorvidt du vil skrive kontrakt med spilleren. Når de 10 minutter er gået kan andre klubber nemlig hyre spilleren."

Problemet er løst, hvis teksten fremstår mere fremtrædende.

Ulm Warhawks (Ulmeister) 26. juli 2021, 21:51
The Magpies sagde:
Ulm Warhawks sagde:
Folk må læse infoboksen, ellers må de lære det på den dyre måde.

Jeg har tjekket de seneste 6-7 wildcards, jeg har hentet. Der var en, hvor klubben generelt ikke hentede sine wildcards. Resten havde hentet op til flere ugerne op til eller samme uge. Nogen havde truppen fyldt.

Størstedelen må simpelthen være glemsomme eller hente dem trods fuld trup for at bidrage til mængden af spillere. Det samme gør sig vel gældende for mange af dem, der henter talenterne og fyrer dem inden første træning.
Du har da ret, men; hvis du som nyopstartet mistede en spiller pga. førnævnte scenarie, som gik for flere millioner, ville du så ikke overveje om du gad spillet? Tænker ikke at det kan gavne spillet uanset hvad, så hvorfor ikke ændre det? smiley
Det ændrer da ikke på, om man bliver fanget af spillet eller ej? Skal jeg så også stoppe, fordi jeg slet ikke trækker et godt talent?

Synes ofte de små klubber der trækker et enormt talent alligevel stopper nogle uger efter... Så det er nok ikke millionerne, der er forskellen på, om folk stopper eller fortsætter.

Ulm Warhawks (Ulmeister) 26. juli 2021, 21:54
Nordisk Sportsforening sagde:
Sidst jeg skrev til en fik jeg dette svar fx
Anonym sagde:

Ja okay, men er det en god ide at skrive kontrakt med dem alle? Vil de stige i værdi? For det er tit at jeg ikke skriver kontrakt med dem, kun hvis de har et stort tal som 23 ca?
Er rimelig ny i det er, så er det en god ide at skrive kontrakt med dem uanset?
Det er nemt at sidde og være klog når man har været her et årti eller mere. Bottom line er bare, at det er til alles bedste at de nye får en god start og bliver hængende smiley
Hvis spilleren automatisk blev hentet til klubben, så havde han vel fyret ham, fordi han havde for få stats.

Hvad er så løsningen på det?

Når han så træner 80xp uden træner på græsplæne, så tror han ikke, at det er en god træning, og derfor fyrer han spilleren.

Hvad er så løsningen på det?

Et af de wildcards jeg hentede i sidste uge var fra en klub, der havde hentet de andre 4. Ugen før havde han hentet alle 5. Nu var truppen fyldt, og de alle jer formentlig trænet elendigt. Han har vel ikke evnerne til st vurdere, om spillerne er værd at beholde og havde derfor ikke plads til en, der potentielt set kunne være millioner værd.

Hvad er så løsningen på det?

Nye spillere vil altid have en manglende viden om et spil, og det vil i mange tilfælde have betydning for dårlige beslutninger, indtil de lærer af det.

Kyoto Okami FC (Bjørn) Crew 26. juli 2021, 23:31
Ulm Warhawks sagde:
Nordisk Sportsforening sagde:
Sidst jeg skrev til en fik jeg dette svar fx
Anonym sagde:

Ja okay, men er det en god ide at skrive kontrakt med dem alle? Vil de stige i værdi? For det er tit at jeg ikke skriver kontrakt med dem, kun hvis de har et stort tal som 23 ca?
Er rimelig ny i det er, så er det en god ide at skrive kontrakt med dem uanset?
Det er nemt at sidde og være klog når man har været her et årti eller mere. Bottom line er bare, at det er til alles bedste at de nye får en god start og bliver hængende smiley
Hvis spilleren automatisk blev hentet til klubben, så havde han vel fyret ham, fordi han havde for få stats.

Hvad er så løsningen på det?

Når han så træner 80xp uden træner på græsplæne, så tror han ikke, at det er en god træning, og derfor fyrer han spilleren.

Hvad er så løsningen på det?

Et af de wildcards jeg hentede i sidste uge var fra en klub, der havde hentet de andre 4. Ugen før havde han hentet alle 5. Nu var truppen fyldt, og de alle jer formentlig trænet elendigt. Han har vel ikke evnerne til st vurdere, om spillerne er værd at beholde og havde derfor ikke plads til en, der potentielt set kunne være millioner værd.

