Få vejledning til din klub (alle kan vejlede)

Skrevet i Generelt

Kyoto Okami FC (Bjørn) Crew 24. april 2019, 17:59
AC Niller Killer sagde:
Kyoto Okami FC sagde:
Los Rojiblancos sagde:
- Ville det så ikke være bedst at kun bruge træningskamp indtil de er 18-21 år eller er det forkert?
Kommer an på din plan. Hvis du har planer om et tidligt salg, så er det bare at komme i gang hurtigt, da det øger en spillers værdi. Er planen derimod langsigtet, så vent til de er omkring de 18-21 år eller omkring 40 i alle stats inden du går i gang.
Lige præcis!

Men vil stadig sige at det skal være lovende eller derover før det er værd at træne ren træningskamp indtil de er 21. smiley
Det er jeg enig i

Snusraketterne (Daniel) 24. april 2019, 20:51
Balance: 950k

Vifarank: #2761

Division: 4. division, Holland

Stadionpladser: 5400

Samlet Spillerværdi: 300k

Antal spillere: 23

Træningsanlæg: Grå

Hvad jeg synes er sjovt ved spillet: Mit altoverskyggende mål er at få råd til verdensklasseanlæg. Derfor kunne jeg godt tænke mig råd til, hvordan jeg hurtigst muligt når dertil. Jeg er lige tilbagevendt til spillet efter 6 års pause, så jeg er en anelse på månen ift. optimale tilgange til spillet. Jeg har relativt god tid til at handle, hvis det er noget folk tænker er relevant. De sidste par uger har jeg generelt bare købt på auktion og solgt på transferlisten.

Udover ovenstående har jeg også nogle spørgsmål, som jeg håber folk kan hjælpe lidt med:

1. På nuværende tidspunkt har jeg fire trænere - er det ikke alt for voldsomt med min økonomi og mit anlæg in mente? (Ideen har været at træne kortsigtet og specifikt, så jeg hurtigt har kunne øge værdien/vurderingen på spillere og sælge med fortjeneste) Måske det giver bedre mening at have en træner og træne alle i træningskamp?

2. Giver det overhovedet mening for mig at ansætte en talentspejder, så jeg kan finde utrænede og potentielt (lav chance) tjene store penge?

3. Hvor godt et træningsanlæg skal jeg have før det giver mening at træne unge op helt fra bunden?

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 24. april 2019, 21:36
Los Rojiblancos sagde:
AC Niller Killer sagde:
Los Rojiblancos sagde:
Balance: ca. 15 millioner
Vifarank: 439 (Falder pt)
Division: La Primera (Kommer ned i 2. div)
Stadionpladser: 20.000
Samlet Spillerværdi: 67.222.806
Antal spillere: 12
Træningsanlæg: Orange
Hvad jeg synes er sjovt ved spillet: Prøve nye ting. Prøve at lave talenter, eller specialtræne for at få wonderkids eller andet.

Hvad kunne I anbefale at jeg gjorde? - Sælge holdet og hente 15 årige og prøve at træne talenter. Fortsætte med min kurs (som jeg har pt), bygge videre på holdet og holde mig omkring division 2-3 (La Primera, er alt for højt).

Eller noget helt andet? - Jeg er åben for forslag
Hvis du vil blive oppe i de høje divisioner burde du ihvertfald at opgradere dit stadion! 20k pladser til La Primera og 2. div er godt nok ikke meget!

Hvis du derimod vil til at træne unge spillere op er det jo bare at komme igang! smiley
Jeg er selv på vej mod slutningen af mit første trænings eventyr og overvejer snart at sælge holdet. Det har været en sjov, men MEGET langtrukken oplevelse, så man skal have tålmodigheden iorden hvis man vil træne spillere op fra 15 års alders, da der ikke sker det helt vilde de første måneder udover træning! smiley

PS. Jeg købte mit hold for måske sammenlagt 5 mill, de fleste spillere købte jeg for under 100k med nogle enkelte undtagelser, så jeg forventer en rimelig god profit i forhold til hvad jeg gav for holdet.
Men ang. træning fra 15 år og op.
Træner du ikke kun "træningskamp" indtil de er 18-21 og så begynder specialtræning?
I dette tilfælde tænker jeg talenter.

