Tråd til strøtanker og småspørgsmål

Skrevet i Generelt

Purple Ravens (Natteravnen) 12. oktober 2022, 11:02
FirkløverFC sagde:
Purple Ravens sagde:
FirkløverFC sagde:
Jeg er sådan set meget enig, jeg tror bare du estimerer ALT for mange keepere. smiley
Men igen, det er noget jeg tror, det er ikke facit. smiley

Jeg skrev bare 1/11 fordi jeg hurtigt i hovedet tænkte 4-4-2, og så er det jo pludselig kun 445 ud af 5000 der er keepere, og det tal tror jeg i praksis er lavere endnu.
Helt sikkert, de her tal jeg kom med var bare opfundne, for at illustrere et eksempel. Jeg tror også at ud af 5000 trækninger må der være noget færre end 800 keepere.
Nu skal det nok også med til forklaringen at det kan variere meget alt efter hvilken type spillere man henter. F.eks. kan jeg godt lide at samle mine spillere i årgange, så de følges ad. Så er jeg måske også mere tilbøjelig til at betale ekstra for lige præcis den keeper der passer ind, frem for at købe en der ikke lige passer ind potentiale og aldersmæssigt. smiley

Men jeg synes at have set et opslag for en måneds tid siden, at det var svært at finde fornuftigt / lovende keepere også på transferlisten.
Man kunne godt forestille sig at der blev oprettet lidt flere keepere i den næste tid (i hvert fald fra de klubber der er bevidste om at der er mangel på keepere), men der går selvfølgelig noget tid før man kan mærke det hvis man står og mangler en 30 årig keeper.


Man kan dog også sige at der skal ikke meget til at vende udviklingen, hvis vi siger at hver 14. trukne spiller pt. er en keeper (dette tal er bare opfundet, jeg har ingen idé om hvad det egentlige tal er) så kræver det ikke meget at vende det til at hver 9. eller 10. spiller i gennemsnit er en keeper, og så er der pludselig et højt udbud igen.


Måske der også er lidt forskel ift. hvor attraktiv forskellige potentialer er på forskellige positioner?

Så f.eks kan man forestille sig at en spiller med fornuftig/lovende potentiale vil være dyrere hvis det er en Keeper end hvis det er en Midtbane, men hvis det er en spiller med formidabelt/enormt potentiale, så vil Midtbanen være dyrere end Keeper. Fordi man ikke gider "spilde" dyrbare potentialepoint på en Keeper der alligevel er nem at træne og holde op osv. ift. en Central Midtbane hvor man måske føler man får ekstra ud af at han har det højere potentiale.

Grenoble Wolf Burners (Spillets billigste transferliste) 12. oktober 2022, 14:28
Spicy Fanta FC sagde:
Grenoble Wolf Burners sagde:
jeg har laver en shoutbox besked i går aftes kl 23.58 hvordan kan den Alle rede være udløbet her til efter middag er det ik lidt hurtigt men jeg har lige lavet en ny
Shoutbox beskeder har ikke en bestemt “levetid”. I den tid jeg har spillet, har jeg kunne se, at det altid er de 8 nyeste shoutbox beskeder der vises. Så det afhænger af aktiviteten på den front smiley
Mvh. Spicy
okay tak for hjælpen spicy fanta smiley

Purple Ravens (Natteravnen) 17. oktober 2022, 14:27
Hvis man køber Vman PRO og man skifter tribunefarver, tilføjer trøje logoer, ændre ens ungdomsklubs navn etc. forsvinder disse features så idet man mister Vman PRO eller er de permanente når man bare har haft pro én gang? Det virker lidt OP fordi man kan opgradere fra licens til pro og kun miste et par dages licens.

