Eneskaber forfald!

Skrevet i Generelt

FirkløverFC (Frederik) 18. februar 2022, 11:26
Pers LØVER sagde:
Atlanta Hawks sagde:
Håber virkelig Sunny og andre udviklere læser med her i tråden. Mange spændende ideer, løsning, kritik og meget mere.

Forfald, fordeling af egenskaber, vurdering ift. potentiale osv. - ta' alt over en bred kam, der skal gøres noget for at optimere det. Mulige løsning som også allerede er beskrevet kunne være at fjerne loftet, starte forfald før, gøre det svære at stige i enkelte egenskaber, skabe nye egenskabsmuligheder til spillere. Listen er lang af mulige løsninger som jeg mener vil kunne gavne spillet. Hvordan det gøres er i bund og grund ligegyldigt, men er meget enig i manges holdning herinde, det er simpelthen for "nemt" at skabe en spiller med 95+ i vurdering. Når det så er sagt, vil jeg vove at påstå at de "bedste" hold rent spillermæssigt vinder 9/10 gange, hvis det kan gøre det!

I mine øjne er ovenstående vigtigt, men det er mindst ligeså vigtigt at kigge ind i præmiepenge og sponsor. Det kan ikke passe at præmierne er så håbløse lave. Jeg booster mine unge for det dobbelte af hvad jeg får for at vinde ligaen uge efter uge. Derudover kan det simpelthen heller ikke være rigtigt at ny oprykkede klubber i 3,4 og 5 division kan være heldig at hive 10M for en 8 plads i sponsor uge efter uge, imens topklubber som ligger fast i top 10 skal kæmpe for at hive en sponsor på 2M for at vinde landets bedste liga. Det holder simpelthen ikke, specielt ikke hvis man sammenligner omkostninger mm. på de to forskelle senarier.

Alt i alt synes jeg ellers Vman er i positiv udvikling, at alle tiltag bliver implementere lidt (meget) langsomt er så hvad det er - så længe der sker noget ;-)

/Christoffer
Jeg er meget enig med dig..
Men faktisk er jeg uenig i det oprindelige indlæg, jeg synes at egenskabsforfald fungerer
efter hensigten - Men den debat der er kommet ud af det er rigtig spændende og hvis man
læser ind i hele debatten er der rigtig mange gode ting at hente
Og jeg håber ligesom dig at der bliver læst grundigt med fra udviklere smiley
Der er mange + og -ér at hente
Mvh Per
Er også enig med sponsordelen, der skal jo være gevinst for at satse på de dyrere spillere.
Men jeg er enig med Per, og andre som har nævnt det samme, jeg synes ikke problemet er faldet i egenskaber, det er helt fint i min optik. Personligt synes jeg det ville give mere mening at kigge på vurderingstallet, og også differentiere midtbaner fra hinanden. Og måske endda få dødbolde til rent faktisk at gøre en forskel på vurderingstal, det kunne være på en Offensiv midtbane.
Hvordan det passes ind i kampmotoren, er jeg lykkelig for jeg ikke skal finde ud af. smiley

Men enig, mange gode pointer rundt i tråden, og spændende med lidt erfaringer fra blandt andet Ulm, det er sgu stærkt med sådan en profit med de resultater samtidig! smiley

FC Bello TK (Christian) 18. februar 2022, 11:34
Godt være folk ikke enig med mig i min alderforfald som jeg ser en af problemer. Men tråden viser lige præcis hvad jeg mener der skal gøres noget ved mange ting og vurdring og eneskaber og om alderforfald det handler om spillerne de fleste af tiltage så må sku da komme foran i køen fordi spillet handler om spillerne vi har i vores klub.
Men god weekend allesammen.smiley

Ulm Warhawks (Ulmeister) 18. februar 2022, 11:42
FC Bello TK sagde:
Godt være folk ikke enig med mig i min alderforfald som jeg ser en af problemer. Men tråden viser lige præcis hvad jeg mener der skal gøres noget ved mange ting og vurdring og eneskaber og om alderforfald det handler om spillerne de fleste af tiltage så må sku da komme foran i køen fordi spillet handler om spillerne vi har i vores klub.
Men god weekend allesammen.smiley
Man kan argumentere for at alt skal komme foran i køen på den måde...

