Tråd til strøtanker og småspørgsmål

Skrevet i Generelt

FirkløverFC (Frederik) 10. oktober 2022, 15:15
Ac dragon IF sagde:
FirkløverFC sagde:
Spicy Fanta FC sagde:
Purple Ravens sagde:
Hvordan rangerer de forskellige positioner ift. hvor attraktive de er hos en ung spiller/hvor meget de er værd generelt? Jeg antager at centrale positioner er bedre end FV, FH, MV, MH, AV, AH, MD, MO fordi de centrale positioner er "hybride" på den måde at en central back næsten kan spille FV, FC, FH på én gang og at folk også synes at foretrække at centrere spillere frem for at spille bredt.

Men hvis man skulle rangere positioner efter hvor gode de er/hvor meget de sælger for (hvis man antager det går hånd i hånd) hvordan skulle man så rangere følgende positioner fra bedst til værst?

AV
AC
AH
MV
MC
MH
MO
MD
FV
FC
FH
K
Uden at vide det, så er mit bud:
AV 7
AC 3
AH 7
MV 7
MC 1
MH 7
MO 4
MD 5
FV 7
FC 2
FH 7
K 6
Meget enig. smiley
Synes dog keepere virker dyrere nu, end de før har været?
Husker dengang FC var en af spillets dyreste positioner smiley
Det synes jeg nu stadig det har tendens til. smiley
Bortset fra Silkeborgs 80 mio købsstreak sidste år, er det vel en FC til 75, MO til 72.5, FC til 70 og MC til 70 der er de dyreste handler, de sidste halvandet år smiley ?

Ulm Warhawks (Ulmeister) 10. oktober 2022, 19:34
FirkløverFC sagde:
Meget enig. smiley
Synes dog keepere virker dyrere nu, end de før har været?
Enig. Tidligere var keepere blandt de billigste positioner. Imo er keepere blandt de vigtigste positioner, og de kan holdes på toppen længe. Det primært er 4 stats, der skal holdes oppe, og det er ikke interval egenskaberne, som falder mest. Så man får meget for pengene, og derfor undrer det mig ikke, at de er steget i pris smiley

Ac dragon IF (Robert) 10. oktober 2022, 20:00
Ulm Warhawks sagde:
FirkløverFC sagde:
Meget enig. smiley
Synes dog keepere virker dyrere nu, end de før har været?
Enig. Tidligere var keepere blandt de billigste positioner. Imo er keepere blandt de vigtigste positioner, og de kan holdes på toppen længe. Det primært er 4 stats, der skal holdes oppe, og det er ikke interval egenskaberne, som falder mest. Så man får meget for pengene, og derfor undrer det mig ikke, at de er steget i pris smiley
Enig!

The Red and Blue (ABC) 11. oktober 2022, 11:04
Ved opgradering til udvidet træningsanlæg, 25.00.0000, hvor meget skal man så cirka have tilbage uden det står helt sløjt til? 5 mio mere eller mindre?

Purple Ravens (Natteravnen) 11. oktober 2022, 12:23
The Red and Blue sagde:
Ved opgradering til udvidet træningsanlæg, 25.00.0000, hvor meget skal man så cirka have tilbage uden det står helt sløjt til? 5 mio mere eller mindre?
Til at købe ungdomsspillere, seniorspillere eller begge dele?

Du kan sagtens lave et ganske udemærket seniorhold med 5m ud fra gamle spillere

FirkløverFC (Frederik) 11. oktober 2022, 12:36
Ulm Warhawks sagde:
FirkløverFC sagde:
Meget enig. smiley
Synes dog keepere virker dyrere nu, end de før har været?
Enig. Tidligere var keepere blandt de billigste positioner. Imo er keepere blandt de vigtigste positioner, og de kan holdes på toppen længe. Det primært er 4 stats, der skal holdes oppe, og det er ikke interval egenskaberne, som falder mest. Så man får meget for pengene, og derfor undrer det mig ikke, at de er steget i pris smiley
Giver mening. smiley
Kan også hurtigt presses op, så de er kampklar tidligere end nogle af de andre positioner.

