Ungdomshold

Skrevet i Generelt

FC Vithen (Niclas Jensen) 20. juni 2020, 09:46
Har sat samme trænere ind i både senior og Ungdom. Har trænet begge, og alle er blevet trænet med træner!

Ulm Warhawks (Ulmeister) 20. juni 2020, 10:07
Fredensborg Vikings sagde:
Hmm ikke for at være negativ, men jeg har svært ved at se hvad ekstra dagen opdatering har givet ud over at det er mere besværligt og tidskrævende.

Jeg ser intet der ikke kunne gøres før også.

Og har man ungdomsspillere i seniortruppen p.g.a. f.eks manglende plads i ungdom så er det nu bare blevet mere uoverskueligtsmiley
Du kan træne unge spillere tidligt, inden de mister energi i kampe, og samtidig kan du træne seniortruppen efter kampene, så de ikke har lav energi i kampene.

Derudover giver det i min verden fin mening, at der er nogenlunde samme layout for seniorhold og ungdomshold under Hold.

Med jævnlige opdateringer kan du heller ikke forvente, at det er revolutionerende ændringer hver gang.

Finito (Farvel Tak for spil Sjovt var det) 20. juni 2020, 10:07
FC Vithen sagde:
Har sat samme trænere ind i både senior og Ungdom. Har trænet begge, og alle er blevet trænet med træner!
Ja ... det er åbenbart allerede blevet ændret ... desværre smiley

White Swan Masters (Andreas Rasmussen) 20. juni 2020, 12:25
Breaking Bad sagde:
FC Vithen sagde:
Har sat samme trænere ind i både senior og Ungdom. Har trænet begge, og alle er blevet trænet med træner!
Ja ... det er åbenbart allerede blevet ændret ... desværre smiley
Hvorfor er det dårligt?

Finito (Farvel Tak for spil Sjovt var det) 20. juni 2020, 12:38
White Swan Masters sagde:
Breaking Bad sagde:
FC Vithen sagde:
Har sat samme trænere ind i både senior og Ungdom. Har trænet begge, og alle er blevet trænet med træner!
Ja ... det er åbenbart allerede blevet ændret ... desværre smiley
Hvorfor er det dårligt?
Det er det måske heller ikke. Jeg synes bare generelt, at det er fint, når der er ting i spillet, man skal overveje fordele/ulemper ved, så det ikke bliver ren autopilot.
Og man kunne jo godt træne ungdomsholdet med bare én træner, og hvis man så gerne ville have flere tilknyttet så man kan specialtræne, så kunne det være en af de ting, hvor den enkelte måtte tage stilling til, om det var udgiften værd.

Olympigue de Marseille (Husk at forlænge kontrakter) 20. juni 2020, 12:41
Breaking Bad sagde:
White Swan Masters sagde:
Breaking Bad sagde:
FC Vithen sagde:
Har sat samme trænere ind i både senior og Ungdom. Har trænet begge, og alle er blevet trænet med træner!
Ja ... det er åbenbart allerede blevet ændret ... desværre smiley
Hvorfor er det dårligt?
Det er det måske heller ikke. Jeg synes bare generelt, at det er fint, når der er ting i spillet, man skal overveje fordele/ulemper ved, så det ikke bliver ren autopilot.
Og man kunne jo godt træne ungdomsholdet med bare én træner, og hvis man så gerne ville have flere tilknyttet så man kan specialtræne, så kunne det være en af de ting, hvor den enkelte måtte tage stilling til, om det var udgiften værd.
Jeg kan sagtens følge dig, jeg synes også det er en latterlig beslutning at lave træningen separat ud fra at der ingen konsekvenser ved ulemperne på at satse på at træne de bedste unge spillere op.

Er dog samtidig tilfreds med at man kan bruge samme træner til at træne unge på både senior- og ungdomshold, ellers var hele økonomien i et ungdomshold pludselig vendt på hovedet og gjort næsten ikke lønsomt.

Fc Luckyboys (Bagermand) 20. juni 2020, 12:46
Hejsa!

Det ser og lyder spændende den udvikling som er i gang.

Jeg har bare et spørgsmål vedr. målmændene:
Kan der laves, så ungdomsspillerne kan træne samme med senior, da det ikke giver mening at skulle have en ungdoms-, seniortræner som skal varetage målmandstræningen begge steder.

Så mit forslag en målmandstræner kan træne ungdom- og senior- målmænd. Ellers kan jeg være bange for ingen vil træner målmænd i fremtiden.

Finito (Farvel Tak for spil Sjovt var det) 20. juni 2020, 15:22
Olympigue de Marseille sagde:

Jeg kan sagtens følge dig, jeg synes også det er en latterlig beslutning at lave træningen separat ud fra at der ingen konsekvenser ved ulemperne på at satse på at træne de bedste unge spillere op.

Er dog samtidig tilfreds med at man kan bruge samme træner til at træne unge på både senior- og ungdomshold, ellers var hele økonomien i et ungdomshold pludselig vendt på hovedet og gjort næsten ikke lønsomt.
... synes omvendt, at det bliver for nemt/billigt nu, hvor man med bare 4 trænere kan træne 8 forskellige øvelser om dagen: 4 på seniorholdet og 4 på ungdomsholdet. Som nævnt tidligere synes jeg, at spil er klart sjovest, når man er tvunget til at overveje fordele og ulemper og nogle så vælger at gå en vej og andre en anden.

