VM-Awards vs julekalender - Hvorfor enten eller?

Skrevet i Generelt

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 8. december 2020, 11:59
Faciato FC sagde:
Er tallene på nomineringerne tilsvarende lave på alle kategorierne?
Ja, det var ikke de værste eksempler.

Af alle førstepræmievinderne var Real Madrid den eneste, der fik over 52 nomineringer.

F.eks vandt du førstepladsen i Årets Bedste Handelsklub med 441 stemmer og 43 nomineringer. Der var du og Eagles Academy de eneste der fik over 20 nomineringer.

Du vandt også Hvem forventer vi noget af næste år? med 502 stemmer og 52 nomineringer. Andenpladsen Real Madrid CF havde kun 17 nomineringer.

Lokomotive Bryggen vandt Årets Nybegynder med 1023 stemmer og 33 nomineringer.


Jeg var den eneste, der så disse tal, og det var det, der fik mig til at føle at de fleste kun stemte for at få en chance for at vinde licens, og egentlig ikke var interesserede i selve awardsene.

Men, VM Awards får en chance til, for dem som gerne vil have dem for hyggens skyld. Det bliver med færre præmier og flyttet sådan at det hovedsageligt foregår mellem jul og nytår, så det ikke stimler for meget sammen med julekalenderen.

Faciato FC (Vilde auktioner den næste time) 8. december 2020, 12:41
FC Sunnyvale sagde:
Faciato FC sagde:
Er tallene på nomineringerne tilsvarende lave på alle kategorierne?
Ja, det var ikke de værste eksempler.

Af alle førstepræmievinderne var Real Madrid den eneste, der fik over 52 nomineringer.

F.eks vandt du førstepladsen i Årets Bedste Handelsklub med 441 stemmer og 43 nomineringer. Der var du og Eagles Academy de eneste der fik over 20 nomineringer.

Du vandt også Hvem forventer vi noget af næste år? med 502 stemmer og 52 nomineringer. Andenpladsen Real Madrid CF havde kun 17 nomineringer.

Lokomotive Bryggen vandt Årets Nybegynder med 1023 stemmer og 33 nomineringer.


Jeg var den eneste, der så disse tal, og det var det, der fik mig til at føle at de fleste kun stemte for at få en chance for at vinde licens, og egentlig ikke var interesserede i selve awardsene.

Men, VM Awards får en chance til, for dem som gerne vil have dem for hyggens skyld. Det bliver med færre præmier og flyttet sådan at det hovedsageligt foregår mellem jul og nytår, så det ikke stimler for meget sammen med julekalenderen.
Men for mig ser det ud til at folk ikke ved hvem de skal nominere fordi de måske ikke har fulgt med? så er det nemmere bare at vente til feltet er skåret ned til 5 klubber..

man kan jo se folk stemmer når der er fundet 5 klubber. hmmm

Ignotus (--) 8. december 2020, 12:48
Faciato FC sagde:
FC Sunnyvale sagde:
Faciato FC sagde:
Er tallene på nomineringerne tilsvarende lave på alle kategorierne?
Ja, det var ikke de værste eksempler.

Af alle førstepræmievinderne var Real Madrid den eneste, der fik over 52 nomineringer.

F.eks vandt du førstepladsen i Årets Bedste Handelsklub med 441 stemmer og 43 nomineringer. Der var du og Eagles Academy de eneste der fik over 20 nomineringer.

Du vandt også Hvem forventer vi noget af næste år? med 502 stemmer og 52 nomineringer. Andenpladsen Real Madrid CF havde kun 17 nomineringer.

Lokomotive Bryggen vandt Årets Nybegynder med 1023 stemmer og 33 nomineringer.


Jeg var den eneste, der så disse tal, og det var det, der fik mig til at føle at de fleste kun stemte for at få en chance for at vinde licens, og egentlig ikke var interesserede i selve awardsene.

Men, VM Awards får en chance til, for dem som gerne vil have dem for hyggens skyld. Det bliver med færre præmier og flyttet sådan at det hovedsageligt foregår mellem jul og nytår, så det ikke stimler for meget sammen med julekalenderen.
Men for mig ser det ud til at folk ikke ved hvem de skal nominere fordi de måske ikke har fulgt med? så er det nemmere bare at vente til feltet er skåret ned til 5 klubber..

man kan jo se folk stemmer når der er fundet 5 klubber. hmmm
Tænker også at en sammenkobling med at tilføre en række data på klubberne, vil kunne få folk til at nominere. Antallet af trofæer, handler, totale balance/profit for året. Hvis folk ikke ved hvem de kan/bør nominere, så giver de op. De kan ikke se hvem der er den bedste manager, da man simpelthen ikke kan se noget statistik for det på sitet.