Mig selv og tydeligvis mange af de andre har ikke et problem med din holdning. Irritationen for mit vedkommende skyldes, at du kritiserer en masse uden at komme med konstruktive input til, hvordan det løses. Det fremstår bare som brok.

Senere statsforfald løser jo ikke noget, men det forværrer dit andet kritikpunkt om, at lovende spillere har næsten samme vurdering som enormt.

FirkløverFC (Frederik) 18. februar 2022, 11:43
FC Bello TK sagde:
Godt være folk ikke enig med mig i min alderforfald som jeg ser en af problemer. Men tråden viser lige præcis hvad jeg mener der skal gøres noget ved mange ting og vurdring og eneskaber og om alderforfald det handler om spillerne de fleste af tiltage så må sku da komme foran i køen fordi spillet handler om spillerne vi har i vores klub.
Men god weekend allesammen.smiley
Er ikke sikker på folk nødvendigvis er uenige med dig, men det er klart vi alle sammen har forskellige idéer til hvordan man kan løse udfordringerne, som vi ser dem. smiley

Lige nu som deres update fortæller arbejder de på Framework opdateringer, som må siges at være noget vigtigere end at tilpasse egenskaber, kampmotor og sponsorer (som de allerede har udmeldt de arbejder med.), men jeg er enig. Det ville være spændende og se et oplæg på det. smiley

FC Bello TK (Christian) 18. februar 2022, 11:51
Ulm Warhawks sagde:
FC Bello TK sagde:
Godt være folk ikke enig med mig i min alderforfald som jeg ser en af problemer. Men tråden viser lige præcis hvad jeg mener der skal gøres noget ved mange ting og vurdring og eneskaber og om alderforfald det handler om spillerne de fleste af tiltage så må sku da komme foran i køen fordi spillet handler om spillerne vi har i vores klub.
Men god weekend allesammen.smiley
Man kan argumentere for at alt skal komme foran i køen på den måde...

Mig selv og tydeligvis mange af de andre har ikke et problem med din holdning. Irritationen for mit vedkommende skyldes, at du kritiserer en masse uden at komme med konstruktive input til, hvordan det løses. Det fremstår bare som brok.

Senere statsforfald løser jo ikke noget, men det forværrer dit andet kritikpunkt om, at lovende spillere har næsten samme vurdering som enormt.
Jeg ser alderforfald som et problem og jeg ser det som kan rette ind med ny måde køre vurdring på. Jeg syns simpelhen det rammer for tidlig. At en 28 årie og andre være nærmeste 30 også de først begynder miste eneskaber meget tidliger. Det ødelægger de enorm at det rammer så tidlig.
Jeg ser kæmpe ting i få lavet vurdring system om og sørg for alle ting har mere betydning. Kan godt forstå takling i angriber ikke betyder så meget men at kunne takle ordenlig på en bane ville være skønt en angriber os kunne.
Men min verden skal kigge på alderforfald og vurdring og eneskaber. Jeg syns fint nok at være stats loft men en lovende burde aldrig kunne komme meget mere end 80 vurdring. Det en bred kamp der skal laves
Hvordan sunny eller hvad han hedder vil få det indrette kan sku ikke være mig der skal komme med fordi jeg kan sku ikke lave de ting.
Men noget skal kigges på og det er vigtig sker snart. Tror i det forsjov at de store klubber stopper på stribe? Eller mange overvejer stop fordi der så mange problemer.

FC Bello TK (Christian) 18. februar 2022, 11:58
FirkløverFC sagde:
FC Bello TK sagde:
Godt være folk ikke enig med mig i min alderforfald som jeg ser en af problemer. Men tråden viser lige præcis hvad jeg mener der skal gøres noget ved mange ting og vurdring og eneskaber og om alderforfald det handler om spillerne de fleste af tiltage så må sku da komme foran i køen fordi spillet handler om spillerne vi har i vores klub.
Men god weekend allesammen.smiley
Er ikke sikker på folk nødvendigvis er uenige med dig, men det er klart vi alle sammen har forskellige idéer til hvordan man kan løse udfordringerne, som vi ser dem. smiley

