Ungdomshold Broke?!?

Skrevet i Generelt

FC Barcelona (Mikkel) 23. marts 2020, 19:40
Træn dine senior på normal, så gør det ingen forskel hvornår du træner dem. 1% energi gør ingen forskel. Sådan har det været i flere år nu.

The Danish Vikings (H Hansen) 23. marts 2020, 19:44
Real Madrid CF sagde:
Helt enig med Nigatoni.

Seperat træning vil skabe flere fordele for spilleren og flere ulemper for spillet. Hvis manageren får frie tøjler til at sikre et konstant flow af spillere, fra ungdomsspiller til senior, så bliver ungdomsholdet snarere en hæmsko for spillets udvikling. Markedet for 15 årige vil boome, mens resten af årgangene vil gå i stå, da der reelt set ikke er nogen grund til at sælge for andet end overpriser, eftersom både nutid og fremtid er sikret.

Jeg forstår udemærket hvorfor behovet er opstået, men det vil ikke gavne spillets udvikling at opdele træningen seperat - tværtimod smiley
Uden at have et ungdomshold, så er jeg umiddelbart enig i det du skriver.
Selv vil jeg nok fremadrettet bruge ungdomsholdet til handler og seniorholdet til kamp om titler, dermed sagt, ungdomsbutikken skal sikre økonomi til erstatninger i seniortruppen.

Kollywood (Mr Kollywood) 23. marts 2020, 19:45
Real Madrid CF sagde:
Helt enig med Nigatoni.

Seperat træning vil skabe flere fordele for spilleren og flere ulemper for spillet. Hvis manageren får frie tøjler til at sikre et konstant flow af spillere, fra ungdomsspiller til senior, så bliver ungdomsholdet snarere en hæmsko for spillets udvikling. Markedet for 15 årige vil boome, mens resten af årgangene vil gå i stå, da der reelt set ikke er nogen grund til at sælge for andet end overpriser, eftersom både nutid og fremtid er sikret.

Jeg forstår udemærket hvorfor behovet er opstået, men det vil ikke gavne spillets udvikling at opdele træningen seperat - tværtimod smiley
Markedet for 15-årige er allerede helt forrykt. Det kan ikke blive værre smiley

Solsbury Hill (Jigsaw) 23. marts 2020, 19:45
FC Barcelona sagde:
Træn dine senior på normal, så gør det ingen forskel hvornår du træner dem. 1% energi gør ingen forskel. Sådan har det været i flere år nu.
Det er det samme jeg gør.

Atlanta Hawks (Christoffer) 23. marts 2020, 21:20
Jeg ser to problemer/udfordringer i ungdomsholdet.

1. Træningen kan aldrig komme til at passe de hold som stræber efter både at spille med om trofæer og træne unge spillere op. (Helt enig med Faciato - man burde overveje at finde en løsning. Om den ligger i opdelt træning eller noget andet ved jeg simpelthen ikke)

2. Ungdomsholdet er i mit hoved overflødigt hvis du spiller i toppen. Omvendt vil dem der køber ungt, have alt for mange pladser til unge spillere. Hvis jeg har forstået det rigtigt, kan de unge godt spille i seniortruppen, men de gamle kan ikke spille i ungdomstrupperne. Herved skaber man pludselig 40 pladser til ren optræning. Hvorimod man "kun" har 22 pladser til gamle spillere. Hvad er meningen? - måske findes det et godt svar, og så vil jeg med glæde lytte :-)


Kan ikke lade være med at stille mig selv spørgsmålet.. 'hvorfor tiltaget ungdomshold hvis det alligevel bliver en prioritering om man køber enten gammelt eller ungt. Meningen går i mit hoved af hele konceptet, hvis man alligevel ikke kan udnytte det optimalt. Så er vi tilbage til det vi har nu?


..Nu har jeg ikke fået læst alles kommentarer, men en god sjat. Kan forstå, at flere mener topholdene vil komme for nemt til det hele, hvis ungdomsholdet fungerede som en god optræningsstation. Det synes jeg er noget fis at skrive. Vil vove at påstå at storklubberne herinde har lagt væsentlig flere timer i spillet end mange andre. Derudover er det ikke let at skrabe et godt hold sammen. Der er efterhånden mange om buddet.. smiley

Kollywood (Mr Kollywood) 23. marts 2020, 21:25
Atlanta Hawks sagde:

Kan ikke lade være med at stille mig selv spørgsmålet.. 'hvorfor tiltaget ungdomshold hvis det alligevel bliver en prioritering om man køber enten gammelt eller ungt. Meningen går i mit hoved af hele konceptet, hvis man alligevel ikke kan udnytte det optimalt. Så er vi tilbage til det vi har nu?
This smiley

Atlanta Hawks (Christoffer) 23. marts 2020, 21:26
FC Barcelona sagde:
Træn dine senior på normal, så gør det ingen forskel hvornår du træner dem. 1% energi gør ingen forskel. Sådan har det været i flere år nu.
Så bliver deres niveau sænket voldsomt. Hvis man kan træne dem på hård/intens i løbet af ugen får du væsentlig bedre senior spillere på den lange bane. Dårlig løsning i mit hoved smiley

Faciato FC (Vilde auktioner den næste time) 23. marts 2020, 23:27
Tak for en masse svar, nu fik jeg endeligt læst det hele igennem.
Jeg mener dog stadig at det tværtimod kan ødelægge markedet, da jeg tror der er mange klubber der bare ville droppe det ene hold, og hvis der er mange der gør dette så vil der blive handlet langt færre spillere. Jeg overvejer personligt selv bare at sælge hele det ene hold smiley

Olympigue de Marseille (Husk at forlænge kontrakter) 23. marts 2020, 23:31
Faciato FC sagde:
Tak for en masse svar, nu fik jeg endeligt læst det hele igennem.
Jeg mener dog stadig at det tværtimod kan ødelægge markedet, da jeg tror der er mange klubber der bare ville droppe det ene hold, og hvis der er mange der gør dette så vil der blive handlet langt færre spillere. Jeg overvejer personligt selv bare at sælge hele det ene hold smiley
Så du vil hellere have 18 spillere på vman og så slet ikke bruge ungdomsholdet end at bruge det til at tjene ekstra penge på bare handel mellem spillere? Det argument forstår jeg slet ikke.

Faciato FC (Vilde auktioner den næste time) 23. marts 2020, 23:35
Og en anden ting, nu mister man også muligheden for at træne ekstrem 4-5 gange om ugen og betale sig til energi og bedre træninger da energi bosostning ikke er nok til at få dem op på ca 98-100 i energi. jeg brugte glædeligt 12-14 mio om måneden på boostning af spillere så jeg kunne ekstrem træne næsten hver dag, og derved skabe et hold der har flere stats end normalt smiley
Besvar