Eagles Academy (Føj nogle træninger) 8. december 2020, 13:06
Jeg synes egentlig ikke at det er så kritisk/uforventet at der er ganske få nomineringer. Det handler vel i bund og grund om, at man ikke følger så meget med indenfor kategorien. Derimod når det kommer til afstemningerne, så har man lige pludselig nogle valgmuligheder, og der kan man begynde at sammenligne med, hvem der har præsteret bedst - det gjorde jeg fx. selv hvad angår nybegynder, da jeg ikke havde nogen anelse om hvem der var.
Da de nominerede blev offentliggjort, kiggede jeg på hvornår klubben var oprettet, antallet af transfers om ugen, opnåede bedrifter osv.

Som Aries nævner kunne det være lækkert med statistik ud fra klubben. Enten allerede i nomineringsfasen, hvor vi ser det lave antal stemmer, eller når selve afstemningen er i gang. Det gør det nemmere for folk at overskue hvem der fortjener ens stemme.

Som årets manager kan du trække data ud som viser:
Antal dage som klubben har været Vifarank 1, 2, 3, op til 10 fx. i løbet af året.
Antal trofæer, double, tripple quads osv.

Som årets hjælpesomme kunne det være antallet af opslag på forum, eller andet.

Handelsklub bliver lidt mere tricky.

Men det er sådan nogle ting som kan give VM-Awards et boost. Hvis det med at trække data ud kun være noget, så kan det diskuteres hvilke parameter som er relevant indenfor hver kategori.
Det er klart, at det vil betyde, at der skal sættes timer af til VM-Awards 2.0 smiley

FC Deluga (Deluga) Forum-moderator 8. december 2020, 14:01
Eagles Academy sagde:
Som årets hjælpesomme kunne det være antallet af opslag på forum, eller andet.
Antallet af opslag kan ikke rigtig bruges til ret meget, da mange nok vil kunne vinde til trods for at de måske kun bruger spillersalg/køb, dem kan man så fjerne fra statistikken, men så har vi sådan nogle som Logo/Banner og Off-Topic som heller ikke rigtig ville kunne bruges, så de skal også fjernes. Så lad og sige at kun opslag fra "Generelt" bliver brugt. Her kan man heller ikke rigtig da det er svært at vurdere hvilke opslag i statistikken som er hjælp til andre og hvilke egentlig bare er brugt på statistikken trådene, personalesøgning og diverse debatter som kommer.

Personligt synes jeg at Årets hjælpsomme manager og Årets Crewmedlem skal fjernes fra Awards, for de kan ikke bruges til ret meget da man ikke kan vurdere tingene ordenligt eller komme med gode nok statistikker til at de 2 kategorier kan bruges.

FC Bombe Bombe (Chill) 8. december 2020, 15:02
Jeg stemte kun for chancen for at vinde præmier

Kunne have været interessant at se om det var præmerne der trækede interessen
Håber der er ingen præmier i år, kunne vise om hele interessen for at stemme var der på grund af det.

Real Madrid CF (Tak for nu - Presse udsendt) 8. december 2020, 18:16
FC Sunnyvale sagde:
Jeg baserer det på nomineringerne, som man ikke kunne vinde licens ved at deltage i, og som der ikke var ret mange af... den endelige afstemning blev pumpet op ved hjælp af masser af licenspræmier.

Men i flere af kategorierne var der klubber som kom med i den endelige afstemning med kun 7-9 nomineringsstemmer.

For lige at sætte tal på, så er her antallet af stemmer vs. antallet af nomineringer i et par af sidste års kategorier:

Årets Manager

Klub Stemmer Nomineringer
Real Madrid CF 720 174
Bones of Thor 433 20
liverpools year 254 20
Illuminati FC 166 10
Ipswich Town Allstars 128 10


Årets Mest Hjælpsomme Manager

Klub Stemmer Nomineringer
Pers LØVER 533 37
Loyals 389 10
Fætter Højben 309 42
Gudenå FC 225 11
Castiglione 181 9

Det var ret nedslående at se hvor få nomineringer der var, i forhold til antallet af stemmer, og det var især det, der viste mig at det var tid til noget nyt.

Fordi tallene for var så små, var FC Razor nødt til hvert år at gå dem igennem og vurdere om nogen havde snydt sig til en nominering, og det var der som regel en 1-4 stykker af hvert år, som så blev fjernet.