Lige nu som deres update fortæller arbejder de på Framework opdateringer, som må siges at være noget vigtigere end at tilpasse egenskaber, kampmotor og sponsorer (som de allerede har udmeldt de arbejder med.), men jeg er enig. Det ville være spændende og se et oplæg på det. smiley
Ved jeg nu ikke om de er folk har nærmeste sablede mig ned siden jeg lavet indlægget Men fordi jeg kommer med min ærlig mening. Men er sku ligeglad om hvad folk tænker om mig jeg ser tingen som et problem og jeg anerkender at der problemer mange steder m og giver folk ret. Men hvis vurdring og eneskaber skal kigges på skal alderforfald os kigges på fordi er i samme område. Handler om de samme. Og hvis det ene laves om skal det kigges på om det passer perfekt ind med gamle system. Kan være hvis de får gjort vurdring pg eneskaber bedre kan det da være at alderforfald ikke et problem mere som jeg ser det.

Top enorm og enorm i sig selv får aldrig lov til at vise hvad de endelig kan smiley

FC Apollyon (Liam - CM) Community Manager 18. februar 2022, 13:33
FC Bello TK sagde:
Driver United sagde:
FC Bello TK sagde:
Problemet vise de i går i toppen igen i går at de er ligeglad med hvad vi skriver. Og om folk er enig med mig eller ejh så ser jeg deres system helt ude i hampen på mange måder og det en kamp hele vejen rundt de skal kigge på det hele. Fordi det en bred kamp og få nogle seriøst ordenlig eneskaber og helt ny vurdring måde køre på. Fordi at en angriber og en forsvar kan komme i vurdring på de latterlig få eneskaber. Viser allerede at vman har lavet kæmpe fejl mange mange år. Og aldrig kigger på det. Det jo kæmpe problem vman….
Nu må du sgu stoppe. Du kan ikke fortsætte med blot at skyde på den ene ting, om at egenskaber er noget lort, og at de ikke lytter. De har jo netop vist, at de lytter ved at implementere brugernes ønsker. Men at gentænke og lave hele egenskabs- og vurderingssystemet om er ikke noget man "bare" lige gør, fordi du er MEGA utilfreds pt med at dine spillere ikke stiger helt så meget pga deres alder. Det er ikke et KÆMPE problem. Som du kan se i tråden er der mange som kommer med ændringer, som kunne gøre det mere optimalt. Jeg tror dog, at der står andre ting foran hos udviklerne, som også er ønsket af os brugere.
Du har din mening og jeg har min jeg syns vman gør ingen ting nærmeste. I går vise de igen han ber om forslag og manden nægter simpelhen svare mere her inde. Det er satme langt fra okay. Det er det han er ansat for…

Jeg er lagt fra enig i alderforfald er lavet rigtig jeg syns så forkert så mange måder. Om jeg så os syns de andre ting er der brug for det må jeg ikke eller hvad? Det er seriøst latterlig det du skriver.
Men største problem er de pis.. ligeglad….
"Jeg nægter ikke at svare" - jeg følger med, meget nysgerrigt og lader debatten flyde og giver folk mulighed for at komme med alle deres meninger og holdninger før der kommer anden form for officiel indblanding. Det nytter jo ikke noget at stoppe ved det første (og ikke nødvendigvis det bedste) forslag, når du kan se, at der er mange, der har mange forskellige forslag til forbedringer.

Dit forslag er et af mange forslag, der kan tages op. Dit forslag er ikke nødvendigvis det bedste og er ikke nødvendigvis noget, der bliver arbejdet på at rette - men det kan være at en af de mange andre forslag bliver et af dem, der kan tages op og snakkes videre om, hvis ikke flere.

Pas på du ikke ødelægger din egen debat, og forslag, ved at kaste om dig med sure argumenter og opstød over der ikke sker noget hurtigt nok. Alle har ret til deres mening, men at gentage dig selv om det "det er for dårligt", "fix det", "de lytter ikke" osv gavner intet for en ellers fremragende debat.
Også sagt, at der sker næppe noget i den kommende tid omkring det. Uanset hvad der sker, så er det om omfattende ændringer, der vil kræve planlægning, diskussion og test (mange test).