FC Apollyon (Liam - CM) Community Manager 17. oktober 2022, 14:39
Purple Ravens sagde:
Hvis man køber Vman PRO og man skifter tribunefarver, tilføjer trøje logoer, ændre ens ungdomsklubs navn etc. forsvinder disse features så idet man mister Vman PRO eller er de permanente når man bare har haft pro én gang? Det virker lidt OP fordi man kan opgradere fra licens til pro og kun miste et par dages licens.
Det forsvinder igen, når du nedgradere din licens smiley

Purple Ravens (Natteravnen) 17. oktober 2022, 15:30
FC Apollyon sagde:
Purple Ravens sagde:
Hvis man køber Vman PRO og man skifter tribunefarver, tilføjer trøje logoer, ændre ens ungdomsklubs navn etc. forsvinder disse features så idet man mister Vman PRO eller er de permanente når man bare har haft pro én gang? Det virker lidt OP fordi man kan opgradere fra licens til pro og kun miste et par dages licens.
Det forsvinder igen, når du nedgradere din licens smiley
Tak

Purple Ravens (Natteravnen) 24. oktober 2022, 11:32
Er der nogen der kan forklare følgende: https://imgur.com/a/nHR0CCI



- Klub A sætter hele sit hold på 15 min auktion

- 1½ time efter at have gjort det, så går han ind på transferlisten og køber 11 nye spillere (et helt nyt hold). Det gør han inden for et vindue på 7 min fra han køber den første til han køber den sidste (dvs. det er spontane hurtige indkøb - det første af det bedste han lige ser)



Jeg har tænkt over det. Og jeg kan ikke komme på nogen som helst god forklaring. Jeg prøvede at tænke over om han gik efter yngre spillere, men nej, spillerne er samme aldersgruppe som dem han solgte. Så tænkte jeg om det var for at frigøre kapital til opgraderinger på stadion/træningsanlæg, men heller ikke det kan være tilfældet, fordi de spillere han køber/sælger er nogenlunde i tilsvarende prisklasse. Desuden taber han en formue på sådan et move her, dels fordi hele holdet ryger på 15 min auktion på en random eftermiddag, og dels fordi han så efterfølgende køber et helt hold fra transferlisten til overpris.

Er der nogen forklaring jeg har overset, eller er det bare hvad man vil kalde mega underligt?


Han har ingen transfers siden da.

Holdet er sløret da jeg ikke vil udstille ham, eller gøre det til en anklage om snyd eller lignende. Jeg er med andre ord interesseret i det på et "meta" plan.


Spurs (Møller) 24. oktober 2022, 11:36
Purple Ravens sagde:
Er der nogen der kan forklare følgende: https://imgur.com/a/nHR0CCI



- Klub A sætter hele sit hold på 15 min auktion

- 1½ time efter at have gjort det, så går han ind på transferlisten og køber 11 nye spillere (et helt nyt hold). Det gør han inden for et vindue på 7 min fra han køber den første til han køber den sidste (dvs. det er spontane hurtige indkøb - det første af det bedste han lige ser)



Jeg har tænkt over det. Og jeg kan ikke komme på nogen som helst god forklaring. Jeg prøvede at tænke over om han gik efter yngre spillere, men nej, spillerne er samme aldersgruppe som dem han solgte. Så tænkte jeg om det var for at frigøre kapital til opgraderinger på stadion/træningsanlæg, men heller ikke det kan være tilfældet, fordi de spillere han køber/sælger er nogenlunde i tilsvarende prisklasse. Desuden taber han en formue på sådan et move her, dels fordi hele holdet ryger på 15 min auktion på en random eftermiddag, og dels fordi han så efterfølgende køber et helt hold fra transferlisten til overpris.

Er der nogen forklaring jeg har overset, eller er det bare hvad man vil kalde mega underligt?


Han har ingen transfers siden da.

Holdet er sløret da jeg ikke vil udstille ham, eller gøre det til en anklage om snyd eller lignende. Jeg er med andre ord interesseret i det på et "meta" plan.
Nu er det jo ikke alle der er lige gode købmænd smiley

Jeg kan umiddelbart ikke se nogen logisk forklaring
Kan dog sige, at jeg efter perioder med elendige træninger, ofte har haft lyst til at smide hele **** på auktion smiley

Ulm Warhawks (Ulmeister) 24. oktober 2022, 12:09
Man kan relativt let finde klubben. Det er Roma Calcio FC.