Purple Ravens (Natteravnen) 11. oktober 2022, 12:40
Ulm Warhawks sagde:
FirkløverFC sagde:
Meget enig. smiley
Synes dog keepere virker dyrere nu, end de før har været?
Enig. Tidligere var keepere blandt de billigste positioner. Imo er keepere blandt de vigtigste positioner, og de kan holdes på toppen længe. Det primært er 4 stats, der skal holdes oppe, og det er ikke interval egenskaberne, som falder mest. Så man får meget for pengene, og derfor undrer det mig ikke, at de er steget i pris smiley
Hvis de er nemme at holde oppe/nemme at træne, ville det ikke netop være et argument for at keepere skulle være billige? smiley

Kyoto Okami FC (Bjørn) Crew 11. oktober 2022, 13:36
Ulm Warhawks sagde:
FirkløverFC sagde:
Meget enig. smiley
Synes dog keepere virker dyrere nu, end de før har været?
Enig. Tidligere var keepere blandt de billigste positioner. Imo er keepere blandt de vigtigste positioner, og de kan holdes på toppen længe. Det primært er 4 stats, der skal holdes oppe, og det er ikke interval egenskaberne, som falder mest. Så man får meget for pengene, og derfor undrer det mig ikke, at de er steget i pris smiley
Derudover kommer det nok også fordi udbuddet er faldet betydeligt. Folk stoppede formentligt med at oprette keepere i nær samme grad som tidligere, fordi de blev solgt så billigt. Mon ikke der kommer endnu en modreaktion snart og folk begynder at oprette en del keepere igen nu, hvor prisen er steget?

FirkløverFC (Frederik) 11. oktober 2022, 15:20
Purple Ravens sagde:
Ulm Warhawks sagde:
FirkløverFC sagde:
Meget enig. smiley
Synes dog keepere virker dyrere nu, end de før har været?
Enig. Tidligere var keepere blandt de billigste positioner. Imo er keepere blandt de vigtigste positioner, og de kan holdes på toppen længe. Det primært er 4 stats, der skal holdes oppe, og det er ikke interval egenskaberne, som falder mest. Så man får meget for pengene, og derfor undrer det mig ikke, at de er steget i pris smiley
Hvis de er nemme at holde oppe/nemme at træne, ville det ikke netop være et argument for at keepere skulle være billige? smiley
Tværtimod, hvis du kan holde en spiller på toppen længere tid, skal du ikke geninvestere credits i at holde positionen god. smiley
- Ville give mening, men som Ulm nævner, har det ikke været sådan.

Dog enig med Kyoto's besked, der er ikke mange keepere at vælge imellem, virker det til. Så det gør nok også de er steget smiley

Purple Ravens (Natteravnen) 11. oktober 2022, 16:35
FirkløverFC sagde:
Purple Ravens sagde:
Ulm Warhawks sagde:
FirkløverFC sagde:
Meget enig. smiley
Synes dog keepere virker dyrere nu, end de før har været?
Enig. Tidligere var keepere blandt de billigste positioner. Imo er keepere blandt de vigtigste positioner, og de kan holdes på toppen længe. Det primært er 4 stats, der skal holdes oppe, og det er ikke interval egenskaberne, som falder mest. Så man får meget for pengene, og derfor undrer det mig ikke, at de er steget i pris smiley
Hvis de er nemme at holde oppe/nemme at træne, ville det ikke netop være et argument for at keepere skulle være billige? smiley
Tværtimod, hvis du kan holde en spiller på toppen længere tid, skal du ikke geninvestere credits i at holde positionen god. smiley
- Ville give mening, men som Ulm nævner, har det ikke været sådan.

Dog enig med Kyoto's besked, der er ikke mange keepere at vælge imellem, virker det til. Så det gør nok også de er steget smiley
Men så er efterspørgslen efter keepere vel også lavere, hvis man ikke har behov for at gøre det? smiley


Mvh
Ravnen
Besvar