ATT: Udviklere - Træningsmyter

Skrevet i Generelt

Slettet klub 6. januar 2013, 14:12
intressante spørgsmål der bliver stillet smiley, vil meget genre have svar på dem alle smiley

LiverpooI F C (Køb min klub - Skriv til mig) 6. januar 2013, 14:16
Neymar Academy CF sagde:
intressante spørgsmål der bliver stillet smiley, vil meget genre have svar på dem alle smiley
samme her smiley...

Nikzen (Nikolaj) 6. januar 2013, 16:27
Neymar Academy CF sagde:
intressante spørgsmål der bliver stillet smiley, vil meget genre have svar på dem alle smiley
Samme her :-P

Battlecat (pause) 6. januar 2013, 16:58
Nikzen sagde:
Neymar Academy CF sagde:
intressante spørgsmål der bliver stillet smiley, vil meget genre have svar på dem alle smiley
Samme her :-P
Ja, det super. smiley

Nikzen (Nikolaj) 6. januar 2013, 18:52
Skipper sagde:
Nikzen sagde:
Neymar Academy CF sagde:
intressante spørgsmål der bliver stillet smiley, vil meget genre have svar på dem alle smiley
Samme her :-P
Ja, det super. smiley
Ja i know

Slettet klub 6. januar 2013, 21:17
Fatter ikke at VMAN ledelsen ignorerer en så vigtig tråd... Om ikke andet kunne de da skrive at tråden er set men det er for komplekst at forklare eller ligendene...

Slettet klub 7. januar 2013, 09:22
Er de ligeglade med tråden, er de ligeglade med spillet.

Slettet klub 7. januar 2013, 09:29
Hindes Fightere sagde:
Er de ligeglade med tråden, er de ligeglade med spillet.
tror nok ikke de er ligeglade med spillet....

Jeg er også selv interesseret i svar, men hvis vi fik svar på det hele ville det blive mere uinteressant at spille

The Dudes (Rasmus Rønn Nielsen) 7. januar 2013, 10:19
Hold da op en masse spørgsmål. Jeg ved ærlig talt ikke om jeg kan svare på dem alle - men jeg giver det gerne et skud smiley
Juventus Torino sagde:
1. Hvor stor er forskellen på træningsudbyttet mellem de forskellige intensiteter? gerne nogle procenter på bordet.
Det har altid været hemmeligt. Det vil jeg ikke ændre på lige nu og her. Men da værd at overveje om det skulle offentliggøres for alle smiley
Juventus Torino sagde:
2. Er der forskel på om man træner på normal eller uden træner?
Mener du om forskellen i træningsforbedringen mellem at træne på normal og ekstrem er det samme som forskellen i træningsforbedring mellem at bruge en træner og ikke gøre? Hvis det er korrekt så er svaret: Det kommer jo helt an på hvor god træneren er.
Juventus Torino sagde:
3. Hvor stor er forskellen på træningsudbyttet hvis en spiller trænes af en træner med 1 i ungdomsspillere og 1 i mark/målmandstræning eller en der har 20 i de to stats.
Her gæler samme svar som til 1).
Juventus Torino sagde:
4. Når en ungdomsspiller skal træne, er det så kun Ungdomsspillere der har betydning for træneren, eller spiller markspillertræninger/målmandstræning også ind?
Markspiller- og målmandstræning spiller også ind.
Juventus Torino sagde:
5. Er der forskel på træningsøvelserne? Nogle øvelser der er bedre end andre?
Mere specifikt har der været en myte om at Træningskamp ikke var lige så godt som andre øvelser. Passer det?
Det er ligesom i virkeligheden. Hvis dribling er vigtigere for en given spiller end opdækning, så ja - så er det bedre.

Træningskamp spreder sine forbedringer over flere stats - men den samlede effekt er den samme som de andre øvelser.
Juventus Torino sagde:
6. Hvor stor betydning har humøret for træningen? Gerne med nogle procentsatser man kan forholde sig til.
Samme svar som 1).
Juventus Torino sagde:
7. Har trænerens alder nogen betydning for spillernes træning?
Nej.
Juventus Torino sagde:
8. Træner spillere bedre i de stats de er lavest i, eller højest i, eller har det slet ingen betydning?
Jo større forskellen er på en given stat og spillerens gennemsnits-stats, jo svagere træner spilleren i denne stats.

Tænk på hvordan det er i virkeligheden: Hvis du beder en spiller om UDELUKKENDE at træne frispark i 12 måneder i streg, så vil hans daglige forbedring løbende falde i takt med at hans udvikler den ene egenskab. Hvis du efter de 12 måneder sætter ham til at træne indkast vil han de første dage opleve dramatiske stigninger (set i forhold til dem han oplevede de sidste dage i hans frisparks-træning).

Tanken var, at det skulle folk en interessant udfordring: Det gælder om både at træne en spillers "vigtige egenskaber" (markering fx for en forsvars-spiller) - men omvendt kan man også gøre det så meget, at hans daglige stigning bliver for lille og det ikke kan betale sig. Den gode manager finder en god balance :-)
Juventus Torino sagde:
9. Har spillere der er oprettet som 16-20 årige højere potentiale end 15 årige, som kompensation for "mistede" stats?
Nej.
Juventus Torino sagde:
10. Findes der en tilvænningsperiode for spillerne, hvis en klub opgraderer anlæg?
Nej.
Juventus Torino sagde:
11. Påvirker det træningen negativt hvis en spiller trænes i samme øvelse 2 eller flere dage i træk?
Nej ikke direkte. Men indirekte pga. det jeg nævnte i svaret til spørgsmål 8.
Juventus Torino sagde:
12. Ved hvilken alder topper spillernes træning?
26 år.
Juventus Torino sagde:
13. Ville beggebenede spillere træner bedre hvis de ikke var beggebenede?
Nej. Begge-benethed har ingen effekt på træning.
Juventus Torino sagde:
14. Påvirker de dårlige spillere, de gode spilleres træning? Eller er det omvendt?
Spillere påvirker ikke hinanden.
Juventus Torino sagde:
15. En spiller som træner dårligt (første træning for køberen) på en god træningsdag for holdet bliver ofte stemplet som flop / dårlig. Hvor meget kan man udlede af potentialet ud fra sådan en træning?
Lige så meget som alle andre træninger.

The Dudes (Rasmus Rønn Nielsen) 7. januar 2013, 10:21
Juventus Torino sagde:
Eksisterer træningskriser? Hvad kan man selv gøre noget ved det? Hvordan bekæmper man dem?
Nej. Det er indbildning og/eller tilfældighed.
Besvar