ATT: Udviklere - Træningsmyter

Skrevet i Generelt

Silkeborg IF (Det var sjovt - vender tilbage) 7. januar 2013, 11:32
Rasmus. Er det her skudt helt ved siden af?
I am not Demi Moore sagde:


Tidspunktet er afgørende.
Når du så har trykket, lad os sige du har ramt en god dag.
Så udregnes spillerens individuelle træning nu.
Spillerens træning udregnes ud fra bl.a.
- Spillerens potentiale tal.
- Energien
- Humøret
- Intensiteten
- "Index tallet" Ved ikke hvad det hedder. Men spillerne har 2 skjulte tal - Et potentiale tal og et "index tal" Index tallet fortæller om spilleren er en af dem, der både kan træne 3 og 15, eller om spilleren har en snævere range på ex. 5-11

og måske lidt flere tingsmiley
Jeg er ret sikker på, at der os er lagt en eller anden ting ind der gør, at når en spiller i en periode har trænet langt over sit pot. tal, så vil spilleren selv på gode dage, ramme under hans snit for at få udlignet snittet. Dette er nemmest at aflæse på 15 årige og du kender selv et hav af spillere med præcist den udvikling. Starter de extremt, bliver det hurtigt trist at se på dem i et stykke tid. Starter de sløvt, bliver det skæggere efter et par måneder.
I am not Demi Moore sagde:

Dette er et gæt!

Jeg tror at der er lavet en skala fra 1-100
1-15 er en extrem dårlig træning
15-85 middeltræning. Der dog både kan virke som en god og en dårlig dag, da forskellige spillere sagtens kan peake.
85-100 er en extrem god dag.

Døgnet rundt kører der en nål op og ned. Den kører i middeltempo i middelområdet og hurtigt i extremområderne.
Så på den måde har du ikke ret stor chance / risiko for at ramme i extremerne.

Jeg inddeler min egen træning ind i et ret stort spekter.
Inden jeg købte de 5 gamle havde mine spillere et samley snit på 8,56 over 2 måneder. Men det er ikke lig med at det så er ens middeltræning. Min range satte jeg til 8-9 for en middeltræning.
Hvis man gør sådan, så tror jeg at man har nemmere ved at acceptere de dage, som man ikke umiddelbart er tilfredse med. Eller det gjorde det for mig i hvert faldsmiley

The Dudes (Rasmus Rønn Nielsen) 7. januar 2013, 11:33
Juventus Torino sagde:
The Dudes sagde:
Silver Fang sagde:
The Dudes sagde:
Juventus Torino sagde:
Hvis vi siger en 20-20 træner træner spilleren. På normal intensitet.
Og man derefter træner spilleren den trænet.
Opnår man samme effekt?
Jeg har ikke tid til at lave en præcis udregning så tag følgende med et gran salt.

Jeg tror den med den ekstreme intensitet er LIDT bedre målt i effekt.
hvis jeg nu træner en spiller uden træner

og så dagen efter vælger at træne ham med træner på normal intensitet er der forskel på de 2 træninger?
Hvis du træner en spiller uden træner og på høj intensitet - og næste dag træner samme spiller med træner og på normal intensitet så vil der være en smule højere sandsynlighed for at spilleren trænede bedre på dag et. Dette er forudsat at træneren har 20 i alle relevante stats.
Tror di misforstår Rasmus. Man kan jo ikke skifte intensitet når man træner uden træner smiley
Haha, jeg er sku kløgtig hva? Ja det viser jo (desværre) hvor lidt jeg selv leger med trænings-instrukser.

Så er svaret ja. Effekten er højere hvis du bruger træner med normal intensitet end hvis du ikke bruger træner (såfremt at træneren har 20 i relevante stats).

The Dudes (Rasmus Rønn Nielsen) 7. januar 2013, 11:34
I am not Demi Moore sagde:
Hvordan træner man uden træner, men med høj intensitet?
Sorry, jeg vrøvlede. Se mit forrige svar.