Som også nævnt, så er jeg ikke fuldtids-ansat her. Der er også et par timer (en del) op til delttid, selvom jeg måske er synlig mere end det.
Så slå koldt vand i blodet, følg debatten og forslagene og svar konstruktivt tilbage på dit eget og andres forslag.

FC Bello TK (Christian) 18. februar 2022, 14:15
FC Apollyon sagde:
FC Bello TK sagde:
Driver United sagde:
FC Bello TK sagde:
Problemet vise de i går i toppen igen i går at de er ligeglad med hvad vi skriver. Og om folk er enig med mig eller ejh så ser jeg deres system helt ude i hampen på mange måder og det en kamp hele vejen rundt de skal kigge på det hele. Fordi det en bred kamp og få nogle seriøst ordenlig eneskaber og helt ny vurdring måde køre på. Fordi at en angriber og en forsvar kan komme i vurdring på de latterlig få eneskaber. Viser allerede at vman har lavet kæmpe fejl mange mange år. Og aldrig kigger på det. Det jo kæmpe problem vman….
Nu må du sgu stoppe. Du kan ikke fortsætte med blot at skyde på den ene ting, om at egenskaber er noget lort, og at de ikke lytter. De har jo netop vist, at de lytter ved at implementere brugernes ønsker. Men at gentænke og lave hele egenskabs- og vurderingssystemet om er ikke noget man "bare" lige gør, fordi du er MEGA utilfreds pt med at dine spillere ikke stiger helt så meget pga deres alder. Det er ikke et KÆMPE problem. Som du kan se i tråden er der mange som kommer med ændringer, som kunne gøre det mere optimalt. Jeg tror dog, at der står andre ting foran hos udviklerne, som også er ønsket af os brugere.
Du har din mening og jeg har min jeg syns vman gør ingen ting nærmeste. I går vise de igen han ber om forslag og manden nægter simpelhen svare mere her inde. Det er satme langt fra okay. Det er det han er ansat for…

Jeg er lagt fra enig i alderforfald er lavet rigtig jeg syns så forkert så mange måder. Om jeg så os syns de andre ting er der brug for det må jeg ikke eller hvad? Det er seriøst latterlig det du skriver.
Men største problem er de pis.. ligeglad….
"Jeg nægter ikke at svare" - jeg følger med, meget nysgerrigt og lader debatten flyde og giver folk mulighed for at komme med alle deres meninger og holdninger før der kommer anden form for officiel indblanding. Det nytter jo ikke noget at stoppe ved det første (og ikke nødvendigvis det bedste) forslag, når du kan se, at der er mange, der har mange forskellige forslag til forbedringer.

Dit forslag er et af mange forslag, der kan tages op. Dit forslag er ikke nødvendigvis det bedste og er ikke nødvendigvis noget, der bliver arbejdet på at rette - men det kan være at en af de mange andre forslag bliver et af dem, der kan tages op og snakkes videre om, hvis ikke flere.

Pas på du ikke ødelægger din egen debat, og forslag, ved at kaste om dig med sure argumenter og opstød over der ikke sker noget hurtigt nok. Alle har ret til deres mening, men at gentage dig selv om det "det er for dårligt", "fix det", "de lytter ikke" osv gavner intet for en ellers fremragende debat.
Også sagt, at der sker næppe noget i den kommende tid omkring det. Uanset hvad der sker, så er det om omfattende ændringer, der vil kræve planlægning, diskussion og test (mange test).

Som også nævnt, så er jeg ikke fuldtids-ansat her. Der er også et par timer (en del) op til delttid, selvom jeg måske er synlig mere end det.
Så slå koldt vand i blodet, følg debatten og forslagene og svar konstruktivt tilbage på dit eget og andres forslag.
Forum meget sjælen der kommer så mange svar på en ting som denne opslag, så hurtig, er fordi det nogle ting skal kigges på jeg personligt syns at jeg syns alderforfald rammer forkert ind. Jeg siger slet ikke at den skal fjernes men kigges på. Og syns virkelig har 6/11 spiller i den alder ramt alder forfald og folk som man skriver med siger os det vandvittig jeg bliver ramt sådan. Men en ting i de er går ud over mig. Men kan nærmeste ha en midt 29 uden ramt men så mange starter start 28 de mister simpelhen for meget forhold til den alder de begynder ikke udvikle sig mere. Om man måske kunne få ind at de måske klar til toppen af poppen måske allerede et par måneder før. Men for at få det ind tror jeg vi nød til få vurdring tal med i det og hvad eneskaber har af betydning for hver enkel.

