B-hold og fremtiden for Vman

Skrevet i Generelt

The Danish Vikings (H Hansen) 28. juni 2017, 17:48
FC Sunnyvale sagde:
The Danish Vikings sagde:
Hvorfor et B-hold nu?? Ville det ikke være langt mere hensigtsmæssig at få styr på det eksisterende og et område som halter EKSTREMT, og så lige taktikeditor og dermed den reelle managerdel i hele spillet.

Det er vel et fodbold manager spil ikke? eller er det et købmands/Finansspil?

Så herfra glem alt om 30 pladser og B-hold mv. i hvert fald indtil fundamentet er udviklet og færdigbygget.

I min verden svare det lidt til, at man bygger et nyt hus, uden fundament.
Fordi jeg er dybt uenig med dig i at det halter EKSTREMT.

Kampsimuleringen er ufatteligt kompleks og dyb, og en kæmpe teknisk bedrift.

Nej, det egentlige problem er ikke simuleringen - det er kampviseren og manglen på dokumentation omkring hvordan simuleringen virker. Den eneste som virkelig ved hvad der foregår i simuleringen og kan påskønne det, er mig.

Kampviseren formår overhovedet ikke at gengive kompleksiteten af simuleringen. Og manglen på dokumentation får visse folk til at rende rundt på forum med myter og konspirationsteorier, som folk så gentager så mange gange, at det til sidst bliver taget som fakta. Og det er dybt frustrerende for mig at høre på, når jeg ved hvordan tingene virkeligt hænger sammen.

Derudover mangler viseren helt basale afspilningskontroller, hvilket er et stort problem i forhold til hvordan folk opfatter simuleringen. Eksempel:

Du ser en spiller lave noget, der umiddelbart ser dumt ud. Men da det sker i 89. minut gider du ikke at se hele kampen igen fra starten for at få alle detaljerne med, som f.eks at der kommer en modstander blæsende ind fra højre, som du havde overset - og som er årsag til at spilleren tog den beslutning, han gjorde. Og spillerne er små tændstiksmænd, og højdepunkterne kun få sekunder lange, hvilket vil betyde at jeg skulle overdrive handlinger og adfærd helt vildt i simuleringen for at gøre det ekstra tydeligt, hvad der foregår, når kampen vises.

Simuleringen har visse svagheder, som jeg udmærket er klar over, og har ideer til hvordan man kan udbedre. Men min liste over kendte svagheder er meget mere konkrete og tekniske end det man som regel ser på forum ("det kan ikke passe at jeg tabte den her kamp, skodkampmotor!" )

Der er ganske rigtig også masse af fede, spændende ting, som man kan tilføje til simuleringen og taktikkerne. Og det vil jeg virkeligt gerne. Hvis jeg 100% kunne gøre hvad jeg selv syntes var sjovt, uden at tænke på prioriteringer, så ville jeg sidde og nørkle med kampsimuleringen hele dagen lang.

Men før jeg f.eks kan tilføje individuelle taktikinstrukser, pille ved spillestile, forbedre spillernes reaktioner på bestemte situationer osv. er jeg nødt til at lave et kæmpe forarbejde, ellers vil arbejdet være spildt, fordi det ikke vil være tydeligt nok, hvad der sker:

1. Simuleringen skal dokumenteres for at mane myter og konspirationsteorier i jorden
2. Kampviseren skal have basale afspilningskontroller, for at folk bedre kan opdage og forstå, hvad der foregår.
3. Kampviseren skal have mulighed for at linke til et bestemt tidspunkt i kampen - for at det bliver nemmere for os alle (brugere og udvikler) at dele øjeblikke og situationer med hinanden, så vi rent faktisk kan diskutere tingene og analysere helt konkret hvad der skal ændres, på et højere niveau end "det er snyd at han vandt over mig!".
4. Kampviseren skal være bedre til udtrykke, hvad der foregår, f.eks via et kommentarspor, der gør det tydeligt hvad spillerne tænker og beslutter ("Pallesen kigger over mod Pollesen efter en afleveringsmulighed, men Sørensen står i vejen" ). Det kunne også ske gennem et panel, der tydeliggør de utroligt mange forskellige faktorer og udregninger, der spiller ind, når vi skal afgøre om en spiller lykkes med en handling.