Jeg ville foretrække, at trænerne enten kun kunne træne seniorholdet eller ungdomsholdet eller at man gjorde, som tvtosport foreslår her:
tvtosport sagde:
En mulighed kunne vel også være, at man kunne ansætte sine trænere som ungdomstrænere, og dermed kræver de væsentligt mindre i løn? smiley
Selvom trænerlønnen her ville være lavere ville ansættelserne trods alt stadig være noget, man skulle tænke over - modsat den rene foræring vi nu har fået.

Monta FC (Holder en Pause - Vender tilbage) 20. juni 2020, 18:23
Breaking Bad sagde:
Olympigue de Marseille sagde:

Jeg kan sagtens følge dig, jeg synes også det er en latterlig beslutning at lave træningen separat ud fra at der ingen konsekvenser ved ulemperne på at satse på at træne de bedste unge spillere op.

Er dog samtidig tilfreds med at man kan bruge samme træner til at træne unge på både senior- og ungdomshold, ellers var hele økonomien i et ungdomshold pludselig vendt på hovedet og gjort næsten ikke lønsomt.
... synes omvendt, at det bliver for nemt/billigt nu, hvor man med bare 4 trænere kan træne 8 forskellige øvelser om dagen: 4 på seniorholdet og 4 på ungdomsholdet. Som nævnt tidligere synes jeg, at spil er klart sjovest, når man er tvunget til at overveje fordele og ulemper og nogle så vælger at gå en vej og andre en anden.

Jeg ville foretrække, at trænerne enten kun kunne træne seniorholdet eller ungdomsholdet eller at man gjorde, som tvtosport foreslår her:
tvtosport sagde:
En mulighed kunne vel også være, at man kunne ansætte sine trænere som ungdomstrænere, og dermed kræver de væsentligt mindre i løn? smiley
Selvom trænerlønnen her ville være lavere ville ansættelserne trods alt stadig være noget, man skulle tænke over - modsat den rene foræring vi nu har fået.
Forstår godt hvad du mener men de helt nye klubber kan jo bare ikke trække et underskud på 50k om dagen fordi de skal have mange træner, og hvis så man siger det bare synd skal alle nye klubber så tvinges til ikke have ungdomshold fordi de ikke har økonomi til det??

Det bare stor del af spillet nye klubber så ikke for deltagelse i smiley

Finito (Farvel Tak for spil Sjovt var det) 20. juni 2020, 19:00
Monta FC sagde:
Breaking Bad sagde:
Olympigue de Marseille sagde:

Jeg kan sagtens følge dig, jeg synes også det er en latterlig beslutning at lave træningen separat ud fra at der ingen konsekvenser ved ulemperne på at satse på at træne de bedste unge spillere op.

Er dog samtidig tilfreds med at man kan bruge samme træner til at træne unge på både senior- og ungdomshold, ellers var hele økonomien i et ungdomshold pludselig vendt på hovedet og gjort næsten ikke lønsomt.
... synes omvendt, at det bliver for nemt/billigt nu, hvor man med bare 4 trænere kan træne 8 forskellige øvelser om dagen: 4 på seniorholdet og 4 på ungdomsholdet. Som nævnt tidligere synes jeg, at spil er klart sjovest, når man er tvunget til at overveje fordele og ulemper og nogle så vælger at gå en vej og andre en anden.

Jeg ville foretrække, at trænerne enten kun kunne træne seniorholdet eller ungdomsholdet eller at man gjorde, som tvtosport foreslår her:
tvtosport sagde:
En mulighed kunne vel også være, at man kunne ansætte sine trænere som ungdomstrænere, og dermed kræver de væsentligt mindre i løn? smiley
Selvom trænerlønnen her ville være lavere ville ansættelserne trods alt stadig være noget, man skulle tænke over - modsat den rene foræring vi nu har fået.
Forstår godt hvad du mener men de helt nye klubber kan jo bare ikke trække et underskud på 50k om dagen fordi de skal have mange træner, og hvis så man siger det bare synd skal alle nye klubber så tvinges til ikke have ungdomshold fordi de ikke har økonomi til det??

Det bare stor del af spillet nye klubber så ikke for deltagelse i smiley
Måske kunne man gøre noget, hvor trænerlønningerne afspejlede klubbernes størrelse og økonomiske formåen, så nye/mindre klubber stadig ville skulle betale, men de ville skulle betale langt mindre end en større klub?
Alternativt kunne hver klub have mulighed for at udnævne én primær-træner, som kan træne både seniorhold og ungdomshold, mens alle øvrige trænere kun kan træne enten det ene eller det andet hold. På den måde vil de nye/mindre klubber have mulighed for at træne fx træningskamp på ungdomsholdet uden yderligere omkostninger.
Jeg synes i hvert fald personligt, at det er for let, at vi nu bare alle uden videre har fået foræret muligheden for dobbelt antal træningsøvelser - uden at det koster på nogen måde.
Besvar