Få vejledning til din klub (alle kan vejlede)

Skrevet i Generelt

FC Aquador (STOPPET) 23. maj 2019, 19:31
Ronja Røverdatter FC sagde:
Balance: 500 k
Vifarank: 1617
Division: 3. Division
Stadionpladser: 6400
Samlet Spillerværdi: 8.400.000
Antal spillere: 14
Træningsanlæg: udvidet baneanlæg
Hvad jeg synes er sjovt ved spillet: Jeg startede op igen tilbage i februar, efter en lang pause. Det sjove ved vman for mig, er at købe spillere i 25-31 års alderen, og tjene på dem. Udover det, går jeg op i ligaen, og kan som alle andre godt lide at tjene lidt på egen avl.

Jeg er i tvivl omkring hvad mit næste træk skal være, for at spille med i de sjove rækker på sigt. smiley
Hvis jeg var dig ville jeg fokusere på at udbygge dit stadion først og fremmest. Det vil give en bedre økonomi, der på længere sigt vil hjælpe dig til at forbedre truppen.

Amager Halshug (Sama) 23. maj 2019, 20:23
Jeg kan ikke helt bestemme mig for om næste trin er stadion (48 mio) eller anlæg (50 mio). Pros/Cons?

Palmeiras (Newt) 23. maj 2019, 20:25
Alaves IF sagde:
Jeg kan ikke helt bestemme mig for om næste trin er stadion (48 mio) eller anlæg (50 mio). Pros/Cons?
Uden at være ekspert!

Når man spiller i højeste liga, tror jeg stadion er en god idé..!

Klopps Kids (Værste træningskrise nogensinde) 23. maj 2019, 23:17
Alaves IF sagde:
Jeg kan ikke helt bestemme mig for om næste trin er stadion (48 mio) eller anlæg (50 mio). Pros/Cons?
Tænker at du har et fint stadion ift dine nuværende placeringer, mens du har en gammel trup, så hvis du vil blive deroppe synes jeg du skulle investere lidt i truppen smiley

Bjørnholt FC (And then what) 23. maj 2019, 23:21
Alaves IF sagde:
Jeg kan ikke helt bestemme mig for om næste trin er stadion (48 mio) eller anlæg (50 mio). Pros/Cons?
Stadion vil jeg sige, det er med at udnytte mens du stadig ligger i en topliga :-)

Nigatoni CF (N O) 24. maj 2019, 00:00
Balance: 150k
Vifarank: 1191
Division: 3. division
Stadionpladser: 5400
Samlet Spillerværdi: 5.600.000 c
Antal spillere: 23/30
Træningsanlæg: Standard Træningsanlæg

Hvad jeg synes er sjovt ved spillet:
Personligt har jeg en interesse i, at forbedre min start 11er i et rolig tempo, som umiddelbart passer til økonomien. Herudover synes jeg det er sjovt, at træne unge spillere op og sælge dem videre og/eller beholde dem til de kan indgå i en evt. start 11er. Ved siden af det tjener jeg fine penge på, at købe forholdsvis billigt til start 11eren og sælge dyrere.

Jeg står overfor den udfordring, at mit stadion ikke helt kan følge med antallet af potentielle tilskuer. Derfor må det være et naturligt skridt at opgradere dette. Vil dog høre, hvad i tænker ift. træning af unge spillere. Er mit anlæg godt nok, hvis ikke, burde jeg så omlægge den foreløbige strategi?

Mvh

BK Frem (BK Frem) 24. maj 2019, 11:22
Nigatoni CF sagde:
Balance: 150k
Vifarank: 1191
Division: 3. division
Stadionpladser: 5400
Samlet Spillerværdi: 5.600.000 c
Antal spillere: 23/30
Træningsanlæg: Standard Træningsanlæg

Hvad jeg synes er sjovt ved spillet:
Personligt har jeg en interesse i, at forbedre min start 11er i et rolig tempo, som umiddelbart passer til økonomien. Herudover synes jeg det er sjovt, at træne unge spillere op og sælge dem videre og/eller beholde dem til de kan indgå i en evt. start 11er. Ved siden af det tjener jeg fine penge på, at købe forholdsvis billigt til start 11eren og sælge dyrere.

Jeg står overfor den udfordring, at mit stadion ikke helt kan følge med antallet af potentielle tilskuer. Derfor må det være et naturligt skridt at opgradere dette. Vil dog høre, hvad i tænker ift. træning af unge spillere. Er mit anlæg godt nok, hvis ikke, burde jeg så omlægge den foreløbige strategi?