Først når viseren virkelig er i stand til at gengive simuleringens kompleksitet og dybde, vil det give mening at pille ved selve simuleringen. Men det er et meget stort projekt uden garanti for, at det fører til flere brugere eller en forbedret økonomi. Det er med andre ord ikke lavthængende frugt at gå i gang med disse ting lige nu og her.

MEN, jeg har for længst planlagt at jeg vil gå i gang med punkt 1 henover sommeren. Der vil komme en serie af blogindlæg, som går i dybden med simuleringens detaljer - og manualen vil blive opdateret i samme ombæring.

Derefter må vi se, hvornår det giver mening at afsætte tid til de andre punkter.
Dennis i min optik er viseren bedøvende ligegyldig glem bare den. Men skab et taktisk fundament som kan afgøre kampe, visningen bruges ikke af de fleste.

Siempre Real (Trænings Guder hjælp os) 28. juni 2017, 17:51
Er hverken for eller imod b-hold og heller ikke flere hold, kan dog ikke se hvad det skal gøre godt med at havde flere hold.

Synes der er andre ting der burde være prioriteret før, som mere individuel taktik, samt at gøre noget aktivt med landholdet.

I stræber efter at gøre spillet så realistisk så muligt, hvorfor skal en spiller først være 26-28 år, før de kan gøre sig gøre sig gældende, på at tophold i top divisionerne, der må da kunne laves noget, så nogle spillere er så talentfulde, at de er klar allerede fra de er 18-21 år.

FC Internazionale (Hej) 28. juni 2017, 18:07
@Dennis

Jeg tror ikke du forstår vores ønsker/bekymringer mht. taktik delen.

Det kan sagtens være at simulatoren er komplekst og indviklet, det kan vi bare ikke se! Prøv at sætte dig ind i en managers situation og besvar følgende spørgsmål:

Hvordan kan jeg optimere min taktik for at opnå en fordel i den enkelte kamp?
Hvad er forskellen på de forskellige instrukser og hvordan kan jeg udnytte den til min fordel?

Hvordan kan jeg udnytte svagheder/huller/fejl i min modstanders taktik til at opnå en fordel?

Kan jeg bruge nuværende viser og editor til at besvare ovenstående spørgsmål?

Bones of Thor (Thorbone) 28. juni 2017, 20:32
FC Internazionale sagde:
@Dennis

Jeg tror ikke du forstår vores ønsker/bekymringer mht. taktik delen.

Det kan sagtens være at simulatoren er komplekst og indviklet, det kan vi bare ikke se! Prøv at sætte dig ind i en managers situation og besvar følgende spørgsmål:

Hvordan kan jeg optimere min taktik for at opnå en fordel i den enkelte kamp?
Hvad er forskellen på de forskellige instrukser og hvordan kan jeg udnytte den til min fordel?

Hvordan kan jeg udnytte svagheder/huller/fejl i min modstanders taktik til at opnå en fordel?

Kan jeg bruge nuværende viser og editor til at besvare ovenstående spørgsmål?
Jeg tror også du misser pointen omkring taktikønskerne Sunny.

Jeg ønsker at manageren får større indflydelse på kampene og kan udnytte svagheder fra modstandernes opstilling.
Fx høje bolde i feltet hvis modstanderens midterforsvarer er undermålere, opprioritere afleveringer for backs, der skal bruges som wingbacks med fløjindlæg, mandsopdækning af en modstander, muligheden for at føre angrebene igennem i modstanderens svage side, spille på off side, osv,osv.

Af mindre problematiske ting kunne nævnes at energiforbruget får indflydelse på spillernes niveau i kampene, således at en satsning giver bedre spillere, istedet for blot at give trætte spillere.


