Playonic opkøbt! :O

Skrevet i Udviklerhjørnet

FC Nonsense (Frost) 10. februar 2020, 21:54
Fantastisk blogindlæg, men ligesom opdateringerne ville det bestemt ikke gøre noget hvis det var delt op i mindre bidder smiley

Det er noget af det mest spændende der er sket for Vman i mange mange år, og jeg synes det er så fedt at vi igen har en person bag roret der gør 100% for at det skal lykkedes, uden at der er nogle ejere over der kan bestemme.

Dennis, stor ros til dig. Jeg synes faktisk du har fingeren på pulsen når du skriver om hvor fokus skal ligge i fremtiden. Vman er langsomt at komme i gang med i forhold til mange andre spil i dag, og selv hvis man bliver grebet af det i løbet af første dag, så er det begrænset hvor mange timer man kan bruge på spillet, selv hvis man gerne vil.

Jeg er i hvert fald meget spændt på hvad fremtiden bringer!

BK Frem (BK Frem) 10. februar 2020, 23:09
At beholde nye brugere = et bedre opstarts overblik. Man skal guides igennem spillet via et mode, hvor gevinsten er meget højere end hvis man lader være.
Måske man normalt kalder det for en “Trail” eller måske jeg husker forkert. Mange andre manager spil bruger det ihvertfald

Solsbury Hill (Jigsaw) 11. februar 2020, 00:16
Fantastisk, og dejligt blogindlæg, jeg blev helt grebet, og kunne føle det ekstremt meget!

Sunny, vman har en del aktive spillere, har du planer om at dæmme op for markedsføringen, og tilføje en del ekstra spillere, og måske arbejde på hvordan man beholder spillere til at blive aktive, fremfor at de forsvinder igen?

Måske en app med push-meddelelser, eller noget i den stil, og noget i den dur, mht udvikling af spillerbasen, og vedligeholdelse af den?

Ulm Warhawks (Ulmeister) 11. februar 2020, 07:34
BK Frem sagde:
At beholde nye brugere = et bedre opstarts overblik. Man skal guides igennem spillet via et mode, hvor gevinsten er meget højere end hvis man lader være.
Måske man normalt kalder det for en “Trail” eller måske jeg husker forkert. Mange andre manager spil bruger det ihvertfald
Nye spillere får også en guidet tur rundt i spillet, hvor de vidst kan optjene op mod 250k credits på kort tid.

Sunnyvale skriver i bloggen, at en stor del af spillerne tabes indenfor det første minut, hvilket ifl. ham skyldes det manglende mobilformat.

Så det er tilsyneladende et sted, der vil være fokus på i fremtiden smiley

Kollywood (Mr Kollywood) 11. februar 2020, 07:52
Ulm Warhawks sagde:
BK Frem sagde:
At beholde nye brugere = et bedre opstarts overblik. Man skal guides igennem spillet via et mode, hvor gevinsten er meget højere end hvis man lader være.
Måske man normalt kalder det for en “Trail” eller måske jeg husker forkert. Mange andre manager spil bruger det ihvertfald
Nye spillere får også en guidet tur rundt i spillet, hvor de vidst kan optjene op mod 250k credits på kort tid.

Sunnyvale skriver i bloggen, at en stor del af spillerne tabes indenfor det første minut, hvilket ifl. ham skyldes det manglende mobilformat.

Så det er tilsyneladende et sted, der vil være fokus på i fremtiden smiley
umiddelbart har jeg faktisk svært ved at se, hvorfor mobiloptimering ikke har været prioriteret først smiley Man skulle i hvert fald synes, at det giver flere kunder i butikken end ungdomshold. Der er sikkert en god grund til det, men ja smiley Men så længe det bliver implementeret engang, så er jeg sgu en tilfreds mand. Nu er man da ikke i tvivl om, at det kommer på et tidspunkt!

BK Frem (BK Frem) 11. februar 2020, 08:48
Ulm Warhawks sagde:
BK Frem sagde:
At beholde nye brugere = et bedre opstarts overblik. Man skal guides igennem spillet via et mode, hvor gevinsten er meget højere end hvis man lader være.
Måske man normalt kalder det for en “Trail” eller måske jeg husker forkert. Mange andre manager spil bruger det ihvertfald
Nye spillere får også en guidet tur rundt i spillet, hvor de vidst kan optjene op mod 250k credits på kort tid.

Sunnyvale skriver i bloggen, at en stor del af spillerne tabes indenfor det første minut, hvilket ifl. ham skyldes det manglende mobilformat.

Så det er tilsyneladende et sted, der vil være fokus på i fremtiden smiley
Jep du har ret. Det læste jeg først bagefter smiley

FC Optimistic (N Christensen) 11. februar 2020, 08:59
Tillykke med det Sunnyvale.