Personligt syns jeg der været mange gode indlæg med nogle ting som os fået mig til tænkte en ekstra gang. Jeg syns virkelig der mange de ting skal kigges på.
Jeg håber virkelig at de ting her inde bliver kigget på.
Især det med man skal kunne se på vurdring om det en enorm eller en formi eller lovende der skulle kunne ses forskel. På det hvis man kun kigger på vurdring er det sku svært sige hvad er hvad. Syns det burde kigges rigtig meget på.

Den bedste sammenligning. Er tag en MD og MO præcis de samme eneskaber for få vurdring op men de samme eneskaber. Der burde være 2 forskellig vurdring sag der i min optik er faktisk den bedste samligning i vurdring tal.

Ja jeg starte måske indlæg ud med at kun ramme en ting skulle måske ja fået de andre ting med så folk ikke bare hade sablet min indlæg ned med det samme.


God fredag smiley

Bones of Thor (Thorbone) 18. februar 2022, 14:32
Jeg ser ikke aldersforfald som et problem, men som en klar forbedring efter det "bedstefar-enevælde" fra tidligere, hvor de bedste spillere var 34 - 39 år gamle og en håndfuld gamle klubber med lethed kunne vinde 268 ligasejre i træk, blot fordi de havde været tophold længe og var umulige at skubbe af tronen.

Aldersforfald har gjort det sværere at blive på toppen....heldigvis.
Hvordan skulle spillet blive bedre af at udskiftningen i toppen blev mindre ?

Hvorfor skulle spillet blive bedre af at et vinderhold, kunne være vinderhold i længere tid uden ændringer ? Det giver tværtimod dårligere indeklima, hvis man både fik mere tid til at sidde og klø sig i røven og samtidig klappe sig selv på skulderen over sine triumfer.

Der er masser af steder hvor spillet kan forbedres, aldersforfald ligger laaaaaangt nede på listen.

FC Bello TK (Christian) 18. februar 2022, 15:43
Bones of Thor sagde:
Jeg ser ikke aldersforfald som et problem, men som en klar forbedring efter det "bedstefar-enevælde" fra tidligere, hvor de bedste spillere var 34 - 39 år gamle og en håndfuld gamle klubber med lethed kunne vinde 268 ligasejre i træk, blot fordi de havde været tophold længe og var umulige at skubbe af tronen.

Aldersforfald har gjort det sværere at blive på toppen....heldigvis.
Hvordan skulle spillet blive bedre af at udskiftningen i toppen blev mindre ?

Hvorfor skulle spillet blive bedre af at et vinderhold, kunne være vinderhold i længere tid uden ændringer ? Det giver tværtimod dårligere indeklima, hvis man både fik mere tid til at sidde og klø sig i røven og samtidig klappe sig selv på skulderen over sine triumfer.

Der er masser af steder hvor spillet kan forbedres, aldersforfald ligger laaaaaangt nede på listen.
Personligt syns jeg at det forkert når de endelig er klar til liga så begynder eneskab falde for tidlig. Jeg siger ikke den skal fjernes. Men der burde virkelig kigges på det, om det så de måske rammer toppen en månede eller 2 før ville være skønt hvis de kunne vise sig ordenligt og vinde noget og det før. Jeg ser flere fejl i min optik der skulle rettes ind med det. Fordi at jeg syns de falder for hurtig. Siger ikke at de skal gå til de 34-39 årie styre liga men måske i at få spiller hurtig op i eneskaber pg hurtig klar. Også om det den måde de vil kigge på det ved jeg ikke.
Men et kæmpe håb i at prøve se spillerne simpelhen for lidt tid på toppen forhold til hvor længe de er i spillet.
God fredag smiley
Besvar