ATT: Udviklere - Træningsmyter

Skrevet i Generelt

Slettet klub 1. januar 2013, 15:36
Hejsa

Der har længe været en hel del træningsmyter i omløb på VMan, og nogle af dem er blevet besvaret fint herinde:
http://www.virtualmanager.com/forums/topics/765541-eksterne-traenings-parametre?page=1
Men der er stadig en del der ikke er blevet be/afkræftet, og da træningsdelen nok er en af de allervigtigste dele af VMan, hvis ikke den vigtigste, så mener jeg at der bør komme entydige svar fra udviklerne om hvad der passer og hvad der ikke gør.
Derfor bliver der her listet et par spørgsmål op, som dagligt bliver diskuteret, diverse steder.
I (brugerne/læserne), skal være mere end velkomne til også at stille Jeres spørgsmål, og så må vi håbe udviklerne gider at svare os smiley
Men jeg lægger ud med et par spørgsmål:

1. Hvor stor er forskellen på træningsudbyttet mellem de forskellige intensiteter? gerne nogle procenter på bordet.
2. Er der forskel på om man træner på normal eller uden træner?
3. Hvor stor er forskellen på træningsudbyttet hvis en spiller trænes af en træner med 1 i ungdomsspillere og 1 i mark/målmandstræning eller en der har 20 i de to stats.
4. Når en ungdomsspiller skal træne, er det så kun Ungdomsspillere der har betydning for træneren, eller spiller markspillertræninger/målmandstræning også ind?
5. Er der forskel på træningsøvelserne? Nogle øvelser der er bedre end andre?
Mere specifikt har der været en myte om at Træningskamp ikke var lige så godt som andre øvelser. Passer det?
6. Hvor stor betydning har humøret for træningen? Gerne med nogle procentsatser man kan forholde sig til.
7. Har trænerens alder nogen betydning for spillernes træning?
8. Træner spillere bedre i de stats de er lavest i, eller højest i, eller har det slet ingen betydning?
9. Har spillere der er oprettet som 16-20 årige højere potentiale end 15 årige, som kompensation for "mistede" stats?
10. Findes der en tilvænningsperiode for spillerne, hvis en klub opgraderer anlæg?
11. Påvirker det træningen negativt hvis en spiller trænes i samme øvelse 2 eller flere dage i træk?
12. Ved hvilken alder topper spillernes træning?
13. Ville beggebenede spillere træner bedre hvis de ikke var beggebenede?

14. Påvirker de dårlige spillere, de gode spilleres træning? Eller er det omvendt?
15. En spiller som træner dårligt (første træning for køberen) på en god træningsdag for holdet bliver ofte stemplet som flop / dårlig. Hvor meget kan man udlede af potentialet ud fra sådan en træning?

Det var lige de spørgsmål jeg kunne komme i tanke om. Kom gerne med flere spørgsmål, så vil jeg også tilføje dem heroppe, så det bliver mere overskueligt smiley
Nogle spørgsmålene er langt ude, det ved jeg, men man kan lige så godt få uddebateret det hele en gang for alle, i stedet for at lade visse ting ligge. smiley

Battlecat (pause) 1. januar 2013, 15:47
Påvirker de dårlige spillere, de gode spilleres træning? Eller er det omvendt?

- Lotte :-) Fortsat god dag!

Faxe Kondi (xxx) 1. januar 2013, 16:41
Nummer 9 er meget spændende, det har jeg altid tænkt over smiley

Slettet klub 1. januar 2013, 16:46
kan vi få svar på nummer 9? smiley

Minnesota Wild (Hele første holdet til salg) 1. januar 2013, 16:52
Alt er vigtig at få svar på...

Vi er meget uvidende om hvordan vi træner vores spiller smiley

-Nick aka SKØRMAND

Silkeborg IF (Det var sjovt - vender tilbage) 1. januar 2013, 18:43
Det kunne i denne sammenhæng også være rart at få idviklerne til at tjekke om der evt. ligger flere skjulte bugssmiley
Det viste sig at der lå en bug der gjorde at der ingen forskel var på t-spejdere og trænere som træner, så kunne man jo godt forestille sig, at der måske heller ikke er nogen forskel på om man træner sine spillere med en 5-5-5 træner frem for en 20-20-20 træner...

Silkeborg IF (Det var sjovt - vender tilbage) 1. januar 2013, 19:26
Svar til nr. 8:
http://www.virtualmanager.com/players/7127500-raqib-ali-ashiq 12,88 i den øvelse hvor han har klart flest stats og dette har jeg et hav af eksempler på.
Spørgsmålet er så om han havde trænet højere, hvis han var sat til dødboldesmiley

Slettet klub 2. januar 2013, 12:13
15. En spiller som træner dårligt (første træning for køberen) på en god træningsdag for holdet bliver ofte stemplet som flop / dårlig. Hvor meget kan man udlede af potentialet ud fra sådan en træning?

De forsinkede lyn (Oldefar) 2. januar 2013, 21:04
Nr. 4 er en de gode sejlivede myter, som jeg også gerne så et svar på smiley

Silkeborg IF (Det var sjovt - vender tilbage) 3. januar 2013, 12:14
Kunne man i sammenhæng med denne os få svar på lidt taktik(myter)?smiley

- Skal spillerne bruge tid på at tilpasse sin en ny taktik?
Besvar