The Dudes (Rasmus Rønn Nielsen) 7. januar 2013, 11:38
I am not Demi Moore sagde:
Rasmus. Er det her skudt helt ved siden af?
I am not Demi Moore sagde:


Tidspunktet er afgørende.
Når du så har trykket, lad os sige du har ramt en god dag.
Så udregnes spillerens individuelle træning nu.
Spillerens træning udregnes ud fra bl.a.
- Spillerens potentiale tal.
- Energien
- Humøret
- Intensiteten
- "Index tallet" Ved ikke hvad det hedder. Men spillerne har 2 skjulte tal - Et potentiale tal og et "index tal" Index tallet fortæller om spilleren er en af dem, der både kan træne 3 og 15, eller om spilleren har en snævere range på ex. 5-11

og måske lidt flere tingsmiley
Jeg er ret sikker på, at der os er lagt en eller anden ting ind der gør, at når en spiller i en periode har trænet langt over sit pot. tal, så vil spilleren selv på gode dage, ramme under hans snit for at få udlignet snittet. Dette er nemmest at aflæse på 15 årige og du kender selv et hav af spillere med præcist den udvikling. Starter de extremt, bliver det hurtigt trist at se på dem i et stykke tid. Starter de sløvt, bliver det skæggere efter et par måneder.
I am not Demi Moore sagde:

Dette er et gæt!

Jeg tror at der er lavet en skala fra 1-100
1-15 er en extrem dårlig træning
15-85 middeltræning. Der dog både kan virke som en god og en dårlig dag, da forskellige spillere sagtens kan peake.
85-100 er en extrem god dag.

Døgnet rundt kører der en nål op og ned. Den kører i middeltempo i middelområdet og hurtigt i extremområderne.
Så på den måde har du ikke ret stor chance / risiko for at ramme i extremerne.

Jeg inddeler min egen træning ind i et ret stort spekter.
Inden jeg købte de 5 gamle havde mine spillere et samley snit på 8,56 over 2 måneder. Men det er ikke lig med at det så er ens middeltræning. Min range satte jeg til 8-9 for en middeltræning.
Hvis man gør sådan, så tror jeg at man har nemmere ved at acceptere de dage, som man ikke umiddelbart er tilfredse med. Eller det gjorde det for mig i hvert faldsmiley
Der er ikke noget "index-tal". Der er kun et potentiale-tal. Dette tal kan stige/falde svagt henover en karriere. Der er ikke nogen mekanisme til at "udligne" snittet. Hver træning kører 100% i isolation. Forhenværende og fremtidige træninger har altså absolut intet at skulle have sagt.

Du rammer helt forkert med idéen om din nål. Det er 100% tilfældigt og det er 100% ligeligt fordelt.

Silkeborg IF (Det var sjovt - vender tilbage) 7. januar 2013, 11:39
The Dudes sagde:
I am not Demi Moore sagde:
Rasmus. Er det her skudt helt ved siden af?
I am not Demi Moore sagde:


Tidspunktet er afgørende.
Når du så har trykket, lad os sige du har ramt en god dag.
Så udregnes spillerens individuelle træning nu.
Spillerens træning udregnes ud fra bl.a.
- Spillerens potentiale tal.
- Energien
- Humøret
- Intensiteten
- "Index tallet" Ved ikke hvad det hedder. Men spillerne har 2 skjulte tal - Et potentiale tal og et "index tal" Index tallet fortæller om spilleren er en af dem, der både kan træne 3 og 15, eller om spilleren har en snævere range på ex. 5-11

og måske lidt flere tingsmiley
Jeg er ret sikker på, at der os er lagt en eller anden ting ind der gør, at når en spiller i en periode har trænet langt over sit pot. tal, så vil spilleren selv på gode dage, ramme under hans snit for at få udlignet snittet. Dette er nemmest at aflæse på 15 årige og du kender selv et hav af spillere med præcist den udvikling. Starter de extremt, bliver det hurtigt trist at se på dem i et stykke tid. Starter de sløvt, bliver det skæggere efter et par måneder.
I am not Demi Moore sagde:

Dette er et gæt!

Jeg tror at der er lavet en skala fra 1-100
1-15 er en extrem dårlig træning
15-85 middeltræning. Der dog både kan virke som en god og en dårlig dag, da forskellige spillere sagtens kan peake.
85-100 er en extrem god dag.

