VM-Awards vs julekalender - Hvorfor enten eller?

Skrevet i Generelt

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 13. december 2020, 12:34
The Invincibles sagde:
Atlanta Hawks sagde:
The Invincibles sagde:
Det er et fantastisk tiltag med julekalender - Tænker også kundesegmentet er meget større for julekalender end VM Awards.

Min klare overbevisning er, at det er en relativ lille "højtråbende" gruppe, som kommer til at savne det - og det tavse flertal er godt tilfredse.

(Lidt ligesom coronavaccinen - læser man Facebookkommentarer virker det som om flertallet ville sig "nej tak" til vaccinen - selvom virkeligheden langt fra er den samme).
Elsker dine konklusioner/overbevisninger smiley
Nogle gange rammer man spot on smiley

Ej, tænker da sagtens man kunne have kørt begge dele sideløbende med hinanden. For dem der faktisk var deltagende omkring Awards, så tænker jeg da det er et stort tab.

Dem fra vman jeg kender IRL(inklusiv mig selv), har dog aldrig været fanget af VM Awards - nok primært fordi man ikke selv har gjort sig berettiget til nomineringerne - eller har været så social deltagende på tværs af forum osv... Baseret på forum aktivitet osv, så tænker jeg det faktisk er en relativ lille gruppe af managerne som har den "sociale" del som et element i det at spille vman.... (savner pludselig 00'erne, hvor der var aktivitet herinde) smiley
Basis for debat skabes jo af Vman.. Og der mener jeg at Awards skaber mere end en julekalender.. !
At hyggen ved en julekalender er bedre for en bredere del af brugerne er jeg helt enig i..
Og det er for mig meget velkommen, og meget vigtigt også !
Men synes det er ærgeligt for forum.. Som vel i minimum 90% af tråde netop i denne tid
består i at oppe sit salg for en af sine spillere - Give and take ! Det kan fortolkes på mange måder ( og jeg skal heller ikke selv se mig fri for at bruge det på samme måde ) Det er det forum handler om for de fleste af os lige nu.. Og det synes jeg er lidt ærgeligt.. smiley
Vi står faktisk selv for resten af debatten.. Og sidder vi og savner 00`erne uden at tage initiativer.. ( Så bliver det ikke anderledes.. smiley )
Jeg tror og håber der kommer en Award event uden præmier.. Enten fra Vman eller
fra en progresiv manager.. Og jeg ser frem til det smiley
Mvh Per

Gudenå FC (Blaki er god) 13. december 2020, 12:45
Jeg vil gerne have grafik frem for premie
Hvis jeg vandt
En bemærkning på profil ville være stort

Benløse Forever (Mr Nice) 13. december 2020, 12:47
Jeg kommer aldrig til at stemme til disse Awards da jeg mener at det er rygklappernes klub, og ikke for andre klubber der ikke bruger 12 timer om dagen på vman, men hvis nu lavede Awards for nye klubber, i samme kategorier som ryg klapper Awardsene over 1 år, så var der noget for nye klubber at gå efter, og det som per siger han ikke har betalt licens i 2 år, for han har vundet det gennem Awards og andre ting , viser nok lidt ryg klapperi og sikker nogle af de store handelsklubber sikkert gør det samme, og derfor nye klubber syntes det Awards ikke er noget for dem, og derfor meget lidt interesse for awrds så lav noget for nye klubber så interessen gør at de bliver lidt længere på vman, så dem der råber højest for alt opmærksomheden på vman, og mener man gør for lidt for nye klubber for at få dem til at blive

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 15. december 2020, 14:16
Gudenå FC sagde:
Jeg vil gerne have grafik frem for premie
Hvis jeg vandt
En bemærkning på profil ville være stort
Ja eller en særlig pokal til skabet smiley
Det ville være så fint.. !
Mvh Per

Final Whistle (join) 18. december 2020, 17:20
FC Sunnyvale sagde:
Problemerne med VM Awards var mange.

Som det er nævnt, så var det den samme lille gruppe af klubber som vandt hvert år, og der var ikke ret mange der gad at deltage i det.

Det var især et kæmpe problem i forhold til nomineringerne, hvor der var så få der stemte, at man med meget få klubber kunne snyde sig til en nominering, der ikke gav mening.

Jeg gjorde alt hvad jeg kunne for at lokke folk til at stemme, ved at skrive blogindlæg, lave streameren på kluboversigten, og udlodde flere og flere præmier blandt dem der stemte.

Så VM Awards var gået hen og blevet ret kedelig, og der var brug for noget nyt, som langt flere brugere rent faktisk kan have glæde af.

Og det må man sige at julekalenderen har ramt plet med. Der er mange gange flere brugere, som deltager - og det er endda til trods for at julekalenderen kun er tilgængelig for dem med licens.


Til spørgsmålet om hvorfor julekalenderen kræver licens: for mig er det en selvfølge, at dem, der støtter udviklingen af spillet skal have markant flere fordele end dem der ikke gør. Når man spiller gratis, er det ment som en introduktion til spillet.

Når man vælger at støtte spillet, så skal man også have noget for pengene, som er til at føle på.


Omkring spørgsmålet om hvorfor vi ikke kunne køre begge dele på samme tid, så var det mest fordi jeg ud fra tallene vidste at der ikke var ret mange, der ville savne det, og så var der ikke rigtigt nogen grund til at jonglere med begge ting på samme tid, når nu julekalenderen var meget bedre.

Men, jeg er ikke 100% afvisende for at lave en begrænset VM Awards alligevel, for dem der synes det er hyggeligt. Den behøver ikke at løbe over mange uger, og man kunne måske lave sådan at det slutter nytårsaften i stedet for juleaften.
+1 for VM Awards on new year's eve smiley
Besvar