Men nej, der er ikke umiddelbart nogen logik. Uden at regne efter vil jeg dog vurdere, at han køber et lidt billigere og lidt yngre hold. Han rykkede også ned, så måske det var for dyrt et hold at bevare. Omend jeg ikke tror, der er gode penge i 15 minutters auktion smiley

Purple Ravens (Natteravnen) 24. oktober 2022, 12:39
Spurs sagde:
Purple Ravens sagde:
Er der nogen der kan forklare følgende: https://imgur.com/a/nHR0CCI



- Klub A sætter hele sit hold på 15 min auktion

- 1½ time efter at have gjort det, så går han ind på transferlisten og køber 11 nye spillere (et helt nyt hold). Det gør han inden for et vindue på 7 min fra han køber den første til han køber den sidste (dvs. det er spontane hurtige indkøb - det første af det bedste han lige ser)



Jeg har tænkt over det. Og jeg kan ikke komme på nogen som helst god forklaring. Jeg prøvede at tænke over om han gik efter yngre spillere, men nej, spillerne er samme aldersgruppe som dem han solgte. Så tænkte jeg om det var for at frigøre kapital til opgraderinger på stadion/træningsanlæg, men heller ikke det kan være tilfældet, fordi de spillere han køber/sælger er nogenlunde i tilsvarende prisklasse. Desuden taber han en formue på sådan et move her, dels fordi hele holdet ryger på 15 min auktion på en random eftermiddag, og dels fordi han så efterfølgende køber et helt hold fra transferlisten til overpris.

Er der nogen forklaring jeg har overset, eller er det bare hvad man vil kalde mega underligt?


Han har ingen transfers siden da.

Holdet er sløret da jeg ikke vil udstille ham, eller gøre det til en anklage om snyd eller lignende. Jeg er med andre ord interesseret i det på et "meta" plan.
Nu er det jo ikke alle der er lige gode købmænd smiley

Jeg kan umiddelbart ikke se nogen logisk forklaring
Kan dog sige, at jeg efter perioder med elendige træninger, ofte har haft lyst til at smide hele **** på auktion smiley
Jeg tror, at selv en meget dårlig købmand, godt ved at et helt hold på 15 mins auktion er en dårlig idé smiley

Grenoble Wolf Burners (Spillets billigste transferliste) 24. oktober 2022, 12:43
Purple Ravens sagde:
Er der nogen der kan forklare følgende: https://imgur.com/a/nHR0CCI



- Klub A sætter hele sit hold på 15 min auktion

- 1½ time efter at have gjort det, så går han ind på transferlisten og køber 11 nye spillere (et helt nyt hold). Det gør han inden for et vindue på 7 min fra han køber den første til han køber den sidste (dvs. det er spontane hurtige indkøb - det første af det bedste han lige ser)



Jeg har tænkt over det. Og jeg kan ikke komme på nogen som helst god forklaring. Jeg prøvede at tænke over om han gik efter yngre spillere, men nej, spillerne er samme aldersgruppe som dem han solgte. Så tænkte jeg om det var for at frigøre kapital til opgraderinger på stadion/træningsanlæg, men heller ikke det kan være tilfældet, fordi de spillere han køber/sælger er nogenlunde i tilsvarende prisklasse. Desuden taber han en formue på sådan et move her, dels fordi hele holdet ryger på 15 min auktion på en random eftermiddag, og dels fordi han så efterfølgende køber et helt hold fra transferlisten til overpris.

Er der nogen forklaring jeg har overset, eller er det bare hvad man vil kalde mega underligt?


Han har ingen transfers siden da.

Holdet er sløret da jeg ikke vil udstille ham, eller gøre det til en anklage om snyd eller lignende. Jeg er med andre ord interesseret i det på et "meta" plan.
virker lidt underligt måske klubben bare ville prøve noget nyt men måske en dårlig måde at gøre det på sådan rent økonomisk smiley
Besvar