Hvor man jo kan starte specialtræningen fra 15 og gå efter værdi og wonderkid
Mine tanker..
Du har jo allerede trænerne.. Og det er kun et+ at pointe selv helt unge spillere
i den rigtige retning.. Du skal bare følge udviklingen hver dag efter træning..
Og så skifte øvelser ud fra det.. evt i perioder til træningskamp..
Du har ikke credits til både at opgradere stadion, og indkøbe lovende talenter..
Så jeg ville i dit tilfælde, sælge de spillere du vurderer at du kan få en god pris
for og erstatte dem med spillere, så holdet er tilpasset 3. division... Og bibeholde
en vis indtægt..
Og bruge overskuddet på fornuftige talenter.. Du transferlister dyrer end indkøbt..
Og når der er plads til, og at du spotter lovende billigt.. Så opgrader potentialet..
Du har en udfordrende opgave hvis du vælger at prøve det af... !
Det kræver du tager en beslutning, det kræver at du følger markedet, og det
kræver at du følger din træning hver dag...
Det kræver også at du bruger taktikken til at holde humør på spillere..
Og som også nævnt ovenover..
Det kræver tålmodighed smiley
Men det kan blive sjovt og udfordrende
Mvh Per

Wolf of Wall Street (billig t-liste) 24. april 2019, 21:56
Balance: 3.000.000+ C
Vifarank: #3065
Division: 5. Division, England
Stadionpladser: 9.000
Samlet Spillerværdi: 10.000.000+ C
Antal spillere: 24
Træningsanlæg: Udvidet træningsanlæg (Turkis)

Hvad jeg synes er sjovt ved spillet:

- Spille kampe og stige i ligaer
- Sælge og købe dyrt
- Optræne talenter (har dog ikke meget tålmodighed)

Jeg har skabt mit hold ud fra disse tre punkter, og har med vilje lidt af det hele, da jeg hurtigt kører død i det.

Nogle ideer til at holde motivationen til at spille mere end 2 måneder?

/Wolf

Gran Torino CF (Malte H) 24. april 2019, 22:01
Snusraketterne sagde:
Balance: 950k

Vifarank: #2761

Division: 4. division, Holland

Stadionpladser: 5400

Samlet Spillerværdi: 300k

Antal spillere: 23

Træningsanlæg: Grå

Hvad jeg synes er sjovt ved spillet: Mit altoverskyggende mål er at få råd til verdensklasseanlæg. Derfor kunne jeg godt tænke mig råd til, hvordan jeg hurtigst muligt når dertil. Jeg er lige tilbagevendt til spillet efter 6 års pause, så jeg er en anelse på månen ift. optimale tilgange til spillet. Jeg har relativt god tid til at handle, hvis det er noget folk tænker er relevant. De sidste par uger har jeg generelt bare købt på auktion og solgt på transferlisten.

Udover ovenstående har jeg også nogle spørgsmål, som jeg håber folk kan hjælpe lidt med:

1. På nuværende tidspunkt har jeg fire trænere - er det ikke alt for voldsomt med min økonomi og mit anlæg in mente? (Ideen har været at træne kortsigtet og specifikt, så jeg hurtigt har kunne øge værdien/vurderingen på spillere og sælge med fortjeneste) Måske det giver bedre mening at have en træner og træne alle i træningskamp?

2. Giver det overhovedet mening for mig at ansætte en talentspejder, så jeg kan finde utrænede og potentielt (lav chance) tjene store penge?

3. Hvor godt et træningsanlæg skal jeg have før det giver mening at træne unge op helt fra bunden?
Afhængig af hvor aktiv du er og hvor skarp du er, så tjener du mest på at handle, teoretisk set så er den hurtigste vej til Verdensklasseanlæg derfor at bruge alle dine penge på at handle.

Det undrer mig lidt at du har gråt anlæg men kun spillerværdi for 300k. Hvad har du på balancen lige nu? Du kan ikke tjene meget på at handle hvis du ikke har noget at handle for.