Mvh
Det er jo altid svært at svarer på hvad som er bedst.
Det bedste udgangspunkt ud fra dit anlæg vil primært være:
1. Fyldt stadion
2. køb og salg af spillere
3. Transferliste alle spillere (Som du har gjort)
4. Spillertruppen skal evt indeholde 10 stk 15-18 årige, 10 stk 19-27 årige og 10 stk 28-31 årige.
Egentlig taber man meget på de ældre spillere, men de kan være gode i forhold til flere supportere = flere solgte entre billetter.

Eftersom dit anlæg ikke er på toppen, kan du ikke bruge denne måde at købe og sælge på.
Dette er bare et eksempel, men prøv dig frem. Du køber på auktion og sælger primært på transferlisten.

Du køber en spiller til 500.000 som er 19 år med 250 stats og som træner 125 XP i gns på dit anlæg. Ud fra antal dage pr måned x med vman år, ved du ca hvor god han er efter 60 dages træning.
I forvejen ved du nemlig at når du har trænet ham 60gange, så er han 3-4 gange så meget værd.

Jeg gjorde det selv med en flok 17-19 årige, hvor jeg beholdte dem i 3-4 mdr og tjente 180 mill (Skal siges at jeg havde 200 mill at bruge og det bedste anlæg). Det er den lidt kedelige model, men den er til os, som ikke vil forhandler så meget med managers.

Nigatoni CF (N O) 24. maj 2019, 14:18
BK Frem sagde:
Det er jo altid svært at svarer på hvad som er bedst.
Det bedste udgangspunkt ud fra dit anlæg vil primært være:
1. Fyldt stadion
2. køb og salg af spillere
3. Transferliste alle spillere (Som du har gjort)
4. Spillertruppen skal evt indeholde 10 stk 15-18 årige, 10 stk 19-27 årige og 10 stk 28-31 årige.
Egentlig taber man meget på de ældre spillere, men de kan være gode i forhold til flere supportere = flere solgte entre billetter.

Eftersom dit anlæg ikke er på toppen, kan du ikke bruge denne måde at købe og sælge på.
Dette er bare et eksempel, men prøv dig frem. Du køber på auktion og sælger primært på transferlisten.

Du køber en spiller til 500.000 som er 19 år med 250 stats og som træner 125 XP i gns på dit anlæg. Ud fra antal dage pr måned x med vman år, ved du ca hvor god han er efter 60 dages træning.
I forvejen ved du nemlig at når du har trænet ham 60gange, så er han 3-4 gange så meget værd.

Jeg gjorde det selv med en flok 17-19 årige, hvor jeg beholdte dem i 3-4 mdr og tjente 180 mill (Skal siges at jeg havde 200 mill at bruge og det bedste anlæg). Det er den lidt kedelige model, men den er til os, som ikke vil forhandler så meget med managers.
Jeg kan høre du ikke mener den er en viable strategi, at træne ungespillere op (kortsigtet) for at sælge dem videre, når mit anlæg ikke er bedre end det er. Kan du uddybe dette en smule, for har haft nogenlunde succes med det indtil videre.

Mvh

Unathletic Bilbao FC (Yessir) 24. maj 2019, 14:22
Balance: 16 millioner
Vifarank: 2912
Division: 4 division, Holland
Stadionpladser: 10.000
Samlet spillerværdi: 322.329 C
Antal spillere: 13
Træningsanlæg: Stort træningsanlæg (sort).

Jeg har et mål om at komme op på 40 millioner, for derefter at opgradere mit stadionkapacitet til 30.000. Derefter vil jeg købe ældre spillere (31 år og opefter) med en vurdering der er godt nok til at spille i 2 division (69-73 i vurdering) for derefter at tjene på billetindtægter.
Er dette en god idé smiley?

Don Domingo FC (Kungfu) 25. maj 2019, 13:30
Balance: 66.833.879 Credits
Vifarank: #3756
Division: 5. Division
Stadionpladser: 8100
Samlet Spillerværdi: 26.812.000
Antal spillere: 27
Træningsanlæg: Verdensklasse
Hvad jeg synes er sjovt ved spillet:

Har altid elsket at træne unge spillere op. Jeg har benyttet samme metode siden jeg havde baneanlæg, og mit næste kuld er også klar til at ryge afsted om et par måneder.

Men jeg overvejer at træne dem videre end 21-23 års alderen for at se hvor langt jeg kan komme i ligaen.
De er alle købt ind for mellem 100k og 4 millioner ca.
Så det er ikke de mest talentfulde i spillet, men en gennemsnit træning ligger omkring 150xp.

Umiddelbart tænker jeg, at jeg kan ramme 2. Division, måske 3.. Hvis jeg bare fortsætter, men er det det værd, jeg har råd til at udbygge stadion såfremt det bliver nødvendigt.

Burde jeg sælge ud snarest, forhåbentligt hive en 40-50 mil ekstra på kontoen og hente et nyt og mere talentfuld kuld?
Besvar