AC Logenda (Logenda) 28. juni 2017, 20:48
jeg kan godt lide konceptet af et b-hold, dog synes jeg med nuværende opsætning af vman, det ville være lidt spild af resourcer. hvad er det b-hold de kan eller opnå som dit førstehold ikke kan? lige pt. lyder det som om at man får tilbudt mere af det samme. jeg har personligt ikke lyst til at bygge endnu et hold op, og gå igennem turen som jeg har gjort med mit første hold. det lyder ikke som andet end endnu en indtægts kilde.

hvis det nu skulle virke (efter min mening), og samtidig åbne vman op, så skulle der tilføjes features som ville give spillere xp for at spille kampe. det ville give helt vildt meget i forhold til at have et b-hold som udvikler ungdomsspillere man kan sælge, eller flytte op til a-holdet når de kommer i form.

Martin Rangers (Martin) 28. juni 2017, 23:13
AC Logenda sagde:
hvis det nu skulle virke (efter min mening), og samtidig åbne vman op, så skulle der tilføjes features som ville give spillere xp for at spille kampe. det ville give helt vildt meget i forhold til at have et b-hold som udvikler ungdomsspillere man kan sælge, eller flytte op til a-holdet når de kommer i form.
+1

Recreativo Huelva (Alejandro Ceballos) 29. juni 2017, 00:11
Hvorfor bliver der ikke kigget på små ændringer, som ikke tager lang tid at lave, men ændrer spillet og måske påvirker aktiviteten i spillet?

Glory Man United (Back to the top) 29. juni 2017, 02:17
Kommer der et b - hold funktion, så skal jeg helt sikkert i gang med nogle unge spillere, da jeg vil føle det er mere værd at træne dem op igennem et b -hold imens jeg samler alle de gamle kommende pensionister på førsteholdet, synes det lyder lovende det som crewet er ved at se på. Godt arbejde!

The Danish Vikings (H Hansen) 29. juni 2017, 09:04
FC Sunnyvale sagde:
Nej, det egentlige problem er ikke simuleringen - det er kampviseren og manglen på dokumentation omkring hvordan simuleringen virker. Den eneste som virkelig ved hvad der foregår i simuleringen og kan påskønne det, er mig.

Kampviseren formår overhovedet ikke at gengive kompleksiteten af simuleringen. Og manglen på dokumentation får visse folk til at rende rundt på forum med myter og konspirationsteorier, som folk så gentager så mange gange, at det til sidst bliver taget som fakta. Og det er dybt frustrerende for mig at høre på, når jeg ved hvordan tingene virkeligt hænger sammen.

Derudover mangler viseren helt basale afspilningskontroller, hvilket er et stort problem i forhold til hvordan folk opfatter simuleringen. Eksempel:

Du ser en spiller lave noget, der umiddelbart ser dumt ud. Men da det sker i 89. minut gider du ikke at se hele kampen igen fra starten for at få alle detaljerne med, som f.eks at der kommer en modstander blæsende ind fra højre, som du havde overset - og som er årsag til at spilleren tog den beslutning, han gjorde. Og spillerne er små tændstiksmænd, og højdepunkterne kun få sekunder lange, hvilket vil betyde at jeg skulle overdrive handlinger og adfærd helt vildt i simuleringen for at gøre det ekstra tydeligt, hvad der foregår, når kampen vises.

Simuleringen har visse svagheder, som jeg udmærket er klar over, og har ideer til hvordan man kan udbedre. Men min liste over kendte svagheder er meget mere konkrete og tekniske end det man som regel ser på forum ("det kan ikke passe at jeg tabte den her kamp, skodkampmotor!" )

Der er ganske rigtig også masse af fede, spændende ting, som man kan tilføje til simuleringen og taktikkerne. Og det vil jeg virkeligt gerne. Hvis jeg 100% kunne gøre hvad jeg selv syntes var sjovt, uden at tænke på prioriteringer, så ville jeg sidde og nørkle med kampsimuleringen hele dagen lang.

