Eneskaber forfald!

Skrevet i Generelt

Bones of Thor (Thorbone) 18. februar 2022, 15:57
FC Bello TK sagde:
Bones of Thor sagde:
Jeg ser ikke aldersforfald som et problem, men som en klar forbedring efter det "bedstefar-enevælde" fra tidligere, hvor de bedste spillere var 34 - 39 år gamle og en håndfuld gamle klubber med lethed kunne vinde 268 ligasejre i træk, blot fordi de havde været tophold længe og var umulige at skubbe af tronen.

Aldersforfald har gjort det sværere at blive på toppen....heldigvis.
Hvordan skulle spillet blive bedre af at udskiftningen i toppen blev mindre ?

Hvorfor skulle spillet blive bedre af at et vinderhold, kunne være vinderhold i længere tid uden ændringer ? Det giver tværtimod dårligere indeklima, hvis man både fik mere tid til at sidde og klø sig i røven og samtidig klappe sig selv på skulderen over sine triumfer.

Der er masser af steder hvor spillet kan forbedres, aldersforfald ligger laaaaaangt nede på listen.
Personligt syns jeg at det forkert når de endelig er klar til liga så begynder eneskab falde for tidlig. Jeg siger ikke den skal fjernes. Men der burde virkelig kigges på det, om det så de måske rammer toppen en månede eller 2 før ville være skønt hvis de kunne vise sig ordenligt og vinde noget og det før. Jeg ser flere fejl i min optik der skulle rettes ind med det. Fordi at jeg syns de falder for hurtig. Siger ikke at de skal gå til de 34-39 årie styre liga men måske i at få spiller hurtig op i eneskaber pg hurtig klar. Også om det den måde de vil kigge på det ved jeg ikke.
Men et kæmpe håb i at prøve se spillerne simpelhen for lidt tid på toppen forhold til hvor længe de er i spillet.
God fredag smiley
Så skulle det foregå i en kæmpe ændrings-operation hvor nogle egenskaber (de tekniske, fart, energi) hurtigt kunne opnåes af unge spillere, mens andre egenskaber (lederskab, kampkraft) var noget som ældre spillere besad. Så skulle det sættes således sammen, at et effektivt tophold skulle være et godt mix af yngre og ældre spillere. Det kunne være sjovt at spille.

Dermed kunne du holde en spiller attraktiv i lang tid, men han ville ændre styrker undervejs i sin karriere og dermed passes ind i holdet på forskellige måder og endda forskellige positioner.

Men det lyder som noget af en programmeringsopgave :-( så jeg ved ikke hvor realistisk det er.

The Danish Vikings (H Hansen) 18. februar 2022, 16:28
Som jeg tidligere skrev på side 4, så ser jeg hele problematikken i vurderingstallet, hvilket er af procentsatserne alt efter position.
Hvis man f.eks tager en back, så er noget af det vigtigste for denne position at han er i stand til at gå med frem, lave overlap på kanten, kunne slå det rigtige indlæg mv. Altså, hurtig, driblestærk, afleverings-/indlægsstærk, kunne angribe rum, skabe overtalssituationer, både i opbygningsspillet og afslutningsspillet, tacklinger, hmm ikke så vigtig bloking af modstanderens kantspil, er nærmest langt vigtigere.
Både i erobringsspillet og forsvarsspillet.

Dermed sagt er procenterne komplet hen i skoven for backs i det her spil.
Ingen spillere er brugbare ved kun at kunne mestre få områder.

Så hvis procenterne blev mere jævnt fordelt alt efter opgavesæt for den enkelte position, ville spillere med enormt potentiale, nok være de eneste som kunne nå 90+, formidabel 80+ og så fremdeles, dermed ville vi i langt højere grad heller ikke opleve random resultater i flæng, men resultater som afspejlede styrke, hvor der naturligvis stadig ville forkomme overraskelser. Så som
17 skud ,11 på mål = 0 mål og modstander 2 skud, 1 på mål = 1 mål.
Dette ville give mening...

Jeg er enig i at, der er alt for meget som ikke hænger sammen i dag.
Taktikker, referater fra kampe, midtbanen, spil på afslappet, samme holdvurdering men 2000 egenskaber mindre, instruktioner til et helt hold og ikke i kæder/enkeltmand. Vurderingstallet, præmier, tvpenge i tre division og ned smiley værdisætning af spillere........Ja listen er lang, men sjovt nok refererer det alt sammen til managerdelen og det at vinde kampe.

FEKS.
AV 92 vurdering med få egenskaber 677.
https://www.virtualmanager.com/players/14559548-harald-odgrd
AV 75 vurdering med 670 egenskaber
https://www.virtualmanager.com/players/14779122-xou-mao-hao

7 egenskaber til forskel, men 17 i vurderingstal. Hmmm

Tilrettede man vurderingstallet, så det også afspejlede potentiale, ville man også i langt højere grad kunne spille i ligaerne/2 division med 22/23 årige spillere. Hvilket jo bare afspejler virkeligheden ganske godt.