Døgnet rundt kører der en nål op og ned. Den kører i middeltempo i middelområdet og hurtigt i extremområderne.
Så på den måde har du ikke ret stor chance / risiko for at ramme i extremerne.

Jeg inddeler min egen træning ind i et ret stort spekter.
Inden jeg købte de 5 gamle havde mine spillere et samley snit på 8,56 over 2 måneder. Men det er ikke lig med at det så er ens middeltræning. Min range satte jeg til 8-9 for en middeltræning.
Hvis man gør sådan, så tror jeg at man har nemmere ved at acceptere de dage, som man ikke umiddelbart er tilfredse med. Eller det gjorde det for mig i hvert faldsmiley
Der er ikke noget "index-tal". Der er kun et potentiale-tal. Dette tal kan stige/falde svagt henover en karriere. Der er ikke nogen mekanisme til at "udligne" snittet. Hver træning kører 100% i isolation. Forhenværende og fremtidige træninger har altså absolut intet at skulle have sagt.

Du rammer helt forkert med idéen om din nål. Det er 100% tilfældigt og det er 100% ligeligt fordelt.
Tak for svaretsmiley
Det virkede ellers logisk, men sådan var det så ikke.

Slettet klub 7. januar 2013, 11:43
Så træningen afhænger i bund og grund kun af tidspunktet man træner på?

The Dudes (Rasmus Rønn Nielsen) 7. januar 2013, 14:28
Juventus Torino sagde:
Så træningen afhænger i bund og grund kun af tidspunktet man træner på?
Øh det spørgsmål forstår jeg ikke. Som jeg ved, at du ved, så afhænger træningen af spillerens energi, hvor god træneren, træningsintensitet og mange andre ting. Tidspunktet man træner på har ingen relevans.

Hvad får dig til at tro, at det kun afhænger af tidspunktet?

LiverpooI F C (Køb min klub - Skriv til mig) 7. januar 2013, 14:44
The Dudes sagde:
Juventus Torino sagde:
Så træningen afhænger i bund og grund kun af tidspunktet man træner på?
Øh det spørgsmål forstår jeg ikke. Som jeg ved, at du ved, så afhænger træningen af spillerens energi, hvor god træneren, træningsintensitet og mange andre ting. Tidspunktet man træner på har ingen relevans.

Hvad får dig til at tro, at det kun afhænger af tidspunktet?
jo tidligere jo bedre!

for så har ens spillere ikke mistet energi på deres kampe smiley...

The Dudes (Rasmus Rønn Nielsen) 7. januar 2013, 14:44
Borussia Dortmund BVB sagde:
The Dudes sagde:
Juventus Torino sagde:
Så træningen afhænger i bund og grund kun af tidspunktet man træner på?
Øh det spørgsmål forstår jeg ikke. Som jeg ved, at du ved, så afhænger træningen af spillerens energi, hvor god træneren, træningsintensitet og mange andre ting. Tidspunktet man træner på har ingen relevans.

Hvad får dig til at tro, at det kun afhænger af tidspunktet?
jo tidligere jo bedre!

for så har ens spillere ikke mistet energi på deres kampe smiley...
Ja, det er rigtigt. Energi betyder naturligvis noget. Men det er indirekte konsekvens af tiden. Selve tidspunktet har intet at sige (for lige at slå det fast) smiley

Battlecat (pause) 7. januar 2013, 14:45
Borussia Dortmund BVB sagde:
The Dudes sagde:
Juventus Torino sagde:
Så træningen afhænger i bund og grund kun af tidspunktet man træner på?
Øh det spørgsmål forstår jeg ikke. Som jeg ved, at du ved, så afhænger træningen af spillerens energi, hvor god træneren, træningsintensitet og mange andre ting. Tidspunktet man træner på har ingen relevans.

Hvad får dig til at tro, at det kun afhænger af tidspunktet?
jo tidligere jo bedre!

for så har ens spillere ikke mistet energi på deres kampe smiley...
Det jo slet ikke det han mener. smiley
Besvar