Der er nogle få i tråden her som kommer med fantasifulde teorier omkring hvorfor VM Awards blev sløjfet til fordel fra julekalenderen, men det er altså ret simpelt:

Der var dalende interesse i VM Awards. Der var hele tiden brugere der udtrykte det samme som du ser eksempler på her i tråden: at det var en popularitetskonkurrence for nogle få. Der var brug for noget nyt, og derfor lavede vi noget nyt - som langt flere har glæde af og deltager i.

I "gamle dage", da vi var 3 fuldtidsansatte, lavede vi næsten hvert år et nyt julespil. VM Awards blev indført som en nødløsning, da vi ikke længere havde nok ressourcer til at lave et nyt julespil. I første omgang blev det bare kørt i forummet af vores daværende Admin. I år tog jeg mig den luksus at afsætte tid og penge til at indføre et længe ventet frisk pust til juleaktiviteterne, fordi jeg virkelig har savnet det, og fordi jeg lyttede til de brugere som syntes at VM Awards var kedeligt.


Jeg forstår dog ikke hvorfor du bliver ved med at ville diskutere, når jeg allerede har sagt at vi godt kan give VM Awards endnu en omgang - i mindre målestok. Jeg er allerede gået i gang med at forberede systemet til det.
Underligt at klantre mig for at ville "blive ved med at diskutere", når dette var mit første svar til dig i denne tråd. Og er diskussion ikke netop det et forum er til for, eller ønskes det i stedet at jeg forholder mig ukritisk og klapper jer på skulderen uanset hvad i gør? I mit erhvervsliv takker vi i stedet vores kunder for at tage sig tiden til at give os kritisk feedback, så vi har mulighed for at forbedre os.

Det er sku en skam hvis Awards bliver genoplivet kun så kritikkerne kan få sin vilje - så tillægger jeg det personligt ikke længere megen værdi.

Men for mig handler Awards på ingen måde om de præmier der uddeles - skrot dem gerne helt. Det er et konkurrenceelement i piller ud af spillet, og erstatter med en ren crowdpleaser. Jeg forstår at du skal drive en biks der giver overskud og du derfor føler dig nødsaget til at sigte mod den brede målgruppe, men det er sku stadig et managerspil, hvor der bør kæmpes om at være den bedste. I forvejen er den del af spillet godt og grundigt aflivet med statsloftet og resten af det projekt i satte i værk i sin tid. Kernen i min kritik bunder altså ud i at jeg kun ser nye tiltag der gør at alle skal kunne være med, og at alle skal have mulighed for at vinde - ret mig gerne hvis jeg tager fejl. Hvornår bliver spillets konkurrenceelementerne prioriteret, der gør det muligt at skille sig ud fra mængden? Det er dét der driver mig i spillet, men det er der måske ikke længere plads til?

Desuden fik du ikke svaret mig på hvordan du nåede frem til en konklusion, der hed at det var de samme få, der vandt hvert år, så medmindre jeg hører andet, antager jeg at du er enig i at det ikke passede.

Du skal dog have tak for uddybning af nomineringerne - nu giver det jo til gengæld god mening.

US Badolato (USB) 8. december 2020, 19:39
Real Madrid CF sagde:
FC Sunnyvale sagde:
Jeg baserer det på nomineringerne, som man ikke kunne vinde licens ved at deltage i, og som der ikke var ret mange af... den endelige afstemning blev pumpet op ved hjælp af masser af licenspræmier.

Men i flere af kategorierne var der klubber som kom med i den endelige afstemning med kun 7-9 nomineringsstemmer.

For lige at sætte tal på, så er her antallet af stemmer vs. antallet af nomineringer i et par af sidste års kategorier:

Årets Manager

Klub Stemmer Nomineringer
Real Madrid CF 720 174
Bones of Thor 433 20
liverpools year 254 20
Illuminati FC 166 10
Ipswich Town Allstars 128 10


Årets Mest Hjælpsomme Manager

Klub Stemmer Nomineringer
Pers LØVER 533 37
Loyals 389 10
Fætter Højben 309 42
Gudenå FC 225 11
Castiglione 181 9

Det var ret nedslående at se hvor få nomineringer der var, i forhold til antallet af stemmer, og det var især det, der viste mig at det var tid til noget nyt.

Fordi tallene for var så små, var FC Razor nødt til hvert år at gå dem igennem og vurdere om nogen havde snydt sig til en nominering, og det var der som regel en 1-4 stykker af hvert år, som så blev fjernet.