Hvad er så løsningen på det?

Nye spillere vil altid have en manglende viden om et spil, og det vil i mange tilfælde have betydning for dårlige beslutninger, indtil de lærer af det.
Enig. Alle begår fejl som ny, og det er da en god ting, for det er dem man lærer af.

Jeg mener ikke at det at pakke de nye ind i vat er den rigtige løsning. Måden der bliver hentet unge på er fin. Hvis der skulle gøres noget, så ville det nok være at opdatere manualen og sørge for at der er gode tips til begyndere. Hvad spillere er værd, hvad der er en god træning osv. må de selv finde ud af. Det er en del af det at være ny.

At man ikke læser faktaboksene er altså ens egen skyld. Informationen er givet og highlightet, så må man gøre sig selv en tjeneste at læse det. Ellers risikerer man at man misser noget. Det gælder ikke kun Vman, men alle spil. Lad folk lære af deres fejl, specielt hvis de ikke gør noget for undgå dem.

Kollywood (Mr Kollywood) 26. juli 2021, 23:34
Ulm Warhawks sagde:
The Magpies sagde:
Ulm Warhawks sagde:
Folk må læse infoboksen, ellers må de lære det på den dyre måde.

Jeg har tjekket de seneste 6-7 wildcards, jeg har hentet. Der var en, hvor klubben generelt ikke hentede sine wildcards. Resten havde hentet op til flere ugerne op til eller samme uge. Nogen havde truppen fyldt.

Størstedelen må simpelthen være glemsomme eller hente dem trods fuld trup for at bidrage til mængden af spillere. Det samme gør sig vel gældende for mange af dem, der henter talenterne og fyrer dem inden første træning.
Du har da ret, men; hvis du som nyopstartet mistede en spiller pga. førnævnte scenarie, som gik for flere millioner, ville du så ikke overveje om du gad spillet? Tænker ikke at det kan gavne spillet uanset hvad, så hvorfor ikke ændre det? smiley
Det ændrer da ikke på, om man bliver fanget af spillet eller ej? Skal jeg så også stoppe, fordi jeg slet ikke trækker et godt talent?

Synes ofte de små klubber der trækker et enormt talent alligevel stopper nogle uger efter... Så det er nok ikke millionerne, der er forskellen på, om folk stopper eller fortsætter.
Er der en grund til at stoppe, vil nogle stoppe på grund af det. Hvis jeg kom ind i et spil, hvor noget gik imod mig, fordi at der ikke var tænkt brugervenlighed ind i det, —kunne— jeg godt stoppe på grund af det. Det er et meget lille problem i min optik, som allerede nævnt. Men det er så nemt at rette til, og gavner oplevelsen af spillet for nye brugere. Der er jo ingen grund til at have to klik, når man kunne have ét. Desuden er dit eksempel med nogle små klubber der tjener hurtige penge jo ikke rigtig relevant i denne her sammenhæng, da det ikke er pengene, der er argumentet. Det var ikke ment sådan fra min side af i hvert fald smiley

Solsbury Hill (Jigsaw) 27. juli 2021, 09:41
Forstår ikke helt problematikken her? Det er det samme for alle, alle kan finde gennem wildcwards, også selvom der er chance for at man ikke finder nogle:-)

Nordisk Idrætslaug (Poala) 27. juli 2021, 10:48
Ulm Warhawks sagde:

Hvis spilleren automatisk blev hentet til klubben, så havde han vel fyret ham, fordi han havde for få stats.

Hvad er så løsningen på det?
Det er en antagelse. Det kan også være at han ikke fyrer ham, fordi det netop er et trin mere. Jeg forestiller mig ikke at det er synderligt svært at informere nye brugere om, at træning betyder alt i dette spil...
Ulm Warhawks sagde:

Når han så træner 80xp uden træner på græsplæne, så tror han ikke, at det er en god træning, og derfor fyrer han spilleren.