FirkløverFC (Frederik) 18. februar 2022, 16:52
+1

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 18. februar 2022, 17:28
FC Bello TK sagde:
Bones of Thor sagde:
Jeg ser ikke aldersforfald som et problem, men som en klar forbedring efter det "bedstefar-enevælde" fra tidligere, hvor de bedste spillere var 34 - 39 år gamle og en håndfuld gamle klubber med lethed kunne vinde 268 ligasejre i træk, blot fordi de havde været tophold længe og var umulige at skubbe af tronen.

Aldersforfald har gjort det sværere at blive på toppen....heldigvis.
Hvordan skulle spillet blive bedre af at udskiftningen i toppen blev mindre ?

Hvorfor skulle spillet blive bedre af at et vinderhold, kunne være vinderhold i længere tid uden ændringer ? Det giver tværtimod dårligere indeklima, hvis man både fik mere tid til at sidde og klø sig i røven og samtidig klappe sig selv på skulderen over sine triumfer.

Der er masser af steder hvor spillet kan forbedres, aldersforfald ligger laaaaaangt nede på listen.
Personligt syns jeg at det forkert når de endelig er klar til liga så begynder eneskab falde for tidlig. Jeg siger ikke den skal fjernes. Men der burde virkelig kigges på det, om det så de måske rammer toppen en månede eller 2 før ville være skønt hvis de kunne vise sig ordenligt og vinde noget og det før. Jeg ser flere fejl i min optik der skulle rettes ind med det. Fordi at jeg syns de falder for hurtig. Siger ikke at de skal gå til de 34-39 årie styre liga men måske i at få spiller hurtig op i eneskaber pg hurtig klar. Også om det den måde de vil kigge på det ved jeg ikke.
Men et kæmpe håb i at prøve se spillerne simpelhen for lidt tid på toppen forhold til hvor længe de er i spillet.
God fredag smiley
Det er jo netop de enorme der som du gerne vil have det, der har den største fordel af
at aldersforfald sætter ind som det gør.. Alle potentialer begynder aldersforfald samtidig
( altså samtidig som i at tilfældighedsfaktoren for hvornår er ens )
Enormt potentiale er dem der har mulighed for at nå flest stats inde forfaldet starter, og
dem der har mulighed for at kompensere længst muligt ved bedre træning..
Du har altså også opgave i at indrette dig efter hvordan Vman fungerer..
Frem for bare at kritiserer alt hvad der ikke passer lige dig.. Og prøve at indrette Vman
så det passer præcis til dig..
Det er altså nogle gange også nemmere at indrette sig bare lidt og man bliver knap så
irriteret over det der går en imod smiley
Jeg ønsker ikke at kritiserer dig for din holdning dine ønsker eller synspunkter, men
du bør overveje hvordan du bringer dem frem på forum..
Og så tak for at der er kommet gang i en fed debat, der også bliver fulgt af de rette..
Mange brugere med en holdning, men også crew smiley

Bones of Thor (Thorbone) 18. februar 2022, 17:47
The Danish Vikings sagde:
Som jeg tidligere skrev på side 4, så ser jeg hele problematikken i vurderingstallet, hvilket er af procentsatserne alt efter position.
Hvis man f.eks tager en back, så er noget af det vigtigste for denne position at han er i stand til at gå med frem, lave overlap på kanten, kunne slå det rigtige indlæg mv. Altså, hurtig, driblestærk, afleverings-/indlægsstærk, kunne angribe rum, skabe overtalssituationer, både i opbygningsspillet og afslutningsspillet, tacklinger, hmm ikke så vigtig bloking af modstanderens kantspil, er nærmest langt vigtigere.
Både i erobringsspillet og forsvarsspillet.

Dermed sagt er procenterne komplet hen i skoven for backs i det her spil.
Ingen spillere er brugbare ved kun at kunne mestre få områder.

Så hvis procenterne blev mere jævnt fordelt alt efter opgavesæt for den enkelte position, ville spillere med enormt potentiale, nok være de eneste som kunne nå 90+, formidabel 80+ og så fremdeles, dermed ville vi i langt højere grad heller ikke opleve random resultater i flæng, men resultater som afspejlede styrke, hvor der naturligvis stadig ville forkomme overraskelser. Så som
17 skud ,11 på mål = 0 mål og modstander 2 skud, 1 på mål = 1 mål.
Dette ville give mening...

Jeg er enig i at, der er alt for meget som ikke hænger sammen i dag.
Taktikker, referater fra kampe, midtbanen, spil på afslappet, samme holdvurdering men 2000 egenskaber mindre, instruktioner til et helt hold og ikke i kæder/enkeltmand. Vurderingstallet, præmier, tvpenge i tre division og ned smiley værdisætning af spillere........Ja listen er lang, men sjovt nok refererer det alt sammen til managerdelen og det at vinde kampe.