Der er nogle få i tråden her som kommer med fantasifulde teorier omkring hvorfor VM Awards blev sløjfet til fordel fra julekalenderen, men det er altså ret simpelt:

Der var dalende interesse i VM Awards. Der var hele tiden brugere der udtrykte det samme som du ser eksempler på her i tråden: at det var en popularitetskonkurrence for nogle få. Der var brug for noget nyt, og derfor lavede vi noget nyt - som langt flere har glæde af og deltager i.

I "gamle dage", da vi var 3 fuldtidsansatte, lavede vi næsten hvert år et nyt julespil. VM Awards blev indført som en nødløsning, da vi ikke længere havde nok ressourcer til at lave et nyt julespil. I første omgang blev det bare kørt i forummet af vores daværende Admin. I år tog jeg mig den luksus at afsætte tid og penge til at indføre et længe ventet frisk pust til juleaktiviteterne, fordi jeg virkelig har savnet det, og fordi jeg lyttede til de brugere som syntes at VM Awards var kedeligt.


Jeg forstår dog ikke hvorfor du bliver ved med at ville diskutere, når jeg allerede har sagt at vi godt kan give VM Awards endnu en omgang - i mindre målestok. Jeg er allerede gået i gang med at forberede systemet til det.
Underligt at klantre mig for at ville "blive ved med at diskutere", når dette var mit første svar til dig i denne tråd. Og er diskussion ikke netop det et forum er til for, eller ønskes det i stedet at jeg forholder mig ukritisk og klapper jer på skulderen uanset hvad i gør? I mit erhvervsliv takker vi i stedet vores kunder for at tage sig tiden til at give os kritisk feedback, så vi har mulighed for at forbedre os.

Det er sku en skam hvis Awards bliver genoplivet kun så kritikkerne kan få sin vilje - så tillægger jeg det personligt ikke længere megen værdi.

Men for mig handler Awards på ingen måde om de præmier der uddeles - skrot dem gerne helt. Det er et konkurrenceelement i piller ud af spillet, og erstatter med en ren crowdpleaser. Jeg forstår at du skal drive en biks der giver overskud og du derfor føler dig nødsaget til at sigte mod den brede målgruppe, men det er sku stadig et managerspil, hvor der bør kæmpes om at være den bedste. I forvejen er den del af spillet godt og grundigt aflivet med statsloftet og resten af det projekt i satte i værk i sin tid. Kernen i min kritik bunder altså ud i at jeg kun ser nye tiltag der gør at alle skal kunne være med, og at alle skal have mulighed for at vinde - ret mig gerne hvis jeg tager fejl. Hvornår bliver spillets konkurrenceelementerne prioriteret, der gør det muligt at skille sig ud fra mængden? Det er dét der driver mig i spillet, men det er der måske ikke længere plads til?

Desuden fik du ikke svaret mig på hvordan du nåede frem til en konklusion, der hed at det var de samme få, der vandt hvert år, så medmindre jeg hører andet, antager jeg at du er enig i at det ikke passede.

Du skal dog have tak for uddybning af nomineringerne - nu giver det jo til gengæld god mening.
Nu er jeg ikke klar om hvem og hvordan. Men det er tit meget ond stemning på forum mod Sunny fra få mennesker, så hvis han føler at der bliver ved med at blive diskuteret ret hurtigt i fx denne sag, så forstår jeg det godt.

Man kan tolke på meget, men pt er dit brugernavn ''Amatørbiks''. Og jeg ved selvfølgelig ikke om det er rettet mod Vman, men hvis det er, så vil jeg sige at JA man skal lytte til kunderne som i dit arbejde, men det er jo ikke sikkert at der er så mange der har din mening, jeg deler den fx ikke, heller ikke i forhold til evt. amatørbiks. Jeg elsker den julekalender du ikke kan lide, eller i hvert fald omtaler som en crowdpleaser. Konkurrence elementet om pokaler er der stadig.

Og jeg kan også godt lide tanken om awards, OGSÅ selvom den kommer bagefter kritikerne har fået sin vilje, som du siger. (Her lytter Sunny jo tydeligvis til dig). Men pludselig når han lytter så gider du ikke have awards? Den del forstår jeg ikke smiley.

Gudenå FC (Blaki er god) 8. december 2020, 20:07
Jeg skrev engang at hvis jeg vandt i lotto ville jeg købe Vman, nu skriver jeg at hvis vandt i lotto ville jeg ansætte sonny som direktør på Vman.

Bjørnholt FC (And then what) 8. december 2020, 20:09
Gudenå FC sagde:
Jeg skrev engang at hvis jeg vandt i lotto ville jeg købe Vman, nu skriver jeg at hvis vandt i lotto ville jeg ansætte sonny som direktør på Vman.
Køb ham lige nogle medarbejdere på fuldtid også så smiley
Besvar