Hvad er så løsningen på det?
Når en ungdomsspiller træner markant bedre end alle klubbens andre spillere, antager du at personen alligevel fyrer spilleren. Det er en frisk antagelse - hvad er logikken i den?
Ulm Warhawks sagde:

Et af de wildcards jeg hentede i sidste uge var fra en klub, der havde hentet de andre 4. Ugen før havde han hentet alle 5. Nu var truppen fyldt, og de alle jer formentlig trænet elendigt. Han har vel ikke evnerne til st vurdere, om spillerne er værd at beholde og havde derfor ikke plads til en, der potentielt set kunne være millioner værd.

Hvad er så løsningen på det?

Nye spillere vil altid have en manglende viden om et spil, og det vil i mange tilfælde have betydning for dårlige beslutninger, indtil de lærer af det.
Jeg forstår ikke helt hvorfor du mener jeg (?) skal have løsningen på alle (u)mulige scenarier du sætter op. Jeg pointerer med tråden her, at en del af den måde man henter ungdomsspillere på, er dårligt spildesign hvis man ønsker at holde på sine nye brugere, eller at give dem den optimale oplevelse i øvrigt.

Ja, man har manglende viden som ny. Det er vilkårene som oftest, men hvorfor ikke ændre det, når det skader brugeroplevelsen og nye spillere ikke får lige så meget ud af deres penge som vi andre? Jeg har på første side et forslag der gør oplevelsen bedre for nye, og ikke ændrer noget for gamle. Jeg forstår ikke modstanden mod at tænke brugervenlighed ind, det er vitterligt sådan man driver en god forretning smiley
Kyoto Okami FC sagde:

Enig. Alle begår fejl som ny, og det er da en god ting, for det er dem man lærer af.

Jeg mener ikke at det at pakke de nye ind i vat er den rigtige løsning. Måden der bliver hentet unge på er fin. Hvis der skulle gøres noget, så ville det nok være at opdatere manualen og sørge for at der er gode tips til begyndere. Hvad spillere er værd, hvad der er en god træning osv. må de selv finde ud af. Det er en del af det at være ny.

At man ikke læser faktaboksene er altså ens egen skyld. Informationen er givet og highlightet, så må man gøre sig selv en tjeneste at læse det. Ellers risikerer man at man misser noget. Det gælder ikke kun Vman, men alle spil. Lad folk lære af deres fejl, specielt hvis de ikke gør noget for undgå dem.
Der er tydeligvis en del nye brugere for hvem den ikke er fin, som pointeret flere gange smiley

Læser du manualen fra ende til anden når du køber nu telefon eller et Ikea-møbel? Måske læser man lidt, måske meget, men jeg har godt nok aldrig læst det hele - og det er jo netop det gode ved fx Ikeas koncept: det er brugervenligt. Tror du at de tænker "At man ikke læser faktaboksene er altså ens egen skyld. Informationen er givet og highlightet" eller tror du at de tager højde for at der også er folk, som ikke læser det igennem? At give folk den bedste brugeroplevelse uanset hvor meget de læser, og dermed at have den bedste forretning smiley

Hvad er argumentet for at "stjæle" fra nye klubber, når det kunne laves om og mere intuitivt i et snuptag, på en måde hvor de gamle klubber intet mister, og de nye får en bedre oplevelse?


FC Deluga (Deluga) Forum-moderator 27. juli 2021, 11:26
Nordisk Sportsforening sagde:
Hvad er argumentet for at "stjæle" fra nye klubber, når det kunne laves om og mere intuitivt i et snuptag, på en måde hvor de gamle klubber intet mister, og de nye får en bedre oplevelse?
Altså når en klub opretter en ny spiller har de 10 minutter til at hente ham før alle andre kan, så tænker de har rigeligt tid til det.
Dog kunne man self. bare lave at en spiller automatisk bliver hentet til klubben.

Solsbury Hill (Jigsaw) 27. juli 2021, 13:20
FC Deluga sagde:
Nordisk Sportsforening sagde:
Hvad er argumentet for at "stjæle" fra nye klubber, når det kunne laves om og mere intuitivt i et snuptag, på en måde hvor de gamle klubber intet mister, og de nye får en bedre oplevelse?
Altså når en klub opretter en ny spiller har de 10 minutter til at hente ham før alle andre kan, så tænker de har rigeligt tid til det.
Dog kunne man self. bare lave at en spiller automatisk bliver hentet til klubben.
Præcis? Jeg ser heller ikke problemet. Der er jo ingen der ikke kan nå at trykke "Hent på fri transfer" på 10 minutter..
Besvar