FEKS.
AV 92 vurdering med få egenskaber 677.
https://www.virtualmanager.com/players/14559548-harald-odgrd
AV 75 vurdering med 670 egenskaber
https://www.virtualmanager.com/players/14779122-xou-mao-hao

7 egenskaber til forskel, men 17 i vurderingstal. Hmmm

Tilrettede man vurderingstallet, så det også afspejlede potentiale, ville man også i langt højere grad kunne spille i ligaerne/2 division med 22/23 årige spillere. Hvilket jo bare afspejler virkeligheden ganske godt.
+

Appels FC (Farvel) 18. februar 2022, 18:46
Jeg vil gerne ha lov til at tude over at man kan risikere at købe en spiller på 31 år. Også melder han sin pension.
Hold kæft noget lort! Lyt til os og lav det om !!!! Puha.

Nå. God weekendsmiley

Loyals (VMEnhancer) 18. februar 2022, 19:15
Appels FC sagde:
Hold kæft noget lort! Lyt til os og lav det om !!!! Puha.
Sæt dig ude foran Playonics hovedkvarter hver dag ligesom Greta. Så får du måske lidt opmærksomhed.

FC Bello TK (Christian) 18. februar 2022, 19:27
Pers LØVER sagde:
FC Bello TK sagde:
Bones of Thor sagde:
Jeg ser ikke aldersforfald som et problem, men som en klar forbedring efter det "bedstefar-enevælde" fra tidligere, hvor de bedste spillere var 34 - 39 år gamle og en håndfuld gamle klubber med lethed kunne vinde 268 ligasejre i træk, blot fordi de havde været tophold længe og var umulige at skubbe af tronen.

Aldersforfald har gjort det sværere at blive på toppen....heldigvis.
Hvordan skulle spillet blive bedre af at udskiftningen i toppen blev mindre ?

Hvorfor skulle spillet blive bedre af at et vinderhold, kunne være vinderhold i længere tid uden ændringer ? Det giver tværtimod dårligere indeklima, hvis man både fik mere tid til at sidde og klø sig i røven og samtidig klappe sig selv på skulderen over sine triumfer.

Der er masser af steder hvor spillet kan forbedres, aldersforfald ligger laaaaaangt nede på listen.
Personligt syns jeg at det forkert når de endelig er klar til liga så begynder eneskab falde for tidlig. Jeg siger ikke den skal fjernes. Men der burde virkelig kigges på det, om det så de måske rammer toppen en månede eller 2 før ville være skønt hvis de kunne vise sig ordenligt og vinde noget og det før. Jeg ser flere fejl i min optik der skulle rettes ind med det. Fordi at jeg syns de falder for hurtig. Siger ikke at de skal gå til de 34-39 årie styre liga men måske i at få spiller hurtig op i eneskaber pg hurtig klar. Også om det den måde de vil kigge på det ved jeg ikke.
Men et kæmpe håb i at prøve se spillerne simpelhen for lidt tid på toppen forhold til hvor længe de er i spillet.
God fredag smiley
Det er jo netop de enorme der som du gerne vil have det, der har den største fordel af
at aldersforfald sætter ind som det gør.. Alle potentialer begynder aldersforfald samtidig
( altså samtidig som i at tilfældighedsfaktoren for hvornår er ens )
Enormt potentiale er dem der har mulighed for at nå flest stats inde forfaldet starter, og
dem der har mulighed for at kompensere længst muligt ved bedre træning..
Du har altså også opgave i at indrette dig efter hvordan Vman fungerer..
Frem for bare at kritiserer alt hvad der ikke passer lige dig.. Og prøve at indrette Vman
så det passer præcis til dig..
Det er altså nogle gange også nemmere at indrette sig bare lidt og man bliver knap så
irriteret over det der går en imod smiley
Jeg ønsker ikke at kritiserer dig for din holdning dine ønsker eller synspunkter, men
du bør overveje hvordan du bringer dem frem på forum..
Og så tak for at der er kommet gang i en fed debat, der også bliver fulgt af de rette..
Mange brugere med en holdning, men også crew smiley
Det kan sagtsen være du ret i mig der tager det forkert med alderforfald men jeg syns det rammer for tidlig, jeg helt enig i det skal være der smiley men rammer virkelig for tidligt syns jeg personligt.
Jeg kan godt li vman på mange punker men syns virkelig spillerne i spillet mangler så meget. I at man kan mærke forskellen. smiley
Ja self har vi alle ting vi nok syns kunne være bedre, men håber vurdring og eneskaber og det der indbære spillerne vil blive kigget på.

Og hvis nogle følt sig støt over min måde skrive på de sidste par dage må i meget beklage det. smiley god weekend smiley


FC Bello TK (Christian) 18. februar 2022, 19:27
REDIGERET

// FC Apollyon

Ultras World (Michael White) 18. februar 2022, 21:21
REDIGERET

// FC Apollyon
Besvar