Jeg kan som tidligere selvstændig erhvervsdrivende godt nikke genkendende til det pres der ligger på ens skuldre.
Så selvom jeg fra et kunde synspunkt godt kan lide at blive informeret, så er det også den type bureaukrati som kan stresse og i yderste konsekvens knække en. Så et godt råd fra mig må være, at lave de opdateringer du føler er mest vigtige - særligt her i starten. For selvom du kender virksomheden til bunds, så begynder der bare ligeså stille at komme nye opgaver som du er ansvarlig at skulle selektere i, og opdateringer til brugerne bør være en lav prioritet. I stedet kunne det løses med at lave et (REALISTISK!!!) projektskema, hvor du har nogle milestones for opdateringer i det flow som dit projektskema dokumenterer.

Derfor opfordrer jeg også brugerne til at mane en smule til besindighed. Så længe driften er så stabil som den har været de sidste par år under Sunnyvale, så synes jeg det er lidt af en frækhed, at ønske et indblik i virksomhedens udvikling. Det brugerne i denne tråd ønsker, er jo insider-viden som eventuelle konkurrenter kan drage nytte af.

Ovenstående var ikke for at skabe en debat om hvilke informationsniveauet - det var udelukkende et lille erfarings-indspark :-)

Held og lykke med det og stort tillykke.

Rhodesia (Rhodes) 11. februar 2020, 09:33
FC Sunnyvale sagde:
Ja, som nævnt i bloggen: jeg har dælme købt hele baduljen.

Det har været en lang og hård rejse, men nu hvor jeg er færdig med alle de mange praktiske opgaver og ting jeg skulle lære, og har dæmmet op for blødningen af ressourcer pga. alt for dyre faste udgifter, kan jeg endelig begynde at se fremad og planlægge hvor Vman skal hen i 2020.

Så hvis I har nogen kommentarer eller spørgsmål omkring det, så skriv dem her.
Gigantisk nyhed. Og også dejlig. Håber der bliver mulighed for at gøre spillet mere brugernært. Håber du får større mulighed for selv at bestemme
Hvis du har brugt for med noget.. Hvad som helst, så sig til.

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 11. februar 2020, 09:40
Solsbury Hill sagde:
Fantastisk, og dejligt blogindlæg, jeg blev helt grebet, og kunne føle det ekstremt meget!

Sunny, vman har en del aktive spillere, har du planer om at dæmme op for markedsføringen, og tilføje en del ekstra spillere, og måske arbejde på hvordan man beholder spillere til at blive aktive, fremfor at de forsvinder igen?
På grund af det store frafald i de første minutter, vil ekstra penge brugt på markedsføring i dag ikke nytte ret meget, og hæmme os i stedet for at hjælpe.

Men jeg vil hele tiden holde øje med fastholdelsen af de nye, og øge markedsføringen i takt med at den forhåbentligt bliver bedre med de forbedringer jeg har planlagt.
Solsbury Hill sagde:
Måske en app med push-meddelelser, eller noget i den stil, og noget i den dur, mht udvikling af spillerbasen, og vedligeholdelse af den?
Faktisk, så har Google, Mozilla og Microsoft alle implementeret mulighed for at man kan tilmelde sig push-beskeder fra et website, i både deres mobil- og desktop-browsere - plus de bliver ved med at implementere flere nye muligheder for features som førhen var forbeholdt native apps, så der er mange spændende muligheder, som vi helt klart kommer til at benytte os af. Apple halter dog lidt efter på det punkt.


FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 11. februar 2020, 09:53
FC Optimistic sagde:
Tillykke med det Sunnyvale.

Jeg kan som tidligere selvstændig erhvervsdrivende godt nikke genkendende til det pres der ligger på ens skuldre.
Så selvom jeg fra et kunde synspunkt godt kan lide at blive informeret, så er det også den type bureaukrati som kan stresse og i yderste konsekvens knække en. Så et godt råd fra mig må være, at lave de opdateringer du føler er mest vigtige - særligt her i starten. For selvom du kender virksomheden til bunds, så begynder der bare ligeså stille at komme nye opgaver som du er ansvarlig at skulle selektere i, og opdateringer til brugerne bør være en lav prioritet. I stedet kunne det løses med at lave et (REALISTISK!!!) projektskema, hvor du har nogle milestones for opdateringer i det flow som dit projektskema dokumenterer.

Derfor opfordrer jeg også brugerne til at mane en smule til besindighed. Så længe driften er så stabil som den har været de sidste par år under Sunnyvale, så synes jeg det er lidt af en frækhed, at ønske et indblik i virksomhedens udvikling. Det brugerne i denne tråd ønsker, er jo insider-viden som eventuelle konkurrenter kan drage nytte af.

Ovenstående var ikke for at skabe en debat om hvilke informationsniveauet - det var udelukkende et lille erfarings-indspark :-)

Held og lykke med det og stort tillykke.
Tak for de gode råd.

Jeg er meget bevidst om at det at finde frem til en fornuftig måde at strukturere mit arbejde ikke er nogen simpel opgave, og jeg har endnu ikke fundet De Vises Sten.

Jeg har selv opdaget at jeg har været lidt for slem til at tænke "jeg skal bare lige være færdig med X og Y og Z, og SÅ kan jeg få styr på alting"... men der dukker jo hele tiden uventede ting op.
Besvar