Men før jeg f.eks kan tilføje individuelle taktikinstrukser, pille ved spillestile, forbedre spillernes reaktioner på bestemte situationer osv. er jeg nødt til at lave et kæmpe forarbejde, ellers vil arbejdet være spildt, fordi det ikke vil være tydeligt nok, hvad der sker:

1. Simuleringen skal dokumenteres for at mane myter og konspirationsteorier i jorden
2. Kampviseren skal have basale afspilningskontroller, for at folk bedre kan opdage og forstå, hvad der foregår.
3. Kampviseren skal have mulighed for at linke til et bestemt tidspunkt i kampen - for at det bliver nemmere for os alle (brugere og udvikler) at dele øjeblikke og situationer med hinanden, så vi rent faktisk kan diskutere tingene og analysere helt konkret hvad der skal ændres, på et højere niveau end "det er snyd at han vandt over mig!".
4. Kampviseren skal være bedre til udtrykke, hvad der foregår, f.eks via et kommentarspor, der gør det tydeligt hvad spillerne tænker og beslutter ("Pallesen kigger over mod Pollesen efter en afleveringsmulighed, men Sørensen står i vejen" ). Det kunne også ske gennem et panel, der tydeliggør de utroligt mange forskellige faktorer og udregninger, der spiller ind, når vi skal afgøre om en spiller lykkes med en handling.

Først når viseren virkelig er i stand til at gengive simuleringens kompleksitet og dybde, vil det give mening at pille ved selve simuleringen. Men det er et meget stort projekt uden garanti for, at det fører til flere brugere eller en forbedret økonomi. Det er med andre ord ikke lavthængende frugt at gå i gang med disse ting lige nu og her.
Kamp "VISNING" - glem nu den visning, det bliver alligevel aldrig godt, før i som udviklere har 1000 udviklingstimer og meget mere.

Jeg tror vi taler om to ting, men samme område.
Som det klart fremgår af det du skriver er kampsimuleringen meget kompleks, deri har du bestem 100% ret. Jeg synes blot at visualiseringen af kampe er bleven tillagt alt for meget betydning, og det på bekostning af taktikeditor.

F.eks.: Er det mig en gåde at jeg i toppen kunne både vinde superligaen og Premier League, med en taktisk indstilling på afslappet, dette burde være en komplet umulighed, ja og endda med et ringere hold end de 3 bedste i disse ligaer.

I min optik, vidner det om at instruktionerne enten er for få og dermed neutraliseres taktikdelen, da begge hold stort set spiller med samme indstilling, eller der er en tydelig fejl i kampmotor, når den skal finde næste højdepunkt, nemlig ved at tillægge energi tilbage hos spillerne, afgør hvilket hold, som vinder næste højdepunkt og dermed mulighed for samlet sejr i kampen.

Så igen, visningen af kampe lad den blot halte, ingen grund til ændringer der. Men som manager, ville det være rart at taktik spillede en væsentlig og meget tung rolle.

Hvordan skal de målmand agere i den kommende kamp?
- intensitet, offensiv/defensiv, lange/korte udspark.

Hvordan skal dit forsvar agere?
- lange afleveringer, føre bolden frem, defensiv/offensiv, spille bolden rundt i bagkæden, føre bolden op over højre fløj, venstre fløj, gennem midten, gå til stålet i tacklinger, eller undgå kort, intensitet....

Hvordan skal din midtbane agere?
Defensiv med en MD? offensiv med en MO, over fløjene, gennem midten, afslutte udefra, pasningsspil, intensitet, tacklinger, Trække tempo ud af kampen,
tilgang til kampen, neutral, generelt defensiv, men med kontra, generelt offensiv.....

Hvordan skal dit angreb agere?
Afslutninger, presfodbold på modstanderen forsvar, intensitet, høje indlæg over fløjene, afslutninger udefra, kant/midt spil, løbe med tilbage og være en del af en offensiv midtbane/forsvar......

Forholdsordre:
- Såfremt du fører efter det xx min. overgår vi til....
- Såfremt du er bagud efter xx min. overgår vi til....


Ovennævnte kunne udgøre at den kloge narre den mindre kloge, den der bruger tid har større chancer end den der kører autopilot.
Som manager skal du nu også bruge hovedet, hvilke spillere har modstanderne, svagheder/styrker? Hvilken taktik vil du sætte

Så glem visualiseringen, men lav nu den taktikeditor.

The Danish Vikings (H Hansen) 29. juni 2017, 09:10
Spørgsmål:
Indtil nu i dag er der spillet 8.577 kampe, hvor mange af disse kampe er set af manager?
- ganske få, er visualiseringen så værd at bruge yderligere kræfter på?
Besvar