Ønsker du en mere passiv metode så giver det fin mening at lave den kortsigtede metode, og så synes jeg godt du kan fortsætte med flere trænere, dog er 4 ret mange, det er store lønninger du betaler.

Snusraketterne (Daniel) 24. april 2019, 22:04
Gran Torino CF sagde:
Snusraketterne sagde:
Balance: 950k

Vifarank: #2761

Division: 4. division, Holland

Stadionpladser: 5400

Samlet Spillerværdi: 300k

Antal spillere: 23

Træningsanlæg: Grå

Hvad jeg synes er sjovt ved spillet: Mit altoverskyggende mål er at få råd til verdensklasseanlæg. Derfor kunne jeg godt tænke mig råd til, hvordan jeg hurtigst muligt når dertil. Jeg er lige tilbagevendt til spillet efter 6 års pause, så jeg er en anelse på månen ift. optimale tilgange til spillet. Jeg har relativt god tid til at handle, hvis det er noget folk tænker er relevant. De sidste par uger har jeg generelt bare købt på auktion og solgt på transferlisten.

Udover ovenstående har jeg også nogle spørgsmål, som jeg håber folk kan hjælpe lidt med:

1. På nuværende tidspunkt har jeg fire trænere - er det ikke alt for voldsomt med min økonomi og mit anlæg in mente? (Ideen har været at træne kortsigtet og specifikt, så jeg hurtigt har kunne øge værdien/vurderingen på spillere og sælge med fortjeneste) Måske det giver bedre mening at have en træner og træne alle i træningskamp?

2. Giver det overhovedet mening for mig at ansætte en talentspejder, så jeg kan finde utrænede og potentielt (lav chance) tjene store penge?

3. Hvor godt et træningsanlæg skal jeg have før det giver mening at træne unge op helt fra bunden?
Afhængig af hvor aktiv du er og hvor skarp du er, så tjener du mest på at handle, teoretisk set så er den hurtigste vej til Verdensklasseanlæg derfor at bruge alle dine penge på at handle.

Det undrer mig lidt at du har gråt anlæg men kun spillerværdi for 300k. Hvad har du på balancen lige nu? Du kan ikke tjene meget på at handle hvis du ikke har noget at handle for.

Ønsker du en mere passiv metode så giver det fin mening at lave den kortsigtede metode, og så synes jeg godt du kan fortsætte med flere trænere, dog er 4 ret mange, det er store lønninger du betaler.
Tak for svar!

Har 950k på balancen, så jeg har meget begrænsede midler på nuværende tidspunkt. Det med lønningerne er helt klart en problematik føler jeg. Det føles i hvert fald som om, at jeg er voldsomt afhængig af transfers på nuværende tidspunkt, hvilket naturligvis ikke er det fedeste i perioder, hvor man har begrænset tid til at handle.

Chaos Liverpool FC (Oh hi mark) 25. april 2019, 12:06


Balance: 33 mil
Vifarank:1925 men drastisk faldende
Division: 4 division
Stadionpladser: 17000
Samlet Spillerværdi: 0
Antal spillere: 0
Træningsanlæg: Prof(Orange)
Hvad jeg synes er sjovt ved spillet:
Har en lang periode synes det var sjovt at handle, men gik lidt død i det, så trænger til en ny udfordring



Sjørslev United (Satser på ungdommen) 25. april 2019, 20:01
Pers LØVER sagde:
Los Rojiblancos sagde:
AC Niller Killer sagde:
Los Rojiblancos sagde:
Balance: ca. 15 millioner
Vifarank: 439 (Falder pt)
Division: La Primera (Kommer ned i 2. div)
Stadionpladser: 20.000
Samlet Spillerværdi: 67.222.806
Antal spillere: 12
Træningsanlæg: Orange
Hvad jeg synes er sjovt ved spillet: Prøve nye ting. Prøve at lave talenter, eller specialtræne for at få wonderkids eller andet.

Hvad kunne I anbefale at jeg gjorde? - Sælge holdet og hente 15 årige og prøve at træne talenter. Fortsætte med min kurs (som jeg har pt), bygge videre på holdet og holde mig omkring division 2-3 (La Primera, er alt for højt).

Eller noget helt andet? - Jeg er åben for forslag
Hvis du vil blive oppe i de høje divisioner burde du ihvertfald at opgradere dit stadion! 20k pladser til La Primera og 2. div er godt nok ikke meget!

Hvis du derimod vil til at træne unge spillere op er det jo bare at komme igang! smiley
Jeg er selv på vej mod slutningen af mit første trænings eventyr og overvejer snart at sælge holdet. Det har været en sjov, men MEGET langtrukken oplevelse, så man skal have tålmodigheden iorden hvis man vil træne spillere op fra 15 års alders, da der ikke sker det helt vilde de første måneder udover træning! smiley

PS. Jeg købte mit hold for måske sammenlagt 5 mill, de fleste spillere købte jeg for under 100k med nogle enkelte undtagelser, så jeg forventer en rimelig god profit i forhold til hvad jeg gav for holdet.
Men ang. træning fra 15 år og op.
Træner du ikke kun "træningskamp" indtil de er 18-21 og så begynder specialtræning?
I dette tilfælde tænker jeg talenter.

Hvor man jo kan starte specialtræningen fra 15 og gå efter værdi og wonderkid
Mine tanker..
Du har jo allerede trænerne.. Og det er kun et+ at pointe selv helt unge spillere
i den rigtige retning.. Du skal bare følge udviklingen hver dag efter træning..
Og så skifte øvelser ud fra det.. evt i perioder til træningskamp..
Du har ikke credits til både at opgradere stadion, og indkøbe lovende talenter..
Så jeg ville i dit tilfælde, sælge de spillere du vurderer at du kan få en god pris
for og erstatte dem med spillere, så holdet er tilpasset 3. division... Og bibeholde
en vis indtægt..
Og bruge overskuddet på fornuftige talenter.. Du transferlister dyrer end indkøbt..
Og når der er plads til, og at du spotter lovende billigt.. Så opgrader potentialet..
Du har en udfordrende opgave hvis du vælger at prøve det af... !
Det kræver du tager en beslutning, det kræver at du følger markedet, og det
kræver at du følger din træning hver dag...
Det kræver også at du bruger taktikken til at holde humør på spillere..
Og som også nævnt ovenover..
Det kræver tålmodighed smiley
Men det kan blive sjovt og udfordrende
Mvh Per
Mange tak, Per :-)
Jeg vil bestemt tage det med i mine overvejelser.

Wolf of Wall Street (billig t-liste) 27. april 2019, 12:04
Wolf of Wall Street sagde:
Balance: 3.000.000+ C
Vifarank: #3065
Division: 5. Division, England
Stadionpladser: 9.000
Samlet Spillerværdi: 10.000.000+ C
Antal spillere: 24
Træningsanlæg: Udvidet træningsanlæg (Turkis)

Hvad jeg synes er sjovt ved spillet:

- Spille kampe og stige i ligaer
- Sælge og købe dyrt
- Optræne talenter (har dog ikke meget tålmodighed) Jeg har skabt mit hold ud fra disse tre punkter, og har med vilje lidt af det hele, da jeg hurtigt kører død i det.

Nogle ideer til at holde motivationen til at spille mere end 2 måneder?

/Wolf
op

Chelsea FC (Aqu) 28. april 2019, 14:21
Wolf of Wall Street sagde:
Wolf of Wall Street sagde:
Balance: 3.000.000+ C
Vifarank: #3065
Division: 5. Division, England
Stadionpladser: 9.000
Samlet Spillerværdi: 10.000.000+ C
Antal spillere: 24
Træningsanlæg: Udvidet træningsanlæg (Turkis)

Hvad jeg synes er sjovt ved spillet:

- Spille kampe og stige i ligaer
- Sælge og købe dyrt
- Optræne talenter (har dog ikke meget tålmodighed) Jeg har skabt mit hold ud fra disse tre punkter, og har med vilje lidt af det hele, da jeg hurtigt kører død i det.

Nogle ideer til at holde motivationen til at spille mere end 2 måneder?

/Wolf
op
Jeg kommer med et svar her senere, sorry for sen tilbagemelding smiley
Besvar