'Wild cards' skader spillet

Skrevet i Generelt

Solsbury Hill (Jigsaw) 27. juli 2021, 19:18
Nordisk Sportsforening sagde:
Solsbury Hill sagde:

Hvis folk ikke har signet en spiller inden for 10 minutter, tror du de så nogensinde signer dem?

Og fortrækker du så at den ubrugte spiller bare bliver slettet igen, i stedet for at gavne spillets nye, og gamle spillere, som alle har adgang til wildcard funktionen?
Ja, mange er som nævnt ikke klar over, at de skal signes flere gange. Andre glemmer det, eller tror de er for dårlige pga. egenskaberne.
Solsbury Hill sagde:

Forresten har Sunny lavet et helt forum, hvor du kan komme med forslag, så jeg vil anbefale du skriver det derinde :-)
Mener du tråd? I hvilket henseende er det mere givtigt at skrive i en død tråd, end at oprette en tråd som denne? Jeg mener at debatten gavner, og at Sunny ser den mest aktive tråd i ugevis, i øvrigt smiley
Sonny har lavet et helt specfikt debat-forum som han tjekker ofte. Han tjekker netop ikke dette forum, det har han admins til.

Desuden skal det lige siges, jeg bruger ikke Wildcard funktionen, så jeg har ingen aktier i det her. Jeg synes bare det er synd at vi kaster utrænede ud af vinduet, som kunne gavne spillet.

Årsagen til at folk stopper igen, skal findes mange andre steder.

Dream IF (Jesper) 27. juli 2021, 22:54
HjerneSkaderne sagde:
Det er begrænset hvor meget spillet skal holde hånden for en. Det eneste tiltag burde i min verden være at det blot bliver indført på spillets tutorial - første gang du henter en ungdomsspiller.

Super forkortet eksempel:

1. Ved oprettelse: Her kan du vælge alder, position, land, navn.
-- Fjern muligheden for andet end 15 år. For the love of God.

2. Bemærk i tutorial popup at træning skal ses relativt til dit anlæg/træner og at du måske endda selv kan oprette et talent hvor mærket først kan ses efter 5 træninger.
-- tilføj et "Held og lykke, måske finder du den næste Messi" for virkelig at udpensle lottoriet.

3. Efter oprettelse, vil du skrive kontrakt ja/nej.
-- Hvis du har plads, tilføj en stor fed "Vil du skrive kontrakt? Ja/nej" popup per default istedet for den klodsede ekstra side. Lækker lille QoL ændring for alle.
-- Hvis du ikke har plads, tilføj en stor fed "Du har ikke plads, er du sikker på du vil oprette? Ja/nej" popup.

Hvis en bruger vælger at springe tutorial info over så har de bevidst selv valgt at spille hardmode.
Enig.

HjerneSkaderne (Carl-Hilbert Russel) 28. juli 2021, 22:00
Nordisk Sportsforening sagde:
Med udgangspunkt i hvilken logik er det så I ikke synes der skal lave tiltag der fordrer brugervenligheden?

Det er jo fint nok at synes folk er dumme, og at det er deres egen skyld og hvad ved jeg. Men hvis bottom line er, at folk ikke ser det, deraf misser deres ungdomsspillere, så ville det give dem en bedre oplevelse at ændre på det. Der er muligheder for at lave ændringer der gavner nye klubber, og ikke skader de gamle. Hvordan kan man være imod dette?

Argumenter der går udover folks egne meninger, og ser på spildesign og nye brugeres oplevelser er velkomne smiley

For mig at se er det endnu en omgang "det har vi altid gjort" og "folk må bare tage sig sammen". Det er bare lidt stråmandsargumenter i fht. min pointe om brugervenlighed. smiley
At "folk må bare tage sig sammen" er på ingen måde et stråmandsargument. I ethvert veldesignet spil bør dedikation og snarrådighed blive belønnet mere end halvhjertede flakken om i blinde, særligt i player versus player spil. Der er en grund til at de helt store heavy weights som Age of Empires, Diablo 2, Broodwars, Quake alle havde "skulte" mechanics og niche strategier.

Dit oprindelige forslag gør intet ved brugervenligheden for de nye brugere. Det eneste det gør er at mangedoble antallet af frie wildcards, hvor 99% vil ende i klubber med en hær af spejdere.

Kan ikke rigtigt se noget bedre alternativ end en udførlig tutorial. Hvilket også bliver understøttet af dine observationer.

Kollywood (Mr Kollywood) 28. juli 2021, 22:13
HjerneSkaderne sagde:
Nordisk Sportsforening sagde:
Med udgangspunkt i hvilken logik er det så I ikke synes der skal lave tiltag der fordrer brugervenligheden?

Det er jo fint nok at synes folk er dumme, og at det er deres egen skyld og hvad ved jeg. Men hvis bottom line er, at folk ikke ser det, deraf misser deres ungdomsspillere, så ville det give dem en bedre oplevelse at ændre på det. Der er muligheder for at lave ændringer der gavner nye klubber, og ikke skader de gamle. Hvordan kan man være imod dette?

Argumenter der går udover folks egne meninger, og ser på spildesign og nye brugeres oplevelser er velkomne smiley

For mig at se er det endnu en omgang "det har vi altid gjort" og "folk må bare tage sig sammen". Det er bare lidt stråmandsargumenter i fht. min pointe om brugervenlighed. smiley
At "folk må bare tage sig sammen" er på ingen måde et stråmandsargument. I ethvert veldesignet spil bør dedikation og snarrådighed blive belønnet mere end halvhjertede flakken om i blinde, særligt i player versus player spil. Der er en grund til at de helt store heavy weights som Age of Empires, Diablo 2, Broodwars, Quake alle havde "skulte" mechanics og niche strategier.

Dit oprindelige forslag gør intet ved brugervenligheden for de nye brugere. Det eneste det gør er at mangedoble antallet af frie wildcards, hvor 99% vil ende i klubber med en hær af spejdere.

Kan ikke rigtigt se noget bedre alternativ end en udførlig tutorial. Hvilket også bliver understøttet af dine observationer.
Forklar lige hvordan at det skaber flere wildcards?

Kyoto Okami FC (Bjørn) Crew 28. juli 2021, 23:56
The Magpies sagde:
HjerneSkaderne sagde:
Nordisk Sportsforening sagde:
Med udgangspunkt i hvilken logik er det så I ikke synes der skal lave tiltag der fordrer brugervenligheden?

Det er jo fint nok at synes folk er dumme, og at det er deres egen skyld og hvad ved jeg. Men hvis bottom line er, at folk ikke ser det, deraf misser deres ungdomsspillere, så ville det give dem en bedre oplevelse at ændre på det. Der er muligheder for at lave ændringer der gavner nye klubber, og ikke skader de gamle. Hvordan kan man være imod dette?

Argumenter der går udover folks egne meninger, og ser på spildesign og nye brugeres oplevelser er velkomne smiley

For mig at se er det endnu en omgang "det har vi altid gjort" og "folk må bare tage sig sammen". Det er bare lidt stråmandsargumenter i fht. min pointe om brugervenlighed. smiley
At "folk må bare tage sig sammen" er på ingen måde et stråmandsargument. I ethvert veldesignet spil bør dedikation og snarrådighed blive belønnet mere end halvhjertede flakken om i blinde, særligt i player versus player spil. Der er en grund til at de helt store heavy weights som Age of Empires, Diablo 2, Broodwars, Quake alle havde "skulte" mechanics og niche strategier.

Dit oprindelige forslag gør intet ved brugervenligheden for de nye brugere. Det eneste det gør er at mangedoble antallet af frie wildcards, hvor 99% vil ende i klubber med en hær af spejdere.

Kan ikke rigtigt se noget bedre alternativ end en udførlig tutorial. Hvilket også bliver understøttet af dine observationer.
Forklar lige hvordan at det skaber flere wildcards?
"I stedet bør der frigives cirka samme antal wild cards, som kommer fra botklubber, og som kun kan findes via spejderen."

Han skriver denne sætning i trådens første indlæg. Det vil umiddelbart give et meget større antal wild cards end der er nu.

Nordisk Idrætslaug (Poala) 29. juli 2021, 08:10
Hvordan får I "samme antal" til at give "et meget større antal"?

Jeg er heller ikke sikker på at en tutorial er løsningen - det er vel sådan en man springer over? Men måske smiley jeg tænker dog det er noget nemmere at gøre så ungdomsspillere hentes i et rap.

Kollywood (Mr Kollywood) 29. juli 2021, 08:37
Kyoto Okami FC sagde:
The Magpies sagde:
HjerneSkaderne sagde:
Nordisk Sportsforening sagde:
Med udgangspunkt i hvilken logik er det så I ikke synes der skal lave tiltag der fordrer brugervenligheden?

Det er jo fint nok at synes folk er dumme, og at det er deres egen skyld og hvad ved jeg. Men hvis bottom line er, at folk ikke ser det, deraf misser deres ungdomsspillere, så ville det give dem en bedre oplevelse at ændre på det. Der er muligheder for at lave ændringer der gavner nye klubber, og ikke skader de gamle. Hvordan kan man være imod dette?

Argumenter der går udover folks egne meninger, og ser på spildesign og nye brugeres oplevelser er velkomne smiley

For mig at se er det endnu en omgang "det har vi altid gjort" og "folk må bare tage sig sammen". Det er bare lidt stråmandsargumenter i fht. min pointe om brugervenlighed. smiley
At "folk må bare tage sig sammen" er på ingen måde et stråmandsargument. I ethvert veldesignet spil bør dedikation og snarrådighed blive belønnet mere end halvhjertede flakken om i blinde, særligt i player versus player spil. Der er en grund til at de helt store heavy weights som Age of Empires, Diablo 2, Broodwars, Quake alle havde "skulte" mechanics og niche strategier.

Dit oprindelige forslag gør intet ved brugervenligheden for de nye brugere. Det eneste det gør er at mangedoble antallet af frie wildcards, hvor 99% vil ende i klubber med en hær af spejdere.

Kan ikke rigtigt se noget bedre alternativ end en udførlig tutorial. Hvilket også bliver understøttet af dine observationer.
Forklar lige hvordan at det skaber flere wildcards?
"I stedet bør der frigives cirka samme antal wild cards, som kommer fra botklubber, og som kun kan findes via spejderen."

Han skriver denne sætning i trådens første indlæg. Det vil umiddelbart give et meget større antal wild cards end der er nu.
Ah okay, havde jeg overset smiley

Nordisk Idrætslaug (Poala) 29. juli 2021, 09:44
Nordisk Sportsforening sagde:
[H]vorfor have denne bruger-uvenlige funktion, som skader nye brugere?

I stedet bør der frigives cirka samme antal wild cards, som kommer fra botklubber, og som kun kan findes via spejderen.
Jeg kan forstå, at denne passage behøver en uddybning. smiley

I stedet for at man finder de aktive klubbers 'wild cards', foreslår jeg at 'wild cards' skal komme fra botklubber, svarende til det antal der nu er fra de aktive klubber.

Så er spørgsmålet, om man skal gøre det at hente ungdomsspillere til et enkelt trin i stedet for to, eller om det ovenstående vil være nok.

Der kommer altså ikke flere 'wild cards' - men der kommer en lille smule flere ungdomsspillere samlet set: hvis altså vi antager, at nogle af de spillere der i dag bliver wild cards, ville blive hentet af klubben der har lavet dem på et senere tidspunkt.

Juventus FC (To giganter på auktion) 29. juli 2021, 10:05
Nordisk Sportsforening sagde:
Nordisk Sportsforening sagde:
[H]vorfor have denne bruger-uvenlige funktion, som skader nye brugere?

I stedet bør der frigives cirka samme antal wild cards, som kommer fra botklubber, og som kun kan findes via spejderen.
Jeg kan forstå, at denne passage behøver en uddybning. smiley

I stedet for at man finder de aktive klubbers 'wild cards', foreslår jeg at 'wild cards' skal komme fra botklubber, svarende til det antal der nu er fra de aktive klubber.

Så er spørgsmålet, om man skal gøre det at hente ungdomsspillere til et enkelt trin i stedet for to, eller om det ovenstående vil være nok.

Der kommer altså ikke flere 'wild cards' - men der kommer en lille smule flere ungdomsspillere samlet set: hvis altså vi antager, at nogle af de spillere der i dag bliver wild cards, ville blive hentet af klubben der har lavet dem på et senere tidspunkt.
Så hvis man ikke skriver kontrakt med sine ungdomsspillere, så foreslår du at der frigives ungdomsspillere fra botklubber som aktive klubber kan hente?

Hvis dette er dit forslag, så tilføjer du jo flere ungdomsspillere til spillet, da de ungdomsspillere som de erstatter jo stadig er tilgængelige for dem som har hentet dem. Eller skal de slettes? og så er vi jo tilbage til starten igen.


Tokyo (CK) Crew 29. juli 2021, 10:58
Nordisk Sportsforening sagde:
Hvordan får I "samme antal" til at give "et meget større antal"?

Jeg er heller ikke sikker på at en tutorial er løsningen - det er vel sådan en man springer over? Men måske smiley jeg tænker dog det er noget nemmere at gøre så ungdomsspillere hentes i et rap.
Det ville give et større antal spillere. Wildcards fra botklubber + spillere fra nybegynder klubber, som nu er tvunget til at have spillerne på holdet, hvis de opretter dem = flere